PSV 2008 - 2009
Gelezen op PSV netwerk

Geachte heer/mevrouw, Gaarne zou ik willen vragen of ik om principiele redenen ontheffing kan krijgen van mijn belastingplicht. Indirect sponsort de staat nu via de miljardensteun aan Aegon en Fortis zowel Ajax als Feyenoord. Natuurlijk vind ik de miljardensteun te begrijpen, maar dan moet de sponsoring naar deze twee clubs ook stopgezet worden. Mijn eigen favoriete club is PSV, gaat de staat deze club ook sponsoren ?
Zojuist deze mail verstuurd aan het ministerie van financien via hun webiste.
I think I lost my fucking headache
Zo is dat, één supporter staat voor iedere supporter !
Nu even wat serieuze zaken:

Nu even wat serieuze zaken:
En heeft iemand van deze jongen gehoord ?Ola Toivonen maakt veel indruk op PSV
EINDHOVEN - Een definitieve beslissing laat misschien nog enkele dagen op zich wachten, maar alles wijst erop dat PSV serieus werk gaat maken van de overgang van Ola Toivonen.
De 22-jarige aanvaller van Malmö FF bevalt de scouts van de Eindhovense club elke keer een beetje beter. Dinsdagavond bekeek Luc Nilis hem tijdens de competitiewedstrijd tegen Ljungskile. Toivonen maakte met twee doelpunten na rust het verschil, Malmö FF won de uitwedstrijd met 1-3.
In Zweden geldt Toivonen als een groot talent en zo benadert PSV hem ook. De spits is 'misschien' nog niet helemaal klaar voor het grote werk, zo denkt de technische staf, maar kan wel uitgroeien tot een klasbak.
Over anderhalve week zit de Zweedse competitie erop. Op dat moment is Toivonen waarschijnlijk over te nemen van Malmö FF. De scouts van PSV hebben hun werk gedaan, ze zagen de spits al minstens zes keer live aan het werk en waren over het algemeen zeer gecharmeerd van Toivonen. Vorige week brachten hoofdtrainer Huub Stevens en technisch manager Adrie van Kraaij een bezoek aan Zweden. "Als de trainer zelf gaat kijken, kun je aannemen dat de interesse serieus is", wil Van Kraaij wel bevestigen.
PSV ziet Toivonen als een allround-aanvaller, die in diverse spelsystemen uit de voeten kan als diepe of hangende spits. Zijn forse postuur (1.90 meter) gaat niet ten koste van zijn technische kwaliteiten. Oud-PSV'er Ralf Edström zegt: "Hij is technisch zeer begaafd en ziet het spel goed." Toivonen is zowel links- als rechtsbenig.
Toivonen, zoon van Finse ouders, begon zijn loopbaan bij Degerfors IF, de club uit zijn geboorteplaats, waar trouwens ook Edström ooit debuteerde. Edström speelde destijds samen met de vader van Toivonen. Na twee jaar bij Degerfors maakte de spits in 2006 de overstap naar Örgryte, waar hij voor het eerst op het hoogste niveau uitkwam.
De laatste twee jaar ging het snel met Toivonen. Malmö FF kaapte hem in januari 2007 voor 1,1 miljoen weg bij Örgryte. Hij speelde inmiddels twee A-interlands en baarde opzien door in augustus 2007 een hattrick te scoren in de wedstrijd Jong Zweden - Jong Wales.
Dit seizoen reikte hij bij Malmö FF tot een veel hogere productie dan in eerdere jaren: Toivonen scoorde al elf doelpunten. Opvallend is tevens het enorme aantal gele kaarten, vorig seizoen acht en nu zeven. "Hij heeft wel eens domme kaarten opgelopen", weet Edström. Toivonens contract bij Malmö FF loopt nog door tot 2010.
www.ed.nl
Nederlandse top volgt Zweeds supertalent
EXCLUSIEF - Ajax, PSV en sc Heerenveen volgen de verrichtingen van Robin Söder. De zeventienjarige aanvaller wordt in Zweden als een enorm groot talent voor de toekomst gezien.
Söder staat in Zweden onder contract bij IFK Göteborg. Voor de club maakte hij op 1 juli 2008 zijn debuut in het eerste elftal. Inmiddels kan de spits al op een basisplaats rekenen. In tien wedstrijden maakte Söder tot dusver vijf doelpunten.
De drie Nederlandse clubs hebben de jeugdinternational al enkele malen bekeken, zo heeft een goed ingevoerde bron VoetbalPrimeur laten weten. Vanuit Engeland zouden ook Arsenal, Aston Villa en Newcastle United de verrichtingen van Söder volgen.
De zeventienjarige Söder staat in Zweden bekend als een echte afmaker. Hij wordt al vergeleken met topspits Henrik Larsson, die in 101 interlands 37 doelpunten maakte. Söder is bovendien de jongste speler die voor het Zweedse elftal voor spelers jonger dan 21 jaar in actie kwam.
www.voetbalprimeur.nl
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Het is er maar ééntje GF, daar hoeft niet gelijk een heel 'volk' op aangesproken te worden.goodfella schreef:hihi
Wat een simpel gefrustreerd tyfusvolk is het toch ook.
Ik ben overigens benieuwd hoe PSV zich gaat versterken in de winterstop, want het lijkt er nu dus op dat die Toivonen komt (al lijkt hij volgens het artikel nog niet klaar te zijn voor het grote werk).
Een spits erbij zou handig zijn.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
PSV.nlUitkomst overleg: PSV laat toch Ajax-supporters toe
31 oktober 2008 13:00
De directies van PSV en Ajax hebben overleg gevoerd over het toelaten van Ajax-supporters in Eindhoven. Bij de wedstrijd PSV-Ajax, op 19 april 2009, worden toch Amsterdamse fans toegelaten tot het Philips Stadion. Ook zullen er tussen beide clubs nadere afspraken worden gemaakt met betrekking meereizende supporters.
Eerder werd door de directie van PSV besloten om dit seizoen geen Ajax-supporters in het Philips Stadion toe te laten. Aanleiding voor dit besluit waren de wanordelijkheden die door de meegereisde Ajax-fans bij de laatste ontmoeting tussen beide clubs zijn veroorzaakt. Bij het overleg is besloten om bij de komende wedstrijd in het Philips Stadion maximaal 800 Amsterdamse fans in het uitvak (totale capaciteit 1600 plaatsen) toe te laten; dit mede vanwege de extra maatregelen die Ajax heeft toegezegd te zullen treffen.
Haha, PSV slaat hiermee weer een mooi pleefiguur met die straffe teksten eerst. Goed overleg blabla, PSV maakt dit allemaal lekker zelf wel uit blabla, mooi niet dus.
Wel jammer dat we maar met 800 man mogen, maar beter iets dan niets.
Vind ik ook, wij hebben ook onze mafkezen.Thijs schreef:Het is er maar ééntje GF, daar hoeft niet gelijk een heel 'volk' op aangesproken te worden.
Die komt ook vast, en misschien halen ze die Toivonen voor de toekomst. Afellay zal niet lang meer voor PSV spelen.Ik ben overigens benieuwd hoe PSV zich gaat versterken in de winterstop, want het lijkt er nu dus op dat die Toivonen komt (al lijkt hij volgens het artikel nog niet klaar te zijn voor het grote werk).
Een spits erbij zou handig zijn.
Het stinkt aan alle kanten!
De T.PSV zuinig op talent
Dwarsligger Jonathan via beloften op weg terug
EINDHOVEN, zaterdag
De vijftien miljoen euro die FC Groningen verlangde voor spits Marcus Berg was PSV afgelopen zomer te gortig. De landskampioen koos voor risicospreiding en investeerde het beschikbare geld onder meer in de Nederlandse jongelingen Nordin Amrabat (21), Reimond Manco (18), Stef Nijland (20) en Erik Pieters (20). „Ze hebben allemaal tijd nodig, maar het komt goed met deze jongens”, aldus trainer Huub Stevens.
In de oefenwedstrijden tegen Sporting Portugal, Newcastle United en Everton werden vele PSV-supporters een beetje verliefd op Reimond Manco. De toen nog maar zeventienjarige Peruaan imponeerde met zijn onbevangen acties zelfs de bij Everton-PSV als toeschouwer aanwezige Liverpool-ster Jamie Carragher. ,,Fantastische speler”, zei hij na afloop van het niemendalletje op Goodison Park. Bijna drie maanden later heeft Manco pas vijfenveertig officiële speelminuten achter zijn naam staan. Alleen in de bekerwedstrijd tegen Jong PSV mocht hij een helft meedoen. Afgelopen zaterdag voetbalde het talent zelfs in de A1. ,,Hij speelde niet goed”, vertelt Stevens. „Begrijp me niet verkeerd, zijn instelling was prima. We lieten hem spelen om wat zelfvertrouwen op te doen. Zijn rendement moet namelijk omhoog. Ik lees zo links en rechts dat mensen hem graag in het eerste willen zien, maar dat kan nog niet. Die jongen komt uit een totaal andere wereld en is alleen hier. Van mij krijgt hij de tijd, ik hoop dat anderen hem die tijd ook gunnen.”
Met het aantrekken van Manco, voor een half miljoen euro van Alianza Lima overgenomen, nam PSV een te verwaarlozen risico. De betaalde transfersommen voor Nijland (4 miljoen), Pieters (3 miljoen) en Amrabat (1,7 miljoen) brengen een hoger verwachtingspatroon met zich mee. Amrabat presteert tot op heden puik, Nijland en Pieters hebben meer moeite om aan te pikken. Zij zweven tussen basis, bank en tribune. „Goed spelen bij clubs als FC Groningen en FC Utrecht is een prestatie, maar bij een topclub worden andere dingen gevraagd”, zegt Stevens vergoelijkend. „Hier moet je iedere week top presteren, dat is een groot verschil. Stuk voor stuk hebben ze veel talent, maar ze moeten ook nog veel leren. Ik weet echter zeker dat het goed met ze komt.”
De coach heeft ook de hoop op de ontbolstering van het Braziliaanse talent Jonathan Reis nog niet opgegeven. De spits werd door de Limburger in de voorbereiding uit de selectie gegooid omdat hij eigenhandig het gips om zijn gebroken voet verwijderde en later een afspraak voor een mri-scan miste. ,,Vorige week stond hij tot mijn verbazing in de kleedkamer van het eerste en dat was niet de bedoeling”, lacht Stevens. „Er was echter een vliegende dopingcontrole waar hij voor was opgeroepen.
Jonathan is momenteel met de goede intentie bezig, maakt vorderingen, maar er wacht hem nog een lange weg. Ik heb hem in een persoonlijk gesprek gewezen op die deur die hij kan openen. Het woord is aan hem.”
Stevens kan vanavond tegen Willem II nog steeds geen beroep doen op Amrabat (lies) en Jeremie Brechet (bovenbeen). De tegen ADO Den Haag wegens ziekte afwezige Stijn Wuytens is wel hersteld. Jan Kromkamp en Mike Zonneveld, die werden gehinderd door respectievelijk een liesen een kuitbeenblessure, trainden gisteren volop mee. Willem II hoopt in het Philips Stadion de hele behoorlijke seizoensstart een goed vervolg te geven. „De tot nu toe behaalde punten zorgen voor rust. We hopen dit te continueren”, aldus trainer Andries Jonker.
Blij met de punten ...
www.sportwereld.nlStevens botst met Spaanstaligen
Door LUDO VAN DENDEREN
EINDHOVEN - De training van PSV was zondagmorgen al even aan de gang, toen er een fikse woordenwisseling ontstond tussen trainer Huub Stevens en Edison Méndez. Het duo sprak het meningsverschil later achter de schermen uit. Daarna sprak de oefenmeester ook met de andere Spaanstaligen in de selectie.
Stevens baalde flink van de openlijke confrontatie, die werd geregistreerd door televisiecamera’s. Woordvoerder Pedro Salazar haastte zich te zeggen dat het een storm in een glas water betrof. ,,Er is niets aan de hand, we vinden eigenlijk dat we hier niet eens op hoeven te reageren.’’
Het is geen toeval dat de botsing met Méndez volgt op de problematiek rond Carlos Salcido. De Mexicaan is al twee jaar basisspeler maar zat ook zaterdag tegen Willem II op de bank. ,,Om tactische redenen,’’ zegt Stevens, die echter heeft aangegeven dat hij vindt dat de communicatie beter is met Nederlandstaligen (Simons/Addo) centraal achterin.
Salcido zei zaterdagavond dat hij beseft dat hij in een mindere periode zit. ,,Maar de trainer heeft me nooit verteld waarom hij me uit de ploeg houdt,’’ aldus de Mexicaan. ,,Ik vind dat een beetje raar. Ik zal zelf niet naar uitleg vragen, ik blijf gewoon mijn best doen.’’
Met de Nederlandse taal heeft Salcido het na 2,5 jaar in Eindhoven nog steeds lastig. Trainer Huub Stevens wil juist dat zijn verdedigers zich goed in het Nederlands kunnen uiten. ,,In het dagelijkse leven is de taal inderdaad een probleem,’’ bevestigt de Mexicaan. ,,Maar in het voetbal is er geen probleem. Ik ben de afgelopen twee seizoenen bij PSV basisspeler geweest en kampioen geworden. Nooit was de taal een issue, maar nu is het dat opeens wel. Ik begrijp niet waarom."
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali