AZ 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 02, 2008 8:16 pm

Was het niet die Heerenveener die hem als laatste raakt?

Verder is AZ aan het einde genaaid toen Pelle alleen op de keeper af kon.

Pelle speelt trouwens steeds beter bij AZ. Heb zaterdag de gehele wedstrijd gezien en daarin was hij heel sterk.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo nov 02, 2008 11:39 pm

Jöhnk schreef:Afbeelding

Op deze beelden is te zien dat de 2-3 een buitenspeldoelpunt is. Het schot van Pocognoli wordt immers nog aangeraakt door een buitenspel liggende Eezetter.

Heeft Lowie daar in zijn nabeschouwing eigenlijk nog iets over gezegd? :hypocrite.gif:
Ik dacht ook dat De Zeeuw hem nog aanraakte, maar in de close-up is het toch een Fries die hem als laatste aanraakt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 03, 2008 8:12 am

Ach, met een goede keeper in de goal zou Heerenveen volgens mij gewonnen hebben...dat had namelijk 2 tegendoelpunten minder opgeleverd. Zo indrukwekkend vind ik AZ trouwens niet, ze hebben nog steeds momenten in de wedstrijden waarin ze ver wegzakken qua niveau.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 10, 2008 12:06 pm

AZ blijft liever bescheiden
EREDIVISIE, Van onze verslaggever Willem Vissers

ALKMAAR - Die ene opmerking van bankier Dirk Scheringa is typerend voor de nieuwe bescheidenheid van AZ: ‘De kredietcrisis is eerder voorbij dan dat AZ kampioen wordt.’ In het stadion dat zijn naam draagt lacht de voorzitter en eigenaar van AZ om zijn woorden.

AZ voelt zich op zijn gemak in een periode van nieuw realisme, nadat de landstitel in 2007 op de laatste speeldag verloren ging en het daaropvolgende seizoen mislukte. Ook nu de koppositie weer is ingenomen en de complimenten voor het spel binnenstromen, zul je geen wilde verhalen over het eerste kampioenschap sinds 1981 horen. Een plaats bij de beste vijf is en blijft de doelstelling.

Zelfs het voetbal is bescheidener van aard dan voorheen, hoewel de uitslag tegen FC Twente (3-0) anders doet vermoeden. AZ is tegenwoordig min of meer een volger van de internationale trend, door de nadruk te leggen op de ‘goede organisatie’, zoals trainer Van Gaal het zelf verwoordt.

Alkmaar Zaanstreek was onder Co Adriaanse, en ook nog in de eerste jaren onder Van Gaal, een aanvalsmachine zonder rem, een kleurig schilderij op de vaak zo grijze muur van het voetbal. Het elftal liet zich meevoeren door het avontuur en wekte alom sympathie, ook als de machine gedeukt tot stilstand kwam omdat de rem nu eenmaal ontbrak.

‘We spelen nu wat meer achter de bal’, zei Van Gaal zondag. ‘Dat loont en het is een stuk gemakkelijker.’ De trainer die vroeger koketteerde met percentages balbezit, al bestond dat soms uit eindeloos geschuif op de eigen speelhelft, vond het zelfs niet erg dat Twente de bal langer beroerde.

Natuurlijk is AZ niet saai. De organisatie staat: vier verdedigers. Vier middenvelders, onder wie twee controleurs in het midden en twee conditioneel sterke mannen aan de buitenkant die desnoods een hele flank bestrijken. Twee spitsen.

AZ heeft schitterende oplevingen. Dan floreert het positiespel waarop Van Gaal zo hamert en veren de ‘kaaskijkers’ op de tribune op uit hun stoel. Dan gaat de bal zo snel rond dat de tegenstander tureluurs achterblijft. Dan speelt El Hamdaoui de bal met de buitenkant van de rechtervoet naar Martens, die zich op links vrijmaakt en voorzet, waar Ari de bal precies het goede tikje geeft voor 1-0.

Hoogtepunt op deze middag is die ene razendsnelle combinatie door het centrum, met een subliem tikje van De Zeeuw, die door de ogen in zijn rug ziet dat El Hamdaoui op kousenvoeten is meegeslopen. De Zeeuw kapt de bal met de buitenkant van de rechterschoen naar binnen, zowaar een hoogstandje met gevaar voor een verdraaide knie, en de topschutter van de eredivisie scoort beheerst.

