Vitesse 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr okt 31, 2008 1:56 pm

Vitesse heeft Braziliaan op proef
Vitesse heeft de komende dagen een Braziliaanse middenvelder op proef. Ricky, een vriend van Vitesse-speler Claudemir, traint enige tijd met de selectie van de Arnhemse club mee, meldt Omroep Gelderland.

"Hij is hier in eerste instantie als een vriend van Claudemir. Hij vroeg of hij een paar dagen mee kon trainen en ik kon wel even een linkermiddenvelder gebruiken", zegt trainer Hans Westerhof in gesprek met de regionale omroep.

Westerhof verwacht op voorhand echter al dat Ricky, die momenteel onder contract staat bij de oude club van Claudemir Sao Carlos, geen blijvertje is. "Zijn niveau is zeker niet slecht. Stel dat hij een Europees paspoort had, dan was het wellicht interessant voor ons geweest."

Woensdag krijgt Vitesse de kans de Braziliaan in actie te zien. Dan speelt hij met Jong Vitesse mee in een oefenduel met VVOG.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 02, 2008 4:12 pm

Wouter schreef:Weer een beroerde wedstrijd gezien. Ach ja, komende woensdag even met 5-0 van Heerenveen verliezen en we staan op twee uit acht. Misschien weten deze prutsers volgende week nog een puntje te halen thuis tegen ADO, maar ik betwijfel het...
Zomaar de volle mep gehaald. Persoonlijk sta ik daar ook niet zo van te kijken, want volgens mij heeft dit Vitesse best wel toekomst met een aantal talentvolle voetballers.

Wouter

Bericht door Wouter » zo nov 02, 2008 11:48 pm

Mwah, twee zwaluwen maken nog geen zomer. Vandaag was het niet zo slecht tegen ADO, maar ik houd wel steeds mijn hart vast met dat centrale verdedigingsduo van ons. Sprockel maakt een onzekere indruk en een speler als Sansoni kan opeens de gekste dingen doen...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 03, 2008 12:43 pm

Wederom genoten van van Wolfswinkel! Dit gaat echt een groot talent worden! In mijn ogen een prima Ajax spits!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma nov 03, 2008 1:02 pm

Hebben we straks Bodul, Castillion, Arnautovic en v Wolfswinkel lopen :ajaxsmiley.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

jabu

Bericht door jabu » ma nov 03, 2008 3:28 pm

Op de goal hebben we al Stekelenburg, Vermeer, Vorm, Velthuizen en Bailly. :hypocrite.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » ma nov 03, 2008 7:00 pm

Zlatan Son of God schreef:Wederom genoten van van Wolfswinkel! Dit gaat echt een groot talent worden! In mijn ogen een prima Ajax spits!
Nou, nou, Van Wolfswinkel speelt heel behoorlijk, maar ik vind dat je wel erg doordraaft. Hij zou niet de eerste jonge speler zijn bij Vitesse die eerst enorm wordt gehyped en vervolgens toch een terugslag krijgt.

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 04, 2008 7:57 am

Zlatan Son of God schreef:Wederom genoten van van Wolfswinkel! Dit gaat echt een groot talent worden! In mijn ogen een prima Ajax spits!
Volgens mij vind jij zo ongeveer iedere jonge aanvaller in de Eredivisie een prima Ajax spits...en Pelle.

Is Reis niets voor jou, die scoorde gisteren namelijk 2 keer bij Jong PSV en hij is ook nog jong :kwijl.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di nov 04, 2008 9:02 am

Baseman schreef:
Volgens mij vind jij zo ongeveer iedere jonge aanvaller in de Eredivisie een prima Ajax spits...en Pelle.

Is Reis niets voor jou, die scoorde gisteren namelijk 2 keer bij Jong PSV en hij is ook nog jong :kwijl.gif:
Wat lul jij nou?

Ik ken deze speler al en aantal jaren ook vanuit de jeugd. Is een prima spits! Scoort zeer makkelijk, is erg bewegelijk, heeft een actie en snelheid. Prima kwaliteiten voor een talentvolle spits. Het is nu aan hem en de trainersstaf om dit verder uit te bouwen!

Pelle doet het uiteindelijk ook prima, moet alleen nu nog gaan scoren en is hij een uistekende spits bij AZ.

Maar blijf jij maar altijd lekker kankeren! Zou ik ook doen als je eigen club nooit een goede aanavller opleid.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di nov 04, 2008 9:59 am

Zuid Centraal tegen 'misbruik' vechtarend bij Vitesse

maandag 03 november 2008 | 14:55 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 04 november 2008 | 07:55

Afbeelding
Arend Hertog van Vitesse. Foto Hans Broekhuizen/De Gelderlander

ARNHEM - Arnhem moet in actie komen tegen de optredens van de Afrikaanse vechtarend Hertog bij de wedstrijden van Vitesse in Gelredome. Dat vindt de plaatselijke politieke partij Zuid Centraal. Hertog vliegt sinds een paar weken rondjes door het stadion voordat de wedstrijd begint.

Zuid Centraal vindt dit dierenmisbruik. Partijleider Lea Manders stelt maandagavond tijdens de wekelijkse Politieke Maandag vragen aan het college over de zaak. Volgens de partij wijst ook de Dierenbescherming de aanwezigheid van Hertog in het stadion af. De Dierenbescherming was het ook al niet eens met het meelopen van een olifant in de Sonsbeekparade, afgelopen zomer.

Zuid Centraal vraagt het college of het ermee eens is dat sprake is van misbruik van dieren. De partij wil weten welke vergunningen nodig zijn voor het gebruik van de arend en wie deze heeft verleend. Zuid Centraal vraagt de wethouder om actie: wat kan Arnhem hiertegen doen? Ook maakt de partij zich zorgen om de veiligheid van het publiek.

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Wouter

Bericht door Wouter » di nov 04, 2008 4:01 pm

Oplichtster Lea Manders heeft weer een manier gevonden om in het nieuws te komen...

Ramona

Bericht door Ramona » di nov 04, 2008 8:22 pm

Wellicht moet Nicky niet teveel naar die vechtarend loeren? :drecul.gif: :666.gif:

Hofs aangehouden na vechtpartij

ARNHEM - Vitesse-speler Nicky Hofs is zondagnacht aangehouden na een incident op het Nieuwe Plein in Arnhem. Na een nacht in de cel is de voetballer weer vrijgelaten.

'Nicky is inderdaad aanwezig geweest op het Nieuwe Plein, waar vlak daarvoor een vechtpartij plaatsvond', verklaart zijn advocaat Hermesdorf. 'Hij is daarna aangehouden vanwege het plegen van een strafbaar feit. Nicky ontkent schuld aan dit feit. We gaan de politie-dossiers inzien.'

Vitesse wil niet reageren, omdat het volgens de club een privé-zaak betreft.
Aanhoudingen na grote vechtpartij

ARNHEM - De politie heeft zondagavond op het Nieuwe Plein in Arnhem drie mannen aangehouden na een massale vechtpartij. Bij die vechtpartij vielen diverse gewonden.

Volgens de politie was de vechtpartij het gevolg van een caféruzie.

De politie moest op straat hard ingrijpen, omdat een groep van zo'n vijftien man zich tegen de politie keerde. Agenten hebben daarbij de wapenstok gebruikt. De politie houdt rekening met nog meer aanhoudingen.

Bron: http://www.omroepgelderland.nl/

Beloki

Bericht door Beloki » di nov 04, 2008 8:26 pm

Hij is dus niet alleen op het veld zo'n zuignap.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Wouter

Bericht door Wouter » di nov 04, 2008 9:56 pm

Tja, Hofs komt uit Klarendal...

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » di nov 04, 2008 10:04 pm

Als dat beest het bij Vitesse niet naar z'n zin heeft kan ie toch gewoon naar een andere club vliegen? Of heeft ie een louche zaakwaarnemer en een wurgcontract met eenzijdige optie?
Ramona schreef:Arnhem moet in actie komen tegen de optredens van de Afrikaanse vechtarend Hertog bij de wedstrijden van Vitesse in Gelredome. Dat vindt de plaatselijke politieke partij Zuid Centraal. Hertog vliegt sinds een paar weken rondjes door het stadion voordat de wedstrijd begint
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Wouter

Bericht door Wouter » ma nov 10, 2008 11:41 pm

Hans Kraay junior heeft blijkbaar ook nog een baantje:
Hans Kraay jr: 5 tot 7 procent kans

