Ajax - PSV 16-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Toppie

Bericht door Toppie » do nov 13, 2008 9:44 pm

Hoeladans schreef:Wie is da Silva? Iemand uit de jeugd ofzo?
Sorry Bruno Silva

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr nov 14, 2008 12:27 am

Ajaciedjuh schreef:
Mr. Ajax schreef:
Ajaciedjuh schreef: Idd. Leo is een redelijk aanspeelpunt in de spits (in zijn NAC tijd). Daarnaast heeft de verdediging van psv grote moeite met snelheid.

Leonardo is niet snel.; Niet sneller dan een Kennedy ofzo. Dat moeten mensen maar eens in hun hoofd krijgen.

Verder zou ik Urby gewoon op linksback in plaats van Schilder zetten mits fit.
:drecul.gif:
Grappig, maar ik stel dit niet voor het eerst en volgens mij waren er aan het begin van het seizoen nog een paar die dit gewoon inzagen. Men ziet in Leonardo iets wat hij niet is. Om de een of andere reden ziet men in Leonardo een snelle, behendige, typische Braziliaanse vleugelspeler die ook nog een actie in huis heeft. Dat is hij helemaal niet. Hij is niet snel, niet bijster behendig, en heeft ook nauwelijks een actie in huis. Zijn 'actie' is om maar een beetje met de bal te gaan lopen tot dat hij zich vastloopt en dan op heerlijk theatrale wijze gaat liggen. Verder heeft hij natuurlijk geen inzicht, geen overzicht, en snapt hij het spelletje gewoon niet.

Let volgende keer maar op zou ik zeggen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr nov 14, 2008 6:26 am

Ik zal erop letten :666.gif:

Voor de duidelijkheid; ik ben absoluut geen voorstander van Leo, maar bij gebrek aan beter (geblesseerden) moeten we iets doen.
Sno is in ieder geval geen optie voor de spits, dat is gebleken tegen Volendam. Ik had ook de hoop dat hij het redelijk zou invullen. Sno blijft alleen een optie om het laatste half uur iets te forceren.

Bodul dan maar of toch Leo!?

Ik denk dat Ajax het beste met 2 spitsen kan spelen as zondag en een 4-mans middenveld. Voorin Leo of Bodul met Suarez.

Dan wordt het zoiets:

--------------Vermeer

Vd Wiel-Oleguer-Vermaelen-Emanuelson
--------------Lindgren
--Enoh------------------Vertonghen

--------------De Jong

----------Suárez-Leonardo/Bodul

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr nov 14, 2008 9:31 am

Vermaelen gaat het zondag NIET halen!!

Tjezus.. niet te geloven... Ik teken zondag voor een gelijkspel...

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 14, 2008 10:12 am

Lindgren kan prima achterin
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr nov 14, 2008 10:18 am

Dan moet hij wel scherp blijven en niet een fout maken zoals tegen Sparta.

Wat mij betreft kiest men voor Silva-Oleguer-Wiel-...

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr nov 14, 2008 10:20 am

GangstaRiB schreef:Vermaelen gaat het zondag NIET halen!!

Wat is de bron daarvoor? Ik vind het maar vreemd dat ik nergens iets vind over de blessures van Oleguer en Vermaelen, net als de blessure van Urby min of meer uit de lucht kwam vallen.

Aanvallend is PSV niets. Enoh op Afellay en de angel is eruit. Dan nog scoren, dat wordt het moeilijkste zondag.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr nov 14, 2008 10:21 am

LucaS schreef:Lindgren kan prima achterin
Op basis waarvan?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr nov 14, 2008 10:25 am

De Dominee schreef:
GangstaRiB schreef:Vermaelen gaat het zondag NIET halen!!

Wat is de bron daarvoor? Ik vind het maar vreemd dat ik nergens iets vind over de blessures van Oleguer en Vermaelen, net als de blessure van Urby min of meer uit de lucht kwam vallen.

Aanvallend is PSV niets. Enoh op Afellay en de angel is eruit. Dan nog scoren, dat wordt het moeilijkste zondag.
Noord Hollands Dagblad.

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 14, 2008 10:29 am

Zlatan Son of God schreef:
Op basis waarvan?
Op basis van mijn persoonlijke inschatting van zijn kwaliteiten en op basis van de ene wedstrijd die hij daar gespeeld heeft

999

Bericht door 999 » vr nov 14, 2008 10:35 am

Vind hem maar langzaam ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr nov 14, 2008 10:38 am

LucaS schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Op basis waarvan?
Op basis van mijn persoonlijke inschatting van zijn kwaliteiten en op basis van de ene wedstrijd die hij daar gespeeld heeft
Hahaha dat zegt meer over jij voetbalkennis. Lindgren is te traag, maakt te veel overtredingen zodra het te druk wordt voor hem met als gevolg veel vrije trappen op randje 16 en dat zou je gezien moeten hebben in die wedstrijd die hij op 4 heeft gespeeld.

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 14, 2008 10:44 am

Als iemand het niet eens is met jouw inschatting, wil dat niet zeggen dat er iets mis is met zijn/haar voetbalkennis. Jij hebt het voetbal niet uitgevonden, lijkt mij zo

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr nov 14, 2008 10:54 am

Voetske schreef:Vind hem maar langzaam ..
Inderdaad. En niet alert voor verdedigend werk. Ook niet kopsterk. Daar weet Lazovic wel raad mee. Opbouwend zou het wel een vooruitgang kunnen zijn. Het koppeltje Koevermans-Oleguer lijkt me overigens vrij vanzelfsprekend, als Oleguer Psv haalt.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr nov 14, 2008 10:58 am

LucaS schreef:Als iemand het niet eens is met jouw inschatting, wil dat niet zeggen dat er iets mis is met zijn/haar voetbalkennis. Jij hebt het voetbal niet uitgevonden, lijkt mij zo
Dat zeg ik ook niet, maar jou inschatting is gewoon belachelijk!

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr nov 14, 2008 11:03 am

Kromkamp schijnt trouwens Ajax-Psv wel te halen. Dat zou heel mooi zijn, als ie wordt opgesteld. Heb je een gigantische zwakke plek op de rechtsbackplaats. Daar zou een Leonardo of een zwervende Suarez toch raad mee moeten weten.

999

Bericht door 999 » vr nov 14, 2008 11:17 am

Zuidema schreef:
Voetske schreef:Vind hem maar langzaam ..
Inderdaad. En niet alert voor verdedigend werk. Ook niet kopsterk. Daar weet Lazovic wel raad mee. Opbouwend zou het wel een vooruitgang kunnen zijn. Het koppeltje Koevermans-Oleguer lijkt me overigens vrij vanzelfsprekend, als Oleguer Psv haalt.
Inderdaad.Lindgren moet veel ruimte om zich heen hebben.Ook is hij een speler dat als je wat druk op zet ie nogals paniekerig overkomt.Al ziet ie wel meestal goed wie de vrijstaande man is en waar de bal naar toe moet voor een goed vervolg ...
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » vr nov 14, 2008 11:18 am

Zuidema schreef:Kromkamp schijnt trouwens Ajax-Psv wel te halen. Dat zou heel mooi zijn, als ie wordt opgesteld. Heb je een gigantische zwakke plek op de rechtsbackplaats. Daar zou een Leonardo of een zwervende Suarez toch raad mee moeten weten.
Ach, MVB zou MVB niet zou als ie geen A1 speler tegen Kromkamp laat aantreden ..
Laatst gewijzigd door 999 op vr nov 14, 2008 11:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 14, 2008 11:22 am

Wat Lindgren betreft is het natuurlijk wel de vraag wat voor een rol hij dan zou krijgen. In de mandekking zie ik het ook niet zitten maar in een vrije rol kan hij er denk ik best aardig uit de voeten.

De snelheid van PSV komt volgens mij voornamelijk vanaf de flanken en het lijkt me sterk dat zowel Koevermans als Lazovic worden opgesteld.
Nil volentibus arduum

Rooie

Bericht door Rooie » vr nov 14, 2008 11:41 am

Parool.nl:
Sulejmani inzetbaar voor duel Ajax-PSV

Miralem Sulejmani kan zondag tijdens het duel met PSV deel uitmaken van de selectie van Ajax. De Servische aanvaller doorstond gisteren een test die de belastbaarheid van zijn hamstring peilde.

Ook Urby Emanuelson is zondag waarschijnlijk inzetbaar. De verdediger moest woensdagavond het bekerduel met Volendam nog missen vanwege liesklachten.

Thomas Vermaelen zal de topper in de Arena missen. De enkelblessure van de Belgische verdediger lijkt vóór zondag nog niet hersteld. Vermaelen viel woensdagavond uit in het duel met Volendam.

De inzetbaarheid van Oleguer tegen PSV is afhankelijk van zijn reactie op de trainingen vandaag en morgen. De Spanjaard kreeg tegen Volendam last van een hamstring.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 14, 2008 11:53 am

Heb persoonlijk liever Lindgren centraal achterin dan Silva als rechtsback. Lindgren kan in ieder geval goed rugdekking geven aan Emanuelson.

Toppie

Bericht door Toppie » vr nov 14, 2008 12:15 pm

Word denk ik meer verdedigen dan aanvallen , het Marco Acmilan spelletje

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 14, 2008 12:41 pm

Als PSV er ook zo over denkt, en dat valt zeker niet uit te sluiten, dan gaan we weer een fantastische wedstrijd tegemoet.

Ik hoop overigens dat ze met Sulejmani en Oleguer wel voorzichtig zijn en zich niet te veel laten leiden door het gevoel dat we een representatief elftal moeten kunnen opstellen tegen PSV. Spierblessures kun je nu eenmaal beter niet forceren en volgende week staan we tegen AZ. Die wedstrijd is ook belangrijk.
Nil volentibus arduum

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr nov 14, 2008 1:19 pm

Dan zou ik zoiets doen:

Vermeer
Silva Oleguer Van der Wiel Emanuelson
Gabri Lindrgen De Jong Vertonghen
Suarez Sulejmani

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr nov 14, 2008 1:28 pm

Ik zou Sulejmani niet laten starten, die jongen heeft twee maanden geen minuut gespeeld. Wedstrijdritme heeft hij ook niet, dus moeten we geen wonderen verwachten hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie