Tegen psv zou ik met buitens spelen. Urby tegen Kromkamp en Kennedy tegen Pieters. De backs zijn het zwakke punt van psv. Suarez in de spits en De Jong daarachter.Spijker schreef:Dan zou ik zoiets doen:
Vermeer
Silva Oleguer Van der Wiel Emanuelson
Gabri Lindrgen De Jong Vertonghen
Suarez Sulejmani
Ajax - PSV 16-11-2008
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
- Ajaciedjuh
Mits Enoh fit is (volgens Marco is dat zo), zou ik Enoh altijd laten spelen op het middenveld. Hopelijk is Urby ook fit, zodat Vertonghen op het middenveld speelt. Het blok Enoh en Vertonghen is het beste voor Ajax.Spijker schreef:Dan zou ik zoiets doen:
Vermeer
Suarez Sulejmani
Sulejmani kan het laatste uur voor Leo erin, mits het nog nodig is. Dus ik hoop dat hij niet aan spelen toekomst (vanuit een positief scenario voor Ajax).
De kans is best groot dat het een schaakwedstrijd gaat worden. De geblesseerden en het belang van de wedstrijd, zal Marco waarschijnlijk doen besluiten om behoudend te spelen.
- Ajaciedjuh
Deze wedstrijd wordt ook een eerbetoon aan Sjaakie (zie in Algemeen forum). Een echte Ajacied is heengegaan.
Oleguer en Urby lijken het te gaan halen. Vermaelen is nog niet helemaal afgeschreven (volgens Ajax.nl is hij een vraagteken).
Oleguer en Urby lijken het te gaan halen. Vermaelen is nog niet helemaal afgeschreven (volgens Ajax.nl is hij een vraagteken).
De Telegraaf schreef:vr 14 nov 2008, 14:45
Afellay dreigt Ajax te missen
EINDHOVEN - PSV moet het zondag in de topper tegen Ajax mogelijk doen zonder Ibrahim Afellay. De middenvelder heeft woensdag in de bekerwedstrijd tegen AZ een tik op een enkel gekregen en kon daardoor vrijdag niet trainen.
Trainer Huub Stevens ziet het meespelen van Afelley somber in. „Ik denk op dit moment dat hij niet kan meedoen. Hopelijk kan hij zaterdag weer meetrainen. Zo ja, gaan we het tegen Ajax misschien wel proberen”, aldus Stevens vrijdag.
PSV mist in de Amsterdam in elk geval rechtsback Jan Kromkamp. Hij viel tegen AZ al na een half uur geblesseerd uit met een kwetsuur aan de enkel. Jérémie Bréchet trainde vrijdag wel mee, net als Eric Addo. Ook Otman Bakkal maakte de hele groepstraining mee. De middenvelder ontbrak de laatste twee duels door een hamstringblessure. Bakkal verwacht zondag te kunnen spelen.
vr 14 nov 2008, 14:31
Van Basten hult zich in nevelen
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Ajax-trainer Marco van Basten wilde nog niet zeggen met welke centrumspits hij komende zondag aan de topper tegen PSV begint. Klaas-Jan Huntelaar en Dario Cvitanich zijn wegens blessures nog niet inzetbaar. Evander Sno voelt zich het beste thuis op het middenveld. De kans is daarom groot dat hij Luis Suarez in de punt van de aanval posteert.
Van Basten liet verder los dat gelegenheidsaanvoerder Rasmus Lindgren, Gabri en Eyong Enoh niet alle drie in de basisformatie beginnen. "Wie ik ook passeer, het zal zeker gespreksstof opleveren.”
Bruno Silva komt in aanmerking voor een basisplaats als Thomas Vermaelen definitief wegvalt. Van Basten kan ook nog besluiten om Emanuelson weer een linie terug te halen. Ajax verdedigt tegen PSV een voorsprong van vier punten op de ranglijst.
vr 14 nov 2008, 14:02
Sulejmani terug bij Ajax
AMSTERDAM - Miralem Sulejmani keert terug in de selectie van Ajax voor het duel van zondag met PSV. De Serviër heeft de afgelopen week enkele zware tests afgelegd. Hij is hersteld van een hamstringblessure en begint op de bank.
Sulejmani raakte op 21 september tijdens de uitwedstrijd tegen Feyenoord (2-2) geblesseerd aan de hamstring. Trainer Marco van Basten benadrukte deze week nog dat hij geen enkel risico met zijn duurste aankoop (16 miljoen euro) wil nemen. „Maar Miralem kan wel een kwartier of twintig minuten invallen. Hij is er dus bij.”
Thomas Vermaelen moet het duel met PSV waarschijnlijk aan zich voorbij laten gaan. Hij kneusde woensdag tijdens de verloren bekerwedstrijd tegen Volendam (0-1) zijn enkel. Vermaelen trainde vrijdag nog apart van de groep. Oleguer, Urby Emanuelson en Eyong Enoh zijn wel fit.
[/code]'Bij Ajax - PSV komen andere krachten los'
Amsterdam, 14 nov 2008
Ajax ontmoet zondag PSV en voor deze editie staan de Amsterdammers vier punten voor op de concurrent. ,,Maar we moeten niet te veel naar de stand kijken”, waarschuwt trainer Marco van Basten. ,,Bij Ajax - PSV komen altijd andere krachten los.”
De trainer wil niet zeggen dat de bal bij PSV ligt. ,,Maar PSV begrijpt ook wel dat als ze hier verliezen, ze een probleem hebben. Ze zullen dus tot de tanden gewapend naar Amsterdam komen. Het zal echter ook weer niet zo zijn dat ze ons wel even willen laten zien hoe je moet voetballen."
Dat PSV afgelopen woensdag ook een verlenging moest spelen in het bekertoernooi maakt de omstandigheden voor beide teams redelijk gelijk. Net als Ajax verloor de landskampioen. De les die Ajax leerde na de nederlaag bij Volendam was volgens de trainer duidelijk. ,,Als je je niet goed prepareert, en de instelling en de concentratie zijn niet optimaal, dan kan je snel in problemen komen. Als je kijkt naar de vragen op de persconferentie voor de wedstrijd tegen Volendam; die gingen bijna allemaal al over PSV. De instelling naar díe wedstrijd is toe is meer geïnteresseerd en gemotiveerd. Het duel tegen PSV leeft al een tijdje. De misstap in Volendam is niet goed te praten, maar is misschiel wel menselijk.”
Aangezien Klaas Jan Huntelaar voorlopig is uitgeschakeld met een enkelblessure moet Van Basten net als de laatste duels voorin andere oplossingen bedenken. ,,Zoals we het woensdag hadden staan was het geen groot succes. We creëerden wel veel kansen, maar scoorden niet. Dat zorgt voor de nodige discussie bij ons, de technische staf. Hoe we het tegen PSV zullen doen, zie je zondag. De wedstrijd is veel te belangrijk om onze ideeën daarover nu al te delen.”
Wel wilde Van Basten kwijt dat er nog geen basisplaats is weggelegd voor Miralem Sulejmani. De aanvaller zelf staat, voetballers eigen, al te trappelen van ongeduld om te spelen, maar de trainer is voorzichtiger. ,,Tegen Feyenoord geloofden we hem ook op zijn blauwe ogen, maar toen stond hij er na tien minuten alweer naast. Daarom hebben we er dit keer voor gekozen om uitvoeriger met hem te werken en hem te testen. Uit de test blijkt dat hij fit is, maar de vraag is of hij ook sterk genoeg is als hij onder vermoeidheid moet presteren. De vraag is of hij honderd procent fit moet zijn, of dat we hem al voor twintig, dertig minuten kunnen gebruiken. We zullen inspanningsfysioloog René Wormhoudt om advies vragen. Het lijkt me niet verstandig om daaraan voorbij te gaan.”
Of Thomas Vermaelen inzetbaar is, kon de trainer vrijdagmiddag nog niet zeggen. ,,Hij kon de wedstrijd woensdag niet uitspelen, daaruit blijkt dat hij toch een behoorlijke kwetsuur heeft opgelopen. Vandaag heeft hij het rustig aan gedaan en morgen kan hij hopelijk meer doen waardoor hij zondag kan spelen.” Met Oleguer ging het de goede kant op. ,,Het ziet er goed uit. Maar of hij speelt, moeten we nog even afwachten.”
Wie wel weer helemaal fit is, is Enoy Enoh. ,,Hij is een belangrijke speler voor ons gebleken”, aldus Van Basten die voor het middenveld ook nog een lastige keuze heeft te maken. Want als Enoh speelt, valt Gabri of Lindgren af. ,,Als Gabri afvalt, is dat vreemd, want hij heeft veel ervaring. Als Lindgren afvalt, is dat vreemd, omdat hij nu de aanvoerder is en als Enoh niet speelt, dan is dat vreemd omdat hij het tot nu toe goed heeft gedaan. Welke keuze we ook maken, het zal stof doen opwaaien.”
De wedstrijd begint zondag om 12.30 uur en is volledig uitverkocht. Voor het duel wordt een minuut stilte in acht genomen ter nagedachtenis aan Sjakie Wolfs.
-
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- AT Toto winner 09/10
Waarmee je verwacht dat Urby en Kennedy, Kromkamp en Pieters voorbij komen?Beloki schreef:Tegen psv zou ik met buitens spelen. Urby tegen Kromkamp en Kennedy tegen Pieters. De backs zijn het zwakke punt van psv. Suarez in de spits en De Jong daarachter.Spijker schreef:Dan zou ik zoiets doen:
Vermeer
Suarez Sulejmani
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- AT Toto winner 09/10
Neeneenee Cees!Zlatan Son of God schreef:Hahaha dat zegt meer over jij voetbalkennis. Lindgren is te traag, maakt te veel overtredingen zodra het te druk wordt voor hem met als gevolg veel vrije trappen op randje 16 en dat zou je gezien moeten hebben in die wedstrijd die hij op 4 heeft gespeeld.
I think I lost my fucking headache
- AT Toto winner 09/10
Met hun voetballend vermogen. Voetballen is namelijk iets wat Pieters en Kromkamp niet kunnen. Die kunnen nog geen twee goede ballen achter elkaar geven.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Waarmee je verwacht dat Urby en Kennedy, Kromkamp en Pieters voorbij komen?Beloki schreef:Tegen psv zou ik met buitens spelen. Urby tegen Kromkamp en Kennedy tegen Pieters. De backs zijn het zwakke punt van psv. Suarez in de spits en De Jong daarachter.Spijker schreef:Dan zou ik zoiets doen:
Vermeer
Suarez Sulejmani
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Samen met Suarez de enige die iets van voetbalintelligentie uitstraalde. Maar goed, ZSoG zou vorig jaar ook gaan genieten van Pelle en Makaay terwijl ie Suarez na 10 wedstrijden nog als een prutser durfde te bestempelen. ;-)Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Tochtochtoch! Ik haal me de play-off (thuis)wedstrijd tegen Twente voor de geest. Iemand die hem toen niét vond excelleren??
Ben net thuis en kan het niet maken om zondag (weer) een hele dag aan Ajax te besteden (Ik ben gelukkig getrouwd en wil dat zo houden) , maar kan iemand mij duidelijk maken waarom Ajax, dat verliest van Volendam en SNEL GELEZEN TERECHT, wel wint van psv.
Ik kan me niet herinneren dat we in de competitie wonnen van psv. Ik heb het misschien wel gezien, maar verdrongen door de resultaten erna.
Ik kan me niet herinneren dat we in de competitie wonnen van psv. Ik heb het misschien wel gezien, maar verdrongen door de resultaten erna.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- AT Toto winner 09/10
Dus jij gaat weer een oordeel vellen op basis van een samenvatting.Demosthenes schreef:Ben net thuis en kan het niet maken om zondag (weer) een hele dag aan Ajax te besteden (Ik ben gelukkig getrouwd en wil dat zo houden) ,
LEZEN! Het blijft moeilijk.maar kan iemand mij duidelijk maken waarom Ajax, dat verliest van Volendam en SNEL GELEZEN TERECHT, wel wint van psv.
goodfella schreef:Dus jij gaat weer een oordeel vellen op basis van een samenvatting.Demosthenes schreef:Ben net thuis en kan het niet maken om zondag (weer) een hele dag aan Ajax te besteden (Ik ben gelukkig getrouwd en wil dat zo houden) ,
LEZEN! Het blijft moeilijk.maar kan iemand mij duidelijk maken waarom Ajax, dat verliest van Volendam en SNEL GELEZEN TERECHT, wel wint van psv.
Normaal doen blijft moeilijk