Logisch dat de verliezende trainer McClaren na afloop stelt dat AZ het beste voetbal van Nederland speelt. Maar begin dus niet over de titel. De eerste vijf, dat mag. ‘Het is voortschrijdend inzicht’, aldus Scheringa, die op de huid wordt gezeten door een camera, want later op de dag treedt hij op in een voetbalprogramma. Hij praat dan over AZ en geld.

Van beide zaken heeft hij verstand. Uit de binnenzak van zijn colbert tovert hij een lijstje met piepkleine letters. Het staat vol met namen van scouts die zijn komen kijken: Leverkusen en Barcelona, scannen we, alvorens Scheringa het papiertje weer in zijn binnenzak stopt. Maar AZ verkoopt niemand in de winterstop, belooft hij. Althans, dat is ‘voor 98 procent zeker’.

Helemaal zeker weet hij dat AZ niemand koopt en omdat Scheringa verwacht dat andere clubs dat wel doen, is de strijd om de titel geen uitgemaakte zaak. ‘We zijn realistisch. Van der Velden en Moisander komen uit de eerste divisie. We hebben Swerts transfervrij gehaald. Mogen we dan bescheiden zijn?’, aldus de man, die op de jaarlijkse lijst van rijken van het blad Quote zakte van 31 naar 97.

Hij wijst op de blessures. Dembélé trainde zondag weer pijnvrij, de aanvoerders Jaliens en Schaars ontbraken. Daarom is Van Gaal ook zo trots dat zijn elftal zonder drie basisspelers won van Twente, dat door N’Kufo op 0-1 had kunnen komen maar daarna geen kans meer had.

Zondag raakt ook nog Pellè geblesseerd, de spits die nooit scoort. De Braziliaan Ari, al bijna vergeten, scoort als invaller twee keer, de tweede keer na een knappe actie van El Hamdaoui, die doelman Boschker handig omspeelt.

Ook El Hamdaoui, bekeken door de Marokkaanse bondscoach Lemerre, is weer frivool af en toe. Helemaal blij is hij niet met zijn wissel, want de licht geblesseerde (knie) Rotterdammer wil graag zo lang mogelijk topschutter blijven. Van Gaal heeft andere belangen. Woensdag komt PSV op bezoek (KNVB-beker), over twee weken Ajax. Het is goed om nog even bescheiden te blijven.
www.volkskant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 10, 2008 3:31 pm

Mwah, bescheiden? Die geitewollensok heb ik sinds 29 april 2007 niet meer in de media gezien, maar gisteren was hij er weer.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 10, 2008 3:37 pm

Ja, als er gewonnen wordt, staat meneer vooraan.

Die kredietcrisis is trouwens nog ergens goed voor. Ik zie Scheringa nu geen 30 miljoen meer in AZ investeren. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella

Bericht door goodfella » ma nov 10, 2008 8:48 pm

Die mongool heeft altijd zijn tong buiten boord hangen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr nov 14, 2008 3:46 pm

Fontein legt na half jaar al functie bij AZ neer
Geschreven op vrijdag, 14 november om 15:15

Maarten Fontein legt zijn functie van directeur commerciële zaken bij AZ neer. Dat maakte de Alkmaarse koploper van de Eredivisie vrijdag op de officiële website bekend. Fontein trad op 1 mei toe tot de directie van de Noord-Hollandse club. Daarvoor was hij tweeënhalf jaar werkzaam als algemeen directeur bij Ajax. Fontein vertrok bij de Amsterdammers na het rapport van commissie-Coronel, waarin de bestuursstructuur van Ajax werd onderzocht. Fontein blijft wel betrokken bij AZ. Hij gaat zich voornamelijk bezighouden met internationale zaken, UEFA en de internationale werkgroep 'Jeugd', waarvan hij voorzitter is.

"Ik heb een belangrijke bijdrage mogen leveren aan de totstandkoming van de langetermijnvisie voor AZ", licht Fontein toe. "Echter ik zie onvoldoende mogelijkheden om mijn leidinggevende kwaliteiten, ervaring en ambities op strategisch, beleidsmatig en internationaal niveau voldoende invulling te blijven geven in combinatie met de vereiste dagelijkse operationele uitvoerende commerciële zaken."

www.voetbalzone.nl
De ijscoverkoper is hem dus alweer gesmeerd.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 14, 2008 4:34 pm

"Echter ik zie onvoldoende mogelijkheden om mijn leidinggevende kwaliteiten, ervaring en ambities op strategisch, beleidsmatig en internationaal niveau voldoende invulling te blijven geven in combinatie met de vereiste dagelijkse operationele uitvoerende commerciële zaken."
En dat betekent?

