FC Twente - AFC Ajax 01-11-2008
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Momenteel maakt het me allemaal niet uit hoe we winnen; we hebben een veredeld Jong Ajax in het veld staan door al die b,lessures en 6 op 6 uit Tukkerland meenemen is boven verwachting.
Ik heb me erbij neergelegd dat het Ajax-voetbal nog een lichtjaartje of wat van ons afstaat. Laten we dan, tot het arriveert, maar met betonvoetbal de punten binnen roeien. Ik wil namelijk eindelijk weer eens een kampioensfeest! Kan me niet meer schelen hoe!
Ik heb me erbij neergelegd dat het Ajax-voetbal nog een lichtjaartje of wat van ons afstaat. Laten we dan, tot het arriveert, maar met betonvoetbal de punten binnen roeien. Ik wil namelijk eindelijk weer eens een kampioensfeest! Kan me niet meer schelen hoe!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
We hebben onder MVB een kwartiertje voetbal gezien, tegen een tegenstander die, toen ze even gas gaven AJAX te kijk zette.Nu zijn we dus een wedstrijdje of wat bezig.En het wordt met de week minder.InnerHarbour schreef:Voetske schreef:De herkenbaarheid van het spelletje ..
Van dit soort uitspraken krijg ik spontaan jeuk op de meest intieme plaatsen.![]()
Zoals Ajax altijd voorstaat:
1. winnen
2. met goed voetbal.
Niet andersom. Gisteren door omstandigheden een Italiaanse wedstrijd overwinning. Heb ik geen enkel probleem mee. Maar een azijnzeiker zoals jij begint hier mensen gelijk voor pisvee supporters uit te maken. De opperazijnzeiker, Joey, vindt degene die niet zoals hij denkt mensen die er niets van snappen wat Ajacied is, man ik lach types zoals jullie recht in je gezicht uit, boeien wat volgens jullie normen een Ajacied is.
Weer drie punten op weg naar het kampioenschap, kan jij lekker zeggen "maar hoe zat het nu altijd met de herkenbaarheid van het spelletje.........."
Verder vind ik het niet zo intersant of dat je mij en anderen uitlacht, azijnzeiker noemt.Misschien zou je wat inhoudelijker op de wdstrijd in kunnen gaan, en vertellen wat spelers dan gisteren zoal goed deden, waar de kwaliteiten gisteren te zien waren, inplaats van steeds maar het zelfde liedje te zingen van "Weer drie punten ", en " twee vingers in de neus " ..
Blij met de punten ...
Ik ben blij met het resultaat.Maar dan houdt het op ..Real Ajax schreef:AT is dan ook bezaaid met mensen die vinden dat Ajax altijd zoals gisteren moet spelen.
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 02, 2008 12:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- Jinne
- Site Admin
Prima resultaat. Durfde gisteren niet teletekst raad te plegen toen ik thuiskwam en ik moest ook nog de samenvatting voordat ik geloofde dat de Tukkers er echt niet 3 hadden gemaakt.
Ondanks een beroerde start nu toch gewoon gedeeld eerste. Dat stemt me tevreden.
Ondanks een beroerde start nu toch gewoon gedeeld eerste. Dat stemt me tevreden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Tuurlijk heeft Voetske gelijk. Het was een draak van een pot. Ik zei al hierboven: lichtjaren van Ajax-voetbal verwijderd. De excuses zijn in ieder geval de ziekenboeg en vermoedelijk het trainerstrio; maar goed. Die hebben nog de tijd (zeker als we blijven winnen). Ik zit momenteel in de fase dat winnen veruit het belangrijkst is; goed voetbal komt ooit weer (zo smeek ik hoopvol). Maar volstrekt terecht roepen Joey, Voetkse c.s. dat het niet om aan te zien is. Want imo hoort een Ajacied zich eigenlijk te schamen voor de wedstrijd van gisteren.Voetske schreef:We hebben onder MVB een kwartiertje voetbal gezien, tegen een tegenstander die, toen ze even gas gaven AJAX te kijk zette.Nu zijn we dus een wedstrijdje of wat bezig.En het wordt met de week minder.InnerHarbour schreef:Voetske schreef:De herkenbaarheid van het spelletje ..
Van dit soort uitspraken krijg ik spontaan jeuk op de meest intieme plaatsen.![]()
1. winnen
2. met goed voetbal.
Niet andersom. Gisteren door omstandigheden een Italiaanse wedstrijd overwinning. Heb ik geen enkel probleem mee. Maar een azijnzeiker zoals jij begint hier mensen gelijk voor pisvee supporters uit te maken. De opperazijnzeiker, Joey, vindt degene die niet zoals hij denkt mensen die er niets van snappen wat Ajacied is, man ik lach types zoals jullie recht in je gezicht uit, boeien wat volgens jullie normen een Ajacied is.
Weer drie punten op weg naar het kampioenschap, kan jij lekker zeggen "maar hoe zat het nu altijd met de herkenbaarheid van het spelletje.........."
Verder vind ik het niet zo intersant of dat je mij en anderen uitlacht, azijnzeiker noemt.Misschien zou je wat inhoudelijker op de wdstrijd in kunnen gaan, en vertellen wat spelers dan gisteren zoal goed deden, waar de kwaliteiten gisteren te zien waren, inplaats van steeds maar het zelfde liedje te zingen van "Weer drie punten ", en " twee vingers in de neus " ..
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Ajaciedjuh
We moeten ook weer niet gaan overdrijven. Gisteren was het voetbal inderdaad slecht, maar het resultaat goed.
Daarnaast was Twente ook niet geweldig. Ze hebben vrij weinig kansen kunnen creëren. Je kunt zien dat de organisatie achterin toch een stuk beter in elkaar steekt, dan de laatste jaren. Dat is een verdienste van de staf (met zo'n volgens velen zwakke verdediging).
Daarnaast heb ik dit jaar al meer goede wedstrijden thuis gezien, dan de afgelopen jaren. Het is dat we in tegenstelling tot gisteren, de kansen niet benutten, anders hadden we die thuiswedstrijden allemaal dik gewonnen. En dit met redelijk tot goed voetbal.
Ook het gemis van kwaliteit door blessures (en schorsing) kan in de toekomst een positief impuls geven. Nogmaals als de volgende spelers er weer bij zijn, dan is dat gewoon een kwaliteitsinjectie: Stekelenburg, Sulejmani, Suarez, Enoh en Aissati. Daarnaast heb je met Dario, Gabri, De Jong, Sno, Lindgren, Vermeer, Sarpong, Sno prima vervangers op de bank zitten.
In de winterstop nog een kwaliteitsinjectie in de achterhoede en we kunnen vol voor het kampioenschap gaan. Als we tot de winterstop kunnen bijblijven, dan kunnen we in de winterstop verder bouwen aan het team. Dan ben ik ervan overtuigd dat dat ook het voetbal ten goede komt.
Dit soort wedstrijden zullen ook dan er nog steeds tussenin blijven zitten, maar als je ze wint, dan zet je een grote stap op weg naar het kampioenschap.
Daarnaast was Twente ook niet geweldig. Ze hebben vrij weinig kansen kunnen creëren. Je kunt zien dat de organisatie achterin toch een stuk beter in elkaar steekt, dan de laatste jaren. Dat is een verdienste van de staf (met zo'n volgens velen zwakke verdediging).
Daarnaast heb ik dit jaar al meer goede wedstrijden thuis gezien, dan de afgelopen jaren. Het is dat we in tegenstelling tot gisteren, de kansen niet benutten, anders hadden we die thuiswedstrijden allemaal dik gewonnen. En dit met redelijk tot goed voetbal.
Ook het gemis van kwaliteit door blessures (en schorsing) kan in de toekomst een positief impuls geven. Nogmaals als de volgende spelers er weer bij zijn, dan is dat gewoon een kwaliteitsinjectie: Stekelenburg, Sulejmani, Suarez, Enoh en Aissati. Daarnaast heb je met Dario, Gabri, De Jong, Sno, Lindgren, Vermeer, Sarpong, Sno prima vervangers op de bank zitten.
In de winterstop nog een kwaliteitsinjectie in de achterhoede en we kunnen vol voor het kampioenschap gaan. Als we tot de winterstop kunnen bijblijven, dan kunnen we in de winterstop verder bouwen aan het team. Dan ben ik ervan overtuigd dat dat ook het voetbal ten goede komt.
Dit soort wedstrijden zullen ook dan er nog steeds tussenin blijven zitten, maar als je ze wint, dan zet je een grote stap op weg naar het kampioenschap.

- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Jullie moeten allemaal niet zo zeiken. Bijna niemand hier gaf Ajax vooraf een kans tegen dit Twente en na 90 minuten win je er 'gewoon' met 2-0. Gezien de blessures en de ontwikkeling van de ranglijst zijn de punten meer dan welkom. Ook weer de 0 gehouden door onze 'gatenkaas'dus zo slecht is het allemaal niet. Thuis heb je 20 kansen nodig om 1 goal te maken en hier maak je twee goals uit twee kansen. Zo moet dat gewoon.
Jij verlangt dingen die niet realistisch zijn, we hebben bijna tien jaar kutvoetbal gezien met een of twee zielig kampioenschapjes er tussendoor.. Zeker de laatste vijf jaar waren diep triest. Het is nu maar eens zaak dat we rustig opbouwen en stabiel worden en stabiel gaan presteren, natuurlijk moet het uitgangspunt van Ajax altijd mooi voetbal blijven. Maar je kunt niet van kut voetbal zonder resultaat opeens naar mooi voetbal mét resultaat vliegen. We moeten het in stapjes doen, eerst stabiel presteren totdat we stabiel genoeg zijn en de ruimte hebben om te presteren én mooi te voetballen. Zeker met de vele blessures in de huidige selectie doen we het voorlopig wel aardig, dus ik denk dat we nu maar eens op moeten houden met dat gemauw en godverdomme eens geduld moeten gaan hebben!Voetske schreef:We hebben onder MVB een kwartiertje voetbal gezien, tegen een tegenstander die, toen ze even gas gaven AJAX te kijk zette.Nu zijn we dus een wedstrijdje of wat bezig.En het wordt met de week minder.InnerHarbour schreef:Voetske schreef:De herkenbaarheid van het spelletje ..
1. winnen
2. met goed voetbal.
Dank, Weekend Cees!Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Maar volstrekt terecht roepen Joey, Voetkse c.s. dat het niet om aan te zien is. Want imo hoort een Ajacied zich eigenlijk te schamen voor de wedstrijd van gisteren.
Weet je wat het is? De intentie is er niet eens meer om Ajax-voetbal te spelen. Het gaat puur om het resultaat. Bij Ajax ging het altijd om iets meer. Maar misschien is die tijd definitief voorbij en zijn we een heel gewone, modale club geworden.

Die blessures zijn geen excuus. Zowat alle spelers die Ajax gisteren in het veld had staan zouden bij Twente 'gewoon' een basisplaats hebben. Sterker nog, wij hadden een speler als Kennedy op de bank. Een voormalige sterkhouder van Twente. Ook met de spelers van gisteren was het mogelijk om tenminste een poging te doen om te voetballen.
Wij hebben ons gisteravond voor de zoveelste keer dit seizoen (de afgelopen jaren) zitten schamen. Voor mij is het onderhand wel duidelijk, ik wil een échte trainer voor de groep. Een trainer die begrijpt waar Ajax voor staat, en daarnaar handelt. Geen beginneling die even genoeg heeft van golfen, maar iemand die zijn vak verstaat. Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik wil LVG terug. Die persconferenties neem ik wel op de koop toe. Louis, come home!

Het stinkt aan alle kanten!
Het gaat mij ook niet om MVB, het gaat mij eromheen dat er hier teveel mauwers zijn die continue lopen te zeiken alsof ze Ajax van een triest prestatieloos middenmotor niveau naar een strak combinerend Real Madrid niveau willen zien gaan in een seizoenswisseling. Niemand kan dat, ook LVG niet. Die zou zelfs alleen maar gefrustreerder raken en de pleuris uit laten breken. Nou dan zijn we al helemaal ver van huis. Ajax speelt al zeker 5 jaar tergend kut, eerst maar eens stabiel worden qua presteren en dan mooi voetbal.joey schreef:Het gaat me niet eens om MVB. Ik wil niet doorklungelen met trainers van onduidelijk niveau. Ik wil een vakman voor de groep.
Tot nu toe mag je de thuisreeks als stabiel bestempelen, Peter. Dit Ajax heeft aan 1 doelpunt genoeg. Dat was vorig seizoen wel anders.Peter schreef:
Verder zal Ajax heus niet stabiel presteren als het zo ondermaats blijft voetballen zoals nu. Dan zijn helemaal de rapen gaar, want dan heb je afbraakvoetbal en geen resultaten.
En dan op het moment supreme de titel verspelen, het seizoen erop 12de worden. Nee, ik pas voor een trainer die teert op het geen hij 13 jaar geleden heeft gepresteerd.joey schreef: Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik wil LVG terug. Die persconferenties neem ik wel op de koop toe. Louis, come home!![]()
Grotendeel mee eens. Alleen, een proces van stabiel presteren en mooi voetballen lijkt me wel degelijk mogelijk in deze competitie. Zeker tegen de onderste helft van de ranglijst moet hierop 'geoefend' kunnen worden.Daniel_vT schreef:
Jij verlangt dingen die niet realistisch zijn, we hebben bijna tien jaar kutvoetbal gezien met een of twee zielig kampioenschapjes er tussendoor.. Zeker de laatste vijf jaar waren diep triest. Het is nu maar eens zaak dat we rustig opbouwen en stabiel worden en stabiel gaan presteren, natuurlijk moet het uitgangspunt van Ajax altijd mooi voetbal blijven. Maar je kunt niet van kut voetbal zonder resultaat opeens naar mooi voetbal mét resultaat vliegen. We moeten het in stapjes doen, eerst stabiel presteren totdat we stabiel genoeg zijn en de ruimte hebben om te presteren én mooi te voetballen. Zeker met de vele blessures in de huidige selectie doen we het voorlopig wel aardig, dus ik denk dat we nu maar eens op moeten houden met dat gemauw en godverdomme eens geduld moeten gaan hebben!
Dat is nou net het voordeel van onze MM-competitie. Je hebt veel tijd en ruimte om een systeem of een speelwijze in te slijpen en uit te kristalliseren. Een heel ander verhaal dan in Italie, Engeland, Duitsland of Spanje, waar bijna elke wedstrijd een finale is.
Er zal altijd een wedstrijd tussen zitten waar we puur voor het resultaat moeten gaan. Daarmee verloochent Ajax zich wat mij betreft echt niet, zolang het maar incidenteel gebeurt en het proces van mooi voetballen én stabiel presteren voorop blijft staan.
Wat is dat stabiel presteren, ik bedoel hoe moet ik dat dan zien ?.Is dat ongeacht het vertoonde spel kampioen worden ?.Daniel_vT schreef:Jij verlangt dingen die niet realistisch zijn, we hebben bijna tien jaar kutvoetbal gezien met een of twee zielig kampioenschapjes er tussendoor.. Zeker de laatste vijf jaar waren diep triest. Het is nu maar eens zaak dat we rustig opbouwen en stabiel worden en stabiel gaan presteren, natuurlijk moet het uitgangspunt van Ajax altijd mooi voetbal blijven. Maar je kunt niet van kut voetbal zonder resultaat opeens naar mooi voetbal mét resultaat vliegen. We moeten het in stapjes doen, eerst stabiel presteren totdat we stabiel genoeg zijn en de ruimte hebben om te presteren én mooi te voetballen. Zeker met de vele blessures in de huidige selectie doen we het voorlopig wel aardig, dus ik denk dat we nu maar eens op moeten houden met dat gemauw en godverdomme eens geduld moeten gaan hebben!
Laat ik voorop stellen dat ik nergens heb geroepen dat MVB niet de tijd moet krijgen, en nergens roep dat ie maar moet vertrekken.Nergens dat het niet met stapjes moet gaan.Maar, maar dat is mijn beleving, het wordt met de week slechter .. inplaats van stabiel presterend voetballend gezien vooruitgang te boeken .
Wat me ook opvalt, en dat is dan voor degene die zich aangesproken voelen ( zonder bijbedoelingen verder hoor ) .. ik ben zo'n jaar of vijf geleden op dit forum komen aanwaaien.En op een enkeling na was het altijd het zelfde: AJAX wint ( of verliest ) en WIJ keken naar het vertoonde spel, WIJ keken dan of dat er per wedstrijd die vooruitgang er aan zat te komen.Met of zonder blessures, kijken of dat je iets " herkenbaars " terug kon vinden in het AJAX spel.En we verfoeide de manier van hoe Psv het deed, no way bij AJAX dus.
Nu door de jaren heen zie je dat veranderen, men gaat steeds een stukje lager zitten, ik ook.Zelfs ik ben nu minder kritisch dan in het begin van mijn forumtijd hier.Bewust ( of onbewust ) zijn we steeds meer naar het resultaat op zich gaan kijken .( ook Joey, want ik durf te stellen dat Joey, net als ik blij zal zijn met een eventueel kampioenschap ).Steeds de lat wat lager leggen, steeds dat beetje meer wanhoop, steeds dat meer en meer gaan hunkeren naar de landstitel.Zo erg zelfs, maar dat is mijn mening, dat we nu op een punt zijn aangeland waarop het hoe dat gaat gebeuren niet meer intersant is, of zoals WKCDWN het zegt
.Ik heb me erbij neergelegd dat het Ajax-voetbal nog een lichtjaartje of wat van ons afstaat. Laten we dan, tot het arriveert, maar met betonvoetbal de punten binnen roeien. Ik wil namelijk eindelijk weer eens een kampioensfeest! Kan me niet meer schelen hoe!
En hij is niet de enige.De anders altijd kritische Lucas, Wimpey, Zuidema en dan vergeet ik er nog een paar, in al hun woorden kun je uitmaken dat men minder scherp is geworden over wat ooit de trots van Nederland was.En ik zeg dat ook weer zonder iemand kwaad te willen maken of zo.Het zij zo.
Stabiel presteren, dat kun je ook door een andere spelmanier te kiezen, dan wat je nu al weer tig wedstrijden ziet.Dat zou, zelfs met deze blessurelijst ook moeten kunnen.Immers niks zou van Basten tegen moeten houden om te bouwen bouwen aan deze spelers, waarvan er vorig seizoen 80% gewoon basis spelers waren, die stapjes te laten doen waar jij het over hebt.Niks van dat alles, dicht timmeren, inzakken, en hopen maar.Beetje kansen benutten was het 4-2 voor Twente geworden, Idem dito tegen Heracles.
En dan hebben we ook nog het geluk dat onze concurenten ( eindelijk lijkt Psv na 6 jaar minder te zijn geworden ) niet de grote zak met geld hebben om zich zo drastisch te versterken als AJAX ( we hebben de luxe om een speler van 6 miljoen op de bank te zetten ) .Ondanks de blessures, toch nog een elftal op de been kunnen brengen dat vorige seizoen 2e is geworden, en op een haar na het kamp;ioenschap miste, lang geleden dat een trainer bij AJAX die luxe had.
Afijn, we wachten maar weer af.Maar mochten de volgende wedstrijden weer zo dramatisch zijn als tot wat ik nu toe van dit AJAX gezien heb blijf ik hier lekker azijnzeiken, maar dat had je denk ik wel verwacht

AJAX AJAX AJAX
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Van de 17 uitwedstrijden zitten er een paar tussen die je no matter what moet winnen. Bijvoorbeeld omdat je dan 'bonuspunten' pakt, AZ en PSV zie ik ook nog niet 1-2-3 winnen in de Grolsch Veste. Wat mij betreft de volgende sleutelverdeling:
Winnen-maakt-me-niet-uit-hoe, dus als we 10 spelers missen zorgen dat die 3 punten er komen, al stel je 11 keepers op:
FC Twente, AZ, sc Heerenveen, FC Groningen, NAC, PSV
Winnen, maar met in ieder geval een veldoverwicht en het scheppen van kansen. Kansen weggeven ingecalculeerd, wij moeten wel beter zijn
NEC, Roda JC, FC Utrecht, Feyenoord, Heracles
Soeverein winnen, niets op af te dingen, nooit in de problemen geweest, acceptabele pot
Willem II, Sparta, De Graafschap, ADO, Vitesse
Winnen met een galavoorsteling
FC Volendam
Dit is voor mij het niveau wat ik verwacht in uitwedstrijden. Bij Twente ligt mijn acceptatielevel dus een stuk lager dan in Volendam. Als we daar zo spelen, ja dán mag je zeiken. Ook als we tien man missen.
We zien overigens dat Ajax zich niets aantrekt van mijn verdeelsleutel, want alleen FC Twente klopt.
Winnen-maakt-me-niet-uit-hoe, dus als we 10 spelers missen zorgen dat die 3 punten er komen, al stel je 11 keepers op:
FC Twente, AZ, sc Heerenveen, FC Groningen, NAC, PSV
Winnen, maar met in ieder geval een veldoverwicht en het scheppen van kansen. Kansen weggeven ingecalculeerd, wij moeten wel beter zijn
NEC, Roda JC, FC Utrecht, Feyenoord, Heracles
Soeverein winnen, niets op af te dingen, nooit in de problemen geweest, acceptabele pot
Willem II, Sparta, De Graafschap, ADO, Vitesse
Winnen met een galavoorsteling
FC Volendam
Dit is voor mij het niveau wat ik verwacht in uitwedstrijden. Bij Twente ligt mijn acceptatielevel dus een stuk lager dan in Volendam. Als we daar zo spelen, ja dán mag je zeiken. Ook als we tien man missen.
We zien overigens dat Ajax zich niets aantrekt van mijn verdeelsleutel, want alleen FC Twente klopt.