HSV - Ajax 27-11-2008
Ik haat resultaattrainers, ik vond Koeman en Ten Cate rampen voor Ajax. En Ajaxvoetbal is niet alleen 433 spelen, het heeft ook te maken met veldbezetting, aanvallend denken, positiespel, fatsoenlijk opbouwen. Die intentie zag ik wel bij Blind en niet bij Ten Cate. En al was Ten Cate 3 keer achter elkaar kampioen geworden en had de halve finale van de CL gehaald, dan nog was in hij mijn ogen ongeschikt voor Ajax. Ik zie bij van Basten dat hij werkt aan de dingen die Ajax Ajax maken. En natuurlijk kun je je vraagtekens stellen bij sommige dingen, het gaat allemaal nog niet van een leien dakje. Maar de oneerlijke benadering (in mijn ogen) waarbij er helemaal niets deugt, dat staat me tegen. Op het moment dat Twente uit de standaard wordt voor de speelwijze in uitwedstrijden, ben ik de eerste die roept dat van Basten weg moet, al wordt hij zo spelend zonder tegendoelpunten kampioen.
I think I lost my fucking headache
Daar heb je gelijk in, Arthur. Had Hsv uit hetzelfde vaatje getapt als Az dan had ik niet mogen verwachten dat Ajax 4 dagen na Az op een dergelijke aanpak al een passend antwoord had gehad. Dat is inderdaad een tikkie te rap. Maar ja, ik ben zo langzamerhand erg ongeduldig geworden, ik wacht al een tiental jaren op aansprekend voetbal van Ajax...Arthur schreef:
Ik eis dat uiteindelijk ook, maar in tegenstelling tot de 'realisten' hier verwacht ik niet dat dat van het een op het andere moment ineens gaat lukken.

Integendeel, Blind is de trainer deze eeuw die het meest heeft geprobeerd Ajax Ajax te laten zijn. En het veldspel in de eerste helft van het seizoen was bij tijd en wijlen van een prima nivo. Alleen ontbeerde Ajax op dat moment een doelpuntenmaker. Inderdaad was Blind daar zelf mede verantwoordelijk voor, maar dat heeft niets met zijn capaciteiten als trainer te maken.Demosthenes schreef:Beter dan DB? is niet zo moeilijk, alleen Wouters en Kurt Linder in zijn tweede termijn lieten minder voetbal zien.
Het ging natuurlijk over de context. Waar je bij Ten Cate wel als verdediging erbij haalt dat hij wat spelers miste, vond je dat bij de beoordeling van Blind geen argument.Niet gehoord over Timisela en Anita? Vreemd, ik schreef al over Anita toen hij eerstejaars B-speler was en over Timisela in de A1. Selectief lezen zorgt voor selectief reageren.
Tja, sommige spelers die op 14-jarige leeftijd beter zijn dan een ander, zijn dat op 18-jarige leeftij opeens niet meer. Daar zijn 1001 voorbeelden vanTimisela? Speelde hij CL? ben ik vergeten. DB was ook al zo levend over Timisela. Timisela verdong zelfs Vermaelen uit het elftal (A1), mocht Vermaelen het eerst als linksback proberen, daarna even helemaal weg (Sparta a1 uit)
Wie heeft het over de grote Timisela? Je suggestie dat Timisela speelde onder Blind (tenminste ik neem aan dat je dat nu probeert te suggereren) omdat Blind hem zo goed en een volwaardige eerste elftalspeler vond, is een onjuiste. Timisela speelde omdat er enorm veel blessures warenDe grote Timisela laat de volgende statistieken zien:
Een jaartje of anderhalf later ja. Toen Anita onder Blind noodgedwongen moest spelen, was hij 16 volgens mijDB en Anita; ach die Danny zat zo slecht in zijn spelers dat hij Anita bleef opstellen?
Laat die HtC hem nou net zo vaak hebben opgesteld als zijn voorganger(s)!
Ik heb alleen gezegd dat het opvallend is dat Ajax na een reeks van een wedstrijdje of 18 waarin elke wedstrijd werd gescoord, nu opeens in drie wedstrijden 2 keer niet scoort.Jij schreef zo nodig dat en Ajax verloor van Volendam en dat KJH niet meedeed. Door erover te schrijven leg je de link. Tegen HSV deed KJH ook niet mee, maar daar heb je het dan niet over. Tegen Villa deed hij wel mee, tegen Heerenveen en Willem II ook! Oh, ja tegen psv thuis deed hij niet mee.
Hij heeft voor gisteren ook twee wedstrijden als centrumspits gespeeldBeetje flauw om eerst te lezen dat ik de wedstrijd niet heb gezien om vervolgens te vragen wat ik van Suarez als centrumspits vind. Ik kan dus niets schrijven over die rol.
Ik weet niet wie je nu parodieert, maar het kan niet op mij slaan. Ik heb veel kritiek op Suarez en geniet ook regelmatig van hem. Wel vind ik dat Suarez hier beter wordt gevonden dan hij in werkelijkheid is. Maar goed, dat wordt niet altijd gewaardeerd.Mijn mening, buiten hsv om is duidelijk. Suarez is ongeschikt voor het huidige Ajax, hij valt soms, hij verspeelt soms een bal, maakt soms zelf een doelpunt i.p.v. de bal afgeven. Vooral geen creativitiet opstellen, type Sno, dat is het tegenwoordige Ajax en daar hoort Suarez inderdaad niet thuis. Wees gerust, je hoeft hem niet lang meer te zien. Wie komt er toch voor Suarez naar het stadion? Niemand toch, nee type Sno, Lindgren dat is genieten.
Dan besef je dat verkeerd. Suarez wordt door Ajaxfans en AT'ers op handen gedragen. Je bent dus juist weinig origineel vrees ikIk zie liever Suarez dan Lindgren, maar besef dat ik tot een uitstervend ras behoor. Ik zie liever twintig acties, waar er een paar van slagen en direct voor een kans zorgen dan het afchuiven van verantwoordelijkheid.
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Suarez is geen centrumspits, maar ik vind het wel gek dat hij hier een beetje wordt weggezet, hoor. Tegen AZ en gisteren moest hij weer menig kopduel aangaan, omdat er veel (kansloos) naar voren wordt geroeid. Ajax kan alleen opbouwen als de tegenstander zich in laat zakken. Zag je de eerste helft ook weer, want HSV zette vroeg druk. Die hebben AZ ook gezien en daardoor kreeg Ajax geen enkele bal bij de spits. Missen we dan een Aissati? Ja ook, maar de opbouw van achteruit is gewoon veel te sloom. Vertonghen doet het nog wel aardig, maar moet ook nog een stap maken. Oleguer schrijf ik serieus zo langzamerhand af.
-
Als Ajax meer vertrouwen krijgt kan je heel goed met Suarez in de spits spelen. Nu is het nog af en toe roeien naar voren, maar als Ajax blijft spelen zoals ze gisteren speelden, dan komt dat wel goed.
Verder vind ik Oleguer persoonlijk erg waardevol voor Ajax. Hij brengt toch een stuk rust in de verdediging.
Verder vind ik Oleguer persoonlijk erg waardevol voor Ajax. Hij brengt toch een stuk rust in de verdediging.
- Monkey Tonk
-
Joey was wel fan van HtC. ;-)joey schreef:Tjonge, wat een lange tenen. Het lijkt wel alsof ik iemand vermoord heb.
Van Basten is gewoon een resultaattrainer. Hoe er gewonnen wordt, kan hem geen flikker schelen, zolang er maar gewonnen wordt. Zo was hij bij Oranje, zo is hij bij Ajax. De meeste supporters vinden het prachtig, die maakt het niets uit zolang Ajax maar kampioen wordt. Dat valt míj nou tegen.
Ook een resultaattrainer. Verder staat een 0-1 in Hamburg prima. Ben overigens net een half uur thuis en heb een tering vette trip gehad.

Ik mis de naam van HtC in dit rijtje. Die heeft Ajax internationaal in 1.5 jaar tijd nl. 10 jaar teruggeworpen. Maar gelukkig is amateur Van Basten bezig het verlorengegane terrein weer enigszins goed te maken.joey schreef: @Zuidema: ik ben zo fel omdat ik er wanhopig van word. Elke keer die amateurs aan het roer. Wouters, Blind, Van Basten nu weer... En voor ze het bij Ajax doorhebben, zijn we weer anderhalf jaar verder.
Dat vind ik niet. Ten Cate maakte Sneijder en Babel belangrijk en verdiende veel geld voor Ajax. Maar hij moest het zelf met koopjes doen. Of denk je dat hij geen dure spelers had willen halen? En Heitinga zat in de tijd van Blind aan de grond. Dat weet jij ook wel.
Ik verwacht dat Van Basten en Blind al het geld verpatsen en weinig overlaten voor de volgende trainer. In elk geval is nu alles op.
Ik verwacht dat Van Basten en Blind al het geld verpatsen en weinig overlaten voor de volgende trainer. In elk geval is nu alles op.
Het stinkt aan alle kanten!
Koopjes? Roger? Gabri? Luque? Ogararu? Urzaiz?
Stuk voor stuk matige spelers die bakken met geld aan salarissen en tekengelden hebben gekocht. Daarnaast (lees: daardoor) presteerde Ten Cate niet, waardoor Ajax nog meer geld misliep.
En Heitinga is nog steeds een matige speler. Godswonder dat Sevilla zo veel geld voor hem wilde betalen.
Stuk voor stuk matige spelers die bakken met geld aan salarissen en tekengelden hebben gekocht. Daarnaast (lees: daardoor) presteerde Ten Cate niet, waardoor Ajax nog meer geld misliep.
En Heitinga is nog steeds een matige speler. Godswonder dat Sevilla zo veel geld voor hem wilde betalen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Kan allemaal zijn, maar er was afgelopen zomer veel geld in kas. Dat kwam ergens vandaan. Het klopt dat Ajax meer had kunnen verdienen als het bijvoorbeeld anderhalf jaar geleden een goal meer had gescoord tegen Willem ll. En zo hebben we nog meer kansen laten liggen. Maar het geld was er wel, terwijl het er voor die tijd niet was.
Sneijder en Babel hebben zelf benadrukt dat HtC belangrijk voor hen was. Sneijder zei zelfs, dat hij zijn transfer naar Madrid aan HtC te danken had. Hij zal het wel weten, nietwaar?
Hopelijk verdient Van Basten in de toekomst ook geld voor Ajax. We zullen zien. Ik vind het in elk geval een aardige maatstaf. Want geld uitgeven kunnen we allemaal.
Sneijder en Babel hebben zelf benadrukt dat HtC belangrijk voor hen was. Sneijder zei zelfs, dat hij zijn transfer naar Madrid aan HtC te danken had. Hij zal het wel weten, nietwaar?
Hopelijk verdient Van Basten in de toekomst ook geld voor Ajax. We zullen zien. Ik vind het in elk geval een aardige maatstaf. Want geld uitgeven kunnen we allemaal.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Even een verslag van mijn kant, ik ben te brak voor rode lijnen en een plot in mijn verhaal dus gewoon een weergave van m'n tripje:
-------
Ah, eindelijk weer een Europees uit-tripje! De derde voor mij, en na een 0-0 in Kopenhagen en een 0-0 in Praag zou ik het waarderen als er eindelijk eens gescoord gaat worden. Al weken geleden is alles geboekt, en de woensdag voor de wedstrijd vertrekken we.
Bier mee, VI mee en Hamburg here we come! Vanuit Amersfoort vertrokken we en de reis begon al goed: Onze trein had vertraging en we zouden de aansluiting in Osnabrück missen. Daar een uur gewacht en uiteindelijk kwamen we om 23.30u aan bij het A&O City Hauptbahnhof hostel. We waren niet de enige Ajacieden, maar wel zo’n beetje de enigen die nog redelijk nuchter waren had ik het idee. Na drie kwartier getreuzel van de receptionist konden we eindelijk de kamer in. Ah, er lag al een chick in te slapen! Niet dat we daar iets aan hadden, want we moesten nodig de stad in, maar dan kun je in ieder geval positief antwoorden op de vraag van thuisblijvers of je nog vrouwen op je kamer hebt gehad.
Om één uur liepen we naar het grote plein, waar eigenlijk hoegenaamd NIETS te beleven was. Niets was open, geen mensen op straat, totale leegte en duisternis. Waarschijnlijk was het dan tóch allemaal op de Reeperbahn te doen. De Reeperbahn: Een plek waar seks, drugs, alcohol en geweldadigheid de boventoon voeren. Kortom, alle dingen die het leven zo mooi maken en voor we het wisten stonden we op deze place-to-be. En jawel, daar was toch íets meer te beleven! Verschillende groepen Ajacieden flaneerden al over de Hamburgse uitgaansstraat. Rond 3 uur hoorden we dat er blijkbaar ergens een café was gesloopt, niks van meegekregen. Niet veel later gingen we behoorlijk in de olie naar het hostel, toch even die paar uur slaap nog pakken. Mooi om te zien dat je dan dezelfde gozer tegenkomt die een paar dagen eerder in Alkmaar achter me nog kou stond te lijden. Of ja, tegenkomen.. hij wilde horizontaal een trap oplopen en wist eigenlijk niet meer waar z'n kamer was. Zo liepen er overal plukjes dronken idioten rond, leuk om te zien.
Donderdag, Matchday! We moesten er al voor tien uur uit dus we werden om elf uur wakker gemaakt door één of andere dude van het hostel. Snel even douchen en op naar het stadion om ons kaartje om te wisselen.
Even rond het (van buiten aartslelijke) stadion gelopen, fanshop in (ze hebben zelfs HSV-broodroosters..) en weer de stad in. Rond het centrale plein was op een kerstmarkt na eigenlijk niks spectaculairs te beleven. Nog even het stadion van St. Pauli bekijken, maar dat blijkt een bauwval te zijn waarbij De Langeleegte nog een multifunctioneel stadion lijkt. Van veraf, want we wisten niet waar de ingang was.
Het was inmiddels al vier uur en we hadden nog geen bier op, een schande voor de beroepsgroep! We wisten niet waar de Reeperbahn precies was vanuit de plek waar we stonden maar in Hamburg hebben ze dat heel pienter opgelost: Je volgt gewoon de politiesirenes en je komt automatisch aan op de plek waar alle Ajacieden zich bevinden.
Bij het begin van de straat leek het alsof we een warzone betraden. Eigenlijk nog geen supporter te zien, maar ME-busjes scheurdenn met loeiende sirenes door de straten. De Polizei keek alsof elk moment de Russen konden komen. Iets verder bleek al waarom, maar we hadden waarschijnlijk net het 'vuurwerk' gemist. Wel veel Ajacieden op straat, maar dan toch nog een iets ander slag volkje dat je normaal in de buscombi tegenkomt. Ah well, de kroeg in, en daar was het supah Toll. De hele kroeg was overgenomen door Ajacieden en helaas was de barvrouw zo onnozel om haar portemonnee open en bloot de hele tijd op de bar te laten liggen. Op een gegeven moment werd 'ie gejat en was dat wijf buiten zinnen. Pas dan op je spullen doos, je hebt toch geen scoutingclubje in je kroeg! (Ik keur dit natuurlijk niet goed, maar zelfs in een kroeg met opa's en oma's is dit dom..)
18.30u, 2,5 uur voor de wedstrijd en omdat we een beetje op tijd wilden zijn gingen we de metro in naar het stadion. Althans, dat wilden we. Op het perron van U-station Reeperbahn stonden honderden dronken Ajacieden te zingen, en de Playmobielmannetjes van de Polizei kon hier bijzonder slecht mee omgaan. Alle Ajacieden werden op een klein gebied bij elkaar gehouden waardoor iedereen zich tegen elkaar aan moest drukken. Metro kwam, enkele forensen moesten uitstappen maar daar hadden ze níet echt kans toe. Iedereen wachtte netjes op hun beurt en liet elkaar voorgaan met instappen.
Oh wacht, nee, ik vergis me, iedereen moest en zou binnen 1,5 seconde die metro ingaan en het ding knalde bijna uit z'n voegen. Lang niet iedereen zat erin, de volgende metro kwam. BAF, zelfde verhaal. 100 Ajacieden naar binnen, totdat de Polizei ineens voor de deuren gaan staan terwijl hij nog lang niet vol is. Op mijn opmerking 'hij is nog lang niet vol!' kreeg ik van zo'n SS-er een por met de woorden 'Wann ich sage es ist full, ES IST FULL!'. Jawel herr Obersturmbahnfuher. Maargoed, uiteindelijk bleek waarom we er niet inmochten, de metro ging helemaal niet richting het stadion. Waar die 100 man die er toch inzaten uiteindelijk wel zijn beland mag Joost weten. Volgende metro, yes, we zaten erin. Ik stond helemaal ingeklemd door die thuis-niets-te-vertellen-hebbende losers van de ME. Aangezien iedereen stond te springen en de metro daar blijkbaar slecht tegen schijnt te kunnen werden de ME'ers pissig en vroegen 'oder wir nach Stadion willen können'. Nee eppo, we gaan naar de bingo-avond, nou goed. Blijkbaar bedoelde hij dat we als de wiedeweerga op moesten houden met jolig gedrag. Je kunt er niet echt mee lachen, met die moffen..
Met de shuttlebus naar het stadion en jawel, die Duitsers kunnen ook echt helemaal niks...3.000 man moesten zich door twee poortjes zien heen te wurmen. De instapprocedure voor Feyenoord-Ajax was hierbij vergeleken een lief schattig speeltuintje, dit was een strijd van leven op dood. Beuken, douwen, wringen, het schoot voor geen meter op. De sfeer dreigde aardig om te slaan, maar iedereen wist zichzelf in de hand te houden. Ook ik was PISnijdig. Waarom? Omdat die achterlijke kutmoffen blijkbaar geen grote supporters aankunnen! En dan staan ze je met zo'n zelfvoldane grijns je een beetje uit te lachen. Ik vind het frappant (van mezelf) om te zien wat die ME'ers bij me los kunnen maken. Eigenlijk kan niemand ruzie met me krijgen, maar ooohhhh... Geef een stel proleten een knuppel en helm en ze misbruiken hun macht. Het liefst zou ik die stokken van ze diep in hun Arische reet willen douwen. Man, wat een amateurisme. Door een stel sjampoepels werd je gefouilleerd en een ander stel stond er een beetje bij te lachen. Stelletje nazi's, ze zouden ze kapot moeten schieten. (Ho ho ho. Thijs toch. Maar dat denk je als je anderhalf uur doet over 3 meter wacht''rij'")
Maar toch, 20.30u, binnen! Het middelste vak, en de wedstrijd begint bijna.
Mooi stadion van binnen, die HSV Nordbank AOL Arena Volksparkstadion of hoe het ook mag heten. Voor de wedstrijd werd er een grote Ajax-vaan ontrold over de hoofden van het uitverkochte uitvak.
De wedstrijd was niet spannend, omdat ik natuurlijk totaal niet verwachtte dat we hier met een resultaat naar huis zouden gaan. Als je zelfs door een huis-, tuin- en keukenelftal van Heerenveen al totaal naar de gallemiezen wordt gespeeld zal het bij HSV niet veel beter zijn. Maar wis en waarachtig, we haalden de rust met 0-0 en kwamen nauwelijks in de problemen. Rust, pissen en op naar de tweede helft. Enoh moet eruit, die gekke Afrikaan kan niets goed doen bij die schele pizza die vandaag fluit.
Net als we denken dat een 0-0 toch echt tot de mogelijkheden gaat behoren onderschept Leo de bal van een guest van HSV. Ja, op het doel af, scoren LUL!! Zo mooi altijd, een Ajacied alleen op de keeper af. Ik begin van pure opwinding dan vaak al een beetje te hupsen, m'n positie kiezend om keihard te juichen. Ik hou mn maat vast, schiet hem erin! AH PAAL, NEE! IDIOOT! Hij krijgt de bal terug, wat doet 'ie daar in de verte, heb je tijd teveel, ros die bal erin!! Die 2 seconden dat 'ie daar staat lijken wel uren te duren, Leo, doe het, doe het voor ons! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Verdomme, het onmogelijke is mogelijk geworden, we leiden, we leiden! 0-1, totale gekte in het uitvak. Ik pak m'n maat vast en gil in z'n gezicht 'HIJ ZIT!! LEKKERRR!!!'. (Dit voor het geval hij de goal had gemist en geen idee had waar al die commotie rondom hem mee te maken had)
Pas na die 0-1 werd ik écht nerveus, nu moesten we het vasthouden ook. Ajax kreeg kansen op meer, maar HSV drukte. Die sukkels konden er gelukkig helemaal geen flikker van, Auf wiedersehen, auf wiedersehen.
Fluit nou af, homo in 't geel! *prieeett* JAAA! We hebben 'm, onverwacht, maar heerlijk!
Ze dachten dat ze ons wel effe op konden rollen, het lijken verdomme wel een stelletje Ajacieden. En dan ook nog allemaal vijf minuten voor tijd naar huis gaan, hebben ze dan helemáál geen originaliteit? Ajaxpubliek!
Na de wedstrijd moeten we nog even in het vak blijven, en in de verte zien we de cameralamp aanspringen en Marco geinterviewd worden. Marco, marco, we worden kampioen! En, omdat die Rotterdamse sukkels niks beters te doen hebben dan de nabeschouwing van HSV-Ajax te kijken, nog even het 'Helemaal niets in Rotterdam'. Ook in verre landen denken we even aan jullie, lieve vrinden uit Rotterdam.
Enkele Ajacieden kwamen nog even het publiek bedanken. Voor het eerst sinds het Beenhakkeriaanse tijdperk werd er weer gezongen 'Leo, leo, we worden kampioen!'
Dan met de shuttlebus naar huis, niet echt een prettig ritje want een Hamburger had zijn vlag in de bus helemaal ondergekotst en er hing een zuur geurtje...Mag de pret niet drukken, weer de kroeg in!
Om 3.30u waren we totally wasted en gingen naar het Hauptbahnhof. Tas uit de kluisjes halen, trein in richting Osnabruck. Omdat we een trein eerder hadden genomen moeste we nog een uur vol zien te maken in een klein luchroompje op het station. Toen we er om 06u aankwamen was er nog niemand maar toen we een uur later ontwaakten zat het al helemaal vol met Duitsers die ons aankeken alsof we een stel zwervers waren. Ok, toegegeven, al te fris zagen we er niet uit. Alcohollucht, baard, it's great to be an Ajacied!
Terug naar Nederland, waar we een conducteur kregen die iets té goed geslapen had. "Welkom in Nederland! We naderen station Hengelo. En voor alle Ajaxsupporters in deze trein: Ajax is oké. Olé. Olé."
Hij zei het ook echt met van die pauzetjes ertussen...
Als een stinkende aap lag ik tussen alle vrolijke forensjes die naar hun werk en opleiding gingen. M'n nadorst speelde me parten.
----------------------THE END--------------------
-------
Ah, eindelijk weer een Europees uit-tripje! De derde voor mij, en na een 0-0 in Kopenhagen en een 0-0 in Praag zou ik het waarderen als er eindelijk eens gescoord gaat worden. Al weken geleden is alles geboekt, en de woensdag voor de wedstrijd vertrekken we.
Bier mee, VI mee en Hamburg here we come! Vanuit Amersfoort vertrokken we en de reis begon al goed: Onze trein had vertraging en we zouden de aansluiting in Osnabrück missen. Daar een uur gewacht en uiteindelijk kwamen we om 23.30u aan bij het A&O City Hauptbahnhof hostel. We waren niet de enige Ajacieden, maar wel zo’n beetje de enigen die nog redelijk nuchter waren had ik het idee. Na drie kwartier getreuzel van de receptionist konden we eindelijk de kamer in. Ah, er lag al een chick in te slapen! Niet dat we daar iets aan hadden, want we moesten nodig de stad in, maar dan kun je in ieder geval positief antwoorden op de vraag van thuisblijvers of je nog vrouwen op je kamer hebt gehad.
Om één uur liepen we naar het grote plein, waar eigenlijk hoegenaamd NIETS te beleven was. Niets was open, geen mensen op straat, totale leegte en duisternis. Waarschijnlijk was het dan tóch allemaal op de Reeperbahn te doen. De Reeperbahn: Een plek waar seks, drugs, alcohol en geweldadigheid de boventoon voeren. Kortom, alle dingen die het leven zo mooi maken en voor we het wisten stonden we op deze place-to-be. En jawel, daar was toch íets meer te beleven! Verschillende groepen Ajacieden flaneerden al over de Hamburgse uitgaansstraat. Rond 3 uur hoorden we dat er blijkbaar ergens een café was gesloopt, niks van meegekregen. Niet veel later gingen we behoorlijk in de olie naar het hostel, toch even die paar uur slaap nog pakken. Mooi om te zien dat je dan dezelfde gozer tegenkomt die een paar dagen eerder in Alkmaar achter me nog kou stond te lijden. Of ja, tegenkomen.. hij wilde horizontaal een trap oplopen en wist eigenlijk niet meer waar z'n kamer was. Zo liepen er overal plukjes dronken idioten rond, leuk om te zien.
Donderdag, Matchday! We moesten er al voor tien uur uit dus we werden om elf uur wakker gemaakt door één of andere dude van het hostel. Snel even douchen en op naar het stadion om ons kaartje om te wisselen.
Even rond het (van buiten aartslelijke) stadion gelopen, fanshop in (ze hebben zelfs HSV-broodroosters..) en weer de stad in. Rond het centrale plein was op een kerstmarkt na eigenlijk niks spectaculairs te beleven. Nog even het stadion van St. Pauli bekijken, maar dat blijkt een bauwval te zijn waarbij De Langeleegte nog een multifunctioneel stadion lijkt. Van veraf, want we wisten niet waar de ingang was.
Het was inmiddels al vier uur en we hadden nog geen bier op, een schande voor de beroepsgroep! We wisten niet waar de Reeperbahn precies was vanuit de plek waar we stonden maar in Hamburg hebben ze dat heel pienter opgelost: Je volgt gewoon de politiesirenes en je komt automatisch aan op de plek waar alle Ajacieden zich bevinden.
Bij het begin van de straat leek het alsof we een warzone betraden. Eigenlijk nog geen supporter te zien, maar ME-busjes scheurdenn met loeiende sirenes door de straten. De Polizei keek alsof elk moment de Russen konden komen. Iets verder bleek al waarom, maar we hadden waarschijnlijk net het 'vuurwerk' gemist. Wel veel Ajacieden op straat, maar dan toch nog een iets ander slag volkje dat je normaal in de buscombi tegenkomt. Ah well, de kroeg in, en daar was het supah Toll. De hele kroeg was overgenomen door Ajacieden en helaas was de barvrouw zo onnozel om haar portemonnee open en bloot de hele tijd op de bar te laten liggen. Op een gegeven moment werd 'ie gejat en was dat wijf buiten zinnen. Pas dan op je spullen doos, je hebt toch geen scoutingclubje in je kroeg! (Ik keur dit natuurlijk niet goed, maar zelfs in een kroeg met opa's en oma's is dit dom..)
18.30u, 2,5 uur voor de wedstrijd en omdat we een beetje op tijd wilden zijn gingen we de metro in naar het stadion. Althans, dat wilden we. Op het perron van U-station Reeperbahn stonden honderden dronken Ajacieden te zingen, en de Playmobielmannetjes van de Polizei kon hier bijzonder slecht mee omgaan. Alle Ajacieden werden op een klein gebied bij elkaar gehouden waardoor iedereen zich tegen elkaar aan moest drukken. Metro kwam, enkele forensen moesten uitstappen maar daar hadden ze níet echt kans toe. Iedereen wachtte netjes op hun beurt en liet elkaar voorgaan met instappen.
Oh wacht, nee, ik vergis me, iedereen moest en zou binnen 1,5 seconde die metro ingaan en het ding knalde bijna uit z'n voegen. Lang niet iedereen zat erin, de volgende metro kwam. BAF, zelfde verhaal. 100 Ajacieden naar binnen, totdat de Polizei ineens voor de deuren gaan staan terwijl hij nog lang niet vol is. Op mijn opmerking 'hij is nog lang niet vol!' kreeg ik van zo'n SS-er een por met de woorden 'Wann ich sage es ist full, ES IST FULL!'. Jawel herr Obersturmbahnfuher. Maargoed, uiteindelijk bleek waarom we er niet inmochten, de metro ging helemaal niet richting het stadion. Waar die 100 man die er toch inzaten uiteindelijk wel zijn beland mag Joost weten. Volgende metro, yes, we zaten erin. Ik stond helemaal ingeklemd door die thuis-niets-te-vertellen-hebbende losers van de ME. Aangezien iedereen stond te springen en de metro daar blijkbaar slecht tegen schijnt te kunnen werden de ME'ers pissig en vroegen 'oder wir nach Stadion willen können'. Nee eppo, we gaan naar de bingo-avond, nou goed. Blijkbaar bedoelde hij dat we als de wiedeweerga op moesten houden met jolig gedrag. Je kunt er niet echt mee lachen, met die moffen..
Met de shuttlebus naar het stadion en jawel, die Duitsers kunnen ook echt helemaal niks...3.000 man moesten zich door twee poortjes zien heen te wurmen. De instapprocedure voor Feyenoord-Ajax was hierbij vergeleken een lief schattig speeltuintje, dit was een strijd van leven op dood. Beuken, douwen, wringen, het schoot voor geen meter op. De sfeer dreigde aardig om te slaan, maar iedereen wist zichzelf in de hand te houden. Ook ik was PISnijdig. Waarom? Omdat die achterlijke kutmoffen blijkbaar geen grote supporters aankunnen! En dan staan ze je met zo'n zelfvoldane grijns je een beetje uit te lachen. Ik vind het frappant (van mezelf) om te zien wat die ME'ers bij me los kunnen maken. Eigenlijk kan niemand ruzie met me krijgen, maar ooohhhh... Geef een stel proleten een knuppel en helm en ze misbruiken hun macht. Het liefst zou ik die stokken van ze diep in hun Arische reet willen douwen. Man, wat een amateurisme. Door een stel sjampoepels werd je gefouilleerd en een ander stel stond er een beetje bij te lachen. Stelletje nazi's, ze zouden ze kapot moeten schieten. (Ho ho ho. Thijs toch. Maar dat denk je als je anderhalf uur doet over 3 meter wacht''rij'")
Maar toch, 20.30u, binnen! Het middelste vak, en de wedstrijd begint bijna.
Mooi stadion van binnen, die HSV Nordbank AOL Arena Volksparkstadion of hoe het ook mag heten. Voor de wedstrijd werd er een grote Ajax-vaan ontrold over de hoofden van het uitverkochte uitvak.
De wedstrijd was niet spannend, omdat ik natuurlijk totaal niet verwachtte dat we hier met een resultaat naar huis zouden gaan. Als je zelfs door een huis-, tuin- en keukenelftal van Heerenveen al totaal naar de gallemiezen wordt gespeeld zal het bij HSV niet veel beter zijn. Maar wis en waarachtig, we haalden de rust met 0-0 en kwamen nauwelijks in de problemen. Rust, pissen en op naar de tweede helft. Enoh moet eruit, die gekke Afrikaan kan niets goed doen bij die schele pizza die vandaag fluit.
Net als we denken dat een 0-0 toch echt tot de mogelijkheden gaat behoren onderschept Leo de bal van een guest van HSV. Ja, op het doel af, scoren LUL!! Zo mooi altijd, een Ajacied alleen op de keeper af. Ik begin van pure opwinding dan vaak al een beetje te hupsen, m'n positie kiezend om keihard te juichen. Ik hou mn maat vast, schiet hem erin! AH PAAL, NEE! IDIOOT! Hij krijgt de bal terug, wat doet 'ie daar in de verte, heb je tijd teveel, ros die bal erin!! Die 2 seconden dat 'ie daar staat lijken wel uren te duren, Leo, doe het, doe het voor ons! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Verdomme, het onmogelijke is mogelijk geworden, we leiden, we leiden! 0-1, totale gekte in het uitvak. Ik pak m'n maat vast en gil in z'n gezicht 'HIJ ZIT!! LEKKERRR!!!'. (Dit voor het geval hij de goal had gemist en geen idee had waar al die commotie rondom hem mee te maken had)
Pas na die 0-1 werd ik écht nerveus, nu moesten we het vasthouden ook. Ajax kreeg kansen op meer, maar HSV drukte. Die sukkels konden er gelukkig helemaal geen flikker van, Auf wiedersehen, auf wiedersehen.
Fluit nou af, homo in 't geel! *prieeett* JAAA! We hebben 'm, onverwacht, maar heerlijk!
Ze dachten dat ze ons wel effe op konden rollen, het lijken verdomme wel een stelletje Ajacieden. En dan ook nog allemaal vijf minuten voor tijd naar huis gaan, hebben ze dan helemáál geen originaliteit? Ajaxpubliek!
Na de wedstrijd moeten we nog even in het vak blijven, en in de verte zien we de cameralamp aanspringen en Marco geinterviewd worden. Marco, marco, we worden kampioen! En, omdat die Rotterdamse sukkels niks beters te doen hebben dan de nabeschouwing van HSV-Ajax te kijken, nog even het 'Helemaal niets in Rotterdam'. Ook in verre landen denken we even aan jullie, lieve vrinden uit Rotterdam.
Enkele Ajacieden kwamen nog even het publiek bedanken. Voor het eerst sinds het Beenhakkeriaanse tijdperk werd er weer gezongen 'Leo, leo, we worden kampioen!'
Dan met de shuttlebus naar huis, niet echt een prettig ritje want een Hamburger had zijn vlag in de bus helemaal ondergekotst en er hing een zuur geurtje...Mag de pret niet drukken, weer de kroeg in!
Om 3.30u waren we totally wasted en gingen naar het Hauptbahnhof. Tas uit de kluisjes halen, trein in richting Osnabruck. Omdat we een trein eerder hadden genomen moeste we nog een uur vol zien te maken in een klein luchroompje op het station. Toen we er om 06u aankwamen was er nog niemand maar toen we een uur later ontwaakten zat het al helemaal vol met Duitsers die ons aankeken alsof we een stel zwervers waren. Ok, toegegeven, al te fris zagen we er niet uit. Alcohollucht, baard, it's great to be an Ajacied!
Terug naar Nederland, waar we een conducteur kregen die iets té goed geslapen had. "Welkom in Nederland! We naderen station Hengelo. En voor alle Ajaxsupporters in deze trein: Ajax is oké. Olé. Olé."
Hij zei het ook echt met van die pauzetjes ertussen...
Als een stinkende aap lag ik tussen alle vrolijke forensjes die naar hun werk en opleiding gingen. M'n nadorst speelde me parten.
----------------------THE END--------------------
Snapt maar één poster, vrees ik. Is HtC de trainer van die club die kans maakt op de tweede ronde CL?Duke schreef:Waarom een topic over HSV-Ajax (zoals zo vaak) weer uitkomt bij Ten Cate is me een raadsel. Voor mij hoeft het in ieder geval niet.
Leuk dat de naam Heitinga weer valt. Hij zou maar drie à vier keer de basis van Atletico halen schreef een """kenner""", ach! Heitinga speelt nu ook al bij Sevilla (schreef iemand)? Drukke weken voor hem. Bij Sevilla speelt wel Escudé, bij Ajax te slecht voor het eerste! Blijkbaar is het mogelijk dat andere trainers het wel in iemand zien zitten.
De wedstrijd tegen HSV? Nog een item? Ik ben zo blij met de overwinning, ook al besef ik dat iemand die een keer een lichte twijfel over de kwaliteiten van coach/trainer MvB die vreugde niet mag hebben van sommige AT'ers.
@Joey,
Het spel maakt mij dit seizoen minder uit. Na vier jaar MvB en het Nederlands elftal besef ik dat mooi voetbal uit den boze is (twintig minuten tegen Duitsland en twee wedstrijden op het EK is de oogst van vier jaar!)
Ik wil nu een Ajax dat kampioen wordt, want dat is al lang geleden en met de koopwoede van MvB en DB zakt Ajax ZONDER CL-INKOMSTEN tot het niveau"feyenoord." Natuurlijk zal er een econoom opstaan die beweert dat je allerlei geldzaken volgens allerlei regels niet met elkaar mag vergelijken, maar als je ieder jaar koopt voor 30 miljoen en verkoopt voor 10 miljoen loopt het een keer spaak.
Je bent er nu achter dat Ajax geen top meer is en ook niet meer zal worden ? Valt me tegen van je, iemand heeft dat al een "lang" geleden geschreven, je had het kunnen lezen. Ajax zal, als er niets verandert, ieder jaar zijn beste spelers verliezen. Ajax zal zijn spelers alleen kunnen behouden als er een slechte trainer/coach voor de groep staat, zoals een paar jaar geleden DB en vorig seizoen Koster. Ajax raakte deze zomer ook niemand kwijt. Heitinga gaf aan dat de contacten (lees contracten) al in augustus/september tot stand waren gekomen.
De UEFA/FIFA zou iets kunnen veranderen? "Follow the money" Watergate-affaire begin jaren zeventig! Er zal niets veranderen, al hoop ik dat de kredietcrisis voor nivellering kan zorgen.
@Lucas,
Ik waardeer al je berichten, ik lees ze zelfs, want je onderbouwt (in jouw visie) wat je schrijft, al vind ik de onderbouwing soms iets met drijfzand te maken hebben. Onderbouwing mis ik helaas vaak bij anderen!
ik kan je adviseren om ook eens verder te kijken op AT en bijvoorbeeld iets te lezen in de jeugdrubriek (of hoe die hier ook mag heten) Je zult daar mijn mening over spelers als Anita en Timisela (postte ik toen al hier???) kunnen lezen. Eerlijk gezegd denk ik dat die rubriek op AT beter gesloten kan worden, want goochelen met allerlei opstellingen is op AT populairder dan kijken naar de toekomst van Ajax!
Inhoudelijk:
DB heb ik jaren meegemaakt als coach van de A1/hoofd jeugdopleidingen. Alle kritiek van JC op de jeugdopleiding van Ajax kun je zo terugvoeren naar de vijf jaar dat DB er zat (en de tijd dat Co A. er zat). Het spel van de A1 werd onder DB alleen maar slechter. Achteraf gezien moet Ajax blij zijn dat Ryan Babel al snel is weggehaald bij DB, hij zou na een paar jaar DB zijn voetbalschoenen aan de wilgen hebben gehangen? Ryan kreeg vooral hoge, verre ballen in de A1.
DB zag het niet zitten in spelers als Vermaelen en Vertonghen (teruggezet naar de A2; kun je natuurlijk altijd goedpraten via de psychologie van de trainer) en onder hem werden spelers als Slijngard, Maduro en Yildirim speler van het jaar. Toevallig spelers die nooit enig risico zullen nemen en ook nooit de top zullen halen. Dat is het nieuwe Ajax?
DB als trainer van Ajax 1. Ik heb toen bijna alle wedstrijden gezien, in de Arena (was een paar keer met vakantie) maar kan me niets goeds ervan herinneren (qua spel). er was helemaal geen systeem.
Anita? let op je woorden. Stelt DB hem één keer op, dan is dat omdat er geen andere spelers zijn? Stelt HtC hen één keer op, dan is dat omdat HtC hem zo goed vindt? Zou het niet zo kunnen zijn dat HtC hem tegen Excelsior als back opstelt, omdat er niemand meer over is die dat eventueel ooit zou kunnen leren?
Waarom tegen Volendam uit beginnen over de afwezigheid van KJH en wijzen naar Suarez in de spits? Zouden er vijf Ajacieden goed hebben gespeeld, dan zou Ajax gewonnen hebben, dat ligt niet aan Suarez enz. enz. enz. laten we KJH eens als linksback opstellen, drie keer en dan concluderen dat KJH """niet kan voetballen""".
Suarez is geen speler voor het huidige Ajax, hij zoekt het avontuur i.t.t. spelers als aanvoerder Lindgren e.c.
Iemand (niet Lucas0 schreef dat HtC Ajax tien jaar heeft teruggeworpen. Dat is een aarig niveau: 2006 begon HtC en tien jaar ervoor speelde Ajax in de finale van de CL! Een groter compliment kan een trainer niet krijgen.
Het verhaal van de aankopen van MvB, betaald door de verkopen onder HtC (Welke trainer wil zijn beste spelers verkopen? Niet één zoals onlangs weer bleek uit onenigheden tussen HtC en MvG) lijkt me duidelijk genoeg.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Ook MVG was daar verantwoordelijjk voor, al wordt dat stelselmatig ontkend. Die trad namelijk op 1 juli 2005 in dienst.LucaS schreef: Integendeel, Blind is de trainer deze eeuw die het meest heeft geprobeerd Ajax Ajax te laten zijn. En het veldspel in de eerste helft van het seizoen was bij tijd en wijlen van een prima nivo. Alleen ontbeerde Ajax op dat moment een doelpuntenmaker. Inderdaad was Blind daar zelf mede verantwoordelijk voor, maar dat heeft niets met zijn capaciteiten als trainer te maken.
Sterker nog, bij Ten Cate telt het helemaal niet als argument. Hij had ook Vertonghen -aan wie hij een hekel had- niet kunnen verhuren, dan had hij Donald Duck niet hoeven opstellen. En dan had hij ook de stomvervelende, versleten veteraan Davids niet hoeven kopen. Van Basten geeft echte talenten tenminste een kans. Zoals dat bij Ajax hoort.Het ging natuurlijk over de context. Waar je bij Ten Cate wel als verdediging erbij haalt dat hij wat spelers miste, vond je dat bij de beoordeling van Blind geen argument.
Bij Van Basten schijnen de blessures trouwens geen excuus te zijn. Die blessures zijn namelijk zijn schuld, heb ik me laten vertellen.
Dat zou zomaar kunnen. Toen speelden we nog CL, immers.Timisela? Speelde hij CL? ben ik vergeten. DB was ook al zo levend over Timisela. Timisela verdong zelfs Vermaelen uit het elftal (A1), mocht Vermaelen het eerst als linksback proberen, daarna even helemaal weg (Sparta a1 uit)
Daar moeten we ook weer naartoe. Niet afgedroogd worden in de Uefa-cup lijkt me een mooi begin.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za nov 29, 2008 1:25 am, 2 keer totaal gewijzigd.