Kennedy Bakircioglu

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » za nov 01, 2008 9:48 pm

joey schreef:Van Basten kan alles maken. Veel logica zit er niet in zijn handelen. Leonardo speelde allerberoerdst in Jong Ajax, maar werd beloond met een basisplaats in Ajax 1. Wat zegt het dus nog?
Leonardo had een aantal weken uitstekend getraind. |Volkomen terecht dat van Basten daar conclusies uit trekt
I think I lost my fucking headache

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo nov 02, 2008 2:00 am

Krijg je een kans laat het godverdomme dan ook zien. Wat een dramatische speler!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 03, 2008 1:56 pm

joey schreef:Van Basten kan alles maken. Veel logica zit er niet in zijn handelen. Leonardo speelde allerberoerdst in Jong Ajax, maar werd beloond met een basisplaats in Ajax 1. Wat zegt het dus nog?
Dat deed hij destijds inderdaad fout. Dit duidelijk niet. Toch?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za nov 08, 2008 11:09 am

Kansen voor Kennedy

Eerst was er de revival van Leonardo en nu is ook de rehabilitatie van een andere al afgeschreven Ajacied, Kennedy Bakircioglu, in de maak. De 28-jarige Zweed behoorde voor het seizoen tot het groepje spelers dat van trainer Marco van Basten niet op veel speeltijd hoeft te rekenen.
Juist toen vorige week geruchten de kop opstaken dat Kenned Ajax in de winterstop zou willen verlaten omdat hij definitief geen perspectief meer ziet, viel hij in tegen FC Twente.

Tegen MSK Zilina speelde hij donderdag voor de UEFA Cup een helft mee en morgen komt het hoogstwaarschijnlijk zelfs tot een basisplaats tegen Sparta. ,,Met Kennedy erbij was er minder balverlies tegen Zilina. Ik ben tevreden over hem,'' stelt Van Basten.

Was je zelf tevreden over je spel tegen MSK Zilina?

Kennedy Bakircioglu: ,,Het is moeilijk spelen tegen een ploeg als Zilina. Ze speelden erg verdedigend en het was lastig om er doorheen te komen. Ik had van de trainer de taak gekregen om acties te maken en om Gregory van der Wiel (rechtsback, red.) te helpen door hem ruimte te geven. Dat ging best aardig. Ik wilde in het begin simpel voetballen om wat te wennen. Later combineerde ik goed met Luis Suárez. Jammer dat we in de tweede helft niet nog een keer konden scoren.''

Je krijgt ineens weer speeltijd in het eerste.

,,Ja en daar ben ik heel blij mee. Tegen Twente viel ik al in. Dat gaf me een goed gevoel. Ik weet ook wel dat ik nu mijn kansen krijg omdat er veel blessures zijn, maar het is weer fijn, spelen in het eerste. En het is een prettig gevoel dat de trainer mij toch nog het vertrouwen geeft.''

Terwijl er vorige week nog sprake van was dat je weg wilde.

,,Dat is een misverstand geweest tussen mijn zaakwaarnemer (Chiel Dekker, red.) en de Zweedse pers. Ik heb nooit de intentie gehad om weg te gaan. Ik speelde tot nu toe mijn wedstrijden bij Jong Ajax en deed daar altijd mijn best. Dat was wel eens moeilijk.''

Denk je dat je de komende wedstrijden nog meer minuten maakt?

,,Wie weet. Ik weet niet wat de plannen zijn van de trainer.''

En dan komt het Zweedse nationale team ook weer in beeld.

,,Dat zou kunnen. De bondscoach zat tegen Twente op de tribune. Ik heb regelmatig contact met hem. Hij was tevreden over mijn inbreng en die van Lindgren in die wedstrijd. Binnenkort (19 november, red.) spelen we met Zweden vriendschappelijk tegen Nederland. Daar zal ik nog niet bij zijn. Wel leuk dat het tegen Nederland is en dat het in de Arena wordt gespeeld. Het wordt een moeilijke wedstrijd voor ons. Maar Zweden is ook moeilijk te verslaan.''

Rasmus Lindgren zit al wel in de voorselectie.

