Siem de Jong
Moderator: mods
-
-
-
Siem de Jong zal vertrouwen moeten krijgen en ik vrees dat hij dat bij Ajax niet krijgt. Zijn alle spelers fit, dan speelt hij op hetzelfde niveau (Jong Ajax) als vorig seizoen.
Uitlenen aan een ploeg in de eredividie, zodat hij aan spelen toekomt en hem dan niet à la Jan Vertonghen laten scoren.
Uitlenen aan een ploeg in de eredividie, zodat hij aan spelen toekomt en hem dan niet à la Jan Vertonghen laten scoren.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
- Daily Blind
Ach ja, het is vedette. De man die met droge ogen beweert dat Overtoom moest spelen tegen Twente. Om eraan toe te voegen dat hij Overtoom heeft zien spelen en dus een goed oordeel kan geven. Echter, 2 weken geleden vraagt hij in een topic in de jeugdzone nog hoe die Overtoom het doet. Niet serieus te nemen.Zlatan Son of God schreef:Heb hem anders weinig gezien!Vedette-10- schreef:Speelde goed vandaag.
Wel een lekkere goal van Siem de Jong, maar die jongen moet veel vaker aan de bal komen.
-
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Siem de Jong lijkt mij iemand die en talent heeft en nadenkt en een type speler is dat (type dat!) wat ouder moet zijn om in een elftal met volwassenen uit te kunnen blinken. In de jeugd is er niemand ouder!Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ook niet. Ik zie het niet echt in die jongen. Alleen al het feit dat hij "vertrouwen" zou nodig hebben, zoals Demos stelt. Moet hij dat niet gewoon zelf afdwingen??
Ik heb hem als B-speler een keer vergeleken met Litmanen (hier of op AN) en laten we niet vergeten dat Litmanen al een twintiger was toen hij bij Ajax kwam! Zo'n vergelijking is ook door anderen gemaakt en daarmee wordt hij direct "minder". Ik heb Litmanen echter nooit zien spelen als jeugdspeler, als negentienjarige. Hij was blijkbaar toen niet goed genoeg voor ploegen als Barcelona en psv, later in mijn ogen wel.
Krijgt Siem veel speeltijd bij een andere ploeg in de eredivisie, dan wordt hij gedwongen om en harder te werken en om steeds op dat hoge niveau te voetballen. Ajax moet uitlenen meer zien als de verlengde opleiding dan wat er tot nu toe gebeurd. Waarom niet de A1 het jaar erop grotendeels promoveren tot Jong Ajax en spelers die al een jaar Jong Ajax achter de rug hebben uitlenen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
De Jong speelde zaterdag gewoon prima hoor. Veel vaker aanspeelbaar dan normaal gesproken wanneer hij op 10 speelt. Meestal kruipt hij dan teveel tegen de spits aan à la Perez, maar tegen Twente zakte hij goed in en kreeg hij de bal ook vaker. Na een half uur waren er geloof ik ook al vijf overtredingen op hem gemaakt. Daarnaast was De Jong betrokken bij drie gevaarlijke aanvallende momenten, terwijl Ajax er maar weinig had. De goal, de bijna assist op Huntelaar na goed druk zetten op Douglas en het moment dat hij 1 op 1 met de keeper kwam te staan en de grensrechter hem onterecht affloot voor buitenspel.
-
'De Graafschap wil Siem de Jong en nog drie anderen'
23/12/2008 23:59
De Graafschap heeft een aantal spelers op het oog, die het in de winterstop aan zich wil binden. Siem de Jong is de meest opvallende.
De Graafschap zou de negentienjarige Ajacied graag naar Doetinchem willen halen. De aanvallende middenvelder moet zich onder coach Marco van Basten tevreden stellen met spaarzame basisplaatsen en invalbeurten. De trainer vertelde onlangs nog in de winterstop te bestuderen wat te doen met De Jong.
Mocht Ajax De Jong willen verhuren, dan zal De Graafschap zeer geïnteresseerd zijn, meldt het Algemeen Dagblad. De negentienjarige kwam in de jeugd al uit voor De Superboeren, zijn achttienjarige broer Luuk speelt in de selectie van coach Henk van Stee en woont met zijn ouders op een steenworp afstand van De Vijverberg.
Volgens De Gelderlander heeft De Graafschap nog drie andere spelers in het vizier: verdedigers Jeffrey Altheer (Excelsior) en Harold Pinxten (KVSK United, België) en middenvelder Ruud Berger (RKC Waalwijk).
Blij met de punten ...
- Daily Blind
- Daily Blind
Oké, ik denk dat hij beide posities uitstekend in kan vullen. Zijn lange pass (ook door de lucht) is van zeldzaam hoge kwaliteit.Zlatan Son of God schreef:Ik zie in hem meer een aanvallende half speler dan echt een spelmaker. Dus dan is verdedigen wel een vereiste.generaal schreef:Waarom moet een spelmaker leren verdedigen?Zlatan Son of God schreef:Leert die jongen alleen al verdedigen.. lekker laten gaan voor 1,5 jaar