PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za nov 29, 2008 11:17 pm

Je kan het ook zien als een winstpunt voor PSV t.o.v. ons. Wij gingen daar met 5-2 onderuit. Zij komen er uiteindelijk toch met een punt vandaan.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za nov 29, 2008 11:19 pm

De verdediging van Heerenveen was in de eerste helft al dramatisch, met Steppe voorop. Na de 1-0 leek het iets beter te gaan, maar uiteindelijk was de 2-2 niet onverdiend. Heerenveen is echt geen goede ploeg, dat we daar met 5-2 van verloren hebben....
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 30, 2008 2:27 am

banjavi schreef:SABOTAGE: De speers van Heerenveen willen dat Stevens nog even aanblijft om PSV dit seizoen voor te kunnen blijven...
:cheer.gif:

Je moet er toch niet aan denken dat zowel Stevens als Rutten ontslagen worden, en dat Rutten dan naar PSV gaat en Stevens naar Schalke.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 30, 2008 10:01 am

Duke schreef:De verdediging van Heerenveen was in de eerste helft al dramatisch, met Steppe voorop. Na de 1-0 leek het iets beter te gaan, maar uiteindelijk was de 2-2 niet onverdiend. Heerenveen is echt geen goede ploeg, dat we daar met 5-2 van verloren hebben....
Daarom hebben we er nog twee gemaakt, ondanks het feit dat we werden weggespeeld. Heerenveen kan niet verdedigen.
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » zo nov 30, 2008 10:34 am

Duke schreef:De verdediging van Heerenveen was in de eerste helft al dramatisch, met Steppe voorop. Na de 1-0 leek het iets beter te gaan, maar uiteindelijk was de 2-2 niet onverdiend. Heerenveen is echt geen goede ploeg, dat we daar met 5-2 van verloren hebben....
Het regende :icon_evil.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 01, 2008 12:17 am

Scherrer schreef:Leuk entree van Manco. Dit zal zijn grote schare aanbidders alleen maar verder in hun gelijk versterken.
De meeste van die aanbidders weten niet waar ze het over hebben, maar Manco is toevallig inderdaad een klasbakje. Manco of Dszudszak/Nijland/Bakkal op de flank, ik zou het wel weten.

Frank

Bericht door Frank » ma dec 01, 2008 7:55 am

Thomas schreef:
Scherrer schreef:Leuk entree van Manco. Dit zal zijn grote schare aanbidders alleen maar verder in hun gelijk versterken.
De meeste van die aanbidders weten niet waar ze het over hebben, maar Manco is toevallig inderdaad een klasbakje. Manco of Dszudszak/Nijland/Bakkal op de flank, ik zou het wel weten.
:hypocrite.gif: :eusa_silenced.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma dec 01, 2008 10:36 am

iemand beelden van Manco? Ik zat in het buitenland gister.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 01, 2008 10:38 am

Jöhnk schreef:Je moet er toch niet aan denken dat zowel Stevens als Rutten ontslagen worden, en dat Rutten dan naar PSV gaat en Stevens naar Schalke.

Dat is inderdaad het horrorscenario. Hopen dus dat Schalke woensdag wint.

Overigens loopt ook Rutten tegen de problemen aan. Dat wel.

Over die Manco: dat was echt een heel mooie actie van die jongen, een actie die klasse verraadt. Heerlijk om naar te kijken. Zulke acties mis ik tegenwoordig bij Ajax.

Harm

Bericht door Harm » ma dec 01, 2008 2:52 pm

'Schalke 04 speelt met idee Stevens terug te halen'

01/12/2008 11:45

De positie van trainer Fred Rutten bij kwakkelende Schalke 04 wankelt. Scenario's met Huub Stevens als verlosser circuleren al in Gelsenkirchen.

Vooral manager Andreas Müller moet het ontgelden bij de aanhang van Die Königsblauen, maar ook Rutten (foto) staat er steeds minder goed op na de tegenvallende prestaties in de Bundesliga. Na de 2-0 nederlaag tegen VfB Stuttgart kregen zijn aankopen Orlando Engelaar en Jefferson Farfán slechte beoordelingen.

Rutten voelt ook de druk van binnen de club groeien. De Nederlandse coach beseft dat hij niet meer kan voldoen aan de eis die Clemens Tönnies anderhalve week geleden naar buiten bracht. Volgens voorzitter van de raad van toezicht diende de laatste vier wedstrijden voor de winterstop minimaal tien punten op te leveren. Na twee duels staat de teller op drie.

Ook al zijn er officieel geen mededelingen gedaan over de positie van Rutten, Schalke 04 is volgens Kicker al bezig met noodscenario's. In Gelsenkirchen spelen ze voorzichtig met de gedachte Stevens terug te halen als oplossing voor de problemen. De huidige PSV-trainer heeft van zijn eerdere periode een positieve indruk achtergelaten. Curieus genoeg kan Rutten op hem bekend terrein zijn positie verstevigen. Schalke 04 gaat woensdag in het UEFA Cup-toernooi op bezoek bij FC Twente.
www.vi.nl

het zou wel mooi zijn zeg. Maar ik denk niet dat het zal gebeuren.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma dec 01, 2008 3:02 pm

Zou voor zowel Schalke als PSV goed zijn als ze van manager ruilen: Rutten naar PSV en Stevens naar Schalke. Als Schalke verliest van Twente moet ik het maar zien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 01, 2008 3:15 pm

Frank schreef:
Thomas schreef:
Ik bedoelde dus dat veel mensen hem niet echt kennen. Of bedoel je met die smilies dat jij daar een van bent?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 01, 2008 3:15 pm

Wat een flutidee. Stevens moet blijven! :headbang.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 01, 2008 3:17 pm

Precies, en als hij dan toch weg moet, Koeman kent de club en de problemen van heel dichtbij. Die lijkt uitermate geschikt om het van Stevens over te nemen!
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma dec 01, 2008 3:17 pm

Ik hoop echt dat Stevens het seizoen afmaakt bij PSV. Die vent spoort voor geen meter. Gelukkig ziet hij uuuuhhh ja uhhhh nog steeds uuhhh aanknopingspunten..Op de ueuhhhhh training en in deeuuuhhhh kleedkamer.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 01, 2008 4:04 pm

Ik kan me overigens niet voorstellen dat Rutten na een mislukt Duits avontuur zin heeft om meteen de problemen bij PSV....eh... dat hij zin heeft om meteen gevulde koeken te eten op de Herdgang, bedoel ik. :hypocrite.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma dec 01, 2008 4:37 pm

Lijkt me wel de juiste man voor PSV, ik denk dat hij zich wel wil bewijzen.

Frank

Bericht door Frank » ma dec 01, 2008 6:19 pm

Thomas schreef:
Frank schreef:
Thomas schreef: De meeste van die aanbidders weten niet waar ze het over hebben, maar Manco is toevallig inderdaad een klasbakje. Manco of Dszudszak/Nijland/Bakkal op de flank, ik zou het wel weten.
Ik bedoelde dus dat veel mensen hem niet echt kennen. Of bedoel je met die smilies dat jij daar een van bent?
Ik bedoelde dus inderdaad dat dit zo'n uitspraak van je is waar bij mij de haren van overeind gaan staan. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik er nog af en toe op reageer. Beschouw het maar als niet geschreven. :blush.gif:

Die gevulde koeken van joey kunnen ondertussen ook wel in de open-deuren topic, geloof ik ....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma dec 01, 2008 6:30 pm

Niet alleen die gevulde koeken, hoor! :blush.gif:
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » ma dec 01, 2008 7:46 pm

In de PSV-topic wel... :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 01, 2008 9:44 pm

Moeten ze eens iets anders serveren daar. :hypocrite.gif:

Jullie krijgen wéér geld voor Huntelaar. :aai.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » di dec 02, 2008 1:08 pm

LucaS schreef:Precies, en als hij dan toch weg moet, Koeman kent de club en de problemen van heel dichtbij. Die lijkt uitermate geschikt om het van Stevens over te nemen!
:icon_biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » za dec 06, 2008 9:05 am

Stevens weet niets van toegenomen onvrede bij Salcido

Stef Nijland vindt draai

EINDHOVEN, zaterdag

Enkele dagen voor het sluiten van de zomerse transfermarkt kocht PSV voor iets meer dan vier miljoen euro Stef Nijland weg bij FC Groningen. Vanavond speelt de 20-jarige aanvaller voor het eerst tegen de club waar hij zo veel aan te danken heeft. „Ik zet mijn gevoelens voor FC Groningen voor deze wedstrijd even opzij. Met een gelijkspel ben ik zeker niet tevreden”, aldus Nijland.

Met een bekeken stiftballetje was de jongeling vorige week verantwoordelijk voor het late gelijkspel van PSV in en tegen SC Heerenveen. „Natuurlijk was er iets van opluchting”, bekende Nijland gistermiddag eerlijk. „Het is toch fijn wanneer je je eerste doelpunt hebt gescoord. Aan de andere kant richt ik me niet te veel op dat soort dingen. Ik ben hier nieuw, moet aan veel dingen wennen. Bovendien ben ik vaak invaller en speelde ik nog niet erg vaak op mijn favoriete positie. Overigens heb ik daar geen problemen mee, want ik kom bijna iedere wedstrijd aan bod en heb zelfs al twee keer in de Champions League mogen spelen.” De treffer in Friesland werd onder andere gevolgd door een sms van zijn oude trainer Ron Jans. „Erg leuk, ik heb nog veel contact met de mensen van FC Groningen, al is het de laatste dagen vanzelfsprekend wat minder.” Zelfs het hechte contact met zijn vader, de Groningse algemeen directeur Hans Nijland, is bewust even afgezwakt. „Voor hem is het vanavond best moeilijk. Ik ben benieuwd naar zijn reactie als ik weer scoor.”

PSV-trainer Huub Stevens, die de in Duitsland gemelde belangstelling van zijn oude club Schalke’04 onzin noemt, denkt dat de voormalig werkgever van Nijland vandaag met positieve intenties naar Eindhoven afreist. Dit in tegenstelling tot alle andere teams die voor de competitie tot nu toe in het Philips Stadion te zien waren. „Zoals ik Ron Jans inschat, zal hij ook in Eindhoven zijn elftal proberen te laten voetballen.”

Stevens werd gistermiddag wederom geconfronteerd met opmerkingen van reserveaanvoerder Carlos Salcido. De Mexicaan liet op de eerste werkdag van dit seizoen aan zijn nieuwe trainer weten dat hij wil vertrekken, maar voegde er deze week in de Mexicaanse media aan toe dat zijn onvrede door de keuzes van Stevens alleen maar groter is geworden. „Dat heeft hij tegen mij niet gezegd, dus reageer ik niet”, antwoordde Stevens. Wat de coach betreft, is het ook niet bespreekbaar dat PSV zich coulant opstelt en de contractueel bepaalde transfersom naar beneden bijstelt. „Ik wil hem niet kwijt.”

• PSV wil reservedoelman Cassio Ramos (21) in de winterstop aan een Nederlandse club verhuren. De Braziliaan maakt bij Jong PSV een stormachtige ontwikkeling door en is volgens de technische leiding toe aan meer weerstand. Jeroen Zoet (17), doelman van de A-1, verlengde zijn contract tot 2012 en zal de plaats van Ramos in de A-selectie na Nieuwjaar innemen.
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za dec 06, 2008 11:18 am

Salcido heeft het gehad bij PSV
Door PETER VAN DUYL

EINDHOVEN - Daar zat hij dan, vorige week op het vliegveld van Eindhoven, kort na de terugkeer van PSV uit Madrid. De ogen van Carlos Arnoldo Salcido Flores stonden dof, het hoofd rustte op een vuist waarin een mobiele telefoon gekneld zat en de blik ging eigenlijk nergens naartoe. Hier zat een speler op dood spoor.

Het was de ochtend na die bizarre flater tegen Atlético Madrid. In het Estadio Vicente Calderón besloot Salcido op twee meter van het eigen doel een gevaarlijke situatie op te lossen met de hak van de schoen. De Portugees Simão profiteerde lachend en mikte de bal simpel in het doel van PSV. De beelden bereikten alle huiskamers van Europa.

Het duel met Atlético vestigde nog maar eens de aandacht op de vormcrisis waarmee de Mexicaan kampt. Van de immer stabiele kracht in de achterste lijn van PSV is niets meer over. ,,Eén tegen één was er niemand die hem kon kloppen," verbaast ook oud-PSV trainer Sef Vergoossen zich. ,,En nu lopen ze hem aan alle kanten voorbij."

Het gaat niet goed met Carlos Salcido (28) en het is hem aan te zien. De Mexicaan communiceert alleen in het Spaans maar wie dat niet machtig is, heeft aan zijn lichaamstaal genoeg. De schouders hangen al weken naar beneden, de altijd zo vrolijke, open blik op zijn gezicht lijkt verdord.

Toen een vriend pas vroeg wat hem mankeerde, zei de verdediger: ,,Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel en dat komt niet doordat het thuis niet goed gaat."

De plek waar het wél misgaat is bij PSV, zijn werkgever sinds de zomer van 2006. Tweeënhalf jaar verblijft hij nu in Eindhoven, twee keer werd hij kampioen van Nederland. Vooral vorig seizoen behoorde hij tot de belangrijkste spelers. Na het vertrek van Alex werd Salcido 'gepromoveerd' van linksback tot centrale verdediger. ,,We hebben gezegd: boem, dat is je plek. En we hebben hem daar ook het vertrouwen gegeven," zegt toenmalig assistent Tonny Bruins Slot.

Daar wringt op dit moment de schoen. De loyale Carlos Salcido kan er mee leven als trainer Huub Stevens hem in noodgevallen vraagt om links- of rechtsback te spelen. Maar de Mexicaan - in eigen land één van de grote jongens van de nationale ploeg - begrijpt absoluut niet waarom de oefenmeester hem niet in het centrum laat spelen als iedereen beschikbaar is. Zo geweldig gaat het niet met PSV, maar desondanks speelt Salcido slechts sporadisch in de as van de ploeg. Het raakt hem direct in zijn trots als voetballer.

In de hiërarchie van PSV is hij dus gezakt, voor het eerst sinds zijn komst naar Nederland is hij zelfs een paar keer gepasseerd. ,,Carlos is een pure prof, één van de spelers bij PSV aan wie je iets kunt ophangen," meent Vergoossen.

,,In het half jaar dat ik er trainde, was het centrum Marcellis/Salcido het sterkste en stabielste deel van de ploeg. Daar hoefde ik me nooit zorgen om te maken."

Het onbegrip bij de Mexicaan is veranderd in onvrede, die zich vooral richt op zijn trainer. In het begin van dit voetbaljaar zat Salcido nog wel eens met Stevens om de tafel, maar dat contact is allengs minder geworden. De verdediger vindt dat hij zijn visie voldoende voor het voetlicht heeft gebracht en is onderweg het vertrouwen verloren dat er naar zijn mening wordt geluisterd.

Nu heeft de moedeloze Salcido niet veel behoefte meer aan woorden. Hij is het geschuif - van rechts naar links naar het centrum en terug - met zijn persoon zat. Eigenlijk is hij gewoon klaar met de situatie bij PSV en Stevens. De Mexicaan kan nauwelijks nog enig respect voor zijn oefenmeester opbrengen.

Toen de irritatie eenmaal vat op hem kreeg, zijn Salcido nog meer dingen dwars gaan zitten. Binnen PSV verbaast een clubje mensen zich erover dat de Mexicaan na bijna drie jaar nog amper een woord Nederlands spreekt. In werkelijkheid is het voor een straatjongen uit Mexico veel moeilijker om een taal op te pikken dan voor West-Europeanen, die met het ritme van schoolgaan opgroeien.

Ook de manier waarop trainer Huub Stevens communiceert, is Salcido een doorn in het oog geworden. Had PSV bovenaan gestaan, was niemand erover gevallen. Nu alles tegen zit, valt de barse toon nog wel eens verkeerd.

Als de emotionele oefenmeester intens meeleeft met een wedstrijd en de handen ten hemel heft bij een slechte pass, voelen de Latijns-Amerikaanse PSV'ers zich voor paal gezet in een vol stadion.

Carlos Salcido heeft het dus gehad, hij kan en wil dat gevoel niet verbergen. De Mexicaans international wenst nog maar één ding: zo snel mogelijk vertrekken uit Eindhoven. In zijn hoofd was hij al aan zijn laatste Nederlandse jaar bezig, nu zou hij zelfs het liefst in de winter al aansluiten bij een nieuwe club.

Simpel zal dat niet worden. Toen Ronald Koeman vorig jaar om deze tijd bij Salcido informeerde naar diens interesse in Valencia, mondde dat uit in een langer (tot 2012) en verbeterd contract bij PSV. Daarin is ook een afkoopsom van boven de tien miljoen euro opgenomen. Dat is voor Latijnse clubs een astronomisch bedrag, dat iemand in Europa dat voor déze Salcido betaalt, is niet aannemelijk.

En PSV op zijn beurt kan niet veel water bij de wijn te doen. ,,Wat moeten wij dan?" vraagt manager Adrie van Kraay zich af. ,,Hem zomaar weggeven? Er is op dit moment geen enkele club die zich bij ons heeft gemeld. Gebeurt dat wel, dan krijgen ze onze prijs te horen. Wij willen helemaal niet dat Carlos vertrekt, hij is en blijft voor ons een belangrijke speler."

Stevens voelt er weinig voor om in de openbaarheid in te gaan op de situatie rond Salcido. ,,In het allereerste gesprek dat ik dit seizoen met Carlos had, liet hij al weten dat hij wegwilde, dus dat is niks nieuws," zegt de oefenmeester. ,,En verder kan ik alleen maar zeggen: Carlos heeft mij nooit gezegd dat hij zó ontevreden is dat hij geen wedstrijd kan spelen."
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

J.G.

Bericht door J.G. » za dec 06, 2008 11:27 am

Teleurgestelde Salcido wil weg bij PSV
Uitgegeven: 6 december 2008 11:13
Laatst gewijzigd: 6 december 2008 11:16

EINDHOVEN - Carlos Salcido wil weg bij PSV. "In januari pak ik mijn koffers en ben ik weg." Dat zegt de Mexicaanse international zaterdag in een interview met NRC Handelsblad.

Salcido erkent daarin dat hij dit seizoen ver onder zijn niveau speelt, maar legt daarvoor de schuld bij trainer Huub Stevens. "Als voetballer verwacht je niet dat een trainer je mentaal helemaal kan breken."

De 28-jarige verdediger kwam in 2006 over van het Mexicaanse Chivas. Hij verlengde zijn contract vorig jaar tot 2012. Onder Stevens speelde hij zelden op zijn favoriete positie centraal achterin, maar stond hij meetal rechtsback.

"Ik moet dat accepteren, maar het is helemaal verkeerd uitgepakt voor mij. Als ik coach zou zijn van PSV, zou ik een speler die zo functioneert nooit opstellen", zegt Salcido.
De bom is geleged.... :onfire.gif:

Gesloten