Ajax - PSV 16-11-2008
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
De grote vraag is, wie zet je op de voorste 4 plaatsen? Je hebt de keuze uit Huntelaar, Suarez, Sulejmani, Urby en Aisatti. Urby in deze vorm kun je eigenlijk niet passeren vind ik. Maar op een middenveld met Enoh en Aisatti ben ik bang dat het te aanvallend is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
dan vraag je je toch af waarom afgelopen woensdag zo'n draak van een wedstrijd... kost mij nog een keer mijn huwelijk
Maar ik ben ziels gelukkig dat Ajax heeft gewonnen.
Hopelijk zijn we wel snel af van Rommedahl en Kennedy.. Die waren gewoon slecht.. Zelfs mijn vriend Gullit zei het in de rust.
Dus vielen de keuzes verkeerd goed of verkeerd van de trainer.
Maar ik kan me de frustratie bij lampjes wel voorstellen. Ze maken 1-1 en je zag gewoon dat het eerder 1-2 dan 2-1 zou worden.

Maar ik ben ziels gelukkig dat Ajax heeft gewonnen.
Hopelijk zijn we wel snel af van Rommedahl en Kennedy.. Die waren gewoon slecht.. Zelfs mijn vriend Gullit zei het in de rust.
Dus vielen de keuzes verkeerd goed of verkeerd van de trainer.
Maar ik kan me de frustratie bij lampjes wel voorstellen. Ze maken 1-1 en je zag gewoon dat het eerder 1-2 dan 2-1 zou worden.
Weer op zoek naar een Interim coach..
- Ajaciedjuh
FF gepikt uit het forum 'jeugdigheid':Raymon schreef:De grote vraag is, wie zet je op de voorste 4 plaatsen? Je hebt de keuze uit Huntelaar, Suarez, Sulejmani, Urby en Aisatti. Urby in deze vorm kun je eigenlijk niet passeren vind ik. Maar op een middenveld met Enoh en Aisatti ben ik bang dat het te aanvallend is.
-------------------------- Stekelenburg (26 - 2012)
- Oleguer (28-'11) - VD Wiel (20-'11) - Vermaelen (23-'12) - Urby (22-'11)
-------- Enoh (22-'12*) -----------------------Vertonghen (21-'13**)
-------------------------------Aissati (20-'12)
-- Suarez (21-'12) ---------- KJH (25-'10) ----------- Sulejmani (20-'13)
Urby op linksback dus.
Ik vond Kennedy absoluut niet zo slecht spelen als sommigen hier beweren. In de eerste helft had hij nauwelijks balverlies, en had redelijk wat diepgang in zijn spel en speelde met iets wat swung dan de afgelopen weken.
Tweede helft kon hij het niet meer belopen omdat PSV meer naar voren speelden. Van Basten lostte dat prima op door Gabri erbij te plaatsen.
Lindren speelde m.i. erg matig. Verder bevalt me het wel dat wanneer Ajax in balbezit is 3-4-3 probeert te spelen met Vertonghen in de as.
AZ overigens op 1-1... Zou het dan toch een heeeeeeel mooi weekend worden :)
Tweede helft kon hij het niet meer belopen omdat PSV meer naar voren speelden. Van Basten lostte dat prima op door Gabri erbij te plaatsen.
Lindren speelde m.i. erg matig. Verder bevalt me het wel dat wanneer Ajax in balbezit is 3-4-3 probeert te spelen met Vertonghen in de as.
AZ overigens op 1-1... Zou het dan toch een heeeeeeel mooi weekend worden :)
Laatst gewijzigd door columbus op zo nov 16, 2008 3:40 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Daar heb je op zich wel gelijk in. En zet je Vertonghen of Urby weer linkshalf dan gooi je de hele boel op links compleet om. Dat is ook niet de bedoeling. Maar toch ben ik niet kapot van Lindgren dit seizoen. En dat juist op dat cruciale middenveld.Raymon schreef:Was er een alternatief met al die blessures?Zuidema schreef:Mee eens. Wat speelt die jongen al wedstrijdenlang ongelooflijk flets. Wat MvB toch in die gast ziet?Voetske schreef: Lindgren b.v. was weer niet al te best.
Afgezien van Rommedahl (lapmiddel voor het eerste uur), was Lindgren veruit de meest matige speler aan onze kant. Vind het dan ook onbegrijpelijk dat juist hij op dit moment de aanvoerder is. Is uitermate slordig in de passing en ook defensief niet geweldig. Vervang hem door Gabri en het elftal ziet er (eindelijk) fatsoenlijk uit.
Voor wat betreft de wedstrijd: dik verdiende overwinning! PSV is een uitermate laffe ploeg dat vanaf minuut 1 voor een gelijkspel leek te gaan. Jammer dat de 1-1 toch valt en dat Ajax het daarna heel even kwijt was.
Enoh en Suarez waren goed, maar motm was voor mij toch echt Urby. Ik heb hem menigmaal vervloekt en hem een pleintjesvoetballer genoemd en feitelijk is hij dat ook, maar op de positie waar hij nu staat wordt er ook niet veel meer van hem gevraagd dan lekker acties maken. Aan de bal is die jongen een lust voor het oog, zoveel techniek. Bij balverlies heb je er een heel stuk minder aan, dus moet je hem zo ver mogelijk van het eigen doel opstellen.
Al met al heb ik eindelijk weer eens genoten van Ajax vandaag. En dat nog wel tegen PSV. Het moet niet gekker worden....

