Ajax - Utrecht 30-11-2008
Qua mentaliteit zat het wel redelijk goed bij Ajax vanmiddag, vond ik. Maar creativiteit en gogme heeft deze ploeg helaas te weinig om zo'n muur als die van Utrecht te slechten. Dat gaat verder dan het veld breed houden. Als Suarez en Sulejmani ook nog amper thuis geven wordt het helemaal moeilijk en vervallen we weer in het gebruikelijke toevalvoetbal.
Vond aan de andere kant Utrecht sluw spelen. Ze verdedigden heel compact en geconcentreerd, konden mekaar dus voortdurend ondersteunen en gaven zo heel weinig ruimte weg. Aanvallend wist Utrecht ook nog een paar keer goed te profiteren als Ajax niet goed stond. Wel erg veel geschaaf en gehak, waar de scheids veel te weinig tegen optrad.
Vond aan de andere kant Utrecht sluw spelen. Ze verdedigden heel compact en geconcentreerd, konden mekaar dus voortdurend ondersteunen en gaven zo heel weinig ruimte weg. Aanvallend wist Utrecht ook nog een paar keer goed te profiteren als Ajax niet goed stond. Wel erg veel geschaaf en gehak, waar de scheids veel te weinig tegen optrad.
Ik moet erkennen dat Suarez me als diepste spits erg tegenvalt de afgelopen wedstrijden. Hij lijkt zich daar ook niet echt lekker te voelen met steeds 2, 3 mensen op zijn nek. Neemt niet weg dat KJH ook veel beperkingen heeft op die positie. Toch mist dit Ajax hem overduidelijk, bv als killer in de 16 en als bliksemafleider voor de rest. Altijd nog beter een half ei dan een lege dop.Voetske schreef:Kijk, Zuidema, wat me opvalt, of toch niet, maar als je ziet hoe Suarez ( en er gingen toch veel stemmen op om hem spits te zetten en niet KJH ) hoe moeilijk hij het heeft met de rug naar de verdediging toe mag je toch wel lichtelijk concluderen dat KJH dat toch veel beter doet ( al zit/zat ie een een dip ).Blijkbaar is het toch moeilijk op zo'n positie te moeten voetballen.Zuidema schreef:Shit, shit, shit.
Anders gezegd, degene die steeds staan te roepen dat KJH er weinig van bakt(e) op die positie .. enz.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo nov 30, 2008 2:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach... zelfs met deze opstelling moet je van Volendam kunnen winnen.. zie NEC op het moment...Peter schreef:Als van Basten tegen Volendam deze opstelling in ere houdt, dan dien ik een motie van wantrouwen in. Het gaat al lang niet zo goed als sommigen het doen voorkomen (-2 punten tov vorig jaar) en het voetbal wordt, zo lijkt het, er ook niet bepaald beter op. Vandaag was het echt gerommel in de marge.Ajaciedjuh schreef:We missen een patron op 't middenveld. Een schakelspeler.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Nej... da's waar. Zal ik ze een DVDtje sturen van de wedstrijd NEC-Volndam van vandaag? Kunnen ze beetje kijken hoe het moet..Peter schreef:Een iets afwijkende opstelling wist anders in 120 minuten niet te scoren tegen die gigantjes, hoor.

Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
- Monkey Tonk
Zuidema schreef:Ik moet erkennen dat Suarez me als diepste spits erg tegenvalt de afgelopen wedstrijden. Hij lijkt zich daar ook niet echt lekker te voelen met steeds 2, 3 mensen op zijn nek. Neemt niet weg dat KJH ook veel beperkingen heeft op die positie. Toch mist dit Ajax hem overduidelijk, bv als killer in de 16 en als bliksemafleider voor de rest. Altijd nog beter een half ei dan een lege dop.Voetske schreef:Kijk, Zuidema, wat me opvalt, of toch niet, maar als je ziet hoe Suarez ( en er gingen toch veel stemmen op om hem spits te zetten en niet KJH ) hoe moeilijk hij het heeft met de rug naar de verdediging toe mag je toch wel lichtelijk concluderen dat KJH dat toch veel beter doet ( al zit/zat ie een een dip ).Blijkbaar is het toch moeilijk op zo'n positie te moeten voetballen.Zuidema schreef:Shit, shit, shit.
Anders gezegd, degene die steeds staan te roepen dat KJH er weinig van bakt(e) op die positie .. enz.
Altijd die nadruk op een kaatsende spits met de rug naar het doel. Laat hem lekker improviseren. De eerste keer dat hij daar speelde was hij fantastisch (tegen psv), maar dan komen daar allerlei opdrachten bovenop en is het sprankelende eraf. Van een onvoorspelbare speler een voorspelbare maken. Je moet het maar kunnen, als coach.
- Monkey Tonk
- Monkey Tonk
Betweter van de bovenste plank, zeker?Voetske schreef:Maar jij had het niet over ADVIES maar over met OPDRACHTEN het veld in sturen ..Monkey Tonk schreef:Natuurlijk geeft Marco hem 'advies'. Wat dacht jij dan? Hij heeft zelf op die plek gespeeld.
Onverbetelijk.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo nov 30, 2008 3:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat nu weer ?.Jij bent het die over ADVIES en OPDRACHTEN heeft, niet ik ..Monkey Tonk schreef:Betweter van de bovenste plank, zeker?Voetske schreef:Maar jij had het niet over ADVIES maar over met OPDRACHTEN het veld in sturen ..Monkey Tonk schreef:Natuurlijk geeft Marco hem 'advies'. Wat dacht jij dan? Hij heeft zelf op die plek gespeeld.
Onverbetelijk.
Blij met de punten ...
- Monkey Tonk
- Monkey Tonk
- Monkey Tonk
Speciaal voor mensen die zich onmogelijk in een ander kunnen verplaatsen.
Suarez en Marco. Leerling en leermeester. Suarez will bereiken wat Marco bereikt heeft. Suarez is zeer bereid van Marco te leren.
En dan gaat meneer Voetske triomfantelijk het verschil tussen advies en opdracht benadrukken. Daarbij over het hoofd ziend, dat er in de verhouding tussen leerling en leermeester geen verschil is tussen die twee.
Ik vergeet soms wat voor blokhoofden er in Nederland rondlopen. Mijn fout.
Suarez en Marco. Leerling en leermeester. Suarez will bereiken wat Marco bereikt heeft. Suarez is zeer bereid van Marco te leren.
En dan gaat meneer Voetske triomfantelijk het verschil tussen advies en opdracht benadrukken. Daarbij over het hoofd ziend, dat er in de verhouding tussen leerling en leermeester geen verschil is tussen die twee.
Ik vergeet soms wat voor blokhoofden er in Nederland rondlopen. Mijn fout.