Ajax streeft naar het ideale voetbal. Dat maakt de club uniek. Niet dat het vaak niet lukt. Als je dat niet 'voelt' ben je, in mijn boek, geen Ajacied.Voetske schreef:Je stelt toch duidelijk dat de AJAX supporters voetbal uit de glorietijd blijven eisen, dus ..Monkey Tonk schreef:Waarom denk je dat het een conclusie is?Voetske schreef: Hoe kom je tot deze conclusie ?.
De bal is rond. Dat is geen conclusie. Of wel?
Ik ga me pas zorgen maken over Ajax als het merendeel van de supporters die vraag stelt.
HSV - Ajax 27-11-2008
- Monkey Tonk
Dat ben ik met je eens. Ik ben blij met het resultaat, maar niet met het getoonde spel, zeker in de eerste helft. De veel geroemde wil om te winnen was ook positief, maar ik vraag me wel af waar die afgelopen zondag was. Of zou dat toch ook met het niveau van de tegenstander te maken hebben?Peter schreef:Gisteren was er bij mij een vriend bij die bijna nooit voetbal kijkt. Hij vroeg zich in de eerste helft af er in het algemeen 'zo slecht wordt gevoetbald. Het is tik tik tik en bal over de zijlijn of kansloos in de voeten van de tegenstander. Let maar eens op.' Als je heel eerlijk bent, dan was die eerste helft van bedroevend voetbalniveau. Neemt niet weg dat ik, nogmaals, wel blij ben dat we punten hebben weten te pakken. Zeker aangezien ik HSV 2 tikkies hoger had ingeschaald. Niet dus.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 10/11
Inderdaad. Wat een tenenkrommende arrogantie weer van joey. Meneer is de enige op de hele planeet die het nog wat interesseert hoe Ajax voetbalt. De rest (op MT na) zijn allemaal resultaat-fans geworden. Bah bah bah.Jöhnk schreef:Ja hoor, je bent weer de enige die Ajax mooi wil zien voetballen. Lees je wel wat anderen schrijven? Lees je niet dat mensen die Van Basten geen amateur vinden misschien ook niet tevreden kunnen zijn met het spel?
Dat je wéér verzuurd doet na een belangrijke overwinning van Ajax zegt eigenlijk wel genoeg. Jouw haat tegen MvB zit diep, héél diep. En dat kun je natuurlijk ontkennen, maar de feiten (=postings op deze site) laten overduidelijk zien datjij werkelijk níets positiefs meer over Van Basten hebt gemeld nadat hij Heilige Jopie durfde tegen te spreken. Hij kan niets goeds meer doen, álle wedstrijden onder zijn leiding waren kut, etc etc.
Dat moet je allemaal zelf weten, maar ga hier dan niet de enige échte Ajax-fan uit lopen hangen en iedereen die niet zo azijn-zuur als jij is voor resultaat-fan uitmaken. Want dan ga je écht te ver.
On-topic: Ik heb gisteren voor het eerst in jaren een Ajax gezien dat zichzelf niet voor lul heeft gezet in een Europese uitwedstrijd van formaat. Dát is de winst van de avond. Laten we hopen dat ze dit oppakken en er nu aan gaan werken dat het veldspel wat beter wordt en er ook in dit soort wedstrijden meer kansen gecreeerd worden.
Tja, als je zo begint te lullen, proficiat met je " ik ben een AJACIED speldje "Monkey Tonk schreef:Ajax streeft naar het ideale voetbal. Dat maakt de club uniek. Niet dat het vaak niet lukt. Als je dat niet 'voelt' ben je, in mijn boek, geen Ajacied.Voetske schreef:Je stelt toch duidelijk dat de AJAX supporters voetbal uit de glorietijd blijven eisen, dus ..Monkey Tonk schreef: Waarom denk je dat het een conclusie is?
De bal is rond. Dat is geen conclusie. Of wel?
Ik ga me pas zorgen maken over Ajax als het merendeel van de supporters die vraag stelt.

Blij met de punten ...
Je kan heel veel kritiek hebben op het voetbal, het komt inderdaad nog niet in de buurt van het voetbal in de glorietijden. Wat het eigenaardig maakt is dat het voetbal zeker niet slechter is dan de afgelopen tien jaar oha het geval was. En wat voor velen ook duidelijk is is dat er wel degelijk gewerkt wordt aan het erin rammen dat er weer verzorgd van achteruit wordt opgebouwd. Natuurlijk is Rome niet in 1 dag gebouwd. Het team dat de UEFA-cup en daarna de CL won, werd er in 1993 (ofzo) ook behoorlijk kansloos door Parma uitgeknikkerd. En dan komt hier de vergelijking met van Gaal, de man die vorig jaar met AZ 11e werd. Geef van Basten dan iets meer dan 3 maanden, als je van Gaal drie jaar gunt
I think I lost my fucking headache
Beter dan DB? is niet zo moeilijk, alleen Wouters en Kurt Linder in zijn tweede termijn lieten minder voetbal zien.Was jij niet de eerste die riep dat Ten Cate zoveel beter was dan Blind? Toen heb ik je ook niet gehoord over Timisela en Anita.
Het is je gisteren toch wel definitief duidelijk geworden dat Suarez geen centrumspits is, hoop ik?
Niet gehoord over Timisela en Anita? Vreemd, ik schreef al over Anita toen hij eerstejaars B-speler was en over Timisela in de A1. Selectief lezen zorgt voor selectief reageren.
Timisela? Speelde hij CL? ben ik vergeten. DB was ook al zo levend over Timisela. Timisela verdong zelfs Vermaelen uit het elftal (A1), mocht Vermaelen het eerst als linksback proberen, daarna even helemaal weg (Sparta a1 uit)
De grote Timisela laat de volgende statistieken zien:
seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
2005/06 Ajax 4 1 Eredivisie
2006/07 Ajax 0 0 Eredivisie
2007/08 VVV-Venlo 3 0 Eredivisie
2008/09 VVV-Venlo 8 0 Eerste divisie
DB en Anita; ach die Danny zat zo slecht in zijn spelers dat hij Anita bleef opstellen? Hieronder wat VI laat zien aan gespeelde wedstrijden!
seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
2005/06 Ajax 1 0 Eredivisie
2006/07 Ajax 1 0 Eredivisie
2007/08 Ajax 0 0 Eredivisie
2008/09 Ajax 1 0 Eredivisie
Laat die HtC hem nou net zo vaak hebben opgesteld als zijn voorganger(s)!
Jij schreef zo nodig dat en Ajax verloor van Volendam en dat KJH niet meedeed. Door erover te schrijven leg je de link. Tegen HSV deed KJH ook niet mee, maar daar heb je het dan niet over. Tegen Villa deed hij wel mee, tegen Heerenveen en Willem II ook! Oh, ja tegen psv thuis deed hij niet mee.
Beetje flauw om eerst te lezen dat ik de wedstrijd niet heb gezien om vervolgens te vragen wat ik van Suarez als centrumspits vind. Ik kan dus niets schrijven over die rol.
Mijn mening, buiten hsv om is duidelijk. Suarez is ongeschikt voor het huidige Ajax, hij valt soms, hij verspeelt soms een bal, maakt soms zelf een doelpunt i.p.v. de bal afgeven. Vooral geen creativitiet opstellen, type Sno, dat is het tegenwoordige Ajax en daar hoort Suarez inderdaad niet thuis. Wees gerust, je hoeft hem niet lang meer te zien. Wie komt er toch voor Suarez naar het stadion? Niemand toch, nee type Sno, Lindgren dat is genieten.
Goed dat Piet Keizer niet in deze tijd speelt, of een Tsjeu La Ling! wat moet je met spelers die een man kunnen uitspelen, maar dat niet twintig keer per wedstrijd doen. Dan Lindgren, die maakt weinig fouten, Maduro benadert zo'n beetje het beeld van de ideale speler. Alle ballen naar een ploeggenoot, mits die ploeggenoot naast hem of achter hem staat op maximaal tien meter.
Ik zie liever Suarez dan Lindgren, maar besef dat ik tot een uitstervend ras behoor. Ik zie liever twintig acties, waar er een paar van slagen en direct voor een kans zorgen dan het afchuiven van verantwoordelijkheid.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Ik zeg er zelf al achter dat de 'prima pot' niet sprankelend was maar wel heel degelijk. Tuurlijk zie ik het liever ook anders, maar voor nu was ik meer dan tevreden.Een prima pot is imo: elkaar zuiver aanspelen, mooie combinaties, veel kansen creeren. Elkaar zuiver aanspelen lukte tot op een meter of 35 van het HSVdoel redelijk. Toen pas ging HSV druk zetten. Zodra HSV een beetje aanzette kregen we het klassieke hoge ballenverhaal. Niet over de grond voetballen, maar hotseknotsebegoniavoetbal. Combineren? Amper gezien. Uigespeelde kansen? Pas twee, na de uit de lucht vallende 0-1; omdat HSV moest aanzetten en va banque moest spelen.
