Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Marcus Berg optie voor Ajax Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Marcus Berg (22) en Ricky van Wolfswinkel (19) staan op de shortlist van Ajax voor de eventuele opvolging van Klaas-Jan Huntelaar.
De spitsen van FC Groningen en Vitesse zijn nog niet door de Amsterdamse club benaderd, benadrukt manager technische zaken Danny Blind. "Maar ze worden net als een aantal buitenlandse aanvallers intensief gevolgd," aldus Blind.
AMSTERDAM - Marcus Berg (22) en Ricky van Wolfswinkel (19) staan op de shortlist van Ajax voor de eventuele opvolging van Klaas-Jan Huntelaar.
De spitsen van FC Groningen en Vitesse zijn nog niet door de Amsterdamse club benaderd, benadrukt manager technische zaken Danny Blind. "Maar ze worden net als een aantal buitenlandse aanvallers intensief gevolgd," aldus Blind.
Tja, op de Nederlandse velden is Berg de enige die ik wel zie zitten bij Ajax. Amoah lijkt mij niet echt een Ajax spits, Pranjic scoort veel maar is natuurlijk geen echte spits. El Hamdoui idem dito.
Aan de andere kant hoop ik dat we het nou eens eindelijk kunnen opvangen met een spits uit de 'eigen' jeugd, Bodul of die jongen uit de A1. En waarom Cvitanich niet eerste man maken met een goede achter hem? (moet zich eerst nog bewijzen uiteraard).
Loopt er in het buitenland nog een haaldbare potentiele Ajax-spits rond?
Aan de andere kant hoop ik dat we het nou eens eindelijk kunnen opvangen met een spits uit de 'eigen' jeugd, Bodul of die jongen uit de A1. En waarom Cvitanich niet eerste man maken met een goede achter hem? (moet zich eerst nog bewijzen uiteraard).
Loopt er in het buitenland nog een haaldbare potentiele Ajax-spits rond?
Gewoon Cvitanich naar voren schuiven als eerste spits, Bodul erbij. Castillion komt eraan.
Heb het gevoel dat een voorhoede met Sulejmani, Cvitanich en Suarez beter loopt dan met KJH ertussen. Volgens mij combineren die drie er fantastisch op los, positiewisselingen etc. Erg benieuwd.
Als er dan toch een spits gehaald wordt, dan maar Arnautovic of Wolfswinkel. Geen Berg aub.
Heb het gevoel dat een voorhoede met Sulejmani, Cvitanich en Suarez beter loopt dan met KJH ertussen. Volgens mij combineren die drie er fantastisch op los, positiewisselingen etc. Erg benieuwd.
Als er dan toch een spits gehaald wordt, dan maar Arnautovic of Wolfswinkel. Geen Berg aub.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- LouisXIV & co
ik vind dat een zeer onevenwichtig lijstje, peet. Nationaal is het al weinig. Leg jij mij maar uit wat Cvit bewezeen heeft als spits in Amsterdam. T zelfde geldt voor Sarpong, leuke jongen, absoluut geen vaderlandse top. Wolfswinkel is aardig voor een club als Vitesse, maar voegt hij genoeg toe bij een club als ajax. Arnautovic flopt al wekelijks nij Twente - die heeft nix bij Ajax te zoeken.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Als we geen vertrouwen hebben in Cvitanich, dan is het gewoon een miskoop. We hebben daar 6.5 miljoen voor neergelegd, dus ik verwacht toch wel één en ander. De andere namen zijn talentvol en hebben nog 3/4 jaar om zich te bewijzen. Dat zijn namelijk wel jongens waar Ajax naar moet streven. Een Berg voor 15 miljoen vind ik wat dat betreft een veel groter risico. Andere namen ken ik sowieso niet, want de internationale markt ken ik steeds minder.
- brabantse jood
Hoe weet jij dat nou, die jongen heeft geloof ik nog geen wedstrijd op zijn favoriete positie gespeeld. Ik ga er vooralsnog vanuit dat hij kwaliteiten heeft, anders hadden ze niet zoveel geld voor hem betaald.Donkey Shot schreef:Met Berg weet je wat je koopt, zeker 60 goals in drie jaar, met cvit heb je dat niet.

Ik hoop tenminste dat hij kwaliteiten heeft.

Het stinkt aan alle kanten!
- LouisXIV & co
Berg is toch geen optie. Die moet meer kosten dan KJH opbrengt.
Ik zou voor Van Wolfswinkel kiezen. Die is veel minder duur en niet minder talentvol. Rustig brengen achter Cvitanich, en evt al voor de leeuwen gooien mocht Cvita niet voldoen.
Ik ga hoe dan ook liever niet door met Cvitanich als enige spits. Dat is me een iets te groot risico.
Ik zou voor Van Wolfswinkel kiezen. Die is veel minder duur en niet minder talentvol. Rustig brengen achter Cvitanich, en evt al voor de leeuwen gooien mocht Cvita niet voldoen.
Ik ga hoe dan ook liever niet door met Cvitanich als enige spits. Dat is me een iets te groot risico.
Dat is een slecht voorbeeld, want bij Arveladze was iedereen binnen Ajax er meteen van overtuigd dat hij een uitstekende speler was. Hij kon ook heel behoorlijk op de vleugels uit de voeten. Ik trek liever de vergelijking met Mido, die door Adriaanse linksbuiten werd gezet en daar verzoop.De Dominee schreef:Cvitanich is een centrumspits inderdaad. Alsof Arveladze het zo lekker deed toen hij bij Ajax begon op de flanken.
Ik neem aan dat Cvitanich uitgebreid gescout is, want voor dat geld mág je geen twijfelgeval halen. Dat zou heel kwalijk zijn.
Het stinkt aan alle kanten!
Voor de helderheid, als KJH vertrekt wordt Cvita ook niet mijn enige spits. Dan zou ik Bodul erbij halen of, als er geen vertrouwen in hem is, een Wolfswinkel.Jöhnk schreef:Berg is toch geen optie. Die moet meer kosten dan KJH opbrengt.
Face your fears and live your dreams, No Fear