,,Ja. Rasmus doet het erg goed bij Ajax op dit moment. Hij is belangrijk op het middenveld met zijn rust en overzicht. Ik denk dat hij ook van waarde kan zijn voor de Zweedse ploeg.''
www.sportwereld.nl

Als hij Suarez weer op 10 zet, zal Kennedy wel in de basis staan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Toppie

Bericht door Toppie » zo nov 09, 2008 12:24 pm

Kennedy speelde helemaal niet goed balletje breed , 1 goede aktie die wordt gemist. Rare beslissing :confused.gif:

jabu

Bericht door jabu » ma nov 10, 2008 10:08 am

Goede en gedreven wedstrijd van Kennedy.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 10:21 am

Jabu schreef:Goede en gedreven wedstrijd van Kennedy.
Na de voorzet op de 1-0 was hij tot aan zijn eigen doelpunt bijna niet te zien. Snap niet dat MvB hier te vreden mee kan zijn.

Duke

Bericht door Duke » ma nov 10, 2008 10:22 am

Zeker in dit soort wedstrijden heeft hij zeker zijn waarde, hij heeft natuurlijk altijd nog een prima voorzet.

Salvador Dali

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 10, 2008 12:32 pm

Duke schreef:Zeker in dit soort wedstrijden heeft hij zeker zijn waarde, hij heeft natuurlijk altijd nog een prima voorzet.
Dit was hij nu net kwijt de laatste periode bij Ajax. Geen 1 voorzet (inclusief corners) kwam aan. Dat heeft ongetwijfeld met zelfvertrouwen te maken, want in zijn periode bij Twente kon hij het wel. Goed voor het zelfvertrouwen dat hij gisteren een goal en een assist had. We kunnen voorin wel wat spelers gebruiken totdat Huntelaar, Sulejmani weer terug zijn.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 10, 2008 1:14 pm

Eerlijk is eerlijk, ik had vooraf weinig fiducie in Kennedy, maar hij speelde tegen Sparta heel aardig. Zijn assist en doelpunt getuigden van vertrouwen.

Hopelijk kan hij dat doortrekken tegen PSV, want ik zou niet weten wie we nog meer in kunnen zetten.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma nov 10, 2008 3:56 pm

Echt een jongen die vertrouwen nodig heeft, positieve steun. Is een hele sympathieke vriendelijke jongen, gevoelsmens, maar heeft écht die steun van het publiek nodig.

Gaat dus niet beter spelen als een volle Arena na een mislukte actie 'AAHHH GRRRRRR' (dat typische geluid) roept maar het gaat wél beter als we 'm gewoon aanmoedigen. Laten we er ons voordeel mee doen zondag, mocht 'ie spelen.

jabu

Bericht door jabu » ma nov 10, 2008 5:02 pm

Zlatan Son of God schreef:
Jabu schreef:Goede en gedreven wedstrijd van Kennedy.
Na de voorzet op de 1-0 was hij tot aan zijn eigen doelpunt bijna niet te zien. Snap niet dat MvB hier te vreden mee kan zijn.
Volgens mij werkte hij juist keihard en was hij overal te zien.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 5:42 pm

Dat viel viestegen hoor. Hij had nog vlak voor de 3-0 een goed schot op doel, maar geweldig was het allemaal niet. En laten we de dingen die hij redelijk deed ook niet overdrijven, want het was wel tegen Sparta wat verdedigend erg weinig voorstelde.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 5:48 pm

Ik vond Kennedy ook prima spelen. Liet in ieder geval eindelijk weer eens zien dat hij technisch gewoon voldoet.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 5:49 pm

Thomas schreef:Ik vond Kennedy ook prima spelen. Liet in ieder geval eindelijk weer eens zien dat hij technisch gewoon voldoet.
Jawel, maar het is en blijft op een te laag tempo en dat wordt in wedstrijden als tegen Sparta niet afgestraft. Die jongen heeft een prima techniek en voorzet als hij de tijd krijgt, maar zijn handelingsnelheid is zo traag dat hij gewoon op het normale Ajax niveau te kort komt.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 10, 2008 11:38 pm

Opmerkelijk dat hij in beeld is gekomen na gemopper dat hij weg wilde. Dat was dit seizoen al eens eerder gebeurd met Vermeer. Ontevreden spelers weten wat ze te doen staat. :666.gif:

ZsoG omschrijft het goed: Kennedy is technisch aardig, maar zijn handelingssnelheid is laag.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 10, 2008 11:44 pm

Tis gewoon net niet. Maar ben toch blij dat we dit soort jongens achter de hand hebben, die ondanks dat ze net buiten de boot vallen 100% gemotiveerd in het veld komen zodra ze ineens nodig zijn. Ik denk dan ook aan Leonardo, Sno, Enoh, Vermeer, Cvitanich, etc.

Van Basten heeft momenteel de beschikking over een team. Hulde daarvoor.
Ajax!

Duke

Bericht door Duke » di nov 11, 2008 8:57 am

Z'n tempo ligt inderdaad niet te hoog, maar in het huidige Ajax kan hij prima meekomen.

Salvador Dali

Aristides

Bericht door Aristides » za nov 15, 2008 1:33 am

Duke schreef:Z'n tempo ligt inderdaad niet te hoog, maar in het huidige Ajax kan hij prima meekomen.
Zijn we al zo diep gezonken? Zijn we beland op "niveau-trainer Blind"? Heeft hij al een corner mogen nemen???????????

was weer lekker genomen die corner!

Kennedy: mag weg, staat in de basis, wordt snel gewisseld. De coach is de baas!
Laatst gewijzigd door Aristides op zo nov 30, 2008 5:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo nov 30, 2008 4:55 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 3:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

J.G.

Bericht door J.G. » zo nov 30, 2008 6:04 pm

Hij handelde al onverstandig door hem te laten beginnen, vervolgens speelden hij niet onaardig. En Leo heeft helaas niet laten zien dat hij boven Kennedy uitsteekt al bracht hij wel meer dreiging. Kennedy heeft wat meer rust en balbeheersing.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo nov 30, 2008 6:20 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 3:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

J.G.

Bericht door J.G. » zo nov 30, 2008 6:24 pm

Ten eerste zijn het totaal geen concurrenten want het zijn totaal verschillende spelers, ten tweede vind ik Leonardo een veel waardigere Ajacied dan Kennedy. Kennedy vond ik vandaag armoedig spelen, geen een keer passeert hij zijn directe tegenstander en zijn voorzetten(ook corners) waren slecht. Maarja: dan kan je als coach nog nbiet zo hard iemand laten vallen, de verhouding hoort te zijn dat extern onvrede en onrust ontstaat en intern rust en betrouwbaarheid.
Je zegt dat het geen concurrenten zijn, maar volgens mij strijden ze om dezelfde positie in het team. Het zijn andere type spelers maar op dit moment ook zeker concurrenten, sterker nog Leo komt er pas in als Kennedy eruit gaat.

Verder moet je als trainer soms keuzes maken die niet leuk zijn, en ja als iemand slecht speelt (nogmaals ik vond het meevallen t.o.v. eerdere wedstrijden, al kloppen je punten van kritiek) en het team niet draait kan je dan wel eens vroegtijdig ingrijpen. Je bent een prof om daarmee om te kunnen gaan (denk je dat Gabri zit te genieten op de bank?) en zo niet is dat jammer. Dat gezeur altijd als een trainer het aandurft om voor de rust al een wissel toe te passen...

Kennedy heeft wat dat betreft de afgelopen tijd meer dan genoeg vertrouwen gekregen van Van Basten gezien zijn positie aan het begin van het seizoen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 30, 2008 9:50 pm

Vedette-10- schreef:Ik vond Van Basten betreft Kennedy onverstandig handelen. Wat doe je: wil je hem de voorkeur laten genieten en dus het vertrouwen bieden of ga je hem passeren? Ga hem dan niet eerst opstellen en vervolgens keihard laten vallen: inlevingsvermogen 0!
Mee eens, er was geen dringende reden om hem op dat moment te wisselen. Van Basten moet oppassen met zulke geintjes.
Het stinkt aan alle kanten!

J.G.

Bericht door J.G. » zo nov 30, 2008 9:59 pm

Tja, daar verbaas je je toch werkelijk waar niet meer over bij Van Basten?

Plaats reactie