Kun je nagaan hoe verhet nivo van AJAX is gezakt.En waarom hoor ik jouw niet meer over dat je het AJAX voetbal wilt zien, over enkele schijven, met buitenspelers die de achterlijn halen, een aktie in huis hebben, opbouw van achteruit, doorschuivende middenvelder, backs die over hun man gaan, een AJAX dat druk zet op de tegenstander, inplaats van steeds maar achteruit te lopen, waarom hoor ik jou daar nooit meer over ?.LucaS schreef:Natuurlijk speelde opperpruster Sno prima
FC Twente - AFC Ajax 01-11-2008
Laatst gewijzigd door 999 op za nov 01, 2008 9:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Grappig dit. Jij doet nu alsof het systeem heiligmakend is. Ik vind dat de spelers bepalen of je een heiligmakend systeem kunt opzetten.joey schreef:Dat maakte hem niets uit, hij zette desnoods Dave van den Bergh linksbuiten, maar hij handhaafde altijd het systeem en de speelwijze die bij Ajax paste.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Tuurlijk niet. Je koopt toch in om een bepaald systeem te spelen? Je koopt toch geen bulk aan spelers om ze het vervolgens zelf uit te laten zoeken? Bij het Nederlands elftal moet je het doen met datgene wat voor handen is, maar als clubtrainer kun je inkopen op een bepaald systeem.goodfella schreef:Grappig dit. Jij doet nu alsof het systeem heiligmakend is. Ik vind dat de spelers bepalen of je een heiligmakend systeem kunt opzetten.joey schreef:Dat maakte hem niets uit, hij zette desnoods Dave van den Bergh linksbuiten, maar hij handhaafde altijd het systeem en de speelwijze die bij Ajax paste.
De prangende vraag is of het spel zòveel beter wordt als we compleet (lees: de 3 á 4 basisspelers weer fit zijn) zijn? Ik verwacht van niet, onder Marco eerlijk gezegd. Ik mis immers de intentie om naar het echte Ajax-voetbal te streven én er naar toe te werken. Maar goed, als bijna iedereen weer fit kan er weer gesteund worden op het surplus aan individuele kwaliteit....
AFCA!
Inderdaad, perfect verwoord! Joey, jij gaat niet bepalen of ik iets begrijp van het wezen van onze club. Voetbal gaat tenslotte om winnen, en natuurlijk 1000000 keer liever met mooi voetbal, maar naar de omstandigheden hebben we alle redenen om ontzettend blij te zijn met de stand van zaken. Als alle tussenstanden zo blijven, zijn we na vandaag gewoon koploper! En jij maar zeiken. Nee, volgens mij begrijp jij niets van voetbal.goodfella schreef:De wezen van onze club? Laat Ajax eerst maar eens winnen! Aan goed voetbal en desondanks toch verliezen heb je niks. Volgens mij snap jij niets van het spel voetbal.joey schreef: Werkelijk, ik heb me zitten verbijten. Degenen die een gat in de lucht springen, omdat ze alleen om het resultaat geven, begrijpen niets van het wezen van onze club.

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ajax liep niet doelloos terug, maar wachtte Twente bewust bij de middellijn op. Zodra ze die lijn passeerden werd er voortdurend gegroepeerd druk op man en bal gezet. In de 2e helft, toen Twente eindelijk aanzette en Ajax op de proef werd gesteld, bleek dat Ajax wat dat betreft de zaken wel degelijk goed voormekaar had. Heel compact spelend, spelers die mekaar daardoor goed konden ondersteunen, prima.Voetske schreef:
Kun je nagaan hoe verhet nivo van AJAX is gezakt.En waarom hoor ik jouw niet meer over dat je het AJAX voetbal wilt zien, over enkele schijven, met buitenspelers die de achterlijn halen, een aktie in huis hebben, opbouw van achteruit, doorschuivende middenvelder, backs die over hun man gaan, een AJAX dat druk zet op de tegenstander, inplaats van steeds maar achteruit te lopen, waarom hoor ik jou daar nooit meer over ?.
Het gemis van al die andere elementen geef ik je groot gelijk in. Die zijn niet aanwezig. Als Ajax in balbezit was, was het spel vaak matig tot bar slecht. Maar je moet ook over de spelers beschikken, die de kwaliteit hebben om dat soort zaken uit te voeren. Dat kan je van dit Ajax sowieso niet verlangen met die waslijst aan afwezigen. Of we al die elementen terug zullen zien onder MVB als de selectie weer volledig fit is, zal nog moeten blijken.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za nov 01, 2008 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar Lucas, al wat ik opnoem hebben we dit seizoen nog niet een keer gezien.Wel bevliegingen van het individu, iets wat je eerdere jaren zo verfoeide.Wat AJAX laat zien, zelfs met de blessures is toch niet om aan te zien.En natuurlijk, zelfs Joey is blij dat we gewonnen hebben.Maar voor de rest heeft ie wel gelijk.Dit is slecht wat je ziet op het veld.Tot andere conclusie kun je eigenlijk niet komen.Persoonlijk vind ik dat dit AJAX het slechtste voetbal van de laatste 8 jaar laat zien ..LucaS schreef:Dat verwacht ik ook hoor, Voets, maar als er zoveel spelers ontvreken, begrijp ik wel dat dat even niet gaat. Overigens speelde Ajax gewoon 433, alleen de voorhoedespelers hielden geen bal vast
Blij met de punten ...
Ik ben het niet met je eens. Ik zie een Ajax dat probeert op te bouwen van achteruit en waar langzaam aan weer positiespel terugkomt. Niet voor niets herkende ik de woorden van Johnk dat een aantal fases weer iets van het Ajax van Blind terug te zien was. Een hoopgevende ontwikkeling. Maar tegen zoveel afwezigen is niet op te vechten. Ajax speelde vandaag uitstekend binnen de mogelijkheden en binnen de gekozen taktiek
I think I lost my fucking headache
- Ajaciedjuh
Stekelenburg, Sulejmani, Suarez, Enoh en Aissati vind ik toch wel verbeteringen hoor. Dat zijn er 5 (minimaal 4).Voetske schreef:Het aantal afwezigen beperkt zich, in principe tot 2 sspelers Suarez en Sjulimani.De rest zijn gelijkwaardige vervangers.Maar ook dat heeft niks met het vertoonde spel te maken.Maar goed, op naar de volgende tob-wedstrijd ..
En als die aankopen geblesseerd zijn?Peter schreef:Tuurlijk niet. Je koopt toch in om een bepaald systeem te spelen? Je koopt toch geen bulk aan spelers om ze het vervolgens zelf uit te laten zoeken? Bij het Nederlands elftal moet je het doen met datgene wat voor handen is, maar als clubtrainer kun je inkopen op een bepaald systeem.goodfella schreef:Grappig dit. Jij doet nu alsof het systeem heiligmakend is. Ik vind dat de spelers bepalen of je een heiligmakend systeem kunt opzetten.joey schreef:Dat maakte hem niets uit, hij zette desnoods Dave van den Bergh linksbuiten, maar hij handhaafde altijd het systeem en de speelwijze die bij Ajax paste.
Ach ja, Ajax zou verliezen en dus ben ik blij met deze 0-2! Ook in de uitwedstrijden zien we een dalende trend als het om tegendoelpunten gaat. De komende 2 wedstrijden ga ik kritisch bekijken en achteraf lekker azijnzeiken. Nu geniet ik eventjes.
Daar noem je er trouwens wel 2 die aanvallend een behoorlijke slok op de borrel schelen. Heb je die 2 voor je, dan kan een middenveld opbouwend/aanvallend ook veel beter functioneren. Maar goed, nog enkele weken. Dan kunnen we eindelijk een topfitte aanvalslijn Sulejmani-KJH-Suarez aanschouwen. Eens kijken of het veldspel dan ook beter wordt.Voetske schreef:Het aantal afwezigen beperkt zich, in principe tot 2 sspelers Suarez en Sjulimani.De rest zijn gelijkwaardige vervangers.Maar ook dat heeft niks met het vertoonde spel te maken.Maar goed, op naar de volgende tob-wedstrijd ..
Gokken op de individuele klasse voorin, en op het moment dat er daar eentje weg valt krijg je weer zo'n reeks bagger wedstrijden als nu omdat het elftal nog steeds geen ingespeeld geheel is .. we zullen zien ...Zuidema schreef:Daar noem je er trouwens wel 2 die aanvallend een behoorlijke slok op de borrel schelen. Heb je die 2 voor je, dan kan een middenveld opbouwend/aanvallend ook veel beter functioneren. Maar goed, nog enkele weken. Dan kunnen we eindelijk een topfitte aanvalslijn Sulejmani-KJH-Suarez aanschouwen. Eens kijken of het veldspel dan ook beter wordt.Voetske schreef:Het aantal afwezigen beperkt zich, in principe tot 2 sspelers Suarez en Sjulimani.De rest zijn gelijkwaardige vervangers.Maar ook dat heeft niks met het vertoonde spel te maken.Maar goed, op naar de volgende tob-wedstrijd ..
Blij met de punten ...
Klopt, dat zit erin, zolang het elftal en het systeem nog niet staat. Alhoewel je aanvallers van dat kaliber altijd zult missen als ze uitvallen.Voetske schreef:
Gokken op de individuele klasse voorin, en op het moment dat er daar eentje weg valt krijg je weer zo'n reeks bagger wedstrijden als nu omdat het elftal nog steeds geen ingespeeld geheel is .. we zullen zien ...
Bergkamp zei kortgeleden dat het opbouwen van een TEAM erg veel tijd kost, zoals hij zelf bij Arsenal met Wenger had mogen meemaken. "Waar Marco naar toe wil met Ajax, vergt geen maanden, maar is een proces van jaren." Het frappeerde mij dat MVB zei dat hij daar eigenlijk nog niet zo bij had stil gestaan en dat hij de woorden van Dennis dan ook zeer ter harte nam.
-
- AT Toto winner 15/16
11 nu al.. het worden er steeds meer.. volgens mij 3 of 4 basisspelers valt allemaal wel mee hoor. Hoe komt het eigenlijk dat we zoveel geblesseerden hebben steeds?Ajax Rules schreef:Ze missen 11 spelers! Wat wil je dan?joey schreef:Ik niet, RA, want uiteindelijk win je niets met baggervoetbal. Dit geluk blijft niet duren.
Dat zei Van Basten dus niet.Zuidema schreef:Bergkamp zei kortgeleden dat het opbouwen van een TEAM erg veel tijd kost, zoals hij zelf bij Arsenal met Wenger had mogen meemaken. "Waar Marco naar toe wil met Ajax, vergt geen maanden, maar is een proces van jaren." Het frappeerde mij dat MVB zei dat hij daar eigenlijk nog niet zo bij had stil gestaan en dat hij de woorden van Dennis dan ook zeer ter harte nam.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Niet letterlijk, maar wel van die strekking, volgens mij.Bertje schreef:
Dat zei Van Basten dus niet.
Ik zit te zoeken naar dat desbetreffende stukkie.
Stond het niet in het AD?
Ah, gevonden. In het Parool:
Van Basten: ''Dennis refereerde aan zijn periode bij Arsenal en hij zei dat je niet in termijnen van weken of maanden moest denken, maar in seizoenen. Ik ben door die opmerking niet tot een ander inzicht gekomen, al is zo'n nuance natuurlijk wel op z'n plaats. Mijn werkwijze zal er niet door veranderen, maar het verwachtingspatroon zal je hier een daar wel moeten bijstellen.''
Laatst gewijzigd door Zuidema op za nov 01, 2008 10:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.