AZ-Ajax 23-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo nov 23, 2008 2:26 pm

LucaS schreef:Toch opvallend, dat we nu in de drie wedstrijden zonder Huntelaar twee keer niet hebben gescoord. Daarvoor geloof in 14 wedstrijden wel elke keer gescoord
Meer geluk dan wijsheid hoor. We hebben namelijk best een paar aardige kansen gehad.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 23, 2008 2:26 pm

Jansma schreef:ik vind AZ helemaal niet zo goed spelen dit wedstrijd.
maar taktis het staat wel goed daar.
Mwah, ik vond het tactisch juist matig. En op positiespel wordt er in Alkmaar niet getraind, volgens mij.

Dit was weer net zo'n wanprestatie als aan de dijk. Dit AZ speelde niet veel beter dan Volendam.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo nov 23, 2008 2:26 pm

gelukkig in het tweede seisoenhelft hij gaat het verschil maken!
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 23, 2008 2:27 pm

Peter schreef:
LucaS schreef:Toch opvallend, dat we nu in de drie wedstrijden zonder Huntelaar twee keer niet hebben gescoord. Daarvoor geloof in 14 wedstrijden wel elke keer gescoord
Koning van de scoreboardjournalistiek. Sulejmani is ook een dikke miskoop, want wanneer die jongen aan de aftrap staat is het bijna altijd puntverlies. :hypocrite.gif:
Mag jij vinden, ik hoor en lees hier alleen maar van de overgrote meerderheid dat Huntelaar het aanvalspel frustreert. Lijkt me dat het door mij genoemde feit dan zeer opmerkelijk genoemd mag worden
I think I lost my fucking headache

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo nov 23, 2008 2:28 pm

Jöhnk schreef:
Jansma schreef:ik vind AZ helemaal niet zo goed spelen dit wedstrijd.
maar taktis het staat wel goed daar.
Mwah, ik vond het tactisch juist matig. En op positiespel wordt er in Alkmaar niet getraind, volgens mij.

Dit was weer net zo'n wanprestatie als aan de dijk. Dit AZ speelde niet veel beter dan Volendam.
taktis goed genoeg om het paard Van Basten eenvoudig te baas te zijn.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo nov 23, 2008 2:29 pm

LucaS schreef:
Peter schreef:
Koning van de scoreboardjournalistiek. Sulejmani is ook een dikke miskoop, want wanneer die jongen aan de aftrap staat is het bijna altijd puntverlies. :hypocrite.gif:
Mag jij vinden, ik hoor en lees hier alleen maar van de overgrote meerderheid dat Huntelaar het aanvalspel frustreert. Lijkt me dat het door mij genoemde feit dan zeer opmerkelijk genoemd mag worden
Oh, dat verklaart eea. Ik wist niet dat dat de algemeen geldende opvatting was, maar goed.

We houden de nul ook trouwens niet zo vaak meer.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 23, 2008 2:30 pm

Lekker moment, Luuk, dat je weer triomfantelijk je gelijk probeert te halen na een verlies van Ajax. Dat ligt net als tegen Volendam niet aan de afwezigheid van de heilige KJH, maar het slappelullenvoetbal van Ajax toen en nu. Daar had KJH ook niks mee gekund.

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 23, 2008 2:31 pm

Ik ben al weg. Hou nou toch op met dat triomfantelijk, er vallen me dingen op en die meld ik. Maar goed, dat mag niet geloof ik
I think I lost my fucking headache

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 23, 2008 2:31 pm

Instelling was prut en dan kom je niet in de wedstrijd. Na de onterechte pingel liepen ze nog verder achter de feiten aan.
We hebben geen patron op 't middenveld. Ajax snakt naar een (goede) Aisatti.
Huntelaar in de punt als aanspeelpunt en Vertonghen op 't middenveld.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo nov 23, 2008 2:32 pm

Jansma schreef: taktis goed genoeg om het paard Van Basten eenvoudig te baas te zijn.
Het paard? RVN is toch het paard? :kwijl.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 23, 2008 2:32 pm

Zo, Van Gaal heeft Van Basten een lesje tactiek gegeven. AZ kon terugvallen op automatismen, Ajax op NIETS. Dan lijkt het net alsof de spelers er niets aan doen, maar het tegendeel is het geval. Ze lopen zich de ********** zonder resultaat. Op den duur word je daar moedeloos van.

Verdiende overwinning voor AZ, niets op af te dingen. Helaas. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » zo nov 23, 2008 2:33 pm

joey schreef:Zo, Van Gaal heeft Van Basten een lesje tactiek gegeven. AZ kon terugvallen op automatismen, Ajax op NIETS. Dan lijkt het net alsof de spelers er niets aan doen, maar het tegendeel is het geval. Ze lopen zich de ********** zonder resultaat.

Daarvoor had ik liever van Gaal als trainer dan die broekies

Beloki

Bericht door Beloki » zo nov 23, 2008 2:33 pm

Ik had Sno er eerder ingebracht voor Kennedy. Leo dan op rechts, Urby op links en Suarez zwervend om Sno.

We hielden de bal nog geen 10 seconden voorin. sno is een stuk balvaster dan Kennedy. De laatste 10 minuten had die wissel geen zin meer, al kreeg Sno nog wel een schietkans.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 23, 2008 2:34 pm

LucaS schreef:Ik ben al weg. Hou nou toch op met dat triomfantelijk, er vallen me dingen op en die meld ik. Maar goed, dat mag niet geloof ik
Je mag van mij alles vinden, alleen kies je nu wel even een verrekt slecht moment uit. Hetzelfde flikte je ook na afloop van Volendam. En je legt wat mij betreft juist niet de vinger op de zere plek. Dit heeft niks te maken met KJH er wel of niet bij. De problemen liggen elders in het elftal.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo nov 23, 2008 2:34 pm

Toppie schreef:
joey schreef:Zo, Van Gaal heeft Van Basten een lesje tactiek gegeven. AZ kon terugvallen op automatismen, Ajax op NIETS. Dan lijkt het net alsof de spelers er niets aan doen, maar het tegendeel is het geval. Ze lopen zich de ********** zonder resultaat.

Daarvoor had ik liever van Gaal als trainer dan die broekies
Ik niet. Van Gaal zakt de laatste jaren steeds vaker door het ijs. Ook dit team gaat het niet redden. Zou zijn formule dan toch niet meer aanslaan in het moderne voetbal?

Frank

Bericht door Frank » zo nov 23, 2008 2:35 pm

Ajaciedjuh schreef:Instelling was prut en dan kom je niet in de wedstrijd. Na de onterechte pingel liepen ze nog verder achter de feiten aan.
Je bent met Toppie de enige die blijkbaar vinden dat de penalty onterecht was. De rest gaat er niet op in of heeft het over een terechte penalty....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 23, 2008 2:36 pm

Frank schreef:
Ajaciedjuh schreef:Instelling was prut en dan kom je niet in de wedstrijd. Na de onterechte pingel liepen ze nog verder achter de feiten aan.
Je bent met Toppie de enige die blijkbaar vinden dat de penalty onterecht was. De rest gaat er niet op in of heeft het over een terechte penalty....
De beide analisten op EredivisieLive deelden onze mening, dus we staan niet alleen. Martens liep gewoon tegen Enoh op.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo nov 23, 2008 2:37 pm

Dat we niet scoren heeft meer te maken met het feit dat we een coach hebben die tactisch helemaal niets is. Spelers opstelt die er nooit in zouden moeten staan. En vanaf de zijkant niet in staat is om iets te kunnen veranderen! Niet het elftal kan omzetten, waardoor er beter gespeeld wordt en waardoor de strijd gewonnen kan worden op het middenveld.

Vandaag hebben we weer kunnen zien dat spelers als Lindgren totaal niet goed genoeg zijn. Te traag in het handelen, te vaak te laat om het duel aan te gaan. verliest veel duels, wint zelden de 2de bal.

Kennedy totaal ontzichtbaar, loopt constant alle ruimtes dicht. Niet of nauwelijks aanspeelbaar.

Vermeer mag zo snel mogelijk zijn plek afstaan, want is die jongen een verschrikking. Totale onrust zodra Az de bal aan de zijkanten had. "Als de bal maar niet voor komt" Daarnaast heeft hij een dramatische spelhervatting.

Sujelmani is gewoon niet fit, stel hem dan niet op. Vorige week was hij ontzichtbaar en speelde hij tam vandaag was het nog exact het zelfde.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo nov 23, 2008 2:37 pm

Uiteraard was het geen penalty, Enoh steekt geen poot uit.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo nov 23, 2008 2:37 pm

Matige instelling inderdaad, heel slordig en ongemotiveerd. Toen het begon te sneeuwen wist ik al voldoende. Met eenzelfde instelling als tegen psv had je hier gewoon gewonnen, zo goed als sommigen beweren is dit AZ helemaal niet.

Het was trouwens geen strafschop, Enoh houdt heel duidelijk in. Mooie schwalbe, leek wel Platoon.

Er is nog weinig aan de hand hoor trouwens, we hebben wel eens vaker in Alkmaar verloren. De komende 4 (dacht ik) moeten relatief makkelijk te winnen zijn. Az gaat nog wel morgen, waarschijnlijk volgende week al in Groningen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo nov 23, 2008 2:38 pm

Jöhnk schreef:Uiteraard was het geen penalty, Enoh steekt geen poot uit.
100% penalty kom op zeg!

Toppie

Bericht door Toppie » zo nov 23, 2008 2:39 pm

Zlatan Son of God schreef:
100% penalty kom op zeg!
:excited.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo nov 23, 2008 2:39 pm

Kijk nog maar eens goed, Enoh begaat namelijk geen overtreding!

Arthur

Bericht door Arthur » zo nov 23, 2008 2:40 pm

Toen het begon te sneeuwen was het voor mij al duidelijk dat de wedstrijd gelopen was.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 23, 2008 2:41 pm

El Clavo schreef:Kijk nog maar eens goed, Enoh begaat namelijk geen overtreding!
En dat is al 6! :666.gif:

Plaats reactie