Vitesse 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 23, 2008 9:14 pm

Het blijft grappig... zich ergens uit lullen kan hij dus ook niet goed... wat een leugenaar zeg... vreselijk
Westerhof: "Voor mij is de kous af"
De uitspraken van Hans Westerhof na afloop van het duel tussen Vitesse en AZ zijn niet in goede aarde gevallen bij zijn spelers. Ondanks dat de kou volgens de trainer uit de lucht is, dondert het nog wel in de Arnhemse selectie.

Jelmer van der Dussen
UTRECHT

Na afloop van het 4-0 verlies bij FC Utrecht ging het in Stadion Galgenwaard voornamelijk over de pittige uitspraken van Westerhof, afgelopen week. In een persoonlijk gesprek met AZ-trainer Louis van Gaal na de persconferentie bestempelde de oefenmeester zijn verdediging als 'dramatisch'. Een opmerking die binnen de selectie slecht werd ontvangen.

"Dat is absoluut niet prettig", zegt Civard Sprockel, één van de spelers die zich aangesproken voelt door de woorden van Westerhof. "Je wil dat de trainer altijd achter je staat. Maar voor mij is het klaar, ik moet nu gewoon presteren. Ik heb in elk geval een goede band met mijn ploeggenoten."

Daar liet de verdediger het echter niet bij. Volgens Sprockel waren er meer namen die zich niet lekker voelden bij de woorden van Westerhof. "Er zijn nog een paar anderen, ja." Eén daarvan was Sébastien Sansoni, die zondagmiddag in Stadion Galgenwaard naast Sprockel in de defensie acteerde.

"Als je zo over je verdediging spreekt, hoe kan het team dan sterker worden? De trainer mag het vinden, maar moet het dan face to face zeggen. Niet op deze manier", aldus de Fransman.

Westerhof nam het allemaal wat lichter op. Geconfronteerd met zijn eigen woorden zei de oefenmeester: "Voor mij is er niets gebeurd. Ik heb het niet als Vitesse-trainer gezegd, maar in een privégesprek met Louis. We hebben het over allerlei dingen gehad, zelfs over zijn dochter. De opmerking over de verdediging kwam daar tussendoor."

Voor de oefenmeester is de kous dan ook af. "Toen ik het artikel in het Algemeen Dagblad had gelezen, riep ik direct de spelers bij elkaar. Tijdens dat gesprek heeft iedereen zijn zegje kunnen doen. Ik vind de opmerking niet ongelukkig, ik heb het tenslotte niet als Vitesse-trainer gezegd. Dat het toch naar buitenkomt, kan ik niet tegenhouden."
Westerhof stoot zich in elk geval niet twee keer aan dezelfde steen. Nadat de persconferentie ten einde was en zijn collega Willem van Hanegem het gesprek wilde openen, grapte hij: "Ik durf niets meer te zeggen."
Dus als privepersoon vind hij de spelers maar k*t... en als Vitessetrainer vind hij de spelers wel ok??? Tuurlijk jongen. Ga zo door... en kijk vooral op niemand neer...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter

Bericht door Wouter » zo nov 30, 2008 11:54 pm

Twee beroerde achterhoedes gezien vandaag. We waren wel beter dan Feyenoord (wat een zwakke ploeg is dat zeg, ze hebben geluk dat Makaay een goede spits is en Timmer nog redelijk keept), maar helaas heeft Vites dat niet omgezet in drie punten... :confused.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 01, 2008 10:43 am

Ja, jullie hadden wel eens mogen winnen. :1evil.gif:

Timmer vind ik overigens een waardeloze keeper. Zo eentje die er zelf niets van bakt maar wel zijn medespelers bekritiseert. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

J.G.

Bericht door J.G. » ma dec 01, 2008 10:48 am

Thuis was het altijd Feyenoord en anti-Ajax.

Ricky van Wolfswinkel (Vitesse).

De Pers, 30 november 2008.
Voor de mensen die het het gehele (iets genuanceerdere interview) willen zien: http://www.depers.nl/video/302389/Thuis ... -Ajax.html

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 01, 2008 11:19 am

J.G. schreef:

Voor de mensen die het het gehele (iets genuanceerdere interview) willen zien: http://www.depers.nl/video/302389/Thuis ... -Ajax.html
Ik zou het wel kunnen waarderen als die jongen zei: 'Ik ben voor Feyenoord, ik wil niet voor Ajax spelen.' Maar dat zegt hij niet, want dan wordt zijn zaakwaarnemer boos.

Daniel

Bericht door Daniel » ma dec 01, 2008 4:35 pm

Dat zegt hij niet omdat hij misschien vroeger nooit zo'n grote club-fan was. Dat kan goed, ik ken genoeg jongens (ook van mijn leeftijd) die zeer goed kunnen voetballen en veel met voetbal doen alleen niet echt intensief een bepaalde club supporteren. Zoals hij zelf zegt keek hij dan op teletext enzo hoe het was gegaan. Daarnaast doet die jongen misschien gewoon aan slimme carriereplanning, een kans om bij Ajax te voetballen is natuurlijk mooi. Ook al was je vroeger voor Feyenoord of PSV. Dat siert hem alleen maar meer, die jongen bezit dus klaarblijkelijk over een goed stel hersens die niet zomaar de kans niet grijpen omdat ze "niet voor die club zijn" zoals leeghoofden als Danny Buijs en Theo Lucius.. De manier waarop hij het zegt lijkt ie ook vrij zeker van zijn zaak. Niet echt alsof het door iemand is ingefluistert.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma dec 01, 2008 4:49 pm

joey schreef:
J.G. schreef:

Ik zou het wel kunnen waarderen als die jongen zei: 'Ik ben voor Feyenoord, ik wil niet voor Ajax spelen.' Maar dat zegt hij niet, want dan wordt zijn zaakwaarnemer boos.
En terecht! Zou zeer dom zijn om dat te zeggen. Je hoeft toch niet te voetballen bij de club waar je vroeger als klein jongetje fan van was?
Bertje for President!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 01, 2008 4:53 pm

Ligt eraan hoe diep het gaat. Ik zou nooit voor Feyenoord gaan voetballen bijvoorbeeld. Daar ben ik veel teveel Ajacied voor. Dan liever een subtopper of een buitenlandse club.

Daniel

Bericht door Daniel » ma dec 01, 2008 4:57 pm

Ik zou het ook niet kunnen. Alleen kan ik me goed voorstellen dat mensen gematigder fan zijn van hun club dan ons (en ik ken er genoeg die zo zijn) dus ik vind het niet zo vreemd en absoluut ook geen schande.
Laatst gewijzigd door Daniel op ma dec 01, 2008 4:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma dec 01, 2008 4:57 pm

Just to remind you: Feijenoord is bij lange na geen subtopper!
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 01, 2008 4:58 pm

Zoals Cruijff? :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Wouter

Bericht door Wouter » wo dec 03, 2008 1:24 am

joey schreef:Ja, jullie hadden wel eens mogen winnen. :1evil.gif:

Timmer vind ik overigens een waardeloze keeper. Zo eentje die er zelf niets van bakt maar wel zijn medespelers bekritiseert. :excited.gif:
Meen je dat? Afgelopen weekeinde keepte Timmer gewoon degelijk. En het is logisch dat je veel kritiek levert als je zo'n stel prutsers voor je hebt staan als doelman.

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 03, 2008 6:50 pm

www.voetbalzone.nl schreef:Vitesse wil volle pond voor Van Wolfswinkel
Geschreven op dinsdag, 2 december om 23:00

Nu Klaas-Jan Huntelaar definitief naar Real Madrid vertrekt houdt Vitesse de telefoon met een extra oor in de gaten. De Arnhemmers zijn bekend met de interesse van de hoofdstedelingen in Ricky van Wolfswinkel en zijn bereid om te praten over een eventuele overgang. Vitesse zal de jonge spits echter zeker niet voor een vriendenprijsje van de hand doen.

Directeur Marc van Hintum zegt in De Gelderlander uit te kijken naar de onderhandelingen. De technisch directeur heeft reeds aangegeven dat Van Wolfswinkel best naar Ajax mag gaan, maar dan verlangt Vitesse wel een fraaie transfersom die de pijn van het verlies moet verzachten. "Het mooie is dat wij geen spelers hoeven te verkopen. Die tijd is voorbij", stelde Van Hintum tevreden.

In het verleden moest Vitesse vanwege de financiële zorgen spelers als Nicky Hofs (Feyenoord) en Stijn Schaars (AZ) tegen lage prijzen van de hand doen, maar daarvan is nu geen sprake. “Een half jaar geleden had je een andere situatie gehad”, wist Van Hintum. “Ik ben er heel blij mee dat we niet gedwongen zijn spelers te verkopen. Dat scheelt op technisch vlak een hele hoop voor de toekomst van de club."

Van Wolfswinkel tekende afgelopen zomer nog een verbeterd contract bij Vitesse, waardoor de spits tot medio 2012 aan de Gelderlandse club verbonden is. Om het verhaal dat Ajax bereidt is om twee miljoen euro neer te leggen voor de negentienjarige aanvaller wordt dan ook hard gelachen door Van Hintum: "Twee miljoen? Dan kunnen ze beter in Amsterdam blijven."
Vitesse nu ook al tegenwoordig? Is het gewoon iets zodat clubs de naam Ajax in verband horen komen met een speler van hun dat ze zoiets zeggen. Straks krijg je nog als Ajax interesse zou hebben in Tuyp dat Volendam minimaal 10 miljoen wil hebben ofzo..

J.G.

Bericht door J.G. » wo dec 03, 2008 6:54 pm

Tuurlijk is dat zo.
Iedereen weet dat Ajax nu weer een zak met geld heeft dus dan gaan ze de hoofdprijs vragen.
Daarom moeten ze dus handelen zoals met Cvitanich dus anticiperen op een eventueel vertrek, nog meer geld in de eigen jeugd steken (wacht nog steeds op een behoorlijk spits uit onze opleiding sinds Kluivert!) en beter scoutwerk verichten.

Poeder

Bericht door Poeder » do dec 04, 2008 9:38 pm

Vitesse nu ook al tegenwoordig? Is het gewoon iets zodat clubs de naam Ajax in verband horen komen met een speler van hun dat ze zoiets zeggen. Straks krijg je nog als Ajax interesse zou hebben in Tuyp dat Volendam minimaal 10 miljoen wil hebben ofzo..
Wat is dit nu weer voor een misplaatste grootheidswaanzin. Erken nu gewoon dat Van Wolfswinkel behoort tot de betere talenten en daar moet voor betaald worden.

Frank

Bericht door Frank » do dec 04, 2008 9:39 pm

Daarnaast doet Ajax natuurlijk gewoon hetzelfde. Die willen ook de beste prijs voor de te verkopen spelers.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 04, 2008 9:40 pm

Nou is miljoenen voor een speler die net tien wedstrijden eredivisie heeft gespeeld toch wat anders dan voor een international, lijkt me
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 04, 2008 9:41 pm

Ik begrijp niet waar Van Hintum op reageert. Het lijkt er zo een beetje op alsof hij die jongen in de etalage zet.

Poeder

Bericht door Poeder » do dec 04, 2008 9:45 pm

Als die "vele miljoenen" niet door Ajax betaald willen worden dan is het simpel. Maar de beste jongen zal er niet goedkoper op worden met de tijd.

V Hintum wordt gedwongen te reageren door de pers. Zelfde is nu aan de hand met Claudemir (twente) en Kolk (salamanca).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 04, 2008 9:49 pm

Van Hintum wordt gedwongen? Volgens mij wil hij gewoon cashen voor Van Wolfswinkel.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 04, 2008 10:21 pm

Frank schreef:Daarnaast doet Ajax natuurlijk gewoon hetzelfde. Die willen ook de beste prijs voor de te verkopen spelers.

Inderdaad. Neem het Vitesse eens kwalijk. Dat heeft nooit geld en nu hebben ze eindelijk eens een aardige speler...

Voor spelers uit de Nederlandse competitie mag Ajax de hoofdprijs betalen. Of meer dan de hoofdprijs.

Wouter

Bericht door Wouter » vr dec 05, 2008 12:38 am

Ik vind Van Wolfswinkel wel een talent, maar ik vind de jubelstemming over hem schromelijk overdreven. Heeft pas net een paar wedstrijden gespeeld inderdaad. En tegen Feyenoord mocht hij de kansen wel wat beter benutten.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr dec 05, 2008 6:45 am

van Wolfswinkel is een erg leuke voetballer, maar om er nu meteen zo'n 3 tot 4 miljoen voor te moeten vangen lijkt me wat overdreven... maargoed, als Vitesse dat er voor kan krijgen doen ze het goed uiteraard.

Ben dan wel benieuwd wat Ntibazonkiza waard is. Die wordt ook door iedereen de hemel in geprezen terwijl ik toch echt vind dat hij meer niet echt veel rendement oplevert. Leuke speler, maar nog lang geen top.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 05, 2008 9:29 am

banjavi schreef:van Wolfswinkel is een erg leuke voetballer, maar om er nu meteen zo'n 3 tot 4 miljoen voor te moeten vangen lijkt me wat overdreven...
De Huntelaar-bonus.... :smallgrin.gif:

Ajax betaalt nu extra voor welke speler dan ook.

Harm

Bericht door Harm » vr dec 05, 2008 9:55 am

Wouter schreef:Ik vind Van Wolfswinkel wel een talent, maar ik vind de jubelstemming over hem schromelijk overdreven. Heeft pas net een paar wedstrijden gespeeld inderdaad. En tegen Feyenoord mocht hij de kansen wel wat beter benutten.
Dat heb ik ook nog steeds met Arnautovic. Hij zal best aardig kunnen voetballen, maar die kansen die hij in de eerste wedstrijd tegen Arsenal miste... Die had een spits van UNA nog wel gemaakt.

Gesloten