Danny Blind

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 26, 2008 2:04 pm

joey schreef:Natuurlijk kun je dat zeggen, maar het functioneren van Blind als TD (manager? loopjongen? heeft het niets te maken.
De kritiek van vd Rijt heeft daar ook niets mee te maken, zoals hij zelf al aangeeft. Dus waarom zou mijn brief dan wel inhoudelijk over Blinds functioneren als TC moeten gaan?

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 26, 2008 2:09 pm

joey schreef:Die kritiek slaat niet op het aankoopbeleid.

Waarop overigens nog wel iets af te dingen valt.
Ach, als je op 1 punt van de koploper staat, terwijl je de helft van je elftal steeds moet missen, is er met de breedte van de selectie niets mis. Dat was eerdere jaren wel anders
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 26, 2008 2:16 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Natuurlijk kun je dat zeggen, maar het functioneren van Blind als TD (manager? loopjongen? heeft het niets te maken.
De kritiek van vd Rijt heeft daar ook niets mee te maken, zoals hij zelf al aangeeft. Dus waarom zou mijn brief dan wel inhoudelijk over Blinds functioneren als TC moeten gaan?
Zoals Maarten Fontein heeft mogen ondervinden, is het bij Ajax heel belangrijk dat iedereen je aardig vindt. :hypocrite.gif:

Het is toch geen geheim dat niet iedereen binnen Ajax gesteld is op Blind? Ze noemen hem niet voor niets 'scholletje'.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 26, 2008 2:25 pm

Ik zou niet durven beweren dat mensen die in een organisatie worden gepest, beschimpt en niet algeheel populair zijn, ook onsympathieke, niet-functionerende mensen zijn

Rednose

Bericht door Rednose » wo nov 26, 2008 11:24 pm

LucaS schreef:Ik zou niet durven beweren dat mensen die in een organisatie worden gepest, beschimpt en niet algeheel populair zijn, ook onsympathieke, niet-functionerende mensen zijn
Ehhh...ervaring Luuc? :666.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 27, 2008 6:44 am

Ik ben op de lagere school heel erg gepest, terwijl ik zonder enige twijfel zeer intelligent en sympathiek ben!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do nov 27, 2008 7:59 am

LucaS schreef:Ik ben op de lagere school heel erg gepest, terwijl ik zonder enige twijfel zeer intelligent en sympathiek ben!
kennelijk was niet iedereen het hierover eens....

maar iedereen weet hoe kinderen zijn. Volwassenen zouden beter moeten weten!

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 27, 2008 10:38 am

Het schijnt op de werkvloer ook regelmatig voor te komen

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 27, 2008 10:43 am

Je bedoelt dat Danny Blind wordt gepest? :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 27, 2008 11:00 am

Nee, ik bedoel dat in organisaties altijd over mensen wordt geluld. En dat sommigen het leuk vinden om daaraan mee te doen

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 21, 2009 10:59 am

Blind spart geregeld met Van Basten

Danny Blind: "Kwaliteit zit niet alleen in je benen, maar ook in je hoofd. En het hoofd van een voetballer gaat vaak beter functioneren naarmate hij ouder wordt." foto Ron Pichel

AMSTERDAM - Danny Blind is manager technische zaken bij Ajax. Hij faciliteert hoofdtrainer Marco van Basten, die de voetbalbaas is in de Arena. Blind: "Als mijn input gewenst is, ben ik er. Maar mijn taken en verantwoordelijkheden zijn duidelijk."

Er is net weer een transferperiode afgesloten. Tevreden?

" Redelijk. Voor Dennis Rommedahl en John Goossens hebben we een oplossing gevonden. Zij spelen nu voor NEC. Rommedahl is verhuurd. Goossens is verkocht, maar voor hem hebben we een terugkoopregeling gesloten met NEC. Net als voor Rydell Poepon, die nu bij Sparta speelt. Als die jongens zich goed ontwikkelen en wij zouden ze terug willen halen naar Ajax, hebben wij het eerste recht op koop voor een vastgesteld bedrag."

Welke spelers hadden jullie zelf nog op een verlanglijstje staan?

"Rob Wielaert, en hij is gekomen. Eljero Elia wilden we ook graag halen, maar dat is niet gelukt. Vervolgens heeft Marco van Basten gezegd dat hij met deze groep het seizoen afmaakt."