Voor wat betreft de wedstrijd: dik verdiende overwinning! PSV is een uitermate laffe ploeg dat vanaf minuut 1 voor een gelijkspel leek te gaan. Jammer dat de 1-1 toch valt en dat Ajax het daarna heel even kwijt was.
Enoh en Suarez waren goed, maar motm was voor mij toch echt Urby. Ik heb hem menigmaal vervloekt en hem een pleintjesvoetballer genoemd en feitelijk is hij dat ook, maar op de positie waar hij nu staat wordt er ook niet veel meer van hem gevraagd dan lekker acties maken. Aan de bal is die jongen een lust voor het oog, zoveel techniek. Bij balverlies heb je er een heel stuk minder aan, dus moet je hem zo ver mogelijk van het eigen doel opstellen.
Al met al heb ik eindelijk weer eens genoten van Ajax vandaag. En dat nog wel tegen PSV. Het moet niet gekker worden....

Ik laat me voor het eerst sids lange tijd hier weer zien. Ik wil Ajacieden feliciteren met de welverdiende overwinning.
Ik hoop dat wij ook in gaan zien dat je met middelmaat niet ver zult komen dat heeft Martin van Geel bij jullie wel laten zien. Nu nog afrekenen met onze Martin van Geel Jantje Reker en cornuiten.
Jullie hebben weer een titelkandidaat minder.
Ik hoop dat wij ook in gaan zien dat je met middelmaat niet ver zult komen dat heeft Martin van Geel bij jullie wel laten zien. Nu nog afrekenen met onze Martin van Geel Jantje Reker en cornuiten.
Één woord: GEWELDIG!
Wat andere hier ook al zeggen Urby was voor mij ook de beste man van het veld.
Suarez speelden ook weer geweldig maar toch zie ik hem nog iets te vaak balverlies leiden dat je denkt 'is dat nou nodig?'
Wat een geweldenaar is die Enoh hopelijk blijft hij zo spelen, een speler die Ajax al jaren mist.
Verder hoop ik dat Van Basten nu inziet dat op dit moment Gabri beter speelt dan Lindgren die wederom tegenviel. Hoop dat hij dat tegen AZ omdraait.
Langzaam aan begint er wat vertrouwen te komen, ben heel maar dan ook heel erg benieuwd hoe ze zich volgende week gaan houden tegen een team in vorm i.p.v. vandaag tegen een team uit vorm (al blijft het een wedstrijd opzich).
Wat andere hier ook al zeggen Urby was voor mij ook de beste man van het veld.
Suarez speelden ook weer geweldig maar toch zie ik hem nog iets te vaak balverlies leiden dat je denkt 'is dat nou nodig?'
Wat een geweldenaar is die Enoh hopelijk blijft hij zo spelen, een speler die Ajax al jaren mist.
Verder hoop ik dat Van Basten nu inziet dat op dit moment Gabri beter speelt dan Lindgren die wederom tegenviel. Hoop dat hij dat tegen AZ omdraait.
Langzaam aan begint er wat vertrouwen te komen, ben heel maar dan ook heel erg benieuwd hoe ze zich volgende week gaan houden tegen een team in vorm i.p.v. vandaag tegen een team uit vorm (al blijft het een wedstrijd opzich).
Ik heb vandaag inderdaad ook weer eens genoten van Urby. En de wedstrijd van vandaag was voor mij dan ook het bewijs dat die jongen niet meer als linksback opgesteld moet worden. Deze rol licht hem veel beter.Rob schreef:Enoh en Suarez waren goed, maar motm was voor mij toch echt Urby. Ik heb hem menigmaal vervloekt en hem een pleintjesvoetballer genoemd en feitelijk is hij dat ook, maar op de positie waar hij nu staat wordt er ook niet veel meer van hem gevraagd dan lekker acties maken. Aan de bal is die jongen een lust voor het oog, zoveel techniek. Bij balverlies heb je er een heel stuk minder aan, dus moet je hem zo ver mogelijk van het eigen doel opstellen.
Al met al ben ik zeer tevreden met het resultaat. Er was genoeg op aan te merken maar 4-1 thuis tegen PSV is gewoon een resultaat dat staat als een huis. En zeker met de historie van deze wedstrijd in het achterhoofd mogen we daar gewoon heel blij mee zijn.
Erg vervelend dat een behoorlijk gedeelte van het uitvak niet mee wilde doen aan de minuut stilte. Dan snap je er toch echt helemaal niets van hoor. Het eerbetoon aan Sjakie tijdens de 2e helft was een kippenvel moment.
@PSV: Bedankt voor je felicitatie. Heel sportief. Toch zou ik jullie nog niet willen afschrijven voor de titel hoor. Het seizoen is nog niet klaar.
Nil volentibus arduum
VOOR SJAKIE!Laudrup schreef:Tranen hier......
Voor jou lieve Sjakie!:hupajax.gif:

Emotioneel moment, toen een spandoek voor Sjakie werd ontrold en precies op dat moment Suarez de derde goal forceerde. Dat was even slikken, hoor. Bedankt F-side en Vak 410 voor het vele werk dat nodig was voor dit eerbetoon.

Deze wedstrijd móest gewonnen worden, alleen al om de VARKENS die het nodig vonden om het minuutje van Sjakie te verpesten met de staart tussen de benen terug naar de boerderij te sturen. Ik weet wel, niet alle PSV-supporters deden mee, maar het waren er wel een hoop. Een schande voor PSV.

Ik kan van alles opmerken over het niveau van deze wedstrijd (dat erg laag was), over de rare fratsen van Stevens en van Van Basten, maar daar ben ik nu even niet voor in de stemming. Ik ben allang blij dat we gewonnen hebben.
Het stinkt aan alle kanten!
Doe dat toch even, want zo geef je niemand de kans om het met je oneens te zijnjoey schreef: Ik kan van alles opmerken over het niveau van deze wedstrijd (dat erg laag was), over de rare fratsen van Stevens en van Van Basten, maar daar ben ik nu even niet voor in de stemming.

Ik ben vooral benieuwd naar de rare fratsen die MvB zou hebben uitgehaald.
Joey, het was zeker niet netjes van die psv'ers. Maar als de Ajacieden gewoon hun mond houden bij de eerste (zachte) kreten uit die varkenstal was het niet zo uit de hand gelopen. Nu versterken de reacties over en weer elkaar alleen maar, het vervolg is bekend.
Gelukkig in de 2e helft meer dan goed gemaakt, en deze overwinning was inderdaad voor jouw Sjakie!
Gelukkig in de 2e helft meer dan goed gemaakt, en deze overwinning was inderdaad voor jouw Sjakie!
PSV schreef:Ik laat me voor het eerst sids lange tijd hier weer zien. Ik wil Ajacieden feliciteren met de welverdiende overwinning.

Jammer dat niet iedereen dezelfde mate van sportiviteit c.q. respect weet op te brengen, waardoor een minuut stilte niet het kippenvel moment oplevert wat Sjakie verdient.
Wat PSV betreft; de ploeg is uitgehold en ontbeert op dit moment simpelweg kwaliteit. Daarnaast zit er nu een trainer, die wel een erg negatieve spelopvatting heeft. Het seizoen is natuurlijk nog lang, maar het moge duidelijk zijn dat PSV de eerste ronde heeft verloren.
- Ajaciedjuh
Rare fratsen van Stevens: Pieters laten staan, met één spits spelen.
Rare fratsen van Van Basten: Rommedahl uit de mottenballen gehaald, Kennedy in een eigenaardige rol, Vertonghen in de eerste helft erg ver naar achteren laten spelen (zonder tegenstander in de buurt).
Verdedigers en middenvelders wisten vaak niet wat ze met de bal moesten, je mist toch een middenvelder met creativiteit. Als ik zie wie er op de bank zaten, dan miste ik toch Siem de Jong.
PSV maakte de fout veel te veel naar achteren te spelen. Toen ze in de tweede helft meer initiatief namen en scoorden, vreesde ik het ergste. Op dat moment was Ajax het initiatief kwijt. Gelukkig viel toen de 2-1. Daarna geloofde PSV het wel.
Rare fratsen van Van Basten: Rommedahl uit de mottenballen gehaald, Kennedy in een eigenaardige rol, Vertonghen in de eerste helft erg ver naar achteren laten spelen (zonder tegenstander in de buurt).
Verdedigers en middenvelders wisten vaak niet wat ze met de bal moesten, je mist toch een middenvelder met creativiteit. Als ik zie wie er op de bank zaten, dan miste ik toch Siem de Jong.
PSV maakte de fout veel te veel naar achteren te spelen. Toen ze in de tweede helft meer initiatief namen en scoorden, vreesde ik het ergste. Op dat moment was Ajax het initiatief kwijt. Gelukkig viel toen de 2-1. Daarna geloofde PSV het wel.
Het stinkt aan alle kanten!
Die 2-1 kwam natuurlijk niet totaal uit de lucht vallen. Op dat moment had Ajax weer het veldoverwicht. Daarbij werd er een overtreding gemaakt bij die 1-1 van psv. PSV heeft welgeteld 2 kansen gecreëerd. Ajax had in de 1e helft al afstand moeten nemen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
- Ajaciedjuh
Nee hoor, dan heb je in het stadion prima gezien. Lazovic maakt de eerste overtreding. Hij trek Oleguer terug, vandaar ook die protesten.joey schreef:Mwah, ik zat 'm na die 1-1 toch behoorlijk te knijpen.![]()
Oleguer liet zich bij die gelijkmaker lelijk piepelen door Lazovic. In het stadion dacht ik aan een overtreding, maar de beelden bewijzen anders.