AZ 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Michael_B

Bericht door Michael_B » wo okt 29, 2008 10:30 am

Lens speelde gisteravond in Kerkrade, dus wat bedoel je precies Thomas?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo okt 29, 2008 10:37 am

Thomas heeft 't over gisteren van gisteren. Maandag dus. Donk mocht eerder niet naar de A1 van zijn eigen ploegje kijken van Louis. Vandaar wellicht de verbazing.

De Italiaanse zwaluw kwam trouwens weer niet van de grond. De bal die hij schoot echter wel.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

T82

Bericht door T82 » wo okt 29, 2008 10:48 am

Zlatan Son of God schreef:Pelle wederom een goede wedstrijd, ondanks dat hij die bal dicht bij het doel erin had moeten schieten.

Maar we zitten al op 3 Zwaluwen!
(...)De scherpte bij de geboren Rotterdammer stond in schril contrast met het optreden van Graziano Pellè.(...)

(...)Pellè had AZ al na een kwartier aan een voorsprong moeten helpen, toen hij alleen voor doelman Bram Castro kwam en de bal in al zijn haast naast schoot.(...)

(...)Er was één man die het allemaal weer goed had kunnen maken. Pellè werd in de 55ste minuut door El Hamdaoui opnieuw volledig vrij voor de keeper geplaatst. Heel de bank van AZ veerde al op voor de 2-0, maar tot afgrijzen van de hele staf en zijn ploeggenoten knalde de boomlange spits de bal luttele meters voor de doellijn over de lat.

Daarmee kreeg het verhaal van de Italiaan iets tragisch en nog binnen het uur maakte Van Gaal een einde aan het lijden van zijn spits, die van zijn coach toch alle steun heeft gehad. Want ook in de vorige wedstrijd tegen Volendam liet Van Gaal hem heel lang staan.(...)

AD Sportwereld

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo okt 29, 2008 11:16 am

Jij bent zo iemand die alleen verslagen leest en zelf de wedstrijden niet bekijkt. Hij miste idd zijn scherpte, maar was wel erg belangrijk als aanspeelpunt en verplaatste goed het spel. El hamdaoui speelt mede door Pelle erg sterk.

Maar het wordt idd tijd dat hij ook doelpunten gaat scoren!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo okt 29, 2008 12:09 pm

Zo zie ik het idd ook, hij moet echt eens gaan scoren maar voor de rest speelt ie best aardig.

T82

Bericht door T82 » wo okt 29, 2008 12:53 pm

Zlatan Son of God schreef:Jij bent zo iemand die alleen verslagen leest en zelf de wedstrijden niet bekijkt.
1. Jij kent mij niet
2. Deze wedstrijd heb ik inderdaad niet gezien
3. Ik wilde met de quotes nog wat meer discussie uitlokken over Pelle

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo okt 29, 2008 1:02 pm

T82 schreef:
Zlatan Son of God schreef:Jij bent zo iemand die alleen verslagen leest en zelf de wedstrijden niet bekijkt.
1. Jij kent mij niet
Als je discussie uit wil lokken kom dan ook met je eigen mening. Nu pak je een mening van een schrijver van het AD die waarschijnlijk net als Hugo Borst overal al een jaar geleden een stempel op heeft gezet. En nu niet durft terug te komen op zijn eerder gemaakte standpunt!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo okt 29, 2008 1:07 pm

T82 schreef:
Zlatan Son of God schreef:Pelle wederom een goede wedstrijd, ondanks dat hij die bal dicht bij het doel erin had moeten schieten.

Maar we zitten al op 3 Zwaluwen!
(...)De scherpte bij de geboren Rotterdammer stond in schril contrast met het optreden van Graziano Pellè.(...)

(...)Pellè had AZ al na een kwartier aan een voorsprong moeten helpen, toen hij alleen voor doelman Bram Castro kwam en de bal in al zijn haast naast schoot.(...)

(...)Er was één man die het allemaal weer goed had kunnen maken. Pellè werd in de 55ste minuut door El Hamdaoui opnieuw volledig vrij voor de keeper geplaatst. Heel de bank van AZ veerde al op voor de 2-0, maar tot afgrijzen van de hele staf en zijn ploeggenoten knalde de boomlange spits de bal luttele meters voor de doellijn over de lat.

Daarmee kreeg het verhaal van de Italiaan iets tragisch en nog binnen het uur maakte Van Gaal een einde aan het lijden van zijn spits, die van zijn coach toch alle steun heeft gehad. Want ook in de vorige wedstrijd tegen Volendam liet Van Gaal hem heel lang staan.(...)

AD Sportwereld
VI.nl schreef:El Hamdaoui helpt AZ tegen Roda aan zesde zege op rij
28/10/2008 21:57

AZ is momenteel niet te stoppen. Ook niet door Roda JC, dat in eigen stadion met 2-0 klop kreeg. Mounir El Hamdaoui vestigde weer eens alle aandacht op zich.

El Hamdaoui speelde niet zijn beste wedstrijd van het seizoen, maar liep toch weer met twee doelpunten achter zijn naam van het veld af. De aanvallende middenvelder scoorde nu al elf keer in acht wedstrijden.

In de beginfase van de wedstrijd was Graziano Pellè de opvallendste speler. De Italiaanse spits van AZ was sterk in de duels, maar had pech in de afronding. Zijn kopbal op de lat in de 35ste minuut leverde toch de 0-1 op, want in de rebound kopte El Hamdaoui de bal in het lege doel.

Pellè had na rust de wedstrijd moeten beslissen. Hij kwam oog in oog te staan met Roda-doelman Bram Castro, maar vanaf tien meter schoot de Italiaan over. Mede door die misser bleef het spannend in Kerkrade. Roda zette wel druk, maar kwam niet verder dan gevaar uit hoekschoppen en afstandschoten. AZ-goalie Sergio Romero had niet veel moeite zijn doel schoon te houden.

Vlak voor tijd besliste El Hamdaoui de wedstrijd. Ruud Vormer en Davy De Fauw gingen namens Roda in de fout. AZ-invaller Jeremain Lens profiteerde en legde de bal af op El Hamdaoui, die beheerst afrondde.

Door de zesde zege op rij gaat AZ voorlopig op kop in de Eredivisie met achttien punten uit acht wedstrijden. Roda JC blijft steken op zes punten.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo okt 29, 2008 1:09 pm

Zlatan Son of God schreef:
T82 schreef:
1. Jij kent mij niet
Als je discussie uit wil lokken kom dan ook met je eigen mening. Nu pak je een mening van een schrijver van het AD die waarschijnlijk net als Hugo Borst overal al een jaar geleden een stempel op heeft gezet. En nu niet durft terug te komen op zijn eerder gemaakte standpunt!
Voorlopig heeft hij nog geen goals gemaakt en mist hij de mooiste kansen. Dat hij sterk in de duels is en goed een bal terug kan leggen is mooi meegenomen, maar dat mag ook wel voor dat geld. Zometeen is Dembele weer terug en dan vrees ik dat hij weer op de bank plaats mag nemen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo okt 29, 2008 1:14 pm

Klopt maar dat zeg ik ook steeds! Hij moet gaan scoren. Hij mist grote kansen, maar heeft ook pech in de afronding. 2 uitstekende kopballen op de lat.

Van Gaal heeft er tenmisnte naast Dembele een extra kandidaat bij. En ik weet zeker dat AZ daar erg gelukkig mee is.

T82

Bericht door T82 » wo okt 29, 2008 1:19 pm

Zlatan Son of God schreef:
T82 schreef:
1. Jij kent mij niet
Ik ga geen mening geven over een wedstrijd die ik niet heb gezien. Nadat ik het artikel had gelezen, las ik jouw uitspraken. Opvallend dacht ik en plaatste het daarom hier. Net zoals jij nu iets van VI plaatst.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo okt 29, 2008 1:30 pm

Ach, elke journalist heeft zijn mening, net als ZSOG trouwens:
AZ nieuwe koploper na 2-0 zege op Roda

KERKRADE - Zelfs lastige klusjes boezemen AZ in deze fase van de competitie geen angst in. Al maakte de nieuwe koploper voor minimaal één dag in de eredivisie het bezoek aan Roda JC wel spannender dan strikt noodzakelijk was (0-2).

In Limburg zou volgens trainer Louis van Gaal voorzichtig duidelijk worden of AZ de race naar de top voorlopig zou kunnen volhouden. Het eerste examen resulteerde in een ruime voldoende.

De beide spitsen van Roda, Andres Oper en Sekou Cissé, werden door een driemansdefensie opgewacht die nog niet eerder in deze samenstelling had gespeeld: Kew Jaliens op rechts, Niklas Moisander centraal en Hector Moreno op links.

Veertig minuten werd de fantasieformule nauwelijks beproefd. AZ domineerde, voetbalde vrij en liet de bal als vanouds speels maar secuur van voet naar voet gaan.

Toch was de schade bij rust voor Roda ruimschoots te overzien, omdat de Alkmaarders voorin naast zijn clubtopscorer Mounir el Hamdaoui een kaatser zonder rendement hadden lopen. Graziano Pellè, de vervanger van nu Moussa Dembélé die wegens knieklachten niet inzetbaar is, was wederom een dissonant op het niveau dat AZ nastreeft. Hij creëerde twee aardige schietkansen, maar kreeg de bal niet eens tussen de palen.

Met zijn enige goede actie van de eerste helft was Pellè weer wel betrokken bij de dik verdiende voorsprong van AZ. Zijn kopbal stuiterde terug van de lat, waar El Hamdaoui liet zien hoe een échte spits functioneert (0-1). Maar waar de voorsprong nog meer rust had moeten brengen, groeide achterin bij AZ vreemd genoeg de chaos, met name bij stilstaande situaties. Gelukkig voor de Alkmaarders stond Mounir el Hamdaoui wel op scherp. Met zijn elfde competitietreffer haalde AZ de zevende zege op rij, inclusief de beker, binnen.
www.parool.nl

Hij is in ieder geval niet onomstreden, dat is duidelijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo okt 29, 2008 4:10 pm

Dan moet Ari zijn kans grijpen!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do okt 30, 2008 10:42 am

Komen weer goed weg met die blessure van Pranjic.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » za nov 01, 2008 9:50 pm

1-0 achter bij Heerenveen.

Ajax nu dus virtueel koploper(samen met NAC)

Maxwell

Bericht door Maxwell » za nov 01, 2008 10:11 pm

Inmiddels alweer 1-2, dus koploper af.

LucaS

Bericht door LucaS » za nov 01, 2008 10:22 pm

2=2
I think I lost my fucking headache

Rooie

Bericht door Rooie » za nov 01, 2008 10:24 pm

Blunder Steppe, 2-3

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za nov 01, 2008 10:34 pm

Fijne pot om te zien hoor.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 02, 2008 11:26 am

brigade zuid schreef:Fijne pot om te zien hoor.
Yup. Bij AZ zie je overal een gedachte achter.

Ze blijven voor mij favoriet nummer 1 voor het kampioenschap.

jabu

Bericht door jabu » zo nov 02, 2008 2:48 pm

Wat is er trouwens met Heerenveen aan de hand? Nadat ze Ajax een enorm pak slaag hebben gegeven, hebben ze geen wedstrijd meer gewonnen.

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 02, 2008 2:59 pm

Jabu schreef:Wat is er trouwens met Heerenveen aan de hand? Nadat ze Ajax een enorm pak slaag hebben gegeven, hebben ze geen wedstrijd meer gewonnen.
Een eenmalige uitschieter. Heerenveen moet dit seizoen minimaal 2 keer scoren om een resultaat te behalen. Het klinkt heel bekend in de oren. Ze hebben in de afgelopen transferperiode duidelijk een jasje uitgedaan. Geen concurrent voor Groningen en Twente.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo nov 02, 2008 3:07 pm

goodfella schreef:
Jabu schreef:Wat is er trouwens met Heerenveen aan de hand? Nadat ze Ajax een enorm pak slaag hebben gegeven, hebben ze geen wedstrijd meer gewonnen.
Een eenmalige uitschieter. Heerenveen moet dit seizoen minimaal 2 keer scoren om een resultaat te behalen. Het klinkt heel bekend in de oren. Ze hebben in de afgelopen transferperiode duidelijk een jasje uitgedaan. Geen concurrent voor Groningen en Twente.
Klopt Heerenveen heeft een matige verdediging en zijn zwak in de omschakeling van BB naar BBT. Als Ajax gewoon fatsoenlijk voor de dag waren gekomen hadden ze ook gewoon daar kunnen winnen. Die 5-2 was meer tot stand gekomen door het belabberde spel van Ajax en meneer VInk dan het geweldig presterende Heerenveen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 02, 2008 6:54 pm

Afbeelding

Op deze beelden is te zien dat de 2-3 een buitenspeldoelpunt is. Het schot van Pocognoli wordt immers nog aangeraakt door een buitenspel liggende Eezetter.

Heeft Lowie daar in zijn nabeschouwing eigenlijk nog iets over gezegd? :hypocrite.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » zo nov 02, 2008 8:07 pm

Heeft Lowie daar in zijn nabeschouwing eigenlijk nog iets over gezegd?
Ik vrees van niet :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gesloten