Hoe is je werkrelatie met Van Basten?

"Wij sparren geregeld, zitten elke week bij elkaar voor structureel overleg. Met Marco kun je uitstekend discussiëren over voetbalzaken. Dat doet hij niet alleen met mij, maar ook met zijn assistenten John van 't Schip en Rob Witschge. Soms laat hij zich overtuigen en stelt hij zijn standpunt bij, soms blijft hij bij zijn eigen ideeën. Met elkaar kom je tot een bepaald inzicht."

Zo'n periode met drie nederlagen en een gelijkspel, kun je daarin iets voor de trainer betekenen?

"Niet specifiek. Je praat even met elkaar na de wedstrijd, maar vanwege de teleurstelling is het daar eigenlijk niet het moment voor."

Jij had als trainer van Ajax Martin van Geel als technisch directeur boven je. Nu ben jij meer de rechterhand van de trainer. Hoe voelt dat?

"Voor dat model is bewust gekozen. Als mijn input gewenst is, ben ik er, maar mijn taken en verantwoordelijkheden zijn duidelijk. Mijn mening doet er wel toe, ik ben onderdeel van het team. Maar ik weet mijn rol. Afstand is een koud woord, want ik loop zonder gêne de kamer van de trainers binnen als het nodig is. Ze geven mij en anderen de indruk dat we dat moeten blijven doen. Deze staf is ontzettend toegankelijk. Waar ik denk: hier moeten jullie het met elkaar doen, ben ik er niet."

Jullie vormen een team?

"We zijn samen iets aan het doen. Iedereen is bezig met het resultaat van het eerste elftal. Als dat resultaat goed is, hebben we daar allemaal een bijdrage aan geleverd. Nu staan we derde, twaalf punten achter AZ, dat doen we ook samen."

Rik van den Boog (algemeen directeur) heeft gesproken met Van Basten over zijn manier van leiding geven. Van Basten zegt nu dat hij zich meer moet verplaatsen in zijn spelers. Negen van de tien trainers zouden daar niet zo openhartig over zijn.

" Nee, en dat komt uit hem zelf. Niemand heeft gezegd wat wel en niet naar buiten zou worden gebracht uit die gesprekken. Marco is daar heel open in, geestelijk onafhankelijk."

Hoe dicht zit jij op het team en het teamproces?

"Daar zit ik te weinig op, maar mijn rol is niet primair het eerste elftal. Ik zou graag wat meer trainingen willen zien, maar ik kom er niet aan toe."

Ajax heeft in het begin van het seizoen veel blessures gehad en nu is dat aantal opnieuw opgelopen tot elf. Hoe kan dat?

"Als zaken structureel mis zijn, kun je daar de vinger op leggen. Maar ik weet niet of het structureel mis is. We hebben vier spelers met een hamstringblessure gehad. Toevallig vier nieuwelingen: Miralem Sulejmani, Oleguer, Dario Cvitanich en Eyong Enoh. Die laatste twee zijn nu weer geblesseerd. We hebben gesproken over het feit dat we in samenwerking met de medische staf preventieve maatregelen moeten nemen om blessures bij deze twee spelers in de toekomst te voorkomen."

Sulejmani heeft zestien miljoen euro gekost. Dat is een forse investering. Baart het zorgen hoe hij zich tot op heden manifesteert?

" Nee, omdat hij voor zichzelf de norm heeft gezet bij Heerenveen en in een behoorlijk aantal duels heeft laten zien welke potentie hij heeft. Maar hij is twintig jaar en maakt nu een sprongetje van subtop naar top, in alle facetten. Uiteraard hoopt en verwacht het publiek, en wij ook, dat hij de lijn kan voortzetten, maar hij is een jonge speler en heeft wat tijd nodig."

Is Sulejmani representatief voor de huidige staat van Ajax?

" Van Basten heeft al vaak gezegd: we hebben een ontzettend jonge ploeg. Negentig procent is onder de 22 jaar, schat ik. Dan ben je niet evenwichtig. Dat de potentie er is, daarvan zijn we overtuigd. Maar kwaliteit zit niet alleen in je benen, maar ook in je hoofd. En het hoofd van een voetballer gaat vaak beter functioneren naarmate hij ouder wordt. In die laatste categorie hebben we niet veel spelers."

Wielaert is daarvoor aangetrokken, maar voor hem is dit verschrikkelijk binnenkomen.

"Je moet het voor hem positief vertalen. Hij maakt op dertigjarige leeftijd een prima transfer. Hij moet niet te veel nadenken over wat er nu gebeurt, maar zich focussen op de doelen: in elk geval voorronde Champions League halen en zoveel mogelijk duels winnen."

Wat bevalt jou aan Ajax?

"Het is niet aan mij om naar buiten toe over spelers te spreken. Ik vind wel dat we heel veel kwaliteit hebben, maar dat moet worden vertaald naar teamprestaties. Het is een geruststellende gedachte dat het vrijwel allemaal jonge spelers zijn met langlopende contracten. Ze kunnen beter worden en dus ook meer waard. Maar die langlopende contracten zijn toch ook bedoeld om de groep wat langer bij elkaar te houden. Het ligt eraan wat we daar met elkaar uit halen. De laatste weken is het wisselvallig. Tegen NEC (2-4-winst) stond er een team. De nederlagen tegen FC Groningen en Heerenveen waren niet te wijten aan de teamprestatie. Jammer dat de individuele kwaliteiten in die duels dan niet de doorslag gaven, zoals tegen NEC."

Hoe verklaar jij de 4-1-nederlaag tegen Vitesse?

"Als de vorm er niet is, is het belangrijk dat je zoveel mogelijk de dingen blijft doen die je moet doen. Maar in die wedstrijd zag je heel veel spelers afwijken van hun patroon, hun taken verwaarlozen. Als je niet je normale niveau haalt, maar geen rare dingen doet, kun je nog best aardige resultaten halen."

Zoals AZ?

"Bij AZ zie ik toch een aantal spelers dat, ondanks hun jonge leeftijd, toch weet hoe een team moet functioneren en wat een wedstrijd nodig heeft om het resultaat te beïnvloeden. Daarbij speelt die ploeg vanuit een iets afwachtende houding en dat is gemakkelijker en minder kwetsbaar."

Wat kunnen we van Van Basten verwachten als trainer?

"Wat hij nu doet, is een groot verschil met zijn werk bij het Nederlands elftal. Marco moet nu processen in met spelers: begeleiden, vallen, opstaan, prikkelen, schofferen. Daarvan zie je pas veel later het rendement. Ik vind dat Marco goed kan luisteren naar én praten met spelers. Hij is goed geïnformeerd over wat zich afspeelt rondom het elftal, rondom het voetbal in zijn algemeenheid, maar ook rondom zijn spelers. Dat is heel belangrijk tegenwoordig."

Sulejmani woont samen in een appartement met Darko Bodul, spits van het tweede elftal. De één is twintig, de ander negentien. Wat vinden jullie daarvan?

" Het schijnt dat Bodul goed kan koken. Maar zonder gekheid: natuurlijk houden we dat goed in de gaten. En als er aanleiding is om te praten, of in te grijpen, doen we dat ook."

Dat na het vertrek van Klaas-Jan Huntelaar geen tweede spits is gekomen, betekent dat er vertrouwen is in Bodul?

"Marco zegt dat Luis Suarez een goede tweede keus is achter Cvitanich. Er waren nog twee andere mogelijkheden: of we hadden een totaal ander type spits gehaald, complementair aan Cvitanich. Of een jonge spits die op termijn misschien weer de vervanger kan zijn van Cvitanich. En die moet dan ook beter kunnen worden dan de jonge jongens die we zelf al in huis hebben, zoals Bodul en Geoffrey Castillion. Er zijn namen genoemd, er zijn spelers bekeken, maar we kwamen tot de conclusie dat we het niet moesten doen."

PZC

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za feb 21, 2009 12:44 pm

90% jonger dan 22? Dat lijkt me een tikkeltje overdreven, 50% komt dichter in de buurt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Re:

Bericht door peter » do mei 28, 2009 6:50 pm

joey schreef:Ik krijg niet de indruk dat kwaliteit voorop staat als ik naar het team van MVB kijk. Maar goed, dat is mijn indruk.
Erg leuk om deze reactie lezen op 28 Mei in deze topic. Natuurlijk waren enkele lieden het hier niet mee eens, maar daar kwam later verandering in haha. Aan het einde van het seizoen werd er namelijk om het hardst geschreeuwd om andere assistenten. Jaja, het kan allemaal verkeren.

