HSV - Ajax 27-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Toppie

Bericht door Toppie » wo nov 26, 2008 5:07 pm

4000 Ajax fans verwacht in Hamburg [wijzig]

Politie in Hamburg houdt er rekening mee dat er maar liefst 4000 Ajax fans naar Hamburg zullen afreizen, zo meldt Hamburger Abendblatt. Ook wordt er vanuit gegaan dat er maximaal 700 risico-supporters zullen komen. Daar tegenover zou een groep van 200 probleemsupporters van de Duitsers staan. Om die reden is de politie-inzet vergoot naar 800 man voor het duel.

En dat met een Nederlaag :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 26, 2008 5:31 pm

25.11.2008

Ajax der Große
Hamburg - Mit Ajax Amsterdam kommt am Donnerstag (27.11.08) einer der erfolgreichsten niederländischen Clubs in die Hansestadt. Eine ruhmreiche Tradition, großartige Spieler und eine eigene Philosophie machten Ajax zu einem großen Namen im europäischen Fußball. Apropos Name – was bedeutet eigentlich Ajax? hsv.de erklärt Ihnen den aktuellen UEFA Cup-Gegner.

Die Geburtstunde von Ajax Amsterdam schlug 1883. Damals gründete eine Handvoll Studenten in einem Amsterdamer Café einen Fußballverein und gaben ihm nach ein paar holprigen Vereinsjahren den Namen „Ajax“ – in Anlehnung an den antiken griechischen Helden „Ajax der Große“. Die Gründungsväter müssen schon damals die richtige Vision gehabt haben, denn Ajax Amsterdam entwickelte sich in den darauffolgenden 125 Jahren zu einem großen europäischen Verein. Die Erfolge sprechen für sich: 29 Meistertitel, 17 Pokalsiege, vier Mal gewann Ajax die Champions League und zwei Mal den Weltpokal. Und das ist nur eine kleine Auswahl der nationalen und internationalen Titel aus der Schatzkammer von Ajax. Die Vereinsgeschichte entscheidend mitgeprägt hat auch ein deutscher Spieler. Unter dem damaligen Trainer Rinus Michels gewannen die Amsterdamer in den 70er Jahren mit den holländischen Stars Johan Cruyff und Arie Haan sowie dem Deutschen Horst Blankenburg dreimal in Folge den Europapokal der Landesmeister. Blankenburg, der später auch noch für den HSV spielte, lebt heute bei Hamburg.

Hinter der Amsterdamer Erfolgsgeschichte steht schon seit Jahrzehnten eine ausgezeichnete Jugendarbeit und ein Scoutingsystem, was weltweit vielen Vereinen – von China bis Südafrika – als Vorbild dient. Das Erfolgsrezept klingt eigentlich ganz einfach. Die Verantwortlichen von Ajax erkannten, dass die taktische Schulung ihrer Jugendmannschaften und ein frühes Scouting der Stars von morgen ein wichtiger Baustein für die spätere Entwicklung zum Fußballprofi ist und so wird das jeweilige Spielsystem der Profimannschaft auch von allen Nachwuchsmannschaften gespielt. Bis hinunter zu den Sechsjährigen. Auf diese Weise ist es Ajax immer wieder gelungen, große Spieler und Mannschaften zu formen und Stars wie Edgar Davids, Clarence Seedorf oder Rafael van der Vaart herauszubringen. Auch im aktuellen Kader stehen elf Spieler, die aus dem eigenen Nachwuchs stammen.

Auch wenn der Motor von Ajax Amsterdam im Laufe der Jahrzehnte immer mal wieder etwas ins Stottern geriet, so haben die „Göttersöhne“ doch immer wieder auch international für Furore gesorgt. Mit dem heutigen Trainer Marco van Basten besiegte man im Finale 1987 Lokomotive Leipzig und holte den Europapokal der Pokalsieger. Und auf dieser Erfolgswelle formte Ajax Anfang der 90er Jahren wieder eine Mannschaft, die in die Vereinsgeschichte einging. Gleich in seinem ersten Jahr gewann der damalige Trainer Louis van Gaal 1991 den UEFA Cup und ein paar Jahre später setzte sich „Ajax der Große“ mit dem 1:0-Sieg in Wien über den AC Mailand die Champions League-Krone auf. Doch die erfolgreichen Zeiten bei Ajax hatten auch immer ein sportlichen Aderlass zur Folge. Die großen Clubs in Europa streckten ihre Fühler nach den niederländischen Stars aus und lotsten sie nach Mailand, Barcelona, Madrid oder Hamburg. Stellt man ein Team mit einigen der größten Amsterdamer Stars zusammen – diese Mannschaft würde unter Garantie zu den besten der Welt gehören. Was nach den Verkäufen der Stars folgt, war immer wieder ein Neunaufbau der Mannschaft mit den Früchten der Ajax-Schule. Dies ist die Philosophie in Amsterdam. Man macht sich seine Stars selbst.

Und so versucht auch das Ajax-Idol Marco van Basten seit dieser Saison als Trainer die Ajacieden wieder in die Erfolgsspur zurückzuführen. Und das mit steigendem Erfolg. Zu Saisonbeginn lief es bei den Rot-Weißen alles andere als rund, zeitweilig dümpelte man gar im unteren Tabellenmittelfeld herum, ehe sich van Basten und sein Team offensichtlich besser aneinander gewöhnten und sich Woche für Woche und Tabellenplatz für Tabellenplatz verbesserten. Mittlerweile mischt man wieder in der Spitzengruppe mit – alles andere würde auch nicht mit dem Selbstverständnis der Amsterdamer einhergehen. Dementsprechend ist auch das Überstehen der UEFA Cup-Gruppenphase fest eingeplant. Ajax der Große hat wieder mal Großes vor.

hsv.de

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo nov 26, 2008 7:30 pm

Morgenochtend 7.00 uur rijden!

Mazzel!

K.
Still alive...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo nov 26, 2008 9:28 pm

op teletekst lees ik dat inderdaad vermoedelijk dezelfde 11-tal morgen avond spelen :blush.gif: onze wereldcoach geeft aan dat ze voor de winst gaan.. Grow up!!! je wint nog geen eens van H'veen en Az laat staan van HSV/Villa Wees eerlijk en zet een blok van 4-4-2 neer en kijk of je er een gelijk spel uit weet te halen.
Weer op zoek naar een Interim coach..

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo nov 26, 2008 9:38 pm

Kowalczyk schreef:Morgenochtend 7.00 uur rijden!

Mazzel!

K.
Ga je nog proberen voor 13:00uur om te wisselen dat je zo vroeg vertrekt?
Ik ga gewoon rond 9:00uur vertrekken, 13:00uur haal ik toch niet met die files.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do nov 27, 2008 12:07 am

elliquido schreef: ---------------------Vermeer--------------------------
Wiel---------Oleguer---Vertonghen----Vermaelen
-------Enoh--------------------Lindgren-----------
---------------Gabri----------------------Urbi---
----------Suarez---------------Sulejmani
------------------------------------------
Lijkt me voor deze wedstrijd ook de minst slechte opstelling. Alsjeblieft geen Kennedy meer op dit niveau. Alhoewel het afwachten blijft hoe Sulejmani ervoor staat. Verder hoop ik dat Lindgren eindelijk, eindelijk eens wat meer naar voren kijkt dan alleen maar breed en naar achteren. Ook de controlerende middenvelders moeten zich veel meer bemoeien met de opbouw en aanvoer naar de aanval. Vertonghen kan het niet alleen, dan sta je wel heel erg zwak als het allemaal van die jongen moet afhangen. En hopelijk rekent Gabri opduikend in en rond de 16 eindelijk eens af met het missen van kansen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 27, 2008 2:54 am

Gabri is een speler van bijna 30. Die gaat er echt niet opeens per seizoen tien inleggen hoor.

De opstelling die wordt geopperd door Elliquido schijnt de opstelling te zijn waar Van Basten mee wil beginnen. Dat hij Sulejmani opstelt lijkt me niet meer dan logisch. Hopelijk in het vervolg alleen maar als aanvaller, want daar is hij zelfs op zestig procent een stuk beter dan Leonardo of Rommedahl.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do nov 27, 2008 7:44 am

Toppie schreef:

Politie in Hamburg houdt er rekening mee dat er maar liefst 4000 Ajax fans naar Hamburg zullen afreizen, zo meldt Hamburger Abendblatt. Ook wordt er vanuit gegaan dat er maximaal 700 risico-supporters zullen komen. Daar tegenover zou een groep van 200 probleemsupporters van de Duitsers staan. Om die reden is de politie-inzet vergoot naar 800 man voor het duel.

Jij gaat alleen ergens heen als je zeker weet dat je gaat winnen? Of ga je uberhaupt nergens heen?

Toppie

Bericht door Toppie » do nov 27, 2008 8:28 am

El Clavo schreef:
Toppie schreef:

Jij gaat alleen ergens heen als je zeker weet dat je gaat winnen? Of ga je uberhaupt nergens heen?
Ik ga wel eens ergens heen , maar met zo'n opstelling en instelling blijf ik lekker thuis

Versterkt Gabri het middenveld ten koste van Kennedy? [wijzig]
(Gepost door AJAXforever)

De verwachting is dat de Spanjaard Gabri het middenveld zal versterken. Dat zou dan ten koste gaan van de aanvallend ingestelde Kennedy.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do nov 27, 2008 8:41 am

Thomas schreef:Gabri is een speler van bijna 30. Die gaat er echt niet opeens per seizoen tien inleggen hoor.
Lijkt me ook onwaarschijnlijk. Ik hoop maar op een 2e jeugd bij Gabri, te beginnen tegen Hsv... :wink.gif:

Sowieso vind ik het scorend vermogen van ons middenveld bar en boos. Erg jammer, want juist de middenvelders zijn de allrounders die eigenlijk alles voldoende moeten beheersen (met natuurlijk het accent op de taken die ze meekrijgen). Een Lindgren zou bijvoorbeeld opbouwend en gedoseerd aanvallend ook veel meer kunnen betekenen, als hij zich niet zo extreem toelegde op het puur controleren.

Toppie

Bericht door Toppie » do nov 27, 2008 9:45 am

Lindgren speelt al vanaf dag 1 dit seizoen als een natte krant :1evil.gif:

Waas

Bericht door Waas » do nov 27, 2008 10:06 am

De eerste bus is alweer aangehouden! Ze waren net over de grens, en daar werden ze opgewacht. Zelfs wat lieve politiehondjes erbij..

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do nov 27, 2008 10:30 am

Niets aan de hand toch? Heb niet het idee dat we daar herrie gaan schoppen.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do nov 27, 2008 10:32 am

Verwacht ik ook niet. De Duitse politie vind het gewoon spannend om weer wat te doen te hebben. Vervelend voor de betrokken supporters, maar hopelijk dat ze daar na de wedstrijd echt niet meer aan denken, en met een lach van oor tot oor nach hause gaan.
Op naar de vierde ster!

Thafunk

Bericht door Thafunk » do nov 27, 2008 11:17 am

Uit de Telegraaf:
Hart Van der Vaart klopt voor HSV en Ajax Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Rafael van der Vaart neemt vanavond met een bijzonder gevoel voor de televisie plaats. Vanuit zijn woonkamer in Madrid bekijkt de international dan de verrichtingen van zijn oud-werkgevers Hamburger SV en Ajax, die elkaar in de UEFA Cup treffen. "Voor mij kloppen twee harten. Maar ik geloof dat op het einde van de rit HSV een kleine voorsprong heeft", aldus Van der Vaart.

Rafael van der Vaart in het shirt van Hamburger SV. Van der Vaart in het shirt van Ajax.
Van der Vaart vindt dat Ajax momenteel een 'club vol verrassingen' is. "De ene keer zijn ze wereldklasse en de andere keer zijn ze amper te herkennen", verklaarde de huidige speler van Real Madrid tegenover Bild. In ieder geval wil Van der Vaart HSV, waar hij afgelopen zomer pas vertrok, nog wel even waarschuwen voor twee Ajacieden. "Ze moeten vooral goed op Luis Suarez en Miralem Sulejmani letten."
Ik had toch wel verwacht dat zijn hart een beetje harder zou kloppen voor de club waar hij het grootste deel van z'n leven heeft doorgebracht. HSV betaalde waarschijnlijk beter..

Michael_B

Bericht door Michael_B » do nov 27, 2008 11:24 am

Blegh. Dacht dat die jongen een echte Ajacied was. Valt me heel erg van hem tegen dit.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do nov 27, 2008 11:30 am

Misschien bedoelt ie dat de kans dat HSV wint, iets groter is?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

J.G.

Bericht door J.G. » do nov 27, 2008 11:34 am

Misschien bedoelt ie dat de kans dat HSV wint, iets groter is?
Dat denk ik zelf ook.

En zo niet wat dan?
Vergeten we dan opeens wat hij allemaal gedaan heeft voor ons?
Als er een speler was waar ik voor naar het stadion kwam en die een goede band had met de supporters was het Raf wel (samen met zijn andere 2 Madrileense maten).
Het boeket voor Sjakie namens die 3, zegt mij genoeg in ieder geval.
Een nietszeggende quote uit de telegraaf een stuk minder.

Maar goed we wijken van het onderwerp af.
Lijkt mij goede keuze om Gabri er in te zetten boven Kennedy.
Middenveld controleren en dan een paar geniale acties van Suarez en Sulejmani. Ik heb er weinig vertrouwen in maar wat zou het mooi zijn!
Baal dat ik er niet bij ben, Europese uitwedstrijden zijn altijd het kersje op de appelmoes, ook al verlies je hem.
Laatst gewijzigd door J.G. op do nov 27, 2008 11:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do nov 27, 2008 11:35 am

Van de drie (van der Vaart, Sneijder en Heitinga) heeft er maar één echte clubliefde! Van der Vaart en Sneijder die gaan puur voor de euro's en zullen ook nooit terugkomen!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do nov 27, 2008 11:36 am

Bovendien moet je niet vergeten wie het hem gevraagd heeft: Bild. Dan vind ik zijn reactie heel logisch. Waarbij het overigens de vraag is hoe hij er écht over denkt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do nov 27, 2008 11:39 am

Zlatan Son of God schreef:Van de drie (van der Vaart, Sneijder en Heitinga) heeft er maar één echte clubliefde! Van der Vaart en Sneijder die gaan puur voor de euro's en zullen ook nooit terugkomen!
Ach, clubliefde. Ze zullen alledrie in Nederland een voorkeur hebben voor Ajax. Niet meer, niet minder.

Supporters hebben clubliefde, spelers niet.

J.G.

Bericht door J.G. » do nov 27, 2008 11:39 am

Wat is echte clubliefde dan Zlatan?
En hoe weet je dat allemaal zo goed?

Toppie

Bericht door Toppie » do nov 27, 2008 12:38 pm

Als we maar niet afgaan zoals tegen AZ en Heerenveen. :laughing.gif:

Trouwens wat is de weer voorspelling van vanavond
Laatst gewijzigd door Toppie op do nov 27, 2008 12:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do nov 27, 2008 12:46 pm

Noem het nu gewoon Heerenveen, Toppie. :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do nov 27, 2008 1:02 pm

Zlatan Son of God schreef:Van de drie (van der Vaart, Sneijder en Heitinga) heeft er maar één echte clubliefde! Van der Vaart en Sneijder die gaan puur voor de euro's en zullen ook nooit terugkomen!
Wat een onzin. Van der Vaart en (in mindere mate) Sneijder waren bijvoorbeeld nog zeer nauw betrokken bij het overlijden van Para destijds. Zij waren ook buiten het veld heel erg met Ajax bezig. Zie ook nu maar weer met het boeket voor Sjaakie. Ze hoeven het niet te doen, maar ze doen het wel.

Plaats reactie