AZ-Ajax 23-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
jabu

Bericht door jabu » zo nov 23, 2008 3:43 pm

Raymon schreef:
LucaS schreef:Toch opvallend, dat we nu in de drie wedstrijden zonder Huntelaar twee keer niet hebben gescoord. Daarvoor geloof in 14 wedstrijden wel elke keer gescoord
Meer geluk dan wijsheid hoor. We hebben namelijk best een paar aardige kansen gehad.
Dat zou dan toch juist onderstrepen dat KJH gemist wordt?
joey schreef:Zo, Van Gaal heeft Van Basten een lesje tactiek gegeven. AZ kon terugvallen op automatismen, Ajax op NIETS. Dan lijkt het net alsof de spelers er niets aan doen, maar het tegendeel is het geval. Ze lopen zich de ********** zonder resultaat. Op den duur word je daar moedeloos van.

Verdiende overwinning voor AZ, niets op af te dingen. Helaas. :blush.gif:
Heeft helemaal niets met een lesje tactiek en automatismen te maken. Beide elftallen waren net zo slecht. Onzin om te doen alsof AZ veel beter was.
Toppie schreef:Az komt altijd op voorsprong tegen Ajax dankzij de scheits.

Off topic 2-0 Willem II - Fc grunn
Het had vandaag echt niets met de scheids te maken.

Ik vond het overigens wel een penalty.

Met het risico allen Suarez-aanhangers over mij heen te krijgen, ook hij speelde vandaag matig. Was meerdere keren zelfzuchtige terwijl hij had moeten afleggen en bij die grote kans voor de goal had hij moeten koppen in plaats van een stukje luchtacrobatiek op te voeren.

999

Bericht door 999 » zo nov 23, 2008 3:43 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Iemand een kop warme chocolademelk met of zonder anijs ?.
Hmm, lekker.

Zonder graag.
.. moest vragen, met of zonder slagroom en/of chocolade schaafsel ?.
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo nov 23, 2008 3:44 pm

Beide teams speelden niet grandioos, maar AZ won verdiend. Van ons viel het te verwachten, we hebben totaal geen spelpatronen, dus geen houvast en ook individueel was het vandaag niet goed.

De strafschop was onrechtvaardig, Enoh raakte de bal en Martens deed in een uitzichtloze situatie het enige waarmee hij nog nuttig kon zijn: zich laten vallen.

Het belabberde spel van Oleguer werd Ajax fataal en dan reken ik hem nog geeneens af op dat hij niet over niet-overbodige luxe beschikt maar puur op zijn defensieve inzicht. Ongelofelijk dat hij zo belangrijk wordt geacht door de ploeg.

Cijfers: Vermeer(5,5); VD Wiel(5,5),Oleguer(4),Vertonghen(6),Vermaelen(5,5); Enoh(6),Sulejmani(5),Lindgren(5,5);Kennedy(6),Suarez(5),Urby(6,5); Leonardo(6,5), Gabri(5,5), Sno(4,5)
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op zo nov 23, 2008 3:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » zo nov 23, 2008 3:45 pm

Vedette-10- schreef:Het belabberde spel van Oleguer werd Ajax fataal en dan reken ik hem nog geeneens af op dat hij niet over niet-overbodige luxe beschikt maar puur op zijn defensieve inzicht. Ongelofelijk dat hij zo belangrijk wordt geacht door de ploeg.
:confused.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 23, 2008 3:47 pm

joey schreef:Zo, Van Gaal heeft Van Basten een lesje tactiek gegeven. AZ kon terugvallen op automatismen, Ajax op NIETS. Dan lijkt het net alsof de spelers er niets aan doen, maar het tegendeel is het geval. Ze lopen zich de ********** zonder resultaat. Op den duur word je daar moedeloos van.

Verdiende overwinning voor AZ, niets op af te dingen. Helaas. :blush.gif:
Idd, AZ was geen eens echt goed en toch duidelijk beter, volgens mij heeft AJAX in de hele wedstrijd 1,5 kans gehad.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo nov 23, 2008 3:48 pm

Van Basten is Ajax aan het veritaliaansen. Dat betekent een groot verschil tussen uit en thuiswedstrijden. Zes punten uit Twente uit, psv thuis, en az uit is voor italiaanse begrippen uitstekend. Ik zou voorlopig niet teveel verwachten van wat er buiten Amsterdam op de mat gelegd wordt.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 23, 2008 3:51 pm

Jöhnk schreef:
Frank schreef: Het was eigenlijk niet bedoeld als treiteren, meer als constatering dat als het niet goed gaat het meestal aan een derde partij ligt.
Het ligt aan Ajax zelf, het was een slechte wedstrijd. Maar ik vond het echt geen penalty. Het spijt me.

Ik heb Luinge hoog zitten, maar zowel tegen Twente (Elia) als vandaag gaat hij de mist in bij het al dan niet toekennen van een strafschop.
Was Luinge ook niet de schijts bij de overtreding op Stekelenburg (gestrekt been De Zeeuw)? We zijn in ieder geval niet gelukkig in die situaties. Zoals ik al eerder schreef tijdens de wedstrijd. Ik vond het opvallend hoe Luinge na de 2-0 ging fluiten. Alles in het voordeel van Ajax. Dat doet Luinge wel vaker als een wedstrijd een bepaalde richting ingaat.

Rooie

Bericht door Rooie » zo nov 23, 2008 3:53 pm

Ajaciedjuh schreef: Was Luinge ook niet de schijts bij de overtreding op Stekelenburg (gestrekt been De Zeeuw)?
Nee, dat was Wegereef. Die heeft daarna ook meteen een jaar geen wedstrijden van Ajax meer gefloten. Tegen Feyenoord kon ik me echt kwaad maken om de penalty die werd gegeven, deze was echter veel minder cruciaal, ook zonder die pingel hadden we hier geen resultaat gehaald.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 23, 2008 3:54 pm

Benji schreef:
Ajaciedjuh schreef: Was Luinge ook niet de schijts bij de overtreding op Stekelenburg (gestrekt been De Zeeuw)?
Nee, dat was Wegereef. Die heeft daarna ook meteen een jaar geen wedstrijden van Ajax meer gefloten. Tegen Feyenoord kon ik me echt kwaad maken om de penalty die werd gegeven, deze was echter veel minder cruciaal, ook zonder die pingel hadden we hier geen resultaat gehaald.
Klopt! Tanx.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo nov 23, 2008 3:54 pm

Jabu schreef:
Vedette-10- schreef:Het belabberde spel van Oleguer werd Ajax fataal en dan reken ik hem nog geeneens af op dat hij niet over niet-overbodige luxe beschikt maar puur op zijn defensieve inzicht. Ongelofelijk dat hij zo belangrijk wordt geacht door de ploeg.
:confused.gif:
Dat hij in de opbouw niet een ster is.

999

Bericht door 999 » zo nov 23, 2008 3:57 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef: Ik weet het, tis ouwejongenskrentebrood, dat team, automatisme.Maar dat zag je dus wel geregeld bij dit AZ, zonder dat ook AZ echt super was.Je ziet daar dus wel patronen, mannetje diep, dar achter iemand die mee aansluit.Enz. enz.

Grote vraag voor mij: waarom toch steeds die ongelooflijke wisselvalligheid? Het voetbal is nog steeds niet goed, maar waarom zijn sommige Ajacieden soms zo onvoorstelbaar slap en flets bezig? Konden we de weelde van de 4-1 tegen Psv weer eens niet dragen? Zoals ik al eerder zei, je kan een triljoen taktieken bedenken en trainen op positiespel enz tot je een ons weegt, maar als we zoals vanmiddag spelen alsof we een zondagmiddagwandelingetje aan het maken zijn, kan je het helemaal schudden. Dat heeft dus ook geen bal met de aan- of afwezigheid van KJH te maken. Ook met hem erbij hebben we op dezelfde wijze een aantal ongelooflijke prutwedstrijden gespeeld.
Nu, misschien denken ze allemaal wel dat ze over hele goede induviduele kwalieten beschikken na zo'n winstparij tegen Psv.Verder is het natuurlijk ook heel erg om te zien hé, zo'n Kennedy en Leonardo, een Sjulimani op tien en een Lindgren die rondsjokt, of een v.d. Wiel.Dan heb je dus al een handvol spelers waarvan er zijn die er niet in horen te staan danwel hun kunstjes niet kunnen uitvoeren.

Wie was wie zijn man b.v.Ik geloof dat ik nog nooit van van Basten in het inleidings interview praatje heb gehoord hoe hij het tactisch gezien gaat oplossen .. ( iets waarvan ik n.a.v. Joey zijn verhaal een beetje ben op gaan letten ) ..
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » zo nov 23, 2008 4:01 pm

Let er ook meteen op bij andere trainers, dan zal je opvallen dat vrijwel niemand dat doet.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo nov 23, 2008 4:05 pm

Inderdaad: je gaat niet de taktische bespreking openbaren, dat hou je intern.

Aristides

Bericht door Aristides » zo nov 23, 2008 4:06 pm

Net terug van een zeer uitgebreide lunch. Feyenoorders eten niet (op de wedstrijddag!) als hun ploeg verliest, ik ben maar gaan eten, heb ik in ieder geval iets lekkers binnen, mocht Ajax verliezen. dat laatste is helaas gebeurd.

Lees ik jullie commentaar dan zie ik dat Lucas alleen maar de schuld aan Suarez geeft (is nooit anders geweest, het wordt nu een overkill aan non-informatie). Zullen we het dan mee gaan maken, Ajax wint alles na het afscheid van Suarez? Anderen zien meer spelers falen, maar i.h.a. lijkt het een verdiende nederlaag (afgaand op wat Ajacieden schrijven)

Ik had liever gewonnen à la Twente uit, maar het mocht niet zo zijn.

Ajax is uit blijkbaar een andere ploeg dan thuis. Verlies in alle(?) oefenwedstrijden (uit) tegen niet-amateurploegen, verlies tegen Willem II, Twente, Volendam, AZ, Aston Villa. Dat voorstelt weinig goeds voor de wedstrijd tegen HSV.

Vanavond maar bekijken of de strafschop terecht was.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 23, 2008 4:14 pm

Voetske schreef:
Wie was wie zijn man b.v.Ik geloof dat ik nog nooit van van Basten in het inleidings interview praatje heb gehoord hoe hij het tactisch gezien gaat oplossen .. ( iets waarvan ik n.a.v. Joey zijn verhaal een beetje ben op gaan letten ) ..
Tja, je laat natuurlijk vooraf niet in je kaarten kijken. Hij noemde trouwens wel dat Al Hamdaoui in de zone zou worden opgevangen. Maar eens een interview waarin ie zijn algemene voetbalvisie neerlegt, zou ik graag eens zien of lezen. In ieder geval hoeven we dat niet te verwachten na afloop van Az-Ajax. Helaas is het ook nu weer een en al gebakken lucht dat MvB uitbraakt. Zie AN voor de video.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo nov 23, 2008 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 23, 2008 4:14 pm

Ach, Van Basten... Eerste helft redelijk... uitgespeelde kansen... tweede helft minder.... omstandigheden.... :excited.gif:

Kan er weinig mee. Bij AZ zag je patronen, bij Ajax niet. De uitvoering was bij beide ploegen matig. Dat laatste kan inderdaad aan de omstandigheden gelegen hebben. Maar er is geen excuus voor het kip-zonder-kop-voetbal dat Ajax speelde.

Ik neem aan dat iedereen nu weer terug op aarde is?
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 23, 2008 4:19 pm

Joey is weer helemaal gelukkig.

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 23, 2008 4:22 pm

En net als Lucas kan ik niet wachten totdat er een centrumspits terugkeert. Hetzij Huntelaar of Cvitanich. En ook zie ik liever Sarpong dan Leonardo, Kennedy of Sno.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 23, 2008 4:23 pm

Nee, het is jammer. Maar eerlijk gezegd had ik niet anders verwacht. Toen ik de opstelling zag, wist ik al dat het heel moeilijk zou worden vandaag. Ajax kreeg geen grip op het middenveld, daarmee was de wedstrijd verloren. Het stond niet goed.

We kwamen nog goed weg, de uitslag had hoger kunnen uitvallen. Dat zegt eigenlijk genoeg.
Laatst gewijzigd door joey op zo nov 23, 2008 4:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 23, 2008 4:25 pm

Arthur schreef:Let er ook meteen op bij andere trainers, dan zal je opvallen dat vrijwel niemand dat doet.
Precies, zo hoorde je het grote trainerstalent Mario Been ook brallen over inzet en passie. Geleuter voor de bühne.

Ik vind trouwens dat Van Gaal erg veel praatjes verkoopt, terwijl hij twee van de grootste wanprestaties van de eeuw (niet kwalificeren met Oranje, 11e met AZ na 30 mln aan investeringen) op zijn naam heeft staan. Bovendien viel AZ me tegen. Qua positiespel stelde het niets voor en automatismen waren niet te bespeuren.

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 23, 2008 4:28 pm

joey schreef:Nee, het is jammer. Maar eerlijk gezegd had ik niet anders verwacht. Toen ik de opstelling zag, wist ik al dat het heel moeilijk zou worden vandaag. Ajax kreeg geen grip op het middenveld, daarmee was de wedstrijd verloren. Het stond niet goed.
Dat beaam ik. Enoh moest in zijn eentje het hele middenveld bespelen. Totaal geen assistentie. Regelmatig moest hij vele meters maken om een duel uit te vechten met meerdere AZ spelers. Dan won hij ook nog vaak, maar doordat er geen enkele medespeler aansloot kon AZ toch weer bouwen aan een aanval.

Een 4-4-2 opstelling had voordeliger kunnen uitpakken voor Ajax. Ajax moet in uitwedstrijden een Twente achtige benadering gaan toepassen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 23, 2008 4:28 pm

Jöhnk schreef: Bovendien viel AZ me tegen. Qua positiespel stelde het niets voor en automatismen waren niet te bespeuren.
Wij zouden willen dat we dat positiespel hadden. De spelers van AZ hadden steeds afspeelmogelijkheden. Daarmee zeg ik niet dat AZ fantastisch speelde. Maar het was veel meer een team dan Ajax.

AZ bracht met positiewisselingen en komende mensen Ajax gemakkelijk in verwarring. Bij Ajax wordt niet goed overgenomen, iedereen loopt op zijn eigen vierkante meter te ploeteren.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 23, 2008 4:29 pm

joey schreef: Ik neem aan dat iedereen nu weer terug op aarde is?
Ach, zoveel valt er toch al niet te zweven bij Ajax. Alhoewel een 4-1 op Psv toch wel kicken blijft. :666.gif:

Vermaelen zei op AN trouwens, dat ze erg veel moeite hadden gehad met de vele positiewisselingen van Az. Hopelijk komt Ajax zelf ook nog eens zover, dat ze met dynamisch positiespel de tegenstander weten te ontregelen. En mogen de heren aanvallers voorin wat meer straight gaan spelen als ze eindelijk in balbezit zijn. Dat ze dan niet proberen te combineren met allerhande hoge circusballetjes. Tussen Sulejmani en Suarez was daar een paar keer sprake van. Leuk voor een keertje op de training of als de punten veilig zijn, maar alsjeblieft niet in zo'n wedstrijd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 23, 2008 4:33 pm

Vergeet niet dat AZ echt al 3 a 4 jaar aan het bouwen is. Zelfde coach en wisselende resulaten, maar hij mocht blijven zitten. Niet gek dat ze verder zijn qua team.

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 23, 2008 4:33 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef: Bovendien viel AZ me tegen. Qua positiespel stelde het niets voor en automatismen waren niet te bespeuren.
Wij zouden willen dat we dat positiespel hadden. De spelers van AZ hadden steeds afspeelmogelijkheden. Daarmee zeg ik niet dat AZ fantastisch speelde. Maar het was veel meer een team dan Ajax.

AZ bracht met positiewisselingen en komende mensen Ajax gemakkelijk in verwarring. Bij Ajax wordt niet goed overgenomen, iedereen loopt op zijn eigen vierkante meter te ploeteren.
Heel slordig spel van AZ. Maar ja, ze hadden 4 middenvelders tegen 2 middenvelders van Ajax. In mijn opinie moeten we dit seizoen ook weer gewoon afrekenen met PSV willen we kampioen worden.

Plaats reactie