Anyway, de reden waarom ik hier nog post is dat Blind dus promotie heeft gemaakt en dat hij dus nu zelfs mag meebeslissen over het lot van Schip en Witschge. Heel sim gedaan weer.

Neefkens
Erelid

Re: Danny Blind

Bericht door Neefkens » do mei 28, 2009 6:53 pm

Hij doet blijkbaar zijn werk goed en is gevraagd door de nieuwe trainer.

999

Bericht door 999 » do mei 28, 2009 6:57 pm

Dit gaat een leuk seizoen worden ..
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » do mei 28, 2009 7:08 pm

Jaja, Blind heeft zijn werk vast goed gedaan. Hij denkt daar denk ik zelf anders over, want dit zei hij erover in februari:
We zijn samen iets aan het doen. Iedereen is bezig met het resultaat van het eerste elftal. Als dat resultaat goed is, hebben we daar allemaal een bijdrage aan geleverd. Nu staan we derde, twaalf punten achter AZ, dat doen we ook samen."
Zometeen is iedereen die daar een bijdrage aan heeft geleverd foetsie. Behalve Blind, maar dat is logisch.

999

Bericht door 999 » do mei 28, 2009 7:14 pm

Zometeen zijn we kampioen ...
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » do mei 28, 2009 7:27 pm

Laten we het hopen, zeg. Bij een slecht resultaat zal Jol namelijk ook vertrekken en reken maar niet dat Blind solidair is, want die zal wachten op zijn kans.

Trouwens.....als hij gevraagd is door Jol, dan is dat een slechte zaak. Ajax moet immers zélf de assistenten aanstellen. :smallgrin.gif:

jabu

Bericht door jabu » do mei 28, 2009 7:30 pm

Jouw lijkt het logischer als na ieder tegenvallend jaar alle medewerkers van Ajax opstappen?

peter

Bericht door peter » do mei 28, 2009 7:35 pm

Ik zou beginnen met een schone lei ja. Blind is op voorspraak van vBasten gekomen als een soort van waterdrager. Schippie en Witschge idem. Ik zou er daarom voor kiezen om met andere mensen door te gaan. Kijk, een Frank de Boer had ik dan liever gezien.

999

Bericht door 999 » do mei 28, 2009 7:37 pm

Peter schreef:Ik zou beginnen met een schone lei ja. Blind is op voorspraak van vBasten gekomen als een soort van waterdrager. Schippie en Witschge idem. Ik zou er daarom voor kiezen om met andere mensen door te gaan. Kijk, een Frank de Boer had ik dan liever gezien.
Kwa ervaring schat ik Blind hoger in.De Boer is nog volop aan het leren .. trouwens Jol denkt dat DB het beste is voor AJAX1 ..
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do mei 28, 2009 7:39 pm

Blind mist het overwicht, zeker op de persoonlijkheden die bij Ajax thuishoren. Die moet gewoon simpelweg de manager jeugddoorstroom zijn.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mei 28, 2009 7:39 pm

vdBoog dus ook en die werkt al een half jaar met hem.

peter

Bericht door peter » do mei 28, 2009 7:45 pm

999 schreef:
Peter schreef:Ik zou beginnen met een schone lei ja. Blind is op voorspraak van vBasten gekomen als een soort van waterdrager. Schippie en Witschge idem. Ik zou er daarom voor kiezen om met andere mensen door te gaan. Kijk, een Frank de Boer had ik dan liever gezien.
Kwa ervaring schat ik Blind hoger in.De Boer is nog volop aan het leren .. trouwens Jol denkt dat DB het beste is voor AJAX1 ..
Maar Jol zou er eigenlijk niets over te zeggen mogen hebben, aldus het rapportje.

Anyway, ik ben er absoluut niet blij mee. Frank de Boer is veel minder ervaren, maar dat kun je compenseren met assistent 2.

Ik vertrouw die Danny Blind namelijk voor geen ene meter. Verder vind ik zijn cv als beleidsmaker/trainer beroerder dan beroerd.

999

Bericht door 999 » do mei 28, 2009 7:46 pm

Tja, begin pas te miepen als er echt wat aan de hand is, als daadwerkelijk blijkt dat DB de storende factor is zou ik zeggen ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie