Ik ben zeer tevreden over de wedstrijd. En dan niet zozeer over het resultaat (want ook met een nederlaag hadden ze hoogstwaarschijnlijk genoeg gehad aan een puntendeling thuis tegen Slavia), maar vanwege de strijdlust, de verdediging die veel meer "staat" dan de laatste paar jaar, de collectieve vreugde na de goal (een uitzinnige Bruno Silva!), etc.Jöhnk schreef:AR, ik ben benieuwd naar jouw analyse?.
- Urby die eindelijk een man wordt. Agressief reageren na een scheidsrechterlijke dwaling in plaats van die dromerige blik in zijn ogen.
- Suarez die zo ontzettend veel werk verzet en dan ook nog eens gevaarlijk is in aanvallend opzicht.
- Gabri die invalt, en toch zich maximaal inzet voor de ploeg.
- Leonardo die zowaar nog een belangrijke selectiespeler lijkt te worden en kan uitgroeien tot een wapen als invaller, wanneer de tegenstander kapot is gespeeld. Wel blijft zijn schotkracht abominabel.
- Sulejmani die dramatisch speelde, maar wel opnieuw een uur heeft doorstaan. Nu komt er een serie relatief makkelijke wedstrijden, waarin hij hopenlijk snel naar zijn oude vorm groeit.
Wanneer Huntelaar had gespeeld had ik het nog moeten zien. Dan voetbalt de ploeg toch meer in de trechter, hadden we allerlei duels gezien in de punt, een pratende KJH tegen de scheidsrechter en vooral voorspelbare aanvalspatronen.
Niet dat het nu perfect liep aanvallend, maar ik had wel het idee dat Ajax minder steriel en voorspelbaar opereert. De komende weken zal dat alleen maar beter worden, en de Ajax-aanval gevaarlijker.
Al met al voor het eerst in heeeeel lange tijd dat ze weer eens een echt klinkende, aansprekende uitslag neerzetten. Dat is een groot compliment waard voor de jongens. Met een beetje mazzel kunnen ze best ver gaan komen denk ik....