Hans Kraay jr., de trainer van FC Lienden, geniet ervan hoe de bekerwedstrijd tegen Vitesse al leeft.
"Het was al binnen 18 minuten en 23 seconden uitverkocht. Vitesse wordt hier onthaald als Juventus. Het doet me wel pijn dat Paul van der Kraan en Marc van Hintum onze parkeerplaatsen krijgen en dat we zelf nu 325 meter moeten lopen. Het zou geweldig zijn als we ze pijn kunnen doen, als we ze zo kort dekken dat we ze het eerste kwartier in het oor kunnen bijten."

Over de kansen van Lienden is Kraay realistisch. "We gaan voor de dubbel, maar we hebben 5 tot 7 procent kans." "Wij hebben Vitesse nul keer bekeken, want of we dat nou wel of niet doen, ik weet ook wel dat ze betere spelers hebben dan wij."

Eén nederlaag voor Vitesse is volgens de trainer zonder meer een zekerheid. "In de derde helft gaat Vitesse kapot in de dodemanshoek. Daar zit de vijfde colonne van Lienden, die overigens de laatste jaren maar weinig te zeiken heeft. Ze zitten links achterin de kantine. Die hoeven geen opener, die bijten die dopjes eraf en soms zelfs een stuk van de hals. Ik hoop dat Paul en Marc tegen die tijd de parkeerplaatsen hebben vrijgemaakt, anders zien ze hun auto's nooit meer terug. Die worden dan opgetakeld door de mannen uit de dodemanshoek, want die zijn dodelijk."

Bron: Omroep Gelderland 10-11-2008

Lienden helemaal klaar voor Vitesse

FC Lienden is helemaal klaar voor de bekerwedstrijd tegen Vitesse.
"Dit is net als NEC-Vitesse een echte derby, maar 25 kilometertjes afstand", weet middenvelder Roel Hendriks, die een verleden heeft bij NEC. "Het is wel anders dan NEC, het ligt niet zo gevoelig. Het leeft enorm, ik denk dat ons sportpark heel groot gaat lijken met alle mensen die gaan komen. Het wordt een feestje woensdag."

Hendriks voorziet een stunt. "Als we het lang spannend kunnen houden, zie ik kansen in die heksenketel. Dan wordt het een vervelende donderdagmorgen voor Hans Westerhof."

Bron: Omroep Gelderland 10-11-2008

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo nov 12, 2008 10:15 pm

Hans Kraay junior heeft blijkbaar ook nog een baantje:
En dat voert hij prima uit...
Gefeliciteerd Hans! :onfire.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo nov 12, 2008 10:15 pm

http://www.vitesse.nl/nieuws_spec.asp?id=1585

Ze doen net of het niet is gebeurd bij Vitesse, haha!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo nov 12, 2008 10:26 pm

Thijs schreef:http://www.vitesse.nl/nieuws_spec.asp?id=1585

Ze doen net of het niet is gebeurd bij Vitesse, haha!
LOL... wat een arrogantie... is natuulijk gewoon een voorgeprogrammeerd bestadje geweest... hoef een lullo daar maar de stand in te vullen en klaar is kees... leuk voer voor de media... :-)

Ramona

Bericht door Ramona » do nov 13, 2008 7:45 am

Goed...een dag later kan ik hierom wel weer wat schamper lachen... :smallgrin.gif:

Stunt van Lienden: Vitesse gevloerd

woensdag 12 november 2008 | 21:00 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 13 november 2008 | 06:09

LIENDEN - Hoofdklasser FC Lienden heeft voor een enorme bekerstunt gezorgd. De amateurclub, getraind door Hans Kraaij junior, schakelde woensdagavond Vitesse met 1-0 uit in de derde ronde. Volendam zorgde voor een dergelijke stunt door Ajax uit te schakelen, ook met 1-0.

Afbeelding
De winnende vrije trap van FC Lienden. foto Raphael Drent
Hét moment van de wedstrijd: Erik de Kruik haalt uit en mikt de bal secuur over de Arnhemse muur, waarmee hij FC Lienden naar een daverende bekerstunt en de 1-0 winst op Vitesse schiet. foto Raphaël Drent

Erik de Kruijk maakte uit een vrije trap de bejubelde treffer, tien minuten voor tijd, tot vreugde van de 2.500 supporters. Op de overwinning, die geheel Lienden in feeststemming bracht, viel weinig af te dingen. De wedstrijd ging gelijk op. Kansen waren aan beide kanten niet.

Vitesse dacht bepaald niet te licht over de klus. Coach Hans Westerhof kon tot zijn genoegen vaststellen dat zijn team er alles aan deed om tot een goed resultaat te komen, maar zag tot zijn schrik ook dat er niets werd afgedwongen.

Dat de beslissing uit een spelhervatting viel, was bijna logisch.

Vitesse had wel meer balbezit in de eerste helft. Toch bleef Lienden redelijk makkelijk overeind.

De thuisclub speelde, zoals trainer Hans Kraaij jr. al had aangekondigd, met het mes tussen de tanden. De amateurs zochten voortdurend de grens van het toelaatbare op, hetgeen gepaard ging met veel overtredingen.

De beste kans in de eerste helft was in de 35e minuut voor Claudemir. Na een goede combinatie kwam hij vrij voor de goal. Daar schoot hij echter tegen de keeper van Lienden op in plaats van hem te passeren.

Voorafgaand aan de wedstrijd heeft de politie woensdagavond de vele bezoekers uitvoerig gecontroleerd. De politie was met extra veel mensen aanwezig omdat een aantal Vitesse-supporters met een stadionverbod er in de vrije verkoop toch in geslaagd zou zijn toegangskaarten te bemachtigen.

Ongeregeldheden deden zich niet voor. Wel was het een kwartier voor de wedstrijd, vanwege de enorme toeloop, een gekkenhuis rond het complex van de amateurhoofdklasser.

Getuige de opstelling neemt Vitesse-trainer Hans Westerhof de wedstrijd tegen de ploeg van de bekende trainer/presentator Hans Kraaij jr. uiterst serieus. In de Arnhemse basiself louter vaste krachten. Alleen spits Ricky van Wolfswinkel ontbreekt. Hij heeft rust gekregen.

Opstelling Vitesse: Velthuizen, Verhaegh, Sprockel, Sansoni, Van der Struijk, Claudemir, Molhoek, Jenner, Hofs, Büttner, Tarvajärvi.

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do nov 13, 2008 1:35 pm

Vitesse-site meldt zege op FC Lienden
donderdag 13 november 2008 | 10:56 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 13 november 2008 | 12:05

Tekstgrootte

ARNHEM - De officiële internetsite van Vitesse heeft woensdagavond gemeld dat de Arnhemse voetbalclub verder bekerde 'na winst op Lienden'. De amateurs werden volgens het bericht 'met ..-.. verslagen'.

Vitesse verloor het bekerduel met 1-0 en is uitgeschakeld in het KNVB-bekertoernooi. De club meldt nu op de site dat die 'tot grote verrassing van de redactie door onbekenden is aangepast'. Het duurde enige tijd voor de fout kon worden hersteld.

"Dit is heel vervelend. We gaan via onze provider uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren", zegt Vitesse-woordvoerster Ester Bal. "We weten ook nog niet of we het intern of extern moeten zoeken. Er zijn toch behoorlijk wat mensen die de code weten."

Het is volgens Bal niet zo dat er al een berichtje was voorgekookt om meteen na afloop van de wedstrijd op de website te kunnen plaatsen. "En al was dat zo, dan moet toch iemand dat op internet zetten."
Gelderlander.nl

Hahaha, nou wordt 'ie toch helemaal mooi. Prima dat je vantevoren al een tekstje klaar hebt staan waarop je alleen nog de uitslag in moet vullen, maar geef dat dan gewoon toe. Okay, je staat voor lul als je uitgeschakeld wordt, maar accepteer dat dan en zeg 'Foutje, stom van ons'. Nu is er 'ineens' ingebroken op de website. Kom op zeg, waarom zouden mensen dat doen. Wat een flater slaan ze hier.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do nov 13, 2008 4:48 pm

Gewoon zielig... en da's nog een understatement...

Hier is de link... dit is echt niet gedaan door 'hoolies' hoor...

Afbeelding

Wouter

Bericht door Wouter » za nov 22, 2008 1:47 pm

Hans Westerhof heeft pech: de microfoons stonden nog open

Hans Westerhof buigt zich naar Louis van Gaal zodra het officiële gedeelte van de persconferentie is afgelopen. De perschef schakelt de knopjes van de microfoons uit. Omdat Westerhof best hard fluistert en er nog een camera draait, horen we toch wat de trainer van Vitesse zegt tegen zijn buurman. ,,Ik zal dit natuurlijk nooit hardop zeggen hier maar dat centrum van mij is dramatisch op dit niveau. Ik zeg het niet hardop want ik moet nog een tijdje door hè.’’
Dat de trainer van Vitesse zijn centrale verdedigers Sprockel en Sansoni dramatisch vindt op dit niveau, had geen journalist er natuurlijk uitgekregen op een persconferentie. Trainers zeggen daar nooit wat ze echt vinden. Daarom mijd ik ze meestal als de pest, die persconferenties. Tijdverspilling. Maar het perspraatje van vorige week zondag had dus nieuws. Westerhof had de botte pech dat buurman Van Gaal links doof is (rechts Oost-Indisch doof) en iets te hard fluisterde. We weten nu hoe Westerhof echt denkt over enkele spelers. Benieuwd hoe hij zich hier uit redt op de persconferentie, dit weekeinde. Ontkennen gaat niet. Het staat op band. Excuses?

Er kwam vorig weekend nog meer naar buiten. Nadat hij tijdens Ajax-PSV eindelijk eens een fatsoenlijke actie had, barstte het vulkaantje genaamd Danko Lazovic uit. Kokende lava overspoelde denkbeeldig de moeder van Huub ‘Pussy’ Stevens. Ik kreeg mails van Serviërs; dat het best meeviel; dat doorgaans god en de hond ook nog mogen meeneuken; dat Goran Ivanisevic het ooit op Wimbledon ook riep; dat het op de Balkan gemeengoed is om - als je gefrustreerd bent - zulks te roepen en dat het niet letterlijk bedoeld is.

Ik wil dat allemaal best aannemen. Maar het verbaast me. Weinig tot niets gepresteerd, die Danko Lazovic, ook bij PSV niet, en toch ordinaire taal uitslaan. Iedereen in zijn directe omgeving is in gebreke gebleven. Wéér. Hij flikte dit al eens bij Gullit, een eeuw geleden coach bij Feyenoord. En na het spuugincident dit seizoen (naar de eigen supporters) had zijn zaakwaarnemer bijvoorbeeld best iets kunnen zeggen. Met een boete van 5000 euro is de zaak nu afgedaan. Waarom ik zo nodig bij DWDD de vertaling moest geven?, vroeg een enkeling zich af. Vooral omdat de baas van de eredivisie (ECV) het had verboden.

Bij de zender Eredivisie Live bedrijven ze zowaar journalistiek - waarvoor hulde. Ze wilden de letterlijke vertaling maandagavond onthullen in Sport aan Tafel, maar dat mocht dus niet van Alex Tielbeke. Nou, ik hou niet van censuur. Daar word ik heel recalcitrant van. Meneer Tielbeke van de ECV moet maar eens uitleggen waarom hij journalistieke vrijheden meent te moeten beknotten. Wat voor doel is daar mee gediend?

Het is een tijdverschijnsel, vrees ik. Vorige week kregen alle journalisten die wel eens bij Feyenoord komen per e-mail nieuwe ‘mediarichtlijnen’ toegestuurd. Ik citeer: ,,Voor alle interviews geldt dat iemand van de afdeling media communicatie hierbij aanwezig kan zijn.’’ Prompt beleefde ik een déjà-vu. In 1988 interviewde ik Rainer Ernst, voetballer van Dinamo Berlijn. De Muur stond nog, de DDR bestond nog. Naast de voetballer die ik ondervroeg zat een meneer met een bandrecorder uit het Flintstones-tijdperk. Hij luisterde (Stasi? Clubleiding?) mee. Rainer Ernst mocht eens iets lelijks zeggen over partijleider Honecker zeg. Verantwoordelijk voor de nieuwe richtlijnen bij Feyenoord is Raymond Salomon, een paar maanden geleden nog adjunct-hoofdredacteur van deze krant. Toen hij vertrok om in de Kuip perschefje te spelen, schreef ik bitter in zijn afscheidskrant: ,,Ik hoop dat het je moeilijk afgaat maar voorlichten blijft oplichten.’’

Het ergst is dat de legendarische figuur Fred Blankemeijer de persconferenties niet meer mag leiden. Dat doet de broze oude baas verdriet. Salomon zit er nu zelf - en hij is lang zo geestig niet. Het is niet slim bovendien. Salomon heeft de autoriteit niet om zijn trainer te redden als de vragen te scherp worden, zoals Blankemeijer regelmatig deed bij Van Marwijk, Erwin Koeman of Gullit. Die persconferentie met Blankemeijer, dat was een schitterend ritueel. Mensen van de afdeling persvoorlichting kun je doorgaans herkennen aan een totaal gebrek aan traditie en een blik vol paranoia.

Bron: AD 22-11-2008
Hij had natuurlijk wel groot gelijk. Ik houd elke wedstrijd mijn hart vast als Sansoni of Sprockel aan de bal is.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za nov 22, 2008 2:59 pm

Een Westerhof kijkt op niemand neer en tegen niemand op

De trainer van Vitesse is al twintig jaar coach in het betaalde voetbal. Een portret, aan de hand van direct betrokkenen. "Het is een gouden vent." Hans Westerhof begon met voetballen bij amateurclub SDOUC in Ulft. " Hij kwam als ventje van een jaar of 18, 19 bij het eerste elftal", zegt Jan te Pas, destijds ploeggenoot bij SDOUC. "We speelden tweede klasse. Op die leeftijd had je niet veel te makken, maar in het veld deed hij zijn mond wel open. Hij was een harde werker, rechtsback of voorstopper. Een goeie atleet ook. Hij kon hoog springen en goed koppen.En aardig meevoetballen, een van de beteren."
" Hij studeerde in die tijd in Groningen en kwam speciaal heen en weer om zondag in Ulft te voetballen. Een trainer zag ik nog niet in hem. Toen hij trainer van FC Groningen was, heeft hij ons, zijn oude team, uitgenodigd voor een dagje Groningen. Een zaaltje geregeld, we zijn de hele dag geweest. Hij vergeet de mensen uit zijn jeugd niet. Onlangs was hij op de reünie van honderd jaar SDOUC. Toen vroeg hij of we een dagje naar Vitesse wilden komen. 'Als jullie willen, regel ik dat'. Zo is hij. Hij is zeker de bekendste voetbaltrainer uit Ulft, mooi dat hij van ons komt. Zijn oude club en de mensen is hij niet vergeten. In mijn ogen is hij altijd dezelfde gebleven."

Als voetballer haalde Westerhof het profcircuit bij Veendam en Cambuur. Daarna werd hij trainer. Met zijn tweede club, zaterdaghoofdklasser ACV uit Assen, werd Westerhof algeheel amateurkampioen van Nederland. Bernard Scholten is voor het 34ste seizoen teammanager van ACV. Hij zegt: "Hans was destijds al een gedreven persoonlijkheid. Hij was ook een goed mens, heel sociaal. Zo was hij geïnteresseerd in het thuisfront van de spelers. Hij was een gouden kerel."

" ACV had een goede selectie. Hans maakte er een perfect team van. Toen hij bij ons kampioen werd, was hij pas 37 jaar. Hij komt nog steeds fanatiek op mij over, maar ik heb de indruk dat hij wat milder en rustiger is geworden. Zo gaat dat als je ouder wordt. Dan ga je meer relativeren."

"Mijn mooiste herinnering aan Hans is de wedstrijd tegen NSVV uit Numansdorp, om het kampioenschap van Nederland. In de rust stonden we met 3-1 achter. Als het zo bleef, moest de hele nacompetitie over worden gespeeld omdat alle ploegen dan gelijk zouden staan. In de rust ging Hans midden in de groep staan. Bij de massagetafel. Je kon een speld horen vallen. Hij heeft de spelers toegesproken en we wonnen met 4-3. Dat geeft zijn kracht aan."

Hoe Scholten zich de mens Westerhof herinnert? " Als er een feestje was, dan kon hij goed meedoen. Hans dronk zijn biertje mee. Hij stond nooit vooraan, maar in het midden. Voor mij is hij altijd dezelfde Hans gebleven. Bij ACV heeft hij zijn diploma gehaald en hij heeft nog veel contacten in Assen. In januari komt hij ook bij ons op een forumavond. Samen met Ron Jans en Foppe de Haan, die net als Hans zijn begonnen bij ACV."

Ook voor Westerhof bleek ACV de opstap naar het profvoetbal. Bij zijn eerste club, FC Groningen, schreef hij meteen historie door de club naar de derde plaats te leiden. "De hoogste eindklassering van FC Groningen ooit", zegt Jan Mennega. Hij is sportverslaggever van het Dagblad van het Noorden en was zelf een begenadigd voetballer, die ook het eerste elftal van FC Groningen heeft gehaald.

Als volger van Groningen maakte de journalist de komst vanWesterhof bij Groningen van dichtbij mee. "Het was een goede keuze van FC Groningen. Westerhof heeft het hier hartstikke goed gedaan, in zijn eerste periode. Met zijn cios-achtergrond kon hij geweldig een training neerzetten. Dat is zijn grote kracht. Hij is een van de beste trainers die Groningen ooit heeft gehad." "Later kwam hij terug bij de club, nadat hij bij PSV min of meer geflopt was. Bij PSV heeft hij wel een tikkie gehad, dat was een teleurstelling. Zijn tweede periode bij Groningen verliep veel minder, maar dat lag niet zozeer aan hem. Het is vaak zo dat het de tweede keer minder gaat. Hij had toen een mindere spelersgroep en het bestuur vond ineens dat ze niet met elkaar verder moesten. Dat was in de wilde periode van Groningen. Beleidsmatig rammelde het aan alle kanten. Ze deden maar wat."

Mennega heeft niet de indruk dat Westerhof in de loop der jaren veel is veranderd. "Hij praat nog steeds heel weloverwogen. Westerhof is een heel aardige man, rustig en beschaafd. Hij raakt niet gauw in de war. Hij is niet de man die heel kleurrijk is, in die zin dat hij rare dingen doet of op een bijzondere manier in het nieuws komt. Dat is ook na zijn periodes bij Groningen niet gebeurd. Je hoeft van hem geen wilde uitspraken te verwachten. Het was de vraag of hij wel zou aarden in de voetbalwereld. Dat is hem heel goed gelukt." Na enkele stations in eigen land koos Westerhof voor een buitenlands avontuur. Hij werkte in Mexico en Amerika, voordat Vitesse hem afgelopen zomer terug naar Nederland haalde. Daarmee is de cirkel rond.

Hans Westerhof: "Ik kom uit het kleine Ulft, een prachtig dorpje, maar geen metropool natuurlijk. Dat ik naar de hbs ging, was niet gebruikelijk. Je ging naar de mulo en dan keek je maar hoe ver je kwam. Gevormd ben ik thuis, we waren met zes kinderen. Heel verschillend. Als je een foto van ons zessen ziet, geloof je het niet. Niemand lijkt op iemand en als je ons bij elkaar zet, is één ding gelijk; onze normen en waarden."

" Een Westerhof kijkt tegen niemand op en kijkt op niemand neer. Dat vind ik belangrijk. Ik dacht dat het normaal was, maar dat blijkt niet zo te zijn. Respect voor een ander, dat krijg je altijd terug. Daar moet het mee beginnen. De harde profwereld heeft mij niet echt veranderd, maar heeft wel invloed gehad. Nu ik 60 jaar word, kan ik wel zeggen dat ik weet hoe ik in elkaar zit. Ik verander nu niet meer. Zonder nou zo tevreden te zijn, want ik heb ook zo mijn trekjes."

" De voetbalwereld is niet per definitie oneerlijk, maar mensen veranderen vrij makkelijk van mening. Wel logisch in een wereld waarin het gaat om handhaven. Het teleurstellen van mensen, spelers, gaat mij niet makkelijk af. Nooit, in het begin niet, later ook niet. Ik heb wel geleerd de boodschap iets anders te brengen. Vroeger zei ik 'je bent technisch goed, sterk, je traint goed, maar dit of dat'. Dan vertelden ze aan journalisten dat ze ook niet begrepen waarom ze gepasseerd waren want 'ze trainden toch zo goed, ze speelden goed'. Nu zeg ik dat een ander beter is."

"Ik was een beperkte voetballer, met een gebrekkige techniek. Ik werkte hard. Dat heeft mij als trainer wel gevormd. Ik train altijd met de bal, een duurloop heb ik nog nooit gegeven. Dan kan ik net zo goed thuisblijven en even opbellen dat ze moeten gaan lopen. Ik heb vooral lol in het trainen. Of ik nou bij ACV, Ajax of Chivas werk, in principe is het niet anders. De druk en de spanning wel, maar ik ben geen andere trainer bij Ajax dan bij ACV."

De carrière van Hans Westerhof

Geboren: op 24 november 1948 in Terborg.

Loopbaan als speler: SDOUC Ulft (amateurs), Be Quick (amateurs), Gro-ningen ( amateurs), ACV ( amateurs), Nieuweschoot ( amateurs), SV Veen-dam (1975-1977) en SC Cambuur (1977-1981).

Loopbaan als trainer: ONS Sneek ( amateurs, 1982- 1985), ACV ( amateurs,1985-1988), FC Groningen (1988-1992), PSV (1992-1993), PSV ( hoofdopleidingen, 1993-1994), FC Groningen (1994- februari 1997), Jong Oran-je (maart 1997-juli 1997), Ajax ( hoofd opleidingen 1997-maart 2000),Ajax ( interim-hoofdtrainer, maart 2000-juli 2000), Willem II (2000-2002),Chivas Guadalajara ( Mexico, technisch directeur, 2002- oktober 2003),Chivas Guadalajara (Mexico, oktober 2003-januari 2005), Chivas USA( technisch directeur, januari 2005- juni 2005), Chivas USA ( juni 2005- ja-nuari 2007). Necaxa (Mexico, januari 2007-juli 2008), Vitesse (sinds juli 2008).

Contract bij Vitesse tot: 1 juli 2009.

Erelijst: Zaterdagkampioen van Nederland met ACV in 1986, zaterdagkam-pioen van Nederland met ACV in 1987. Algeheel amateurkampioen vanNederland met ACV in 1986.

Bron: De Gelderlander 22-11-2008
LOL.. :-)
Nu zegt hij niet dat een ander beter is... hij zegt gewoon dat het prutsers zijn die niet kunnen voetballen.. :-)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 23, 2008 10:24 am

Een heel eerlijke man ook inderdaad.. die Westerhof. Heel integer en respect voor anderen. Echt een toppertje.
Hans Westerhof moet op de blaren zitten
Hans Westerhof deed na afloop van de wedstrijd tegen AZ opmerkelijke uitspraken tegenover Louis van Gaal. Na de persconferentie maakte de trainer van Vitesse bekend weinig vertrouwen te hebben in zijn eigen centrale verdedigingsduo, meldt AD/Sportwereld.

"Ik zal dit natuurlijk nooit hardop zeggen maar dat centrum van mij is dramatisch op dit niveau. Ik zeg het niet hardop want ik moet nog een tijdje door hè", waren volgens Hugo Borst van AD/Sportwereld de woorden die de trainer van Vitesse sprak na het officiële gedeelte van de persconferentie.

Civard Sprockel gaf zijn ongezouten mening over de uitlatingen van zijn trainer. "Hij kon niets anders dan zijn excuses maken. Maar hier is het laatste woord nog niet over gezegd. Dat heb ik hem ten overstaan van de groep ook gezegd", aldus de centrale verdediger tegenover De Telegraaf.

De speler had liever de kritiek rechtstreeks van zijn trainer willen horen. "Ik heb aangegeven dat dit niet mijn manier van communiceren is. Achterbaks ? Ja precies. Het is dat journalisten dit hebben aangezwengeld anders had ik het nu nog niet geweten dat hij ontevreden over mij is. Dat heeft hij mezelf namelijk nog nooit verteld. Het is niet leuk als een trainer dit soort dingen tegen een collega zegt in plaats van rechtstreeks tegen Sansoni of mij. Net alsof hij het maar met ons moet doen."
voetbalprimeur.nl

Gesloten