Gabriel García de la Torre (Gabri)
Moderator: mods
Waarom moet dit dan via de pers? Hou zoiets intern. Ze mogen Gabri hier best op aanspreken. Terug naar het tweede is imo veel te zwaar, dat hoeft ook weer niet.Peter schreef:Misschien moet Ajax eens wat normaler omgaan met hun spelers. Gabri lijkt me nu niet echt een moeilijke jongen, namelijk.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
-
Misschien moet van Basten eens duidelijk maken Wie zijn middenveld is en blijft ( telt ook voor de achterhoede ) inplaats van wedstrijd na wedstrijd te zoeken of het kwartje wil vallen ..Peter schreef:Misschien moet Ajax eens wat normaler omgaan met hun spelers. Gabri lijkt me nu niet echt een moeilijke jongen, namelijk.
Blij met de punten ...
Het middenveld, de achterhoede heeft bijna elke wedstrijd gespeeld in een andere positie veldbezetting, terwijl de spelers niet geblesseerd waren.MVB doet maar wat ... Gabri mag in de tweede helft opdraven, en ook weer met een tacttische kul smoes van van Basten.
Laatst gewijzigd door 999 op do okt 30, 2008 9:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
LucaS schreef:Mag van Basten wat uitproberen en mag van Basten opstellen wie hij wil? Het is maar goed dat het geen jonge speler is die zo'n opmerking maakt, AT zou te klein geweest zijn
Wat is dat nu weer.Kijk van Basten lult over het feit dat er te weinig diepte op het middenveld is, nu als er een speler is die als een van de weinige diepte en aansluiting bij de voorhoede heeft is het Gabri wel.Wil niet zeggen dat het een klasbak is, maar dat zijn Vertongen en Lindgren ook niet.
Trouwens, nog zoiets, van Basten heeft het over het veld breed houden, maar stelt wel steeds Leonardo op.En laat die nu alleen een aktie naar binnen hebben ..
Laatst gewijzigd door 999 op do okt 30, 2008 9:41 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
-
ke-ris-tus, wat zegt-ie nou?
Na het "ja dat klopt" ben je me als lezer alweer kwijt.Vedette-10- schreef:Ja klopt, wat ATers tonen niet bij elke speler begrip voor terechte kritiek en dat is verkeerd. En Van Basten mag best af en toe dingen proberen, maar je ziet gewoon dat er geen verstand inzit en dat is zorgelijk.
Ajax Rules refereerde er al aan in de Marco van Basten-topic: het interview met Gabri.
www.parool.nlGabri: het wordt een moeilijk jaar
Gabri (29) was de afgelopen seizoenen basisspeler bij Ajax. Zondag werd hij in de 41ste minuut van de wedstrijd tegen NEC gewisseld. Gisteravond tegen Heracles begon de Spanjaard op de bank. In de tweede helft viel hij in.
Het was een moeilijke wedstrijd voor Ajax.
''Ja. Heracles wil graag voetballen volgens een mooie filosofie. Ze hebben ook niet voor niets twaalf punten. Het was lastig voor ons, maar we hebben een goed resultaat behaald.''
Met welke instructies heeft Marco van Basten je in de tweede helft het veld in gestuurd?
''Zonder instructies. Na het warmlopen heb ik alleen een paar instructies gekregen over corners en vrije trappen van assistenttrainer John van 't Schip. Ik weet niet precies wat de trainer wilde veranderen toen ik erin kwam.''
Is dat niet raar?
''Ik weet niet wat ik daarover moet zeggen. Een beetje raar is het wel, ja.''
En je hebt gespeeld zoals je altijd speelt?
''Ja. Zoals ik de afgelopen twee seizoenen altijd heb gedaan. Ik heb mijn manier van spelen en die ga ik niet veranderen. Ik heb mijn kwaliteiten, goede of slechte, maar ik dien het team.''
''Ik had de indruk dat we in de tweede helft met meer rust hebben gespeeld. We kregen meer mogelijkheden, zeker toen het tien tegen elf was.''
Wat heeft Van Basten tegen je gezegd na die wissel tegen NEC?
''Op de dag zelf niets, de dag erna heeft hij gezegd dat het een tactische wissel was. Dat ik niet slecht speelde, maar dat hij drie middenvelders had en dat er één uit moest en dat de keuze op mij is gevallen. Waarom de keuze op mij viel en niet op iemand anders, dat weet ik niet. Ik ben er rustig onder, want tot aan die wissel heb ik gedaan wat ik moest doen.''
Geloof je die uitleg?
''Ja, ik moet het geloven. De trainer dacht dat een andere speler beter zou spelen op mijn positie. Ik heb gezegd dat het voor mij moeilijk was te accepteren, ook gezien het moment van de wissel. Het was de eerste keer dat ik er vlak voor rust eruit moest. Het is niet gebruikelijk, maar de trainer heeft gezegd dat het tijdstip er voor hem niet toe doet wanneer hij wil wisselen.''
Met de momenteel geblesseerde Eyong Enoh en Evander Sno zijn er in de zomer ook twee middenvelders bijgekomen voor jouw positie.
''Ja, dat klopt. Ik had daarom al voorzien dat het een heel moeilijk jaar voor me gaat worden. De kwaliteit van de selectie is hoog en er zijn twee concurrenten aangetrokken.''''Ik ben nu drie wedstrijden fit. De eerste speelde ik helemaal, de tweede 41 minuten en de derde begon ik op de bank. We gaan kijken hoe het verder verloopt.''
Denk je aan weggaan?
''Nee, dat is niet mijn intentie. Ik heb het naar mijn zin bij Ajax. De mensen bij de club waarderen mijn werk al twee jaar. Daarom voel ik me rustig. Ze weten hoe ik kan spelen en hoe ik het team kan ondersteunen. Ik denk dus niet aan weggaan.''
''Maar als de trainer of mensen bij de club zeggen dat ik een uitweg kan zoeken, dan gaan we die zoeken. Ik verwacht dan wel dat ze het direct tegen mij zeggen. Maar op dit moment speelt weggaan niet.''
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Was dat niet die wedstrijd met die hele vreemde vrije trap waardoor Sparta scoorde?Demosthenes schreef:Vergeten hoe hij het als rechtsback tegen Sparta deed? Twee jaar geleden.Rishi schreef:Misschien rechtsback? Snelheid, felheid, kan meevoetballen...Beter als die stumperd van een Oleguer
(Om uiteindelijk op 1 goal geen kampioen te worden....)
Klopt. Ander seizoen ook.Jöhnk schreef:De debuutgoal van Siem was volgens mij op Spangen.
Gabri stond rechtsback in de thuiswedstrijd. We kwamen binnen 20 minuten met 3-0 voor, waarop Perez werd ingebracht voor Ogararu en Gabri een linie terugschoof. Die wissel pakte niet goed uit.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
'Probleem Gabri wordt geïnsinueerd'
Geschreven op vrijdag, 31 oktober om 19:34
Marco van Basten hekelt de manier waarop Gabri deze week is neergezet in de media. Volgens de oefenmeester van Ajax is er niets mis met de woorden van de Spaanse middenvelder, die teleurgesteld was over zijn vroege wisselbeurt tegen NEC en zijn plaats op de reservebank tegen Heracles Almelo. "Natuurlijk ben ik niet blij."
"Wat Gabri heeft gezegd daar is helemaal niks mis mee", zo citeerde AD/Sportwereld de voormalig bondscoach vrijdagmiddag op de persconferentie. "Geen enkele wisselspeler zou blij moeten zijn. Ik vind het maar vreemde journalistiek. Het gaat juist om de vraagstelling. Vaak insinueren journalisten van alles."
"Ik heb geen idee waarom ik niet startte', zei Gabri na afloop van de met 3-1 gewonnen wedstrijd in Almelo. "De coach zegt dat het gaat om een tactische wissel. Ik moet proberen daar begrip voor op te brengen. Hij bepaalt voor iedere wedstrijd welke opstelling het beste werkt en dat moet ik accepteren, maar het is duidelijk dat ik niet tevreden ben. Ik ben niet blij met de beslissingen van Van Basten."
Volgens Van Basten heeft zijn pupil niets verkeerd gezegd. "Eigenlijk wordt er nu een probleem gecreëerd terwijl er geen probleem is. Het is eigenlijk ook een deel van je vak; goede vragen stellen", aldus Van Basten. Overigens lijkt Gabri zaterdagavond in de competitiewedstrijd tegen FC Twente weer in de basis te staan bij Ajax.
VZ