N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za nov 08, 2008 7:59 am

Voor de vele fans hieroh... :moontje2.gif:

Kijktip: Youssef El-Akchaoui maandag te gast in Voetbal International
Uitgegeven op 07 november 2008 21:37

Aanstaande maandag is Youssef El-Akchaoui in het programma Voetbal International, dat wordt uitgezonden op RTL7. Youssef El-Akchaoui schuift in het discussieprogramma aan bij vaste gasten Johan Derksen en René van der Gijp en presentator Wilfred Genee.

Vragen stellen
Als kijker van Voetbal International kun je actief deelnemen aan het programma, door één van de heren een vraag te stellen. Stuur je vraag hier in en misschien wordt jouw bijdrage dan live op RTL7 besproken.

Maandag 10 november, 21:30 uur, RTL7

Afbeelding

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za nov 08, 2008 8:55 pm

Alle boeruh zijn *** ... :drecul.gif: :headbang.gif: :cheer.gif: :necsjaal.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za nov 08, 2008 8:58 pm

drie sterretjes...ehm, ik denk 'kut'! :biggrin.gif:

Danku NEC, goed gedaan!

Ramona

Bericht door Ramona » za nov 08, 2008 9:00 pm

Dacht...laat ik het er niet al te dik op leggen... :666.gif: maare...laat me raden...Stevens zegt dat ze te moe waren en NEC een week rust had... :hypocrite.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za nov 08, 2008 9:00 pm

Wat een vies mannetje... die lazovic... bah!! Komt hij van Vitesse af ofzo? :)

NEC terechte winnaar... het had wel 2-0 moeten worden, maar hier ben ik ook wel blij mee... wat een prutsers zijn dat toch... die psv-ers... vreselijk slecht

Van Beukering heeft trouwens weer teveel aan de frikandellen gezeten... meneer heeft weer overgewicht en is diciplinair naar het tweede verbannen...

Proost jongen... goede mentaliteit heb je als 'topspits'.... heel goed!! Ben trots op je... ik zou zeggen... neem nog een biertje! Misschien is het wel lekker om er nog wat bitterballen bij te bestellen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » za nov 08, 2008 9:59 pm

PSV blameert zich in Nijmegen
Uitgegeven: 8 november 2008 20:59
Laatst gewijzigd: 8 november 2008 21:11

NIJMEGEN - PSV heeft de nederlaag in de Champions League tegen Olympique Marseille slecht verwerkt. De landskampioen ging vier dagen na het Europese echec in de eredivisie onderuit bij NEC: 1-0.

Voor het ooit zo degelijke PSV was het al de vierde competitienederlaag in tien wedstrijden.

De Eindhovenaren mochten zich nog in hun handen knijpen met de kleine nederlaag. NEC verzuimde zeker na rust om PSV met een grotere nederlaag naar huis te sturen. Peter Wisgerhof was de enige die doelman Andreas Isaksson wist te passeren.

Stevens

PSV begon niet voor het eerst dit seizoen in een andere samenstelling dan de voorgaande wedstrijd. Stevens moest ditmaal noodgedwongen wisselen, omdat Eric Addo en Otman Bakkal geblesseerd waren.

De Ghanese verdediger - die dinsdag tegen Olympique Marseille een ongelukkige wedstrijd speelde - werd in de defensie vervangen door Erik Pieters.

Bakkal

De jeugdinternational nam de linksbackpositie over van Carlos Salcido, waardoor de Mexicaan op zijn vertrouwde positie in het centrum kon beginnen. Bakkal bleek toch niet voldoende hersteld van de hamstringblessure die hij in Frankrijk opliep. Balasz Dzsudzsak nam zijn plek over. De Hongaarse buitenspeler was voor rust een van de weinige PSV'ers die voor gevaar kon zorgen.

Dzsudzsak ranselde na bijna twintig minuten spelen op de vuisten van zijn landgenoot Gabor Babos. In de rebound had Danny Koevermans te veel tijd nodig om de bal onder controle te krijgen, waardoor NEC op kon ruimen. Tot veel meer was PSV in de eerste 45 minuten niet in staat.

Balverlies

NEC, dat midweeks geen Europese verplichtingen had gehad, joeg de landskampioen over het hele veld op. De verdedigers van de Eindhovenaren kregen in balbezit geen seconde de tijd om een medespeler te zoeken. Zo leidde dom balverlies van Salcido kort voor de pauze tot een vrije schietkans van Lasse Schöne.

De Deense middenvelder schoot echter net naast het doel van Andreas Isaksson. De Zweed voorkwam even later met een fraaie redding op een wegdraaiende vrije trap van Youssef El-Akchaoui dat het duel voor PSV al bij rust gespeeld zou zijn.

Hoekschop

De Eindhovenaren waren namelijk al na twaalf minuten op achterstand gekomen. Een hoekschop van Schöne belandde via het hoofd van Bas Sibum voor de voeten van Peter Wisgerhof. De onverzettelijke aanvoerder van de Nijmegenaren had vervolgens geen moeite om Isaksson te passeren: 1-0. Het publiek, dat doorhad hoe kwetsbaar PSV momenteel is, riep al overmoedig 'tien, tien, tien!'

NEC vergat in het eerste kwartier na rust het duel te beslissen. De rappe aanvallers Rachid Bouaouzan en Saidi Ntibazonkiza braken keer op keer door op de flanken. PSV hield echter met meer geluk dan wijsheid stand, mede omdat NEC de vele kansen onbenut liet.

Nijland

Stevens greep in door onder meer international Dirk Marcellis naar de kant te halen en de spitsen Danko Lazovic en Stef Nijland in te brengen. Veel effect had dat niet. NEC bleef veruit de gevaarlijkste ploeg, het enige dat de ploeg van Mario Been viel te verwijten was het gebrek aan effectiviteit.

Afbeelding

Bron: www.nu.nl

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za nov 08, 2008 10:02 pm

!Gefeliciteerd Ramoon en BanJavi!
Voor jullie: :alc.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » za nov 08, 2008 10:04 pm

Thnx, Vedette-10- ... :biggthumpup.gif:

Jammer voor je totopunten...hoewel... :666.gif: ;)

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za nov 08, 2008 10:05 pm

Achja, ik gun jullie meer de overwinning dan mij de totopunten.

Ramona

Bericht door Ramona » za nov 08, 2008 10:06 pm

Ik gun PSV ook wel verlies hoor... :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za nov 08, 2008 10:07 pm

Dank u... :headbang.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za nov 08, 2008 10:14 pm

Ik misgun ze succes, want daar hebben ze geen recht op. Maar dat moet Ajax dan zelf wel verdienen, dat is tot nu toe niet zo dus ik ben niet tevreden over dit seizoen.

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » zo nov 09, 2008 12:13 am

:necsjaal.gif:

Verdiende overwinning !!!!

Van harte gefelies Ramona en Banjavi .... :sleepey.gif: :pepsi.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 09, 2008 12:13 am

Allemachtig, ik blíjf Ramoon en Banjavi feliciteren. Het kan niet op dezer dagen voor die Nimwegenaren!

gefeliciteerd dus!

EN BEDANKT! :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » zo nov 09, 2008 6:58 am

:blush.gif:

Thnx heren! :applaus.gif:

Hier wat mooie filmpjes bij...toch wel kicken...'t kleine kluppie aan de Waal dat leuk voetjebal laat zien... :headbang.gif:

Filmpjes Eredivisie Live: Fort N.E.C., Keizer Mario en De doorbraak van Saidi

Uitgegeven op 09 november 2008 0:00
Op www.eredivisielive.nl zijn nu twee unieke filmpjes te zien over N.E.C.

Klik hier om te kijken naar "Fort N.E.C., Keizer Mario"

Klik hier om te kijken naar "Saidi Ntibazonkiza beleeft doorbraak"

Afbeelding

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

...kampioen worden zegt Saidi... :smallgrin.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » zo nov 09, 2008 7:03 am

De Pers: NEC-PSV
zat. 8 november 2008

PSV lijdt vierde nederlaag op bezoek bij NEC

PSV heeft de nederlaag in de Champions League tegen Olympique Marseille slecht verwerkt. De landskampioen ging vier dagen na het Europese echec in de eredivisie onderuit bij NEC: 1-0. Voor het ooit zo degelijke PSV was het al de vierde competitienederlaag in tien wedstrijden.

De Eindhovenaren mochten zich nog in hun handen knijpen met de kleine nederlaag. NEC verzuimde zeker na rust om PSV met een grotere nederlaag naar huis te sturen. Peter Wisgerhof was de enige die doelman Andreas Isaksson wist te passeren.

PSV begon niet voor het eerst dit seizoen in een andere samenstelling dan de voorgaande wedstrijd. Stevens moest ditmaal noodgedwongen wisselen, omdat Eric Addo en Otman Bakkal geblesseerd waren. De Ghanese verdediger - die dinsdag tegen Olympique Marseille een ongelukkige wedstrijd speelde - werd in de defensie vervangen door Erik Pieters. De jeugdinternational nam de linksbackpositie over van Carlos Salcido, waardoor de Mexicaan op zijn vertrouwde positie in het centrum kon beginnen. Bakkal bleek toch niet voldoende hersteld van de hamstringblessure die hij in Frankrijk opliep. Balasz Dzsudzsak nam zijn plek over. De Hongaarse buitenspeler was voor rust een van de weinige PSV'ers die voor gevaar kon zorgen. Dzsudzsak ranselde na bijna twintig minuten spelen op de vuisten van zijn landgenoot Gabor Babos. In de rebound had Danny Koevermans te veel tijd nodig om de bal onder controle te krijgen, waardoor NEC op kon ruimen. Tot veel meer was PSV in de eerste 45 minuten niet in staat.

NEC, dat midweeks geen Europese verplichtingen had gehad, joeg de landskampioen over het hele veld op. De verdedigers van de Eindhovenaren kregen in balbezit geen seconde de tijd om een medespeler te zoeken. Zo leidde dom balverlies van Salcido kort voor de pauze tot een vrije schietkans van Lasse Schöne. De Deense middenvelder schoot echter net naast het doel van Andreas Isaksson.

De Zweed voorkwam even later met een fraaie redding op een wegdraaiende vrije trap van Youssef El-Akchaoui dat het duel voor PSV al bij rust gespeeld zou zijn.

De Eindhovenaren waren namelijk al na twaalf minuten op achterstand gekomen. Een hoekschop van Schöne belandde via het hoofd van Bas Sibum voor de voeten van Peter Wisgerhof. De onverzettelijke aanvoerder van de Nijmegenaren had vervolgens geen moeite om Isaksson te passeren: 1-0. Het publiek, dat doorhad hoe kwetsbaar PSV momenteel is, riep al overmoedig 'tien, tien, tien!' NEC vergat in het eerste kwartier na rust het duel te beslissen.

De rappe aanvallers Rachid Bouaouzan en Saidi Ntibazonkiza braken keer op keer door op de flanken. PSV hield echter met meer geluk dan wijsheid stand, mede omdat NEC de vele kansen onbenut liet.

Stevens greep in door onder meer international Dirk Marcellis naar de kant te halen en de spitsen Danko Lazovic en Stef Nijland in te brengen. Veel effect had dat niet. NEC bleef veruit de gevaarlijkste ploeg, het enige dat de ploeg van Mario Been viel te verwijten was het gebrek aan effectiviteit.

Bron: FCUpdate.nl

NEC wint eenvoudig van PSV met 1-0

NEC heeft eenvoudig met 1-0 gewonnen van landskampioen PSV. NEC was vanaf de eerste minuut heer en meester in De Goffert. In de twaalfde minuut opende Peter Wisgerhof na een corner de score. PSV had slechts een kans via Dzsudzsak na een misverstand tussen Babos en Sibum. NEC had kansen via de prima spelende Bouaouzan, Schone en El-Akchaoui (vrije trap).

Na rust liet PSV ook niets zien. NEC leunde achterover en had nog kansen via Ntibazonkiza en Schöne, die beiden voorlangs schoten. Wisgerhof moest worden vervangen na een elleboog van Lazovic, die niet werd bestraft.

Bron: Omroep Gelderland

NEC is nog genadig met kleine zege op PSV

In Nijmegen leed PSV de vierde nederlaag van deze competitie, evenveel als in het gehele vorige seizoen. NEC was met 1-0 te sterk, maar de thuisclub had de landskampioen op een veel groter verlies kunnen trakteren.

NEC speelde het spel slim. De tactiek was er op gericht zo snel mogelijk de bal te bezorgen bij de snelle buitenspelers Rachid Bouaouzan en Saidi Ntibazonkiza. De verdedigers van PSV wisten zich er geen raad mee en moesten veel overtredingen maken.

Doordat PSV nauwelijks een fatsoenlijke aanval opzette, vond het meeste gevaar plaats voor het doel van Andreas Isaksson. De Zweedse goalie van PSV was na twaalf minuten al kansloos. Bas Sibum kopte door na een hoekschop en bij de tweede paal kon Peter Wisgerhof geheel vrijstaand de bal binnenschieten: 1-0.

In de eerste helft creëerde PSV geen enkele kans. Het enige wapenfeit was een schot van Balázs Dzsudzsák op de vuisten van landgenoot Gábor Babos, maar het was veelzeggend dat die schietkans ontstond na slordig balverlies van NEC.

De thuisclub bleef wel zelf gevaar stichten. Bouaouzan schoot na een solo over en Isaksson bracht met veel moeite redding op een vrije trap van Youssef El-Akchaoui. PSV zette pas druk na de invalbeurt van Danko Lazovic, die de onzichtbare Danny Koevermans was komen aflossen. De Serviër kreeg de beste kans op de gelijkmaker, maar hij schoot na een voorzet van Jan Kromkamp hoog over.

Door de 1-0 overwinning heeft NEC nu evenveel punten als PSV: achttien. De Eindhovenaren bezetten op basis van een beter doelsaldo de vierde plaats. NEC staat vijfde.

Bron: VI.nl

http://www.detrouwehonden.nl/

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 09, 2008 7:41 am

VI schreef:
Doordat PSV nauwelijks een fatsoenlijke aanval opzette, vond het meeste gevaar plaats voor het doel van Andreas Isaksson.
Met dat eerste zinnetje wordt NEC eigenlijk te kort gedaan. Psv KON nauwelijks een fatsoenlijke aanval opzetten, omdat NEC als TEAM Psv dat vrijwel onmogelijk maakte. Via compact spel met druk op man en bal en veel ondersteuning onderling. En zodra de bal weer veroverd was door NEC dienden zich overal aanspeelpunten aan. Alleen in de laatste fase van de wedstrijd was vooral het middenveld doodop en vielen daar meer en meer gaten. Gelukkig voetbalde Psv toen allang niet meer en zat het alleen nog maar te pompen om niet te verzuipen.

Hoe dan ook, klassewerk van Mario Been dat ie met toch vrij beperkte middelen zo'n teamwork in zijn ploeg heeft weten in te slijpen. MVB moet maar eens in zijn keuken komen snuffelen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 09, 2008 8:50 am

Been wordt een toptrainer. Feyenoord moet die gozer zo snel mogelijk aanstellen als coach, als ik hun was.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 09, 2008 10:46 am

GangstaRiB schreef:Been wordt een toptrainer. Feyenoord moet die gozer zo snel mogelijk aanstellen als coach, als ik hun was.
Been heeft een contract tot 2010 geloof ik... dan mag Feyenoord flink in de buidel tasten en dat geld hebben ze niet. Dus laat ze het maar lekker met die prutser van een Verbeek doen.

En dank aan iedereeen voor de felicitaties!!! :headbang.gif:
Laatst gewijzigd door Banjavi op zo nov 09, 2008 10:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 09, 2008 10:48 am

Van Beukering opnieuw gestraft vanwege overgewicht
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 21:56 | Laatst bewerkt: Gisteren 23:06 | 9 reacties

Jhon van Beukering maakt voorlopig geen deel meer uit van de eerste selectie van NEC. Trainer Mario Been gaf na afloop van de thuiswedstrijd tegen PSV aan dat de spits tot de winterstop de kans krijgt om op het juiste gewicht te komen. ''Dit heeft met normen en waarden te maken.''

Vrijdag na de lunch gaf de medische staf door bij Been wat het huidige gewicht van Van Beukering was. ''Voor de wedstrijdbespreking worden de spelers altijd gewogen. Dat weet iedereen. De medische staf durfde aanvankelijk niet aan mij te vertellen wat ze bij Jhon ontdekte. Liever had ik dat wel direct gehoord. Ik heb Jhon daarna opgebeld en medegedeeld dat hij tot nader order uit de selectie is geplaatst. Ook heb ik hem een geldboete gegeven.''

''Ik ben hier niet blij mee. Ik weet zeker dat Jhon van waarde is voor NEC, maar ik moet mijn eigen geloofwaardigheid ook hoog houden. Hij zal op gewicht moeten komen. We zullen hem daarbij helpen en kijken dit aan tot de winterstop. Anders kunnen we Jhon niet gebruiken.''
forzanec.nl

Doettie goed... prima werk Jhon... eikel :1evil.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo nov 09, 2008 11:14 am

Ff serieus. Wat en wanneer moet je in godsnaam eten als je twee keer per dag, 6 dagen in de week traint en de andere dag van de week een wedstrijd hebt waarin je minimaal 8 kilometer loopt?

Ramona

Bericht door Ramona » zo nov 09, 2008 11:41 am

Uh? :confused.gif:

Goed...volgende wedstrijd is dinsdag alweer...

Interview met N.E.C. trainer Mario Been

Na de overtuigende overwinning op collega hoofdklasser DESK en de terechte uitschakeling van RBC Roosendaal volgt nu eredivisionist N.E.C. uit Nijmegen. Ter voorbereiding op deze wedstrijd had ik een kort interview met de trainer Mario Been, die het momenteel fantastisch doet met zijn ploeg.

Afbeelding
NEC Hoofdtrainer Mario Been op de tribune van Rijnsburgse Boys

U was afgelopen week bij Rijnsburgse Boys tegen Heerjansdam. Welke indruk kreeg u van de ploeg?
Allereerst was het een geweldig ontvangst bij aankomst. Rijnsburgse Boys is dan wel een amateurclub maar heeft een geweldig complex en tribune. Ook is het mooi om te zien hoe het eerste elftal leeft bij de mensen.

Wat betreft de ploeg. Ze zijn koploper in de hoofdklasse A en dan ga je er met een bepaalde verwachting naar toe. Dat viel wel tegen, Rijnsburg speelde niet best. Al is een wedstrijd tegen de nummer laatst altijd lastig. De spelers Rodney Cairo en Richel Leitoe ken ik, goede voetballers. Die grote jongen, Joost Kuhlmann is me positief opgevallen.

Afbeelding
Rodney Cairo, hier in actie tegen RBC Roosendaal eerder dit toernooi, is bekend bij Mario Been

Rijnsburgse Boys staat bekend als cupfighter. Maakt dat voor u uit?
Wij maken geen onderscheid in de voorbereiding voor een wedstrijd. Of het nu PSV of Rijnsburgse Boys is. Onderschatting is erg gevaarlijk. Vorig jaar zijn we uitgeschakeld door Zwolle. Dat willen we niet weer meemaken.

Hoe verloopt de voorbereiding voor jullie op een bekerwedstrijd tegen een amateurclub?
Sowieso is de voorbereiding anders van een bekerwedstrijd. Er moet namelijk een winnaar uitkomen, verder is het exact hetzelfde als bij een competitiewedstrijd. Rijnsburgse Boys zal tweemaal geanalyseerd worden. Afgelopen zaterdag ben ik zelf geweest en morgen zal iemand anders gaan omdat wij zelf moeten spelen tegen PSV. Ik ben nog niet echt met Rijnsburg bezig, we bereiden ons per wedstrijd voor. Maar er is altijd respect voor de tegenstander en gaan serieus met elke wedstrijd om. We mogen niemand onderschatten, Rijnsburg heeft tenslotte ook RBC Roosendaal uitgeschakeld. Dat zal ook terug te zien zijn in de opstelling.

Afbeelding
Zondaghoofdklasser DESK werd eerder in het toernooi met 5-0 verslagen.

Het gaat erg goed met uw ploeg. U zei in uw interview met VI deze week dat N.E.C. een hecht team is dat moeilijk te verslaan is. Maakt Rijnsburgse Boys wel een kans in het Goffertstadion dinsdag?
In een voetbalwedstrijd maakt iedereen een kans om te winnen. Maar wij doen mee in het linkerrijtje van de eredivisie en spelen UEFA-Cup voetbal. We zijn aan onze stand verplicht te winnen. Wij moeten winnen!

Tot slot. Wilt u nog iets kwijt aan de lezers van de website van Rijnsburgse Boys?
Ik hoop dat de supporters die meereizen een leuke voetbalavond zullen beleven. N.E.C. speelt aantrekkelijk voetbal en wil dat dinsdag ook doen. Verder wens ik Rijnsburgse Boys veel succes in de competitie! Zeker morgen tegen de nummer 2 Capelle.

Bedankt voor uw tijd. Succes morgen tegen PSV en tot dinsdag!

Bron: http://www.rijnsburgseboys.nl/

Alleen die kleuren... :excited.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » zo nov 09, 2008 12:05 pm

:smallgrin.gif:

Rijnsburgse wespennest he Ramoon... :aai.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Ramona

Bericht door Ramona » zo nov 09, 2008 12:06 pm

YEP and guess who's next... :baaa.gif: :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 09, 2008 6:51 pm

Nog gefeliciteerd met gister, Ramoon en Banjavi! :headbang.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gesloten