N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za nov 22, 2008 6:48 pm

Nou kan niet echt aan Beukering zien dat ie 7 kilo is afgevallen.. nog net zo'n vetklep als anders als ik het zo bekijk.

Beloki

Bericht door Beloki » za nov 22, 2008 8:11 pm

1-1.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo nov 23, 2008 8:08 am

De Pers: NAC-NEC
zat. 22 november 2008

FCUpdate.nl: Sterk NEC houdt NAC Breda van winst af
NAC werkte zich zaterdag weer alleen naar de koppositie in de eredivisie, maar morste wel twee punten. Tegen NEC werd het 1-1. De uitslag was conform de verhoudingen in het veld. Scheidsrechter Kevin Blom verdeelde acht gele kaarten over beide ploegen.

Met een oranje bal ontspon zich bij natte sneeuwval een interessante eerste helft. Zonder dat het spel hoogstaand was, kregen beide ploegen grote kansen. In de tweede minuut schoot Lasse Schöne voor NEC voorlangs. In de achtste minuut trof Anthony Lurling, terug van vier duels schorsing, aan de andere kant de paal. In de negende minuut ging een kopbal van Peter Wisgerhof naast het doel van NAC, waar Jelle ten Rouwelaar een weifelende doelman bleek. Voor de wedstrijd had hij wel voor vier jaar in Breda bijgetekend.

In de 21e minuut leek NAC de leiding te nemen. Matthew Amoah zette Edwin de Graaf vrij voor Gabor Babos. Het loopwonder van NAC trapte de bal tot verbazing van de 16.850 kijkers naast. Deze fout kwam de koploper in de eredivisie duur te staan. Direct dacht NEC aan de leiding te komen door een frommelgoal. Anders dan de NEC-aanvallers zag arbiter Blom de bal niet over de lijn en wimpelde hij het doelpunt weg.

In de 27e minuut scoorde NEC toch. Door Schöne, die van 18 meter met een laag schot het doel trof: 0-1. Dit doelpunt zorgde voor irritatie bij de thuisclub. De wedstrijd werd grimmig met veel overtredingen. Blom trad corrigerend op. Hij gaf geel aan Tommie van der Leegte en Anthony Lurling van de thuisclub en aan Dani Fernandez en Jhonny van Beukering uit Nijmegen. Op slag van rust ontsnapte NAC aan 0-2. Tim Janssen schoot rakelings voorlangs.

Dat was geluk voor de Brabanders, die na de rust het avondje-NAC moesten zien te creëren toen het sneeuwen was gestopt. Dat lukte deels. NEC bleef zich verzetten met gevaarlijke aanvallen (Tim Janssen) en was zelden de mindere van de koploper. In de 58e minuut kwam NAC toch op gelijke hoogte. De Graaf, voor rust ongelukkig, verraste Babos met een fraaie kopbal op een voorzet van Kurt Elshot. In de 68e minuut had Bas Sibum de 1-2 op zijn schoen. De middenvelder schoot van dichtbij tegen Ten Rouwelaar op. In de slotfase drong NAC nog wel aan. NEC hield de thuisclub zover mogelijk van Babos' doel af.

De trainers Robert Maaskant en Mario Been toonden zich na afloop tevreden met het gelijkspel. "Het kon alle kanten op", waren beiden het roerend eens. Been vond dat zijn ploeg zich aan de vooravond van het Europese bekertreffen met Tottenham Hotspur goed had gerevancheerd voor de blamerende nederlaag tegen Roda JC.

VI.nl: Koploper NAC loopt thuis tegen NEC puntverlies op
Na een boeiend gevecht deelden NAC Breda en NEC de punten. De bezoekers hadden gezien de eerste helft recht op meer, maar over de hele wedstrijd bekeken was het 1-1 gelijkspel terecht.

Voor rust was NEC beter dan NAC en creëerde de thuisploeg enkele grote kansen. Alleen Lasse Schöne vond echter het doel. De middenvelder van de club uit Nijmegen werd niet aangepakt en schoot van net buiten het strafschopgebied de bal achter Jelle ten Rouwelaar. Tim Janssen kreeg kort voor rust dé kans op de 0-2, maar de spits schrok van de mogelijkheid en in Breda haalde men opgelucht adem. In de tweede helft ging het meer gelijkop. NAC ging op zoek naar de gelijkmaker en NEC kwam er een aantal keer gevaarlijk uit.

Edwin de Graaf zorgde na een klein uur spelen voor de 1-1. De middenvelder kopte een voorzet van Kurt Elschot hard in de kruising. In het restant van de wedstrijd durfden beide ploegen niet vol voor de winst te gaan, waardoor het duel eindigde in een gelijkspel. NAC blijft na deze puntendeling koploper, al kunnen Ajax, FC Groningen en AZ de club uit Breda zondag passeren. NEC blijft subtopper. De ploeg van trainer Mario Been heeft negentien punten uit twaalf wedstrijden.

Omroep Gelderland: NEC gelijk in spijkerhard duel: 1-1
Het bij vlagen spijkerharde voetbalgevecht tussen NAC Breda en NEC eindigde onbeslist. Het werd 1-1.

Voor rust kregen beide ploegen om de beurt kansen om de score te openen. Uiteindelijk tekende Lasse Schöne met een droog geplaatst schot. Waarna Tim Janssen kort voor rust 0-2 had moeten maken. De wedstrijd was bij vlagen hard. Blom trok diverse gele kaarten.

Ook na rust kreeg Janssen een goede kans. Na een klein uur kopte De Graaf 1-1 binnen. debutant Moestafa El Kabir schoot vrij tegen Ten Rouwelaar op. Tot ieders verbazing hield Blom de rode kaart 90 minuten lang op zak.

Gelderlander: NEC pakt punt bij koploper NAC
NEC heeft zaterdagavond bij koploper NAC een punt veroverd. De ploeg van Mario Been sleepte in Breda een 1-1 gelijkspel uit het vuur. NEC kwam in de 27e minuut op voorsprong door een doelpunt van Lasse Schöne. Edwin de Graaf maakte in de 58e minuut gelijk.

NAC acteerde voor rust bepaald niet als koploper in het winterse Rat Verleghstadion. De Bredanaars voetbalden meer tegen zichzelf, dan tegen het vlot combinerende NEC. De 0-1-ruststand was volkomen verdiend. De Nijmegenaren hadden zelfs nog meer afstand kunnen nemen.

Tommie van der Leegte bood Lasse Schöne na een klein half uur de gelegenheid om vrij door te lopen. Hij verschalkte NAC-doelman Jelle ten Rouwelaar. Later zou Van der Leegte tegen zijn vijfde gele kaart van het seizoen aanlopen. De middenvelder is daardoor geschorst voor de wedstrijd van komend weekeinde tegen Sparta. Ondanks het slechte spel had de thuisclub voor de pauze twee riante mogelijkheden om te scoren. Edwin de Graaf faalde oog in oog met NEC-doelman Gabor Babos, terwijl Anthony Lurling na een van de weinige goede aanvallen de paal raakte.

Met de 0-1 op het bord, besefte NAC dat het in de tweede helft veel meer moest laten zien. De Bredanaars speelden nog steeds niet als een koploper, maar kwamen na krap een kwartier wél op gelijke hoogte. Op aangeven van Kurt Elshot, kopte De Graaf op prachtige wijze de 1-1 achter NEC-keeper Babos. In de fase daarna probeerde NAC nog wel voor de winst te gaan, maar de beste kans was voor NEC. Doelman Ten Rouwelaar redde katachtig op een inzet van Mark Otten.

Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Klik hier... voor het 'Rondje om: NAC - NEC'...

...en een mooi plaatje bij van de MotM...

Afbeelding
Lasse Schöne legt aan voor de 1-0

T82

Bericht door T82 » zo nov 23, 2008 9:24 am

Vonden de NEC'ers Blom ook dramatisch fluiten? Davids mocht er overigens af met rood... Verder terechte uitslag denk ik.

Ramona

Bericht door Ramona » zo nov 23, 2008 9:27 am

Mwah...vond eerder dat Amoah eraf mocht na die trap in de zij bij Davids...verder heb ik zelf geen vree met de uitslag...vond NEC beter; maar dat afmaken he... :excited.gif: en nee...ik vond Blom niet dramatisch...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 23, 2008 10:20 am

Blom floot eigenlijk best aardig.
NEC moet eens op zoek naar spitsen die wel de bal in de goal kunnen schieten... kolere wat een ellende is dat daar voorin. En die van Beukering was slecht! Janssen moet ook maar eens leren dat de goal niet zo heel groot is en dat hij beter moet richten, want zulke ballen die hij kreeg MOETEN er gewoon in hoor... niet best!

Verder vond ik Davids dramatisch spelen... maar op zich best een aardige (spannende) pot om naar te kijken. NEC heeft meer kansen gehad, maar als NAC in de eerste helft ook wat beter had opgelet had NEC ook zomaar met 3-0 achter gestaan... dus opzich een terecht gelijk spel waar NEC niets aan heeft.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 23, 2008 11:46 am

Ramona schreef:Mwah...vond eerder dat Amoah eraf mocht na die trap in de zij bij Davids...verder heb ik zelf geen vree met de uitslag...vond NEC beter; maar dat afmaken he... :excited.gif: en nee...ik vond Blom niet dramatisch...
Davids maakt een slaande beweging en Blom staat er bovenop. Slaat nergens op dat Davids mocht blijven staan.

Ramona

Bericht door Ramona » zo nov 23, 2008 11:56 am

Je bedoelt die 'blijf-van-me-af-beweging' nadat-ie geveld was door die trap van Amoah en Davids door die NAC-speler zonodig omhoog getrokken moest worden?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 23, 2008 12:10 pm

Ja... daarvoor had hij zeker geen rood verdient inderdaad... zou ik ook niet waarderen als er aan me wordt gesjort als je net neergeschoffeld bent.

T82

Bericht door T82 » zo nov 23, 2008 3:20 pm

Rood-groene bril afzetten dames...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 23, 2008 3:23 pm

banjavi schreef:Ja... daarvoor had hij zeker geen rood verdient inderdaad... zou ik ook niet waarderen als er aan me wordt gesjort als je net neergeschoffeld bent.
Ik ook niet, maar Davids reageert op het randje. Ook als je geprovoceerd wordt mag je niet zomaar uitdelen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 23, 2008 8:38 pm

Ik ben altijd vrij realistisch als het over NEC gaat... 'dames'...
En Davids had hier geen rood voor verdient... hij speelde wel bar slecht, dus gewisseld had hij wel mogen worden... dat wel...

T82

Bericht door T82 » zo nov 23, 2008 10:10 pm

Misschien dat Jack van Gelder er de elleboog van de week van maakt vanavond. Ik zat er bovenop en had niks anders dan rood verwacht. Overduidelijk.

Ramona

Bericht door Ramona » ma nov 24, 2008 7:17 am

Dan moet je de aanleiding van het opstootje en het gesjor daarna ook o v e r d u i d e l i j k gezien hebben dus!
Enniewee...de elleboog was voor iemand anders... :cheer.gif:

De Gelderlander van vandaag: NAC - NEC
maa. 24 november 2008

NEC kaarsrecht overeind in Breda
Ploeg van Been kan vol vertrouwen toeleven naar duel met Spurs.

De achterban van NEC raakt langzamerhand in de ban van de UEFA Cup-wedstrijd tegen Tottenham Hotspur. Voor de ploeg van Mario Been stond er za­terdagavond echter eerst nog een minstens even belangrijk competi­tieduel op het programma. De Nij­megenaren waren in Breda volle­dig bij de les en veroverden in een boeiend gevecht een punt bij ge­deeld koploper NAC: 1-1. Na de pijnlijke afstraffing bij Roda JC had Been zijn manschappen duidelijk gemaakt dat hij meer van hen verwachtte. „Het was in Ker­krade slap, er was geen inzet. Ik wilde een strijdbaar NEC zien. Wat dat betreft kan ik niemand iets verwijten. Het was scherp, er werd gestreden, en een gelijkspel bij NAC is zeker niet slecht.”

De Rotterdamse oefenmeester koos tegen NAC voor een gedurfd concept met drie aanvallers en een schaduwspits kort daarachter. Die laatste positie werd bekleed door Lasse Schöne. De Deen, die al we­kenlang in blakende vorm ver­keert, stak er ook in Breda boven­uit. Slim, sterk aan de bal en dit­maal ook nog doeltreffend. In de 27e minuut reageerde hij alert op een passje van Dani Fernandez en prikte de bal met zijn linker on­houdbaar in de hoek: 1-0.

De Nijmeegse equipe kende zater­dag nog enkele opvallende acteurs. Achterin nam Mark Otten de plaats in van de geschorste Ramon Zomer. Ook Jhon van Beukering kreeg na een razendsnelle Abspeck­kur een nieuwe kans. De spits moest proberen het sterke verdedi­gingsduo Penders-Zwaanswijk uit het centrum zien te lokken om zo ruimte te creëren voor zijn mede­spitsen. Die opzet slaagde prima. Tim Janssen kreeg drie riante mo­gelijkheden, de sterk spelende de­butant Moestafa El Kabir twee. Been: „Dat is ook het enige wat ik vanavond op ons spel heb aan te merken: wij kregen meer en bete­re kansen, maar waren voorin niet scherp genoeg. In dat opzicht had er zelfs nog meer ingezeten dan een punt. Al moeten we niet verge­ten dat NAC via Lurling en De Graaf ook enkele grote mogelijkhe­den heeft laten liggen.”

Vooral Tim Janssen mocht het zich aanrekenen dat de oogst voor de bezoekers tot één punt beperkt bleef. Het dichtst bij een treffer was de Eindhovenaar halverwege de eerste helft. Lorenzo Davids werd keurig vrijgespeeld, maar in plaats van te schieten koos hij voor een ingewikkelde voortzet­ting. De verraste Janssen kreeg er een voetje tegenaan, zag de bal te­gen de paal stuiteren en liep ver­volgens de bal over de doellijn. Scheidsrechter Blom was echter van oordeel dat de NEC'er daarbij een overtreding op doelman Ten Rouwelaar had begaan.

Ook na rust bleef het duel leven­dig. De ploeg van Robert Maas­kant ging nog nadrukkelijker op jacht naar de gelijkmaker, NEC kreeg via El Kabir, Janssen en inval­ler Tshibamba de betere kansen. Toch leverde de Bredase onverzet­telijkheid uiteindelijk de verdien­de gelijkmaker op. De oprukkende Kurt Elshot legde de bal keurig op het hoofd van Edwin de Graaf. De middenvelder kopte hard raak in de bovenhoek: 1-1.

‘Avondje NAC’ groot feest voor El Kabir
Jonge aanvaller laat bij zijn debuut voor NEC prima indruk achter.

Mario Been knikte toen een journalist in de perskamer van NAC opmerkte dat Matthew Amo­ah toch wel een hele goede spits was. „ Maar geef mij maar Moesta­fa El Kabir. Die wordt nog veel be­ter,” zei de NEC-trainer die na het 1-1 gelijkspel tegen de koploper van de eredivisie tevreden terug­keek op het debuut van zijn 20-ja­rige aanvaller.

Het compliment lag nog op zijn lippen toen Been naar de televisie wees. Eredivisie Live liet de kans van El Kabir in de tweede helft zien. „Loopactie, aanname en schieten. Wat een overtuiging”, smulde Been van de beelden. „Ik had die bal kruislings moeten schieten”, bleef de pas 20-jarige aanvaller even later bij de kleedka­mer kritisch op zijn eigen spel. „Nu was ik te gehaast. Heeft met druk te maken. Als ik deze kans bij Jong NEC krijg, is het een doel­punt. Zeker weten.” Want, had hij gemerkt, de eredivisie, dat is toch een ander verhaal dan de competi­tie op maandag bij de beloften­teams. „ Echt alles is een stapje ho­ger. Het veld is groter. De duels harder. Dat maakt het zwaar. Maar ik heb wel enorm genoten.”

De vrijdagavond voor zijn debuut had hij het gezelschap gezocht van enkele ploeggenoten. „Met Rutger Worm en Danny, een vriend van me, hebben we bij Mark Otten ge­geten. Met z’n vieren gekookt. Nou ja, Mark heeft het meeste werk gedaan,” bekende El Kabir die als een soort Herman den Blij­ker door de keuken had gelopen. „Veel aanwijzingen gegeven en voor de rest vooral gezellig ge­daan”, grijnsde de Amsterdammer. Na de krieltjes, kip-spareribs en een verantwoorde salade hadden ze nog een filmpje gekeken. En was zijn nakende debuut onder­werp van gesprek geweest.

„ Ze probeerden de druk bij me weg te nemen. Ik moest vooral mijn spel van Jong NEC spelen. En genieten. Dat mocht ik al hele­maal niet vergeten”, had El Kabir de bekende adviezen tot zich geno­men. De volgende dag was het lan­ge wachten begonnen. „Eerst mijn ontbijtje bij de supermarkt ge­haald. Daarna pikte Rutger mij op. Hebben we op televisie Brazilië ­Noord-Korea gekeken. WK onder 20 bij de vrouwen. Was een hele aardige wedstrijd, trouwens. Maar als ik eerlijk ben, heb ik heel vaak naar de klok gekeken.”

Om kwart voor zeven floot scheidsrechter Kevin Blom dan eindelijk voor het begin van de wedstrijd. Hij had het ‘avondje NAC’ in elke vezel van zijn lichaam gevoeld. „Fantastische sfeer. Nog nooit zoiets meege­maakt,” wist El Kabir, die er bij de gelijkmaker van NAC trouwens niet goed uitzag. „Ik was Elshot even kwijt. Kwam een half meter­tje te kort om die voorzet eruit te halen”, bekende hij met een schuin oog naar de klok. De spe­lersbus zou over tien minuten ver­trekken. En boven wachtte zijn va­der. „Hij is er voor het eerst bij. Dat is zo speciaal voor me. Zijn we klaar?”, vroeg El Kabir. En weg was-ie.
Weer zo’n goede loopactie.

Mark Otten weet nog wanneer hij dat lichte duwtje moet geven
In het Rat Verlegh stadion waar hij vorig seizoen met een kor­te invalbeurt in de laatste play-off-wedstrijd tegen NAC Bre­da na een lange blessureperiode zijn rentree vierde, speelde Mark Otten zaterdag de volle negentig minuten. De verdediger stond op de plaats van de geschorste Ramon Zomer en liet een goede indruk achter.

Ot­ten bleef niet alleen verdedigend op de been, als hij - zoals zaterdag - in goede doen is, blijkt hij vooral ook in opbouwende zin belangrijk voor de ploeg. „Ik heb lekker ge­voetbald”, beaamde de Nijmege­naar. Om er gelijk kritisch op te la­ten volgen: „Maar het kan natuur­lijk nog beter.”

Toch, het lichte duwtje waar een scheidsrechter niet voor kan flui­ten, maar de spits net genoeg uit balans brengt, dat slimme verdedi­gen, het was er zaterdag weer bij de voetballer die ook nog een aar­dige kans kreeg. „Maar na die kop­bal van Joël, viel die bal zo tussen mijn benen. Dat was jammer”, wist Otten die niet alleen daarom met de pest in zijn lijf de kleedka­mer uitstapte. „ Bij ons was nie­mand tevreden. Als we echt verder willen komen, zullen we dit soort wedstrijden moeten winnen. En dat is niet gebeurd.”

Fans NAC kunnen spits NEC niet raken
Van Beukering heeft lak aan spreekkoren en zet streep onder affaire.

Natuurlijk had hij de spreekkoren wel gehoord. Maar ge­raakt had het hem niet. „Joh, dat doet me niks. Je kent me toch”, zei Jhon van Beukering die zaterdaga­vond door de fans van NAC stee­vast als ‘ Van Burgerking’ werd toe­gezongen.

Die bijnaam had de spits van NEC te danken aan zijn overgewicht dat hem twee weken geleden zijn plaats in de selectie kostte. Maar de Arnhemmer toonde de afgelo­pen week veerkracht, trainde als een bezetene, verloor kilo’s en stond gisteren weer in de basis. Na een uur haalde Been hem naar de kant. „Ik had nog wel verder ge­kund, maar de trainer wilde geen risico nemen”, zei Van Beukering die zich vaak uit de spits had laten zakken. „ Om ruimte te maken voor El-Kabir en Tim. Tegen jon­gens als Penders en Zwaanswijk moet je slim spelen. Ze wisten er niet goed raad mee.”

De tactiek was dus geslaagd. „ Ik ben veel aan de bal geweest. Ik vond ons de eerste helft erg goed voetballen. Er was strijd. Dat had ik tegen Roda zo gemist. We kwa­men terecht op 1-0. Het is alleen jammer dat we die tweede niet maken. Gebeurt dat wel winnen we hier gewoon.” Maar hij was vooral blij weer terug te zijn. „Ik ben tot het gaatje ge­gaan. Zit weer op mijn streefge­wicht en wat mij betreft zetten we er nu een streep onder.”

Administratie bij NEC in orde voor UEFA Cup
Vergat PSV in het verle­den nog wel eens spelers op de lijst voor de Champions League te zetten - bijvoorbeeld de geblesseer­de Ruud van Nistelrooij die sneller dan verwacht herstelde van zijn eerste knieblessure - bij NEC is de administratie voor de UEFA Cup dik in orde. Moestafa El-Kabir kan donderdag daarom gewoon mee­doen tegen Tottenham Hotspur. „ Zelfs Shanon Carmelia staat op de lijst”, aldus TD Carlos Aalbers.

NEC gaat tijdens de winterstop naar Spanje
NEC gaat van 4 tot en met 10 januari op trainingskamp in Marbella. In Zuid-Spanje heb­ben de Nijmegenaren een com­plex gevonden met vier voetbalvel­den die er volgens Carlos Aalbers uitstekend bij liggen. „ En dat is toch het belangrijkste. Net als de temperatuur en die is ook goed”, aldus de technisch directeur van NEC. Ook het Italiaanse Fiorenti­na slaat de tenten op in Marbella. Net als misschien FC Groningen.

Gele kaarten tegen NAC zonder gevolgen
Arbiter Kevin Blom trok zaterdagavond bij NAC- NEC ( 1- 1) liefst acht gele kaarten, keurig ver­deeld over beide ploegen. De be­keuringen voor Dani Fernandez, Jhon van Beukering, Lorenzo Da­vids en Rutger Worm hebben geen consequenties voor komende thuiswedstrijd tegen FC Volen­dam. Ramon Zomer heeft zijn schorsing uitgezeten en is dus weer beschikbaar voor het duel te­gen de hekkensluiter.

El Kabir twintigste speler die Been inzet
Moestafa El Kabir maakte zaterdagavond in de uitwedstrijdd tegen NAC Breda ( 1- 1) zijn debuut in de hoofdmacht van NEC. De jonge aanvaller was al de twintig­ste speler die coach Mario Been dit seizoen heeft ingezet. Zes spelers (Gábor Babos, Dani Fernandez, Youssef El-Akchaoui, Lorenzo da­vids Lasse Schöne en PeterWisger­hof) kwamen dit seizoen bij alle twaalf competitiewedstrijden in ac­tie.

T82

Bericht door T82 » ma nov 24, 2008 10:56 am

Ramona schreef:Dan moet je de aanleiding van het opstootje en het gesjor daarna ook o v e r d u i d e l i j k gezien hebben dus!
Daar kreeg De Graaf terecht geel voor inderdaad. De elleboog van Davids moet Blom gemist hebben.

Ramona

Bericht door Ramona » ma nov 24, 2008 11:08 am

...evenals de karatetrap van Amoah...hield elkaar dus in evenwicht...
Next...

Ook Hutton (Spurs) dreigt duel met NEC te missen
maa. 24 november 2008

Van de site van Voetbalzone.nl

Ook Hutton dreigt duel met NEC te missen

Alan Hutton zal maandag een MRI-scan ondergaan om duidelijkheid te verkrijgen over de ernst van zijn voetblessure. De verdediger van Tottenham Hotspur kampte eerder dit seizoen al met problemen aan het gewricht en moest zondagmiddag het competitietreffen met Blackburn Rovers aan zich voorbij laten gaan.

Het afhaken van Hutton zou vervelende gevolgen kunnen hebben voor de Londenaren, die komende donderdag in het kader van de UEFA Cup tegen NEC aantreden. Manager Harry Redknapp was namelijk van zins om de blessuregevoelige Ledley King rust te gunnen, en dat gold eveneens voor Hutton's concurrent Vedran Corluka.

Redknapp kan in Nijmegen sowieso niet beschikken over twee belangrijke spelers: Luka Modric en Roman Pavlyuchenko. Laatstgenoemde, die zondag op White Hart Lane het enige doelpunt maakte, is niet speelgerechtigd omdat hij met Spartak Moskou Europees speelde, terwijl Modric door een liesblessure aan de kant staat.

More... :hupajax.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » wo nov 26, 2008 6:38 am

Vooruitblik NEC - Tottenham Hotspur
din. 25 november 2008

Donderdag staat één van de hoogtepunten in de clubgeschiedenis van NEC op het programma, het roemruchtige Tottenham Hotspur uit het noorden van Londen komt naar de Goffert. Reden voor de Trouwe Honden eens wat dieper in de achtergronden en de huidige selectie van de ‘Spurs’ te duiken.

De club
Ondanks het feit dat de oude club (opgericht in 1882) niet heel erg veel successen gekend heeft, beschikt Tottenham over een zeer grote achterban. De club heeft na Manchester United en Liverpool over alle jaren genomen het hoogste gemiddelde aantal toeschouwers. Dat feit maakt voor velen dat Tottenham de grootste club van Londen is, ook al lijken de Spurs de laatste jaren overschaduwd te worden door Arsenal en Chelsea. Tottenham werd in 1951 en 1961 kampioen en won 8 keer de FA Cup.

White Hart Lane is al sinds 1899 de thuishaven van de Spurs. In de jaren twintig en dertig werden grote houten tribunes gebouwd, waardoor er soms meer dan 70000 mensen bij een wedstrijd aanwezig konden zijn. De oude tribunes werden begin jaren negentig steeds meer een veiligheidsprobleem – toen Feyenoord in 1992 op bezoek kwam mochten de fans niet roken op de tribune – en werden dan ook geleidelijk vervangen door de moderne zittribunes. Tegenwoordig biedt WHL aan 36000 supporters een plek en dat is in het moderne voetbal te weinig.

Afbeelding

De Spurs zijn dan ook druk bezig met een aanstaande verhuizing naar een nieuw stadion, dat naast en gedeeltelijk op de plaats van het huidige stadion gebouwd zal gaan worden (zie plaatje) en plaats zal bieden aan 60.000 fans. Pas als het nieuwe stadion voor zo’n 70% klaar is zal de noordkant van het huidige stadion tegen de vlakte gaan, waarna de grasmat van het nieuwe stadion er in kan. In een latere fase volgen de andere tribunes.

Afbeelding

De Spurs in Europa
Eigenlijk hebben de Spurs in Europa meer succes gehad dan in eigen land. Liefst drie keer werd een Europese beker mee naar huis genomen. Of beter gezegd, thuis gewonnen, want zowel in 1972 als in 1984 werd de Uefa Cup in eigen huis veroverd. In beide gevallen ging dat overigens middels een moeizaam 1-1 gelijkspel. In 1972 volstond de 1-2 winst bij de Wolverhampton Wanderers in de eerste wedstrijd, in 1984 hadden de Spurs penalties nodig om Anderlecht te verslaan.

Tussendoor werd in 1974 nog een finale van Feyenoord verloren, opnieuw kwamen de Spurs op White Hart Lane niet verder dan een gelijkspel (2-2), waarna in Rotterdam de Cup, en door zware supportersrellen ook de reputatie, werd verloren (0-2). Het was een inktzwarte dag voor de Spurs in het stadion, waar in 1963 door een eclatante 5-1 zege op Atletico Madrid nog de eerste Europese beker (die voor bekerwinnaars) was gewonnen.

Na de laatste winst in 1984 werd het echter stil rond de Europese activiteiten van de Spurs. Slechts in vier seizoenen werd Europees gehaald en aan de miljoenen van het sterrenballet van de Champions League heeft de club helemaal nog niet mogen ruiken. De laatste paar seizoenen lijkt het er weer wat op en komen de Spurs in de buurt van de machtige top 4 van Engeland. In de Uefa Cup werd in 2006 de kwartfinale gehaald waarin het werd uitgeschakeld door de latere winnaar Sevilla, dat prompt coach Ramos (die begin dit seizoen werd ontslagen) aan de Spurs verloor. Vorig seizoen werden de Spurs uitgeschakeld door PSV.

Tottenham tegen Nederlandse clubs:

Jaar Tegenstander WHL NL Resultaat

1961-1962 Feyenoord 1-1 1-3 Spurs door
1973-1974 Feyenoord 2-2 2-0 Feyenoord wint Uefa Cup
1981-1982 Ajax 3-0 1-3 Spurs door
1983-1984 Feyenoord 4-2 0-2 Spurs door
1991-1992 Feyenoord 0-0 1-0 Feyenoord door
2007-2008 PSV 0-1 0-1 PSV door na pen

De Spurs van nu
Zoals iedereen weet (en anders hamert de overheid het er wel in) bieden resultaten uit het verleden geen garanties in het heden. En dus begint de selectie van Tottenham donderdagavond in de Goffert gewoon op 0-0 en zullen zij iets beter moeten presteren dan ze gemiddeld in de competitie doen om NEC te verslaan. Desondanks heeft manager Redknapp al aangekondigd sommige vaste krachten te willen sparen en mist Tottenham een aantal vaste krachten met blessures. Het is daarom niet geheel duidelijk in welke opstelling de Spurs zullen gaan aantreden, maar waarschijnlijk gaan deze jongens het doen (ter vergelijking, de begroting van NEC is ongeveer 12,5 mln euro):

Heurelho Gomes: veel beter dan vorig seizoen in de Goffert zal de ex-keeper van PSV (9 mln euro) het niet kunnen doen. Slechter lijkt wel een optie, want de sluitpost maakt de laatste weken de ene ketser na de andere. Het is zo erg dat ie al de slechtste keeper ooit in de Premier League is genoemd. Laten we hopen dat de Braziliaan die trend in de Uefa Cup voortzet.

Vedran Corluka: rechtsback afkomstig van Man City (10 mln euro) met een geschiedenis bij Dinamo Zagreb. Werd eerder dit seizoen geveld door een knie van eigen doelman Gomes en ging knock out, maar ook daar leverde de Braziliaan half werk. Een week later speelde Corluka weer.

Jonathan Woodgate: de volgens de lezers van Marca slechtste aankoop van Real Madrid in de 21e eeuw is inmiddels voor een slordige 9 mln euro bij de Spurs beland en, opvallend genoeg, nauwelijks nog geblesseerd. Zijn rug blijft echter gevoelig, dus daar moet onze Burgerking maar eens met het volle gewicht tegenaan gaan hangen.

Gareth Bale: één van de grootste talenten in de Premier League, kwam voor 12 mln euro van Southampton. Debuteerde al voor Wales toen de eerste puistjes kwamen opzetten en gaf met zijn 16 jaar gelijk de assist voor de winnende goal. Zijn ouders zullen blij zijn dat het al om 19 uur begint.

Ledley King: de Wisgerhof van de Spurs. Speelt al zo lang bij de Spurs dat er geruchten gaan dat hij op White Hart Lane achterblijft als de Spurs straks verhuizen.

Didier Zokora: verdedigende middenvelder, zo’n speler die je pas mist als ie er niet bij is. Type Davids dus, alleen iets duurder (10 mln euro van St Etienne).

Jermaine Jenas: kwam als Engels international in 2005 voor 9 mln euro van Newcastle en is onder Capello weer vaste waarde in de Engelse selectie.

Tom Huddlestone: de vervanger van Engels international Carrick, die in 2006 voor 20 mln euro naar Man Utd vertrok. Daar viel de 3 mln die voor Tommyboy aan Derby moest worden overgemaakt natuurlijk bij in het niet.

Aaron Lennon: nog zo’n Clarence “speelt met de leeftijd op zijn rug” Seedorf type. Tekende al op zijn veertiende (een record) een sponsorcontract met Adidas voor zijn schoenen. Werd voor slechts 1,5 mln euro uit de failliete boedel van Leeds overgenomen.

David Bentley: de nieuwe ster van de Spurs en misschien wel Engeland. Kwam voor 18 mln euro van Blackburn en is onder Capello vaste waarde in het weer swingende nationale team van ‘Ingerland’. (foto)

Darren Bent: de goalgetter van de Spurs, al kan zijn gemiddelde van dit seizoen nog niet aan Demouge tippen. Kwam voor 18 mln van Charlton Athletic. Kan de vergelijking met Van Beukering moeiteloos aan, want had in zijn jeugdjaren een seizoenkaart bij Arsenal.

Afwezig: Luka Modric (18 mln euro van Dinamo Zagreb, geblesseerd), Roman Pavlyuchenko (16 mln euro van Spartak Moskou, niet speelgerechtigd)

Afbeelding

Bron: http://www.detrouwehonden.nl

Ramona

Bericht door Ramona » wo nov 26, 2008 6:46 am

Soccer Dance in rust N.E.C. - Tottenham Hotspur
Uitgegeven op 25 november 2008 20:55

Wie kent nog de fanfare als muzikaal intermezzo tijdens de pauze van een voetbalwedstrijd? Ondertussen hebben de kinderactiviteiten, de sponsorspelletjes en/of playbackende popsterren het rustieke rondje van het muziekcorps overgenomen. Tijd om terug te keren tot de kunsten. Muziek maakt plaats voor dans: Soccer Dance!

Stichting Beleven en choreograaf Lorenzo Borella presenteren komende donderdag 27 november in de rust van de wedstrijd N.E.C. - Tottenham Hotspur hun eerste voorstelling Soccer Dance voor het Nijmeegse voetbalpubliek. Een korte maar dynamische dansimpressie met voetbal als inspiratiebron. De middencirkel is de dansvloer. Doel, bal en rode kaart zijn de attributen. Welke passeerbewegingen zien we terug? Danste Marco van Basten al niet over de velden? Je hoeft aan sommige voetbalscènes weinig toe te voegen om er een acrobatisch en ook komisch duet van te maken.

Afbeelding

Soccer Dance kent in totaal drie voorstellingen en is de komende maanden in Gelderland te zien bij de wedstrijden van N.E.C., AGOVV en Vitesse. Alle voorstellingen worden begeleid door muziek.

Samengevat: soms is voetbal kunst, een enkele keer zelfs dans. Nu presenteert de danskunst zich op de velden en draagt nieuwe voetbalvormen aan.

Het project Soccer Dance is mede mogelijk gemaakt door: VSB fonds Utrecht; Provincie Gelderland; stichting Doen Amsterdam; Prins Bernhard Cultuurfonds Gelderland. Met dank aan bestuur en technische staf van N.E.C., AGOVV en Vitesse.

Stichting Beleven schaart haar werkzaamheden onder de begrippen breedtekunst en sociaalartistieke projecten. Voor meer informatie over Soccer Dance of een van onze andere voetbalkunstprojecten kunt u contact opnemen met Joris Sonneveldt, 026-3272319, of mailen: [email protected].

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » wo nov 26, 2008 6:51 am

Stad klaar voor Tottenham
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 21:56

Nijmegen en NEC zijn klaar voor de ontvangst van het elftal van Tottenham en zijn supporters. Naar schatting komen circa 800 Engelse supporters Het Kanaal over. Voor 600 supporters is er plek in het stadion: zij hebben een kaartje. Ze nemen plaats tussen 12.000 NEC-aanhangers.

Voor Engelse supporters zonder toegangsbewijs wordt geen opvang geregeld. Aanvankelijk werd nog gedacht aan een meeting point bij het stadion. Daar zouden ze de wedstrijd live op een groot beeldscherm kunnen volgen. Maar 'deskundingen' achten de kans klein dat de Engelsen daar heen gaan. Ze zoeken eerder het centrum op verwachten ze.

Donderdagmiddag is de Grote Markt ook al de verzamelplek van de NEC-supporters. Vanaf half zes trekken ze dan samen op naar het Goffertstadion. De wedstrijd begint om 19.00 uur; de poorten gaan open om half zes. Jan Bluyssen, manager bij NEC, verwacht dat het donderdag een groot feest wordt. De afgelopen dagen is de stad al rood-groen-zwart gekleurd. Zelfs de zwarte toren van FiftyTwoDegrees op Winkelsteegh kleurt donderdagavond in de NEC-kleuren. Alle bezoekers op de Goffertribune vinden bij hun zitplaats een groot rood-groen-zwartplakkaat waarmee ze de tribunes gezamenlijk in NEC-kleuren kunnen omtoveren door het boven hun hoofd te houden. Naast deze 'Noord-Koreaanse act' is er ook nog een klepper-actie. Voor alle bezoekers liggen er speciale kleppers klaar, een 'instrument' waarmee de AZ-supporters al naam gemaakt hebben.

Drie weken geleden al heeft een delegatie van Tottenham Nijmegen bezocht om afspraken te maken over de begeleiding van de Engelse supporters. De aanhangers van de Londense club hebben de afgelopen jaren nergens problemen veroorzaakt. ''Ze vallen niet op in negatieve zin'', zegt Bluyssen. Georganiseerd komen er drie bussen met Tottenham-supporters. Zij worden begeleid door twintig Engelse stewards. Zelf zet NEC 160 stewards en verkeersregelaars in.

De meeste supporters komen op eigen gelegenheid. Naar verwachting arriveren de meeste supporters pas kort voor de wedstrijd. ''De meesten blijven eerst een tijd in Amsterdam hangen, heeft Tottenham ons verteld.''

Bron: De Gelderlander
Geknipt en geplakt: http://www.forzanec.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » wo nov 26, 2008 6:53 am

Willem Korsten over NEC en Tottenham Hotspur
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 00:16

Aanstaande donderdag speelt NEC haar vierde UEFA Cup wedstrijd van dit seizoen. Na in de eerste ronde Dinamo Boekarest te hebben verslagen, in Zagreb de eerste poulewedstrijd te hebben verloren, wacht nu Tottenham Hotspur. De ploeg die dramatisch begon aan de competitie, maar door een reeks overwinningen en een trainerswissel de degradatiezone uitkwam, had begin deze eeuw een Nijmegenaar in dienst. Oud NEC'er Willem Korsten speelde drie jaar bij de club uit Londen. ForzaNEC sprak met de oud-voetballer, die door een blessure zijn carrière vroegtijdig moest beëindigen, maar nog steeds graag bij NEC komt kijken. ''Het spel van NEC is op dit moment erg leuk om naar te kijken.''

Korsten moest na veel blessureleed zijn carrière vroegtijdig beëindigen. ''Het stoppen met voetballen kwam voor mij niet als een verrassing. Ik kampte al een tijd met een blessure aan mijn rechter lies, dus hield er in mijn gedachten al rekening mee en het kwam dus niet als een schok. Het zou natuurlijk anders zijn als je altijd fit bent geweest en van het één op ander moment moet stoppen door een blessure.'' Na in 2002 terug te zijn gekomen in Nederland, was de Nijmegenaar na een half jaar weer betrokken bij NEC als jeugdtrainer. ''Ik heb bij NEC, op verzoek van Leen Looyen, nog jeugdelftallen getraind, maar daar ben ik nu bijna drie jaar mee gestopt. Ik mis het voetbal niet, al vind ik het nog steeds erg leuk om te kijken. Maar na twintig jaar met niets anders bezig te zijn geweest dan met voetbal, vond ik het wel weer leuk om iets anders te gaan doen. Ik heb nu een eigen autobedrijf en daar besteed ik veel tijd aan. Dat vind ik minstens zo leuk als voetbal.''

Als hij Tottenham ziet spelen, komt er nog steeds een speciaal gevoel naar boven bij de Oud-NEC'er. ''Het blijft speciaal omdat ik daar heb gespeeld. Ik heb het Engelse voetbal altijd fanatiek gevolgd en nu kijk ik nog steeds elk weekend naar 'Match of the Day'. Er zijn weinig wedstrijden van Tottenham die ik mis. In het begin ben ik er nog wel eens heen gegaan, maar dat doe ik nu ook niet meer. Er verandert toch veel binnen een club en contacten vervagen. Er lopen nu andere mensen rond dan toen en is dus ook de herkenbaarheid weg.''

Korsten kijkt uit naar de wedstrijd van aanstaande donderdag, maar verwacht een moeilijke avond voor de ploeg van Mario Been. ''Het wordt heel moeilijk voor NEC. De Eredivisie en Premier League zijn twee totaal andere competities. Zet de spelers en begroting van beide clubs bijvoorbeeld maar eens tegenover elkaar en dan zie je al een heel groot verschil. Het wil natuurlijk niet zeggen dat NEC geen kans maakt, want een grotere begroting is nooit een garantie. Ik denk dat van de tien wedstrijden die zij tegen elkaar zouden spelen, Tottenham er acht wint en NEC twee. Dan zou het natuurlijk mooi zijn dat één van die twee gewonnen wedstrijden, net donderdag zal zijn.''

Tottenham heeft een onrustig seizoen, maar na een slechte start, zijn ze aan een opmars bezig in de eigen competitie. ''Die trainerwissel heeft natuurlijk nu erg goed uitpakt. Van de laatste acht wedstrijden hebben ze er maar één verloren. Nu zijn zij een beetje uit de degradatiezone en is het een ploeg met vertrouwen. Dat maakt het een stuk lastiger en was een groot verschil geweest als NEC de Londenaren aan het begin van het seizoen hadden getroffen. Toen waren ze makkelijker te bespelen.''

De kracht ligt volgens de Nijmegenaar vooral in de fitheid en fysieke kracht van de Engelsen. ''Ze zijn ontzettend fit. Het is goed om te zien dat NEC dat op dit moment ook is. NEC kan in het laatste half uur nog steeds pressie spelen. Dat is ook de kracht van Tottenham en welke trainer daar ook voor de groep stond, het is altijd een hele fitte ploeg geweest. Ze hebben goede spitsen, die individueel sterk zijn en makkelijk scoren. Goede middenvelders, waaronder Jermaine Jenas en rechtermiddenvelder Aaren Lenon. Lenon is een uitstekende speler en speelt in een vrije rol. Afgelopen zondag was hij weer de beste man op het veld. In aanvallend opzicht hebben ze dus goede en sterke middenvelders.

Een mindere kant is hun centrum. Ze zijn vrij traag en daarom acht ik de kans dan ook klein dat Jhonny van Beukering zal starten. Dat is een statische spits en ik zou kiezen voor iemand met loopvermogen. Het centrum is fysiek heel sterk, met centraal achterin Jonathan Woodgate, waar ik nog samen mee heb gespeeld bij Leeds United, en Ledley King, maar die zijn dus niet heel snel. En NEC moet over grond blijven voetballen tegenoveral die fysiek sterke mannen. Ook heeft NEC zeker via de zijkanten mogelijkheden.''

De ploeg uit Londen raakt niet zo snel in paniek, wat een eigenschap is die NEC ook heeft. ''Zij vertrouwen op eigen kunnen en gaan niet snel anders voetballen. Ze wachten gewoon op hun kans en hebben afgelopen zondag ook weer weinig kansen weggegeven. NEC zag er zaterdag ook heel goed uit, maar toch denk ik dat NEC uiteindelijk aan het kortste eind zal trekken.''

''Ik ben er donderdag ook weer bij en kom nog geregeld bij NEC. Er wordt op dit moment ook gewoon erg leuk gevoetbald en de ploeg straalt vertrouwen uit. Ze zijn daarbij ook goed op elkaar ingespeeld.'' Onderschatten zullen de Engelsen de ploeg uit Nijmegen zeker niet. ''Zij zijn een club die er zeker een paar goede mensen op uit heeft gestuurd. Die zullen afgelopen zaterdag ook hebben gekeken en gezien dat NEC zeker niet gemakkelijk is te kloppen. Dus ik ga er vanuit dat zij deze wedstrijd zeker serieus zullen benaderen, ook omdat het UEFA Cuptoernooi een redding kan zijn voor een eventueel verloren seizoen in de competitie.''

Een doelpunt voor NEC kan beter in de tachtigste minuut vallen, dan in de tiende, gezien het gevaar dat de ploeg achteruit gaat lopen. ''Dat is het enige wat er aan valt te merken op de ploeg van NEC. Als ze op voorsprong komen blijven ze niet hetzelfde spel spelen. Dat heeft ook met vertrouwen te maken. En achteruitlopen is tegen Sparta nog niet zo erg, maar als dat tegen Tottenham gebeurt, loop je uiteindelijk tegen het feit aan dat zij druk gaan zetten en waarschijnlijk gelijk maken. Dan moet NEC vervolgens sterk genoeg zijn om nog terug te komen. Het zou misschien zelfs beter zijn als NEC eerst achter komt. Dan moéten ze wel, meer nog dan deze wedstrijd al vraagt. Je krijgt dan een hele open wedstrijd. Mijn tip: De wedstrijd onbevangen ingaan, vol op de aanval en die Engelsen proberen te overtreffen!’’

Bron: http://www.forzanec.nl/

Hoe dan ook... COME ON N.E.C.!!! :necsjaal.gif: :hupajax.gif: :necsjaal.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » wo nov 26, 2008 3:24 pm

Er wordt weer flink genuild in Nimwegen...

Klepperactie? Ga je gang, maar zonder ons!

In de Gelderlander van vandaag lazen wij het volgende: ‘’Alle bezoekers op de Goffertribune vinden bij hun zitplaats een groot rood-groen-zwartplakkaat waarmee ze de tribunes gezamenlijk in NEC-kleuren kunnen omtoveren door het boven hun hoofd te houden. Naast deze 'Noord-Koreaanse act' is er ook nog een klepper-actie. Voor alle bezoekers liggen er speciale kleppers klaar, een 'instrument' waarmee de AZ-supporters al naam gemaakt hebben.’’ Vanochtend werd deze gesponsorde actie aan ons bevestigt.

Wij als Legio Noviomagum zijn met stomheid geslagen. Allereerst is het natuurlijk treurig dat de krant onze actie aankondigt. Vreemd, want alleen personen binnen onze groep en binnen NEC hebben hier weet van.

Daarnaast hebben wij geen goed woord voor de aangekondigde actie van NEC. In Alkmaar staan ze er al tijden mee voor schut. Laat duidelijk zijn dat wij, als Legio Noviomagum, ons volledig distantiëren van deze actie en hier absoluut niet van op de hoogte waren. Wij staan absoluut achter het verbeteren van de sfeer, maar niet op een gemaakte manier.

Onze actie voor morgen is dan ook, ondanks de wekenlange voorbereidingen, afgeblazen. Wij geven het stokje van het organiseren van acties volledig over aan NEC. Onze acties zullen pas in de Goffert terugkeren als wij het gevoel hebben dat we weer serieus genomen worden. Wij zijn geen klapvee, wij zijn een volksclub!

Bron: http://www.legio-noviomagum.nl

:hdg.gif:

Grunn

Bericht door Grunn » wo nov 26, 2008 4:14 pm

Jezus, daar worden jullie mooi genaaid. Een klepperactie, het moet niet gekker worden...
Wat is dat toch tegenwoordig met alle clubs? Zelfs bij Groningen begint de Hoerevenisering (zoals dat bij ons genoemd wordt) al enigszins toe te slaan, hoewel dat ondertussen alweer verbeterd is (camerapalen weer weggehaald, sfeeracties weer toegestaan, opkomen voor uitsupporters in Tilburg).
Commercie begint steeds belangrijker te worden zonder dat er ook maar enigszins respect voor de clubcultuur en haar supporters getoond wordt. Dit is daar weer een mooi voorbeeld van. Goed dat jullie het er niet bij laten zitten. Vrees alleen wel dat straks 75% van de bezoekers in jullie stadion als een stel malloten loopt te klapperen straks...

Succes tegen Tottenham, prachtige wedstrijd!

Ramona

Bericht door Ramona » wo nov 26, 2008 4:26 pm

Tja...ik baal...en ik zit ook nog eens in een vak waar veel geklepperd zal worden... 'kHeb me nog zitten verkneukelen in het begin van de wedstrijd afgelopen zondag bij AZ over dat klepperpubliek en nu...pfffffff... :baaa.gif: :excited.gif:

Het kutte is dat Legio de eigen sfeeractie dus afgeblazen heeft...respect! Maar NEC zal daar wel niks meer mee doen... Supp. zijn idd dan ook not amused...wordt vervolgd...

Maar thnx...het wordt een pracht wedstrijd...vol uitvak...het leeft giga in Nijmegen, dus dat wordt echt wel weer kippenvel en genieten van voetjebal... om daarna heeel snel naar huis te fietsen en gaan genieten van ons aller AJAX...

Ramona

Bericht door Ramona » do nov 27, 2008 7:00 am

Goed...vandaag is de grote dag voor allen die NEC een warm hart toedragen...brrrrrrrrrrrr... Ongelooflijk hoe het leeft... :smallgrin.gif: :worshippy.gif:
...en het inkoppertje is makkelijk gemaakt...maar soit, daarvan zal niemand in Nimwegen wakker liggen...

Voorbeeldje van de vele initiatieven in en om Nijmegen...

Afbeelding

Been wil NEC zien vechten voor elke meter
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 14:46

Een dag voor de wedstrijd tegen Tottenham Hotspur, wordt op het veld de laatste restjes sneeuw weggeveegd, zijn mensen bezig extra ruimte te maken voor de massaal toestromende pers uit Engeland en zitten Mario Been, Lorenzo Davids en Peter Wisgerhof achter de microfoon in de persruimte. Niet alleen ForzaNEC, De Gelderlander en Omroep Gelderland zijn weer aanwezig, maar veel Engelse pers en stelt een man zich voor aan Marij Peters, perschef van NEC, als redacteur van 'The Times'. Een chique visitekaartje wordt uit zijn portemonnee gehaald. Het is duidelijk dat in Nijmegen een topvoetbalclub is neergestreken.

Mario Been neemt het woord. ''Het veld wordt op dit moment nog schoongeveegd, dus het zijn moeilijke omstandigheden. De weergoden waren ons niet gunstig gezind deze week. Door al het sneeuw was het trainingsveld moeilijk bespeelbaar en was de voorbereiding verre van ideaal. Maar we kunnen het niet veranderen.'' Marij Peters vertaalt het voor de Engelse gasten, waarna Been nog even laat zien dat hij in het Engels ook niet om een grapje verlegen is. ''The team just finished cleaning the pitch, so they are pretty tired now'' Een lach gaat door de persruimte.

''Voor de hele stad is deze wedstrijd belangrijk. Dit is waarom we vorig jaar zo graag Europees voetbal wilden halen, hier doe je het voor. We hebben een jong team en voor hun is dit een geweldige ervaring. Spelen tegen de Spurs is erg mooi. We hebben veel DVD’s gekeken en weten hoe ze spelen. Het is in principe een voorspelbaar spel en zij spelen veel de lange bal en beginnen dan vanuit daar te voetballen. Ik kijk veel Engels voetbal, dus weet hoe dit spel wordt gespeeld. De laatste tijd zijn zij natuurlijk in goeden doen. Als je eenmaal wedstrijden blijft winnen, geeft dat erg veel zelfvertrouwen en daardoor blijf je weer winnen.'' De reden dat Gomes zijn vorm nog niet heeft, weet de trainer niet. ''Wij weten dat hij heel goed kan zijn, maar hebben hem ook op DVD's aan het werk gezien in Engeland. Dat ziet er wat minder goed uit. En wat mij betreft maakt hij donderdag nog een paar ketsers.''

''We zullen tegen Tottenham ons eigen spel blijven spelen. We weten natuurlijk dat zij een beter team hebben, maar ik heb ik hier ook een paar goede technische jongens rondlopen. Ik wil niet meteen praten over het winnen van deze wedstrijd, maar elke wedstrijd begint met 0-0. Iedereen heeft dus een kans. We weten erg veel van onze tegenstander en we zijn zeker niet bang. Verliezen van een tegenstander als Tottenham Hotspur, is niet iets om je voor te hoeven schamen. Als je de begrotingen tegenover elkaar zet, dan is het verschil tussen de twee ploegen zeker duidelijk. Maar hiervoor hebben we het gedaan, hiervoor hebben we ons gekwalificeerd, spelen tegen een grote en mooie club als Tottenham. We zullen het morgen zien en NEC zal vechten voor elke meter, want dat is ons spel.''

De Engelse pers ziet een bekende achternaam en vraagt of Edgar Davids, één van de Nederlanders die ooit speelde bij de Spurs, de oom is van Lorenzo. Als Lorenzo uitlegt dat het zijn neef is, geeft hij aan dat hij altijd steun aan zijn oudere neef heeft en veel heeft gekeken naar zijn spel toen hij in Engeland speelde.

Mario Been maakte ooit zijn debuut op de Europese velden tegen Tottenham Hotspur, maar verloor destijds met Feyenoord tegen een onverslaanbaar team. ''Dat was voor mij een geweldige ervaring. Maar morgen spelen we tegen een ander Tottenham en moeten we slim zijn. Ik heb sterke verdedigers, zoals Peter Wisgerhof, en die speelt elke week tegen goede ploegen in de Eredivisie, waar hij ook spelers als Klaas Jan Huntelaar moet afstoppen.''

De trainer legt zijn keuze voor zijn voorhoede uit. ''Ik kies voor Jhon van Beukering, omdat hij toch wat meer 'boddy' heeft en de bal goed bij zich kan houden. Het verhaal Van Beukering laat ik ook achter mij. Hij is nu in goeden doen en hij blijft een belangrijke speler voor ons. Mustafa El Kabir zal morgen ook spelen en hij heeft tegen NAC laten zien waarom. Het is een sterke en snelle speler en voor hem is het natuurlijk geweldig. Ik wil hem morgen er 'een beetje tussen' zien spelen, gewoon lekker voetballend. Als je bij NEC laat zien dat je goed genoeg bent, dan kom je aan spelen toe. Saidi Ntibazonkiza heb ik buiten de selectie gehouden, omdat hij nog steeds wat last heeft van zijn kuit en ik wil geen risico nemen. Voor je het weet ben je zo’n speler voor een langere tijd kwijt.''

Been probeert ook nog een beetje de euforische stemming in Nijmegen te temperen. ''In Nijmegen en omstreken heerst ook een beetje een sfeer dat we het morgen wel even zullen doen. Mario Been zet wel even 'een elftalletje' neer. Maar zij hebben spelers gehaald, die evenveel waard zijn als onze begroting. De ploeg die hier naar toe komt kan gewoon fantastisch voetballen en wij zullen een fantastische dag moeten hebben om hun te verslaan.''

Bron: http://www.forzanec.nl/

Vechten voor rood, zwart en groen!!! :hupajax.gif: :necsjaal.gif: :hupajax.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do nov 27, 2008 11:34 am

2 liter erwtensoep?? :baaa.gif:

Dan maar geen :necsjaal.gif:

Gesloten