Ik ben zeer tevreden en blij met het resultaat, zonder meer. Prima dag vandaag!
Maar prima pot is in mijn ogen echt iets anders. Ik zou het voetbal van gisteravond toch bepaald niet als maatstaf willen nemen.
Of bedoel je, net zoals Bertje tegenwoordig een "goeie pot voetbal" vertaalt als "een gunstige pot voetbal", dat een "prima pot" eigenlijk betekent "een gunstige pot"?
P.S. Het is: bagatelliseert. Maar dat merk ik op, zonder belerend te willen klinken.
Ik vond trouwens helmaal niet dat de 0-1 uit het niets kwam want Hamburg had ook weinig in te brengen. Het team stond gewoon goed, en ja aanvallend kwam het wat te kort.
Ik snap niet dat iedereen continu naar perfectie streeft terwijl er een geplaagd team staat dat nauwelijks de kans krijgt aan elkaar te wennen laat staan in dezelfde formatie te spelen voor langere tijd.
We kunnen de wedstrijd tot op het bot analyseren en inzien dat er inderdaad weinig goed combinatie voetbal was, we een echte spits missen, weinig kansen creëren, er geen aanval over de flanken ging en het voetbal waardeloos was.
Maar we kunnen ook gewoon blij zijn dat we met dit materiaal een dergelijk resultaat behaald hebben. Vervolgens met opgeheven hoofd kijken naar de komende wedstrijden en hopen dat MvB en zijn spelers progressie blijven boeken. Oftewel meer positiviteit uitstralen i.p.v. dat negatieve gedoe (zo komt het over).
Nee hoor, ik haat Van Basten niet. Ook al ben ik niet tevreden over het spel.Voetske schreef:Inderdaad, maar dan haat je MVB ( of spelers ) als je zoiets zegt ..
Ik heb er moeite mee om weggezet te worden als resultaatsupporter. En zeker Luuk, die bijvoorbeeld veel consequenter hamert op mooi en herkenbaar voetbal dan joey, verdient zoiets niet.
Het heeft niets met arrogantie te maken. Eerder met Weltschmerz. Maar misschien moet ik voor dat begrip naar het Rommelhok.Scherrer schreef:Inderdaad. Wat een tenenkrommende arrogantie weer van joey.

De tijden zijn veranderd. Ik ben opgegroeid in een tijd dat Ajax iets bijzonders was: een club die veel prijzen won en opviel door een bijzondere benadering van het voetbal. Die tijd is voorbij. Door allerlei factoren (Bosman-arrest, verhuizing naar de Arena, de teloorgang van de jeugdopleiding, de machtgreep van managers die niets van Ajax begrijpen, de dwang om CL te spelen) is Ajax een modale Europese club geworden die modaal voetbal speelt. We zijn een opleidingsinstituut geworden, onze talenten zullen hun grote prijzen elders moeten winnen. Trainers kunnen niet meer aan een team bouwen, want de spelers zijn weg voor je het weet.
Jammer? Vind ik wel. Maar het is zoals het is. Ajax zal nooit meer het niveau halen van weleer. Die waarheid begint -eindelijk- tot me door te dringen.

Het stinkt aan alle kanten!
Tjonge, wat een lange tenen. Het lijkt wel alsof ik iemand vermoord heb.
Van Basten is gewoon een resultaattrainer. Hoe er gewonnen wordt, kan hem geen flikker schelen, zolang er maar gewonnen wordt. Zo was hij bij Oranje, zo is hij bij Ajax. De meeste supporters vinden het prachtig, die maakt het niets uit zolang Ajax maar kampioen wordt. Dat valt míj nou tegen.
Van Basten is gewoon een resultaattrainer. Hoe er gewonnen wordt, kan hem geen flikker schelen, zolang er maar gewonnen wordt. Zo was hij bij Oranje, zo is hij bij Ajax. De meeste supporters vinden het prachtig, die maakt het niets uit zolang Ajax maar kampioen wordt. Dat valt míj nou tegen.
Het is nog veel simpeler wat Joey betreft. Sinds het exacte moment dat MvB Cruijff buiten zette deugt er nergens meer wat van bij Ajax in het algemeen en bij MvB in het bijzonder.
Het is met name dat zwart-wit denken dat sommige mensen stoort, want vrijwel iedereen zal het er verder over eens zijn dat er nog genoeg aan schort.
Het is met name dat zwart-wit denken dat sommige mensen stoort, want vrijwel iedereen zal het er verder over eens zijn dat er nog genoeg aan schort.
Dat blijf je herhalen, maar dat maakt het nog niet waar.joey schreef: Van Basten is gewoon een resultaattrainer. Hoe er gewonnen wordt, kan hem geen flikker schelen, zolang er maar gewonnen wordt. Zo was hij bij Oranje, zo is hij bij Ajax. De meeste supporters vinden het prachtig, die maakt het niets uit zolang Ajax maar kampioen wordt. Dat valt míj nou tegen.
Ik had hier nog een vraag over:
Arthur schreef:Waarom is dit dan precies resultaatvoetbal? Is alles behalve wondervoetbal dan resultaatvoetbal?
We spelen 4-3-3 met een aanvaller op 10 en met Vertonghen heb je ook nog een middenvelder in het hart van je verdediging die regelmatig inschuift.
Dat er veel schort aan de uitvoering klopt absoluut, maar Ajax speelde gisteren duidelijk voor de winst en niet voor een gestolen gelijkspelletje.
Mij gaat het om het spel. Kampioenschappen eisen laat ik aan anderen over.joey schreef:Van Basten is gewoon een resultaattrainer. Hoe er gewonnen wordt, kan hem geen flikker schelen, zolang er maar gewonnen wordt. Zo was hij bij Oranje, zo is hij bij Ajax. De meeste supporters vinden het prachtig, die maakt het niets uit zolang Ajax maar kampioen wordt. Dat valt míj nou tegen.
En sorry, ook ik vind Van Basten geen uitgesproken resultaattrainer. Henk '7-2-1' ten Cate is dat dan weer wel. Ik hoop dat we de Schande van Bremen gisteren een beetje hebben kunnen uitwissen.

Dan mag jij bij MT.Jöhnk schreef:Mij gaat het om het spel. Kampioenschappen eisen laat ik aan anderen over.joey schreef:Van Basten is gewoon een resultaattrainer. Hoe er gewonnen wordt, kan hem geen flikker schelen, zolang er maar gewonnen wordt. Zo was hij bij Oranje, zo is hij bij Ajax. De meeste supporters vinden het prachtig, die maakt het niets uit zolang Ajax maar kampioen wordt. Dat valt míj nou tegen.

Arthur, tegen AZ speelde Ajax toch doodgewoon op de counter? Aanvaller op 10 of niet. Van Basten zegt het ook zo: onze snelle aanvallers 1 op 1 tegen hun verdedigers. Van Basten maakt geen geheim van zijn bedoelingen. Een hoop verdedigers en verdedigende middenvelders en met de lange bal Suarez of Sulejmani in stelling brengen, dat is wat hij beoogt.
En Voetske, en Lucas, en de hele reutemeteut mag bij MT en jou. Zelfs Jansma heeft zich bekeerd. Waar het eerst alleen om het resultaat ging en 433 een ouderwets dogma was, is mooi spelen nu wel van belang.
Ik kan dat alleen maar toejuichen. Nu Jim nog.
Ik kan dat alleen maar toejuichen. Nu Jim nog.

Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr nov 28, 2008 5:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat mij tegen valt Joey, is dat jij van een afgelopen jaar sportief failliete selectie met deze zomer een net nieuw aangestelde trainer verwacht dat ze direct mooi, aanvallend, voetbal met resultaat spelen. Dat kan gewoon niet, dat is niet realistisch. Zeker niet bij een club die al bijna tien jaar struggelt.
Zwart - Wit, terwijl er ook nog zoiets is als grijs-wit of grijszwart ..Jöhnk schreef:Nee hoor, ik haat Van Basten niet. Ook al ben ik niet tevreden over het spel.Voetske schreef:Inderdaad, maar dan haat je MVB ( of spelers ) als je zoiets zegt ..
Ik heb er moeite mee om weggezet te worden als resultaatsupporter. En zeker Luuk, die bijvoorbeeld veel consequenter hamert op mooi en herkenbaar voetbal dan joey, verdient zoiets niet.
Al er iemand hier de laatste maanden bakken drek over zich heen krijgt is het Joey wel, haat van Basten enz..Jammer want in de kern van zijn verhaal heeft ie gewoon gelijk ..
Laatst gewijzigd door 999 op vr nov 28, 2008 6:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Dat is gewoon niet waar. Wie zijn die 'hoop verdedigers en verdedigende middenvelders' dan?joey schreef: Arthur, tegen AZ speelde Ajax toch doodgewoon op de counter? Aanvaller op 10 of niet. Van Basten zegt het ook zo: onze snelle aanvallers 1 op 1 tegen hun verdedigers. Van Basten maakt geen geheim van zijn bedoelingen. Een hoop verdedigers en verdedigende middenvelders en met de lange bal Suarez of Sulejmani in stelling brengen, dat is wat hij beoogt.
Als er nou één ding duidelijk is, is het dat MvB juist géén lange ballen wil. Je ziet hem daar regelmatig zijn spelers over coachen en je ziet het ook alleen als de tegenstander druk zet en de verdedigers het niet meer weten.
Laatst gewijzigd door Arthur op vr nov 28, 2008 5:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Een Europese uitwedstrijd is inderdaad hét podium om je voetbalkunsten op technisch en tactisch vlak te tonen! En dat kunnen we!
We hebben het gezien in Alkmaar, hoe goed we dat kunnen. Lekker tik-tak voetbal, daarom vind ik het ook niet meer dan normaal dat ik gisterenavond een lekkere galavoorstelling verwachtte. Real Madrid-Ajax is dood, leve HSV-Ajax!
Fuck het resultaat, niet belangrijk. Het gaat om het klassieke Ajax-spel. Ajax liet een fraai staaltje zien in Alkmaar, gelukkig weten we dat we ook in Hamburg met twee vingers in de neus konden winnen. We worden wéreldkampioen we worden wéreldkampioen!
Het zou toch raar zijn bedoel ik, dat we gisteren OPEENS géén flitsend combinatievoetbal zouden zien. Ik zou verbijsterd zijn. Dan zou Ajax Ajax niet meer zijn. Ik bedoel, we speelden in één of ander prutsstadionnetje, tegen een club die geen cent te makken heeft (120 miljoen ofzo), tegen een stel apenkoppen die de naam 'voetballer' nog niet waard zijn!
Dan zou het raar als we, na onze galatochten langs de Nederlandse stadions in Tilburg, Rotterdam, Heerenveen, Volendam en Alkmaar OPEENS een wedstrijd zouden zien die met vechtvoetbal en knokken voor iedere meter over de streep wordt getrokken. Nou, dat zou ik niet verwachten nee.
We hebben het gezien in Alkmaar, hoe goed we dat kunnen. Lekker tik-tak voetbal, daarom vind ik het ook niet meer dan normaal dat ik gisterenavond een lekkere galavoorstelling verwachtte. Real Madrid-Ajax is dood, leve HSV-Ajax!
Fuck het resultaat, niet belangrijk. Het gaat om het klassieke Ajax-spel. Ajax liet een fraai staaltje zien in Alkmaar, gelukkig weten we dat we ook in Hamburg met twee vingers in de neus konden winnen. We worden wéreldkampioen we worden wéreldkampioen!
Het zou toch raar zijn bedoel ik, dat we gisteren OPEENS géén flitsend combinatievoetbal zouden zien. Ik zou verbijsterd zijn. Dan zou Ajax Ajax niet meer zijn. Ik bedoel, we speelden in één of ander prutsstadionnetje, tegen een club die geen cent te makken heeft (120 miljoen ofzo), tegen een stel apenkoppen die de naam 'voetballer' nog niet waard zijn!
Dan zou het raar als we, na onze galatochten langs de Nederlandse stadions in Tilburg, Rotterdam, Heerenveen, Volendam en Alkmaar OPEENS een wedstrijd zouden zien die met vechtvoetbal en knokken voor iedere meter over de streep wordt getrokken. Nou, dat zou ik niet verwachten nee.