Wat een opgeblazen kikker. :excited.gif:

Harm

Bericht door Harm » vr nov 14, 2008 4:36 pm

Dat AZ maar een nationaal flutonrganisatietje is :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 14, 2008 4:39 pm

Waar hij veel te goed voor is. Dat zal hij inderdaad wel bedoelen. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 14, 2008 6:03 pm

Tja. Het komt, zoals wel vaker, wat ongelukkig z'n strot uit. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Met de naam AZ is het internationaal gezien natuurlijk moeilijk ijsjes verkopen.

Toch jammer dat hij niet voor Ajax is blijven werken. Want ik heb het idee dat hij commercieel echt goede zaken voor ons had kunnen blijven doen.
Nil volentibus arduum

Rob

Bericht door Rob » zo nov 16, 2008 4:33 pm

AZ dus 1-1 tegen een dapper strijdend Vitesse. Velthuizen heeft Vitesse een paar keer in de wedstrijd gehouden, maar ook Vitesse heeft een aantal goede kansen (onterecht afgekeurde goal) gekregen. AZ is zeker te kloppen, maar onze verdedigers krijgen het volgende week een stuk drukker dan vandaag. Met name El Hammdaoui is levensgevaarlijk.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 16, 2008 5:43 pm

m.i. was het doelpunt van Vitesse ook onterecht goedgekeurd (buitenspel).
Verder speelde Vitesse een prima wedstrijd ...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 16, 2008 9:04 pm

Waarom speelt Pelle niet? Is hij geblesseerd?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 16, 2008 9:08 pm

Ja.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo nov 16, 2008 10:42 pm

Wordt Romero nog geschorst na zijn aanslag in de laatste minuut?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 17, 2008 11:10 am

Dat lijkt me wel. Romero kan Bouaouzan de hand schudden.

Van Gaal was na afloop opvallend mild over de arbitrage. Hij wist waarschijnlijk dat zijn ploeg goed was weggekomen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 17, 2008 11:14 am

Van Gaal zei terecht dat hij al twintig jaar pleit voor electronische hulpmiddelen om de arbitrage te ondersteunen. Een scheidsrechter kan nu eenmaal niet alles zien.

Die Romero is veel te wild.

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 17, 2008 11:15 am

De scheidsrechter heeft het gezien en beoordeeld. Als ik het me goed herinner, betekent dat dat de tuchtcommissie de scheidsrechter niet zal overrulen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 17, 2008 11:17 am

Hij heeft geen geel gegeven, dus volgens mij kan het wel.

Denk overigens dat Romero ontsnapt.

Khraa

Bericht door Khraa » ma nov 17, 2008 11:20 am

Volgens mij kan het niet.

Alleen iets dat de scheids niet heeft gezien kan achteraf nog worden bestraft.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 17, 2008 11:20 am

joey schreef:Van Gaal zei terecht dat hij al twintig jaar pleit voor electronische hulpmiddelen om de arbitrage te ondersteunen. Een scheidsrechter kan nu eenmaal niet alles zien.
Ja, maar Van Gaal gaat ook al twintig jaar uit zijn plaat zodra zijn ploeg wordt benadeeld.

De tuchtcommissie moet deze fase maar even opnieuw beoordelen. Die Romero is mij veel te gevaarlijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 17, 2008 11:24 am

Ik vind ook dat het tijd wordt (of allang tijd is) voor het gebruik van electronische hulpmiddelen. Het is te gek voor woorden dat in een sport waarin miljoenen omgaan clubs, spelers en supporters afhankelijk zijn van het beperkte inzicht van een op het veld rondrennend individu. Het gebeurt regelmatig dat een heel stadion iets ziet en de scheidsrechter niet.

Van Gaal klaagt inderdaad vaak over de arbitrage, maar hij kan dat ook doen omdat de arbitrage steeds omstreden is.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 17, 2008 11:25 am

Jinne schreef:Wordt Romero nog geschorst na zijn aanslag in de laatste minuut?
Er werd in ieder geval ruim voldoende aandacht aan besteed in Studio Voetbal. Had inderdaad net zo goed een Bouaozannetje kunnen worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten