N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
jabu

Bericht door jabu » di okt 21, 2008 9:42 am

Ramona schreef:Kan je btw de 'rondjes om' op de site ook aanraden...dagelijks zullen er denk ik wel weer stukjes verschijnen over daar...ook voor niet NECliefhebbers is de info boeiend en informatief...
Bedoel je met 'rondjes om' deze 'tours met een busje en te voet'. Volgens mij zie je dan in ieder geval wel de meeste bezienswaardigheden. Zagreb is in mijn ogen een erg mooie en leuke stad, met aardige mensen (en dan heb ik het niet over de BBB :icon_wink.gif: ). Ondanks dat in voormalig-Joegoslavië Belgrado de echte metropool was/is, heeft Zagreb een hoofdstedelijke allure met de bijbehorende lichte arrogantie. Het is een erg schone en verrasend moderne stad, waar het ook leuk is om gewoon in het centrum rond te slenteren. De stad kent vele mooie gebouwen en terrasjes om tussendoor uit te rusten.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di okt 21, 2008 9:42 am

Vechten met Kroaten is niet bepaald slim te noemen!
Bertje for President!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di okt 21, 2008 9:49 am

Nee, daarop doelde ik niet...sjek...vorige rondjes...maar thnx voor je info...zal 'm ff doorsjoelen... :cool.gif:

Ik geloof ook niet dat de Bosjesmannen daarop zitten te wachten, Kaboem...laat het ajb goed gaan... :eusa_pray.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 21, 2008 9:06 pm

Been verwacht dat John nog weken nodig heeft
Collins John zal ook de komende tijd nog geen deel uitmaken van de wedstrijdselectie van NEC. De van Fulham gehuurde spits kampt al sinds zijn komst in de zomer met een fikse conditionele achterstand en is nog altijd niet fit.

Coach Mario Been baalt van de fysieke gesteldheid van John. "Collins heeft nog steeds een conditionele achterstand. Voordat hij echt in het eerste kan spelen, moet hij bij de beloften meedoen en met de groep trainen", aldus de oefenmeester tegenover AD/Sportwereld.

John kwam met grote verwachtingen naar Nijmegen. De spits wilde na enkele mindere jaren in Engeland weer wekelijks spelen en overtuigen, maar vooralsnog is zijn verblijf bij NEC zeer teleurstellend.
Sommige spelers waren niet goed genoeg omdat ze zonodig op zoek waren naar spelers die "er direct zouden staan"... en deze jongen (met naam(???)) wordt even voor een jaar gehuurd? Snap jij het, snap ik het.

Maargoed... het zal wel.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » wo okt 22, 2008 6:45 am

Vooruitblik Dinamo Zagreb - NEC
din. 21 oktober 2008

Donderdag begint NEC aan een unieke ervaring in de clubgeschiedenis. De groepsfase van de Uefa Cup wacht en daarin wachten niet de minste tegenstanders, al had het best een stukje erger gekund. We trappen af in Zagreb, waar het plaatselijke Dinamo wacht.

Afbeelding

Het is een beetje onrustig bij Dinamo. Nou zorgen de ‘gevreesde’ Bad Blue Boys er wel voor dat het nooit heel rustig is rond de club – of anders wordt er wel een speler gearresteerd - maar de resultaten van de laatste weken bieden ook weinig houvast. Want hoewel Dinamo nog steeds koploper is in de hoogste divisie, gaat het al een tijdje niet meer crescendo. De koppositie in de 1. HNL dankt de club namelijk aan de geweldige opening van de al eind juli gestarte competitie, waarin zes overwinningen op rij werden behaald. Nadat Dinamo door Shaktar Donetsk met duidelijke cijfers de toegang tot de Champions League was ontzegd stokte het echter. De club ontdeed zich in de eerste ronde van de Uefa Cup met moeite – twee gelijke spelen – van Sparta Praag en won in de competitie slechts één van de laatste vijf wedstrijden. Door de twee nederlagen en twee gelijke spelen is de concurrentie inmiddels weer aardig dichterbij gekomen. Door de vroege start in de competitie en de vele voorronde wedstrijden in de Champions League speelt Dinamo tegen NEC al weer de 21ste officiële wedstrijd van het seizoen.

En wij? Wij kunnen na de succesvolle derby, die stiekem toch al een beetje in het teken van deze wedstrijd stond, gerust spreken van een uitstekende start van het seizoen. De vraag is echter wat de nationale resultaten internationaal waard zijn en daarom is de wedstrijd van donderdag een hernieuwde test. Zijn we nou echt zo goed of was dat Dinamo Boekarest gewoon erg matig? Ruim 200 supporters zullen naar Zagreb afreizen om de wedstrijd met eigen ogen te gaan zien en nu al is duidelijk dat zij misschien niet de beste, maar wel de duurste plaatsen in het stadion hebben. Volgens de officiële site van Dinamo (zie plaatje) zit je voor 150 kuna op de hoofdtribune en dan betaal je toch al gauw zo’n 4 euro minder dan de NEC’ers. Onze jongens zitten met hun kaartje van 25 euro waarschijnlijk echter gewoon onoverdekt achter de goal, vergelijkbaar met de tribune van de Bad Blue Boys die daar slechts 50 kuna (7 euro) voor betalen….desondanks…kom op NEC!!

Vermoedelijke opstelling NEC

Babos,
Dani, Zomer, Wisgerhof, El Akchaoui,
Radomski, Sibum, Davids,
Saidi, Janssen, Schone.

Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Dinamo Zagreb - NEC

TV Gelderland zendt donderdag 23 oktober rechtstreeks de UEFA Cup-wedstrijd tussen Dinamo Zagreb en NEC uit. Het is de eerste poulewedstrijd van de Nijmeegse club.

De wedstrijd die wordt gespeeld in het Maksimir-stadion in de Kroatische stad Zagreb is ook live te volgen op internet via Omroep Gelderland

De voorbeschouwing begint om 20.20 uur. Aanvang van de wedstrijd is 20.45 uur....

Bron: http://www.omroepgelderland.nl/

:necsjaal.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » do okt 23, 2008 6:54 am

Mario Been: "Wij doen ons normale ding"
don. 23 oktober 2008

Vandaag in de Gelderlander

Mario Been: ‘ Wij doen ons normale ding’
NEC-trainer doet niet moeilijk over opstelling tegen Dinamo Zagreb.

NEC begint zo langza­merhand een Oost-Europa-des­kundige te worden. De ploeg van Mario Been neemt het vanavond in de UEFA Cup op tegen Dinamo Zagreb. Drie weken geleden bereik­ten de Nijmegenaren de groepsfa­se van het toernooi door af te reke­nen met Dinamo Boekarest, de Roemeense naamgenoot van de Kroatische topclub.

„Het begint al een beetje te wen­nen”, grinnikte Peter Wisgerhof gisteravond voor de laatste trai­ning in het Maksimir-stadion, het bouwvallige onderkomen van Di­namo. „Het is onze tweede Euro­pese uitwedstrijd in korte tijd. Maar dit soort wedstrijden geven mij wel een goed gevoel. Van mij mag het nog wel even doorgaan.” Net als eerder deze maand in Roe­menië leven Mario Been en zijn spelers losjes en ongedwongen naar het duel van vanavond toe. „ Als je alleen kijkt naar het verle­den, dan maken wij geen schijn van kans”, aldus de NEC- trainer. „ Alle vier onze tegenstanders in de groep hebben een grotere naam dan wij. Maar in het veld doen his­torie en reputatie er niet zo toe. Wij hebben de laatste acht maan­den bewezen dat we iedere tegen­stander kunnen verslaan. „Daarom gaan we dit duel in zoals elk ander.

Natuurlijk kan het zo zijn dat de dingen zo lopen dat je genoegen moet nemen met een punt, maar in principe gaan we el­ke wedstrijd voor de winst. Dat neemt niet weg dat wij ongeloof­lijk veel respect hebben voor de op­ponent van vanavond. En als na negentig minuten blijkt dat zij ster­ker zijn: prima.” Been heeft ook geen moment over­wogen tactische aanpassingen te doen. „ Deze ploeg heeft behoefte aan houvast en aan duidelijkheid. Daarom doen wij ons vaste ding en gaan we nu niet ineens met twee of drie spitsen spelen. Alle Kroatische voetballers zijn tech­nisch zeer vaardig. De creatieve ideeën moeten echter vooral ko­men van hun Zuid-Amerikaanse Ibanez, Morales en Sammir. Daar zullen we goed voor uit moeten kijken.”

Been deed gisteravond geen enke­le moeite om zijn kaarten tegen de borst te houden. NEC speelt van­avond met Tim Janssen in de spits in plaats van vaste kracht Jhon van Beukering. „Ik heb voor de start van het seizoen tegen de spelers ge­zegd dat ik per wedstrijd wil bekij­ken met welk team we het beste re­sultaat kunnen bereiken. Tegen Di­namo denk ik dat we het meest hebben aan een lopende spits. Jhonnie is dat zeker niet, die komt het meest tot zijn recht in de klei­ne ruimte.”

Opstelling NEC: Babos; Fernandez, Wisgerhof, Zomer, El-Akchaoui; Sibum, Radomski, Davids; Ntibazonkiza, Jans­sen, Schöne.
NEC is gisteren met een selectie van twintig spelers gearriveerd in Zagreb. Twee van hen zullen vanavond genoegen moeten nemen met een tribuneplaats.

COME ON!!! EnieSee!!! :necsjaal.gif: :necsjaal.gif: :necsjaal.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do okt 23, 2008 9:37 pm

Aarrggh... sonde dit... NEC speelde helemaal nog niet zo lecht de tweede helft... jammer, maar helaas...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 23, 2008 9:38 pm

Jammer inderdaad. Het zag er zo goed uit.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do okt 23, 2008 9:41 pm

Duke schreef:Jammer inderdaad. Het zag er zo goed uit.
Ik vind het gek dat het zo vroeg al is afgefloten... de wedstrijd wordt toch altijd pas afgefloten als NEC voor staat? :)

Ik vind het niet zo erg dat ze verlorenhebben hoor... maar de manier hoe... toch zuur... Davids speele weer eens een puike wedstrijd... net als de rest van NEC trouwens... het uitverdedigen was niet alles, maargoed.. het is nou eenmaal zo... face it.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » do okt 23, 2008 11:01 pm

banjavi schreef:
Ik vind het gek dat het zo vroeg al is afgefloten... de wedstrijd wordt toch altijd pas afgefloten als NEC voor staat? :)

Ik vind het niet zo erg dat ze verlorenhebben hoor... maar de manier hoe... toch zuur... Davids speele weer eens een puike wedstrijd... net als de rest van NEC trouwens... het uitverdedigen was niet alles, maargoed.. het is nou eenmaal zo... face it.
En dat noemt zich een fan :confused.gif: ?

Harm

Bericht door Harm » do okt 23, 2008 11:09 pm

Jammer.

Ik had vrûger altijd een hekel aan NEC, maar nu ik er een aantal keer geweest ben en ze alleraardigst voetbal laten zien begin ik zowaar wat sympathie voor ze te krijgen. :smallgrin.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 24, 2008 6:04 am

Wat o n g e l o o f l i j k jammer...maar pffff...NEC heeft zich op de kaart gezet...netjes hoor...die 3e plaats zit er nog echt in ook... :smallgrin.gif: :headbang.gif:

NEC onderuit in hectische slotfase
Uitgegeven: 23 oktober 2008 22:59
Laatst gewijzigd: 24 oktober 2008 00:13

ZAGREB - NEC leek donderdag in Zagreb lang op weg naar een goed resultaat in de eerste groepswedstrijd van de UEFA Cup. In de hectische slotfase gaven de Nijmegenaren echter een 1-2-voorsprong uit handen. Dinamo Zagreb won door twee late treffers met 3-2.

De Nijmegenaren werden in de openingsfase overlopen door de thuisclub, die vol op de aanval speelde. Ivica Vrdoljak nam al in de derde minuut doelman Gabor Babos tevergeefs onder vuur, een minuut later lag de bal er wel in.

De Hongaarse doelman verwerkte een hoekschop van de Kroaten ongelukkig waardoor de bal voor de voeten kwam van Mandzukic. De sterke spits profiteerde optimaal van de fout van Babos: 1-0.

Het doelpunt was een flinke opdoffer voor de Nijmegenaren, die vol vertrouwen naar Zagreb waren afgereisd. NEC had na de Europese winst op Dinamo Boekarest in de competitie gewonnen van Feyenoord en aartsrivaal Vitesse.

De Nijmegenaren kregen halverwege de eerste helft uiteindelijk steun uit onverwachte hoek. Een onschuldige dieptepass van Peter Wisgerhof werd door verdediger Jesus de Carlos volledig verkeerd geraakt.

De Braziliaan, enigszins onder druk gezet door Saïdi Ntibazonkiza, zag de bal tot zijn eigen schrik met een vreemde carambole achter doelman Ivan Kelava belanden (1-1).

De ploeg van Mario Been greep het cadeautje aan om zich terug te vechten in de wedstrijd. De succescoach zag vanaf de kant goedkeurend toe hoe zijn elftal met bij vlagen goed positiespel weer grip kreeg op het duel. Na een vloeiende combinatie met Lorenzo Davids dook Ntibazonkiza kort na de gelijkmaker vrij op voor Kelava. De Kroaat redde echter knap met zijn voeten.

De kampioen van Kroatië, die tegen NEC al de negende Europese wedstrijd van het seizoen speelde, bleef voornamelijk gevaarlijk uit dode spelmomenten. Mandzukic, het grote talent van Zagreb, kopte kort voor rust uit opnieuw een hoekschop op de vuisten van Babos.

NEC bleef ook na rust lange tijd redelijk gemakkelijk overeind in het Maksimir Stadion, ondanks de toenemende druk van Dinamo. Uit een van de spaarzame eigen aanvallen kwamen de Nijmegenaren een klein kwartier voor tijd zelfs verrassend op voorsprong.

Tim Janssen, die de voorkeur had gekregen boven Jhonny van Beukering, tikte een voorzet van Lasse Schöne binnen. Lang kon NEC niet van de voorsprong genieten. Bosko Balaban (schot vanaf twintig meter) en Vrdoljak (kopbal) bezorgden de Nijmegenaren met twee late treffers uiteindelijk een flinke kater.

Mario Been

Mario Been was na de nederlaag van NEC in de UEFA Cup bij Dinamo Zagreb (3-2) toch een tevreden man. Been zag zijn ploeg grote delen van de wedstrijd domineren, maar in de slotfase sloegen de Kroaten toe met twee doelpunten. "Dan zie je dat we nog een stukje ervaring missen. Maar ik ben trots op deze jonge ploeg'', aldus de oefenmeester.

Been constateerde dat zijn ploeg alleen bij spelhervattingen echt in de problemen kwam. "We wisten dat ze daar erg sterk in zijn vanwege hun lengte. Maar voetballend bleven we goed overeind. Het is jammer dat we achteruit gingen lopen nadat we op voorsprong waren gekomen in plaats van vooruit te blijven verdedigen.''

De trainer prees zijn ploeg vooral voor de manier waarop het zich terugknokte na de vroege achterstand. "Daarna heb ik een elftal gezien dat een ongelooflijke veerkracht toonde. Bij vlagen hebben we de wedstrijd gedomineerd.''

Bron: www.nu.nl

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 24, 2008 6:13 am

De Gelderlander van vandaag: Din Zagreb - NEC
vrij. 24 oktober 2008

Dinamo klopt NEC op zijn specialiteit
Nijmegenaren slaan niet toe in slotfase maar gaan juist onderuit.

Het ene Dinamo is het andere niet. NEC leek gisteravond op weg naar een nieuwe stunt te­gen een Oost- Europese ploeg. Maar in de slotfase gaf de ploeg van Mario Been tegen Dinamo Za­greb een voorsprong en daarmee een ideale uitgangspositie in groep D van de UEFA Cup uit handen: 3-2.

Er was voor de Nijmegenaren wel een kleine pleister op de wonde. De uitslag van de andere groeps­wedstrijd, Udinese-Tottenham Hotspur (2-0), was niet ongunstig voor de ploeg van Mario Been. NEC treft de Italiaanse subtopper in de slotwedstrijd op 18 decem­ber. Mogelijk hebben de Zuid-Eu­ropeanen tegen die tijd de buit al binnen.

Het duel in het Maksimir-stadion vormde een trendbreuk met wat NEC de laatste maanden had geë­taleerd. De Nijmeegse equipe ver­keert in een eminente fysieke con­ditie en slaat dit seizoen vaak zijn slag in de slotfase van de wed­strijd. Sinds 1 juli heeft de club Toi­ne van de Goolberg in dienst, een autoriteit op het gebied van in­spanningsfysiologie. Die samen­werking heeft na een paar maan­den al een hoop winst opgeleverd. Gisteravond ging het echter mis in de fase waarin de Nijmegenaren het verschil maken. NEC stond twaalf minuten voor tijd nog op een fraaie 2-1 voorsprong. Maar ge­steund door de Bad Blue Boys, de fanatieke aanhang van Dinamo, draaide de thuisclub de wedstrijd binnen zes minuten nog om.

Beens strijdplan leek al na drie mi­nuten voorbestemd voor een don­kere plek onderin de ladenkast. Di­namo startte furieus en spits Pe­dro Morales mocht drie corners achter elkaar nemen. De derde werd NEC fataal. Gábor Babos sloeg de bal met de vlakke hand weg, pal voor de voeten van Mario Mandzukic die zich geen moment bedacht en hoog raakschoot: 1-0. Toen de 22-jarige spits, de nieuwe ster van het Kroatische voetbal, even later opnieuw doel trof, leek de wedstrijd al binnen tien minu­ten beslist. De treffer werd echter wegens buitenspel geannuleerd, zodat NEC in de race bleef. Wat heet? NEC kreeg na dat ramp­zalig verlopen eerste kwartier lang­zaam vat op de tegenstander en kwam halverwege de eerste helft zelfs op gelijke hoogte. Met een ge­lukje, dat wel. Een lange bal van Peter Wisgerhof leek een eenvou­dige prooi voor doelman Kelava. Maar vlak voor hij kon ingrijpen, veranderde de Braziliaan De Car­los de baan van het schot lichtjes maar dodelijk: 1-1.

Daarna brak een lange periode aan waarin beide teams elkaar in even­wicht hielden. De speldenprikken, waarmee Dinamo in de eerste fase voor veel onrust had gezorgd, wer­den schaarser en NEC begaf zich wat vaker op de helft van de tegen­stander. Saïdi Ntibazonkiza kreeg vlak na de gelijkmaker zelfs een enorme kans om NEC op voor­sprong te zetten, maar strandde op de voet van Kelava. Diep in de tweede helft kreeg NEC die belangrijke tweede treffer toch. Na goed voorbereidend werk van Lasse Schöne kreeg Tim Jans­sen, de vervanger van Jhon van Beukering, een niet te missen kans: 1-2. Het Nijmeegse feestje was van kor­te duur. Eerst had Babos geen ant­woord op een snoeihard schot van invaller Bosko Balaban. En zes mi­nuten voor tijd greep Dinamo zelfs de volle winst. De goal viel weer uit een corner, ditmaal haal­de Iviva Vrdoljak de trekker over: 3-2.

Mario Been is toch trots op zijn elftal
NEC-trainer looft de veerkracht van zijn team tegen Dinamo.

De pijn en de teleurstel­ling dropen na de dramatische en onnodige nederlaag tegen Dinamo Zagreb (3-2) van zijn gezicht af. En toch vond Mario Been dat zijn elf­tal een compliment verdiend had. „We hebben het vanavond zeer las­tig gehad, maar mijn jonge spelers hebben ongelooflijk veel veer­kracht getoond. Daar ben ik best trots op.”

De NEC- trainer had in het kolken­de Maksimir- stadion lijdzaam moeten toezien hoe zijn geplande strategie al na een paar minuten in duigen was gevallen. „We wisten dat we in de eerste wedstrijd van de poulefase meteen met een lasti­ge opponent zouden worden ge­confronteerd. Dinamo Zagreb heeft een zeer goede ploeg met veel internationale ervaring. We kregen een vroege tegengoal en dat was natuurlijk een enorme domper voor het elftal.”

Beens buurman Branko Ivankovic zat er logischerwijs een stuk vrolij­ker bij. „Het was voor ons een lasti­ge wedstrijd”, vertelde de Dina­mo- trainer. „Een interessant duel ook, met zelfs een vleugje drama. We hebben uiteindelijk verdiend gewonnen. Ik kijk met heel veel optimisme vooruit naar de komen­de ontmoetingen in de groepsfa­se.” Been constateerde na afloop dat zijn ploeg vooral het slachtoffer was geworden van dode spelmo­menten. Zo ook bij de openings­goal toen doelman Gábor Babos na een corner van Morales onvol­doende ingreep. „Of het een fout was, durf ik niet te zeggen. Mis­schien werd hij gehinderd. Het doet er ook niet toe, Gábor heeft daarna een uitstekende wedstrijd gekeept.”

Been had na die vroege tegenvaller met genoegen toegekeken hoe zijn elftal zich had opgericht. „ Ik vind dat we na die snelle goal de wed­strijd grotendeels hebben gedomi­neerd. We kwamen weliswaar enigszins gelukkig op 1-1, maar daarna hebben wij de beste kans gehad om nog voor de rust een tweede doelpunt te maken.” Na de hervatting zag de NEC-coach hoe zijn team uitzicht verwierf op een geweldig resultaat in Zagreb. „Ik hoopte dat we tegen het aandringende Dinamo steeds meer ruimte zouden krijgen en dat gebeurde ook. Ons positiespel was bij vlagen uitstekend en zij konden op een gegeven moment alleen nog maar de lange bal hante­ren. Voetballend bleven we in mijn ogen prima overeind, alleen bij spelhervattingen bleven zij ge­vaarlijk.”

Nadat NEC - niet eens zo onver­diend - in de 78e minuut via Tim Janssen op voorsprong was geko­men, stortte de Nijmeegse veste onverwacht snel in. Been: „Daar­aan kun je zien dat wij ervaring te­kortkomen. In plaats van vooruit te verdedigen, gingen we achteruit lopen. Daarmee roep je de ellende over je af. Dinamo kwam via een fantastische goal van Balaban op gelijke hoogte. Daarna gaven we ook nog dat ene punt weg, weer uit een spelhervatting. Die jongen (Vrdoljak, red.) kon bij de eerste paal vrij inkoppen. Dat soort fou­ten worden op dit niveau keihard afgestraft.” De late ineenstorting tegen Dina­mo Boekarest toont volgens NEC- trainer Mario Been aan dat de Nijmeegse ploeg nog ervaring tekortkomt.

Davids dacht dat de buit binnen was
Middenvelder zit even helemaal stuk na zure nederlaag in Zagreb.

Het liefst waren ze waar­schijnlijk direct de kleedkamer in­gelopen van het Maksimir- stadion. Om daar iets in elkaar te trappen. Of een bidon tegen de muur te gooien. Maar eerst gingen de NEC- spelers direct na afloop van de ongelooflijk zure 3- 2 nederlaag in Zagreb naar de hoek van het sta­dion om de 250 meegereisde fans te bedanken. „Dat was wel het minste wat we konden doen voor ze”, zei Loren­zo Davids. „

Daarna hadden we de korte nabespreking van de trainer en zijn we weer naar buiten ge­gaan. Nog een keer naar die men­sen toe. Ze hebben ons gesteund. Ze verdienden het.” Hoog boven het veld zongen en klapten de Nijmeegse fans voor de spelers van NEC. Om ze een hart onder de riem te steken. Want het had zo mooi kunnen zijn. Tien mi­nuten. Meer had er niet gezeten tussen uitbundige vreugde en tota­le ontreddering. „Na die 2-1 voor­sprong dacht ik echt: we gaan het halen”, zei Davids. „Natuurlijk vie­len zij als gekken aan. En wij zak­ten juist in. Had nooit mogen ge­beuren. Rammen die ballen. Weg ermee. Maar we liepen terug. En terug. En nog meer terug.”

En toen viel eerst de gelijkmaker en zeven minuten voor tijd ook nog eens de fatale 3-2. Davids was er een half uur na de wedstrijd nog kapot van. „ Ook omdat we juist in deze wedstrijd hebben la­ten zien dat we enorm goed kun­nen voetballen. Buiten de eerste tien minuten waarin die ongeluk­kige 1-0 viel, deden we goed mee. Bas Sibum en ik werden heel snel vastgezet. Daarom zochten we steeds vaker Arek Radomski als aanspeelpunt. Hij was de vrije man. Dat liep hartstikke goed.” Maar uiteindelijk bleek het niet voldoende om ook maar één punt­je uit de hel van Zagreb te slepen. Want hoewel het stadion lang niet uitverkocht was, vuurden de 18.000 Kroaten in het Maksi­mir- stadion met 40.000 plaatsen de thuisclub hartstochtelijk twee keer drie kwartier aan. „Het heeft geen invloed op mijn spel. Ik kan me daar prima voor afsluiten. Maar zoals die mensen hier te keer gaan. Echt geweldig. Dat maak je in geen enkel stadion in Neder­land mee”, zei de middenvelder die vier dagen na zijn bleke optre­den tegen Vitesse weer ouderwets te keer was gegaan. „Toen had ik last van een lichte blessure. Van­avond niet. Ik speelde op volle kracht.”

Derde worden in de poule. Over­winteren in Europa en de laatste 32 van de UEFA Cup halen. Het is nog steeds de missie van de ploeg van Mario Been. „We hebben nog drie wedstrijden om de punten te pakken”, zei Davids. „Thuis zijn we sterk. Dan moet het tegen Tot­tenham Hotspur en Udinese maar gebeuren.” De komende weken zijn dat niet de enige topwedstrijden die de Nij­meegse eredivisionist moet afwer­ken. Het programma is overvol. En Davids geniet ervan. „Dat is voetbal. Heerlijk al die wedstrij­den. Laat maar komen.”

‘ We hebben laten zien hoe goed we wel zijn’
Tim Janssen scoort, maar goal krijgt geen eeuwigheidswaarde.

Hij tilde eerst zijn rech­terbeen op. En toen het linker. Bo­ven de afgezakte kousen zaten de handtekeningen van Igor Biscan en Jesus de Carlos. Geschreven met geslepen noppen. „Ik vond dat de scheidsrechter me wel iets meer in bescherming had mogen nemen”, zei Tim Janssen. „ Ik heb niet een vrije trap mee gehad.”

Tien minuten voor tijd had de spits - na een knappe actie van Las­se Schöne - NEC op een 2-1 voor­sprong gezet. De goal had eeuwig­heidswaarde kunnen krijgen, maar werd nu naar de vergetelheid verdrongen door de bikkelharde realiteit. Dinamo had toch nog met 3-2 gewonnen. En alleen dat telde.

In de kleedkamer hadden me­despelers hem nog even terecht ge­wezen. „Ik moest niet zo negatief oordelen over mezelf. Maar ik had gehoopt om meer loopacties te kunnen maken. Gevaarlijker te zijn voor de goal. Eigenlijk heb ik geen kans gehad. Op die goal na dan.” En dan na enig nadenken. „Verder was ik eigenlijk wel bal­vast. Maar ik vind het zó doodzon­de. We hebben gevochten als leeu­wen. Dinamo speelde beter dan ze in werkelijkheid zijn. Ze hanteer­den veel de lange bal. Daar had­den ze voorin de kerels ook voor, waardoor we bij vlagen moeite hadden om onder hun druk uit te komen.” Maar verder kon hij alleen maar trots zijn op de teamprestatie. „ Zondag hoeven we tegen Ajax niks te bewijzen. We hebben hier al laten zien hoe goed we zijn.”

Stad via NEC de wereld over
NEC actief in Europa: stad lift mee op de bagagedrager.

Als de BBC naar Nijme­gen komt voor de wedstrijd NEC-Tottenham Hotspur (27 no­vember), moet het rood, groen en zwart de Britse cameraploegen bij­kans verblinden. „Nijmegen moet het podium dat NEC de komende maanden biedt, benutten om zich op de kaart te zetten. Heel Europa moet weten waar Nijmegen ligt en dat Nijme­gen voetbalmindend is”, zegt Theo Lemmen, de voorzitter van MKB-Nijmegen.

Doorgaans zendt de BBC vooraf­gaand aan een UEFA-cupwedstrijd een korte impressie uit van de stad waar de wedstrijd gespeeld wordt. Lemmen hoopt zo ook op airplay in Rusland en Italië als NEC aan­treedt tegen respectievelijk Spar­tak Moskou en Udinese. Om dat te bereiken, worden er gra­tis NEC- spandoeken ter beschik­king gesteld. De tekstvakken op de­ze spandoeken zijn blanco: dus zelf in te vullen. Lemmen denkt aan teksten als ‘Ook de Houtstraat houdt van NEC’. Het plannetje hiertoe werd vorige week in onder­nemerskringen geboren. NEC rea­geerde enthousiast en afgelopen weekend werd burgemeester De Graaf gepolst na afloop van NEC-Vitesse. NEC won die partij met 3-1. „Dat was een heel goed moment”, grijnst Lemmen.

Voor de schooljeugd wordt er een spandoekenwedstrijd uitgeschre­ven onder het motto ‘wie maakt het mooiste spandoek’. Verder worden individuele ondernemers, winkeliersverenigingen en particu­lieren opgeroepen hun zaak dan­wel straat aan te kleden met span­doeken. „ Zoals Nederland Oranje kleurt als het nationale elftal speelt, zo moet Nijmegen rood, groen en zwart kleuren voor NEC”, aldus Lemmen. Deze kleuren moeten ook de toe­gangswegen naar de stad, alsmede het station en de luchthavenWee­ze domineren. Nu hangen op de toegangswegen nog vlaggen van ‘Beleef de luxe’: die zouden tijde­lijk (van 20 november tot 20 de­cember) moeten wijken voor de NEC-kleuren. Binnenkort wordt bekend ge­maakt waar de gratis spandoeken af te halen zijn.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr okt 24, 2008 8:05 am

Hoeladans schreef:
banjavi schreef:

En dat noemt zich een fan :confused.gif: ?
Als je in het voren een nederlaag hebt ingecalculeerd en het gebeurd ook is de klap niet zo zwaar... zouden Ajacieden ook eens moeten proberen. Werkt prima.

Blijft het nog wel jammer... heel sneu dat het op deze manier moet gebeuren, want ze speelden gewoon goed... maar het is niet anders.

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 24, 2008 8:23 am

Leuke 'tas' voor Wouter...

Afbeelding

Moesten de NECers weer treffen natuurlijk in Zagreb... :smallgrin.gif:

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr okt 24, 2008 8:31 am

banjavi schreef:Als je in het voren een nederlaag hebt ingecalculeerd en het gebeurd ook is de klap niet zo zwaar... zouden Ajacieden ook eens moeten proberen. Werkt prima.
Doe ik al vier jaar.

Inderdaad: werkt prima.

K.
Still alive...

Ramona

Bericht door Ramona » za okt 25, 2008 7:22 am

N.E.C. - Ajax reünie voor Dani Fernández
Uitgegeven op 24 oktober 2008 16:09

Voor Dani Fernández is de wedstrijd N.E.C. tegen Ajax zondag een soort reünie .

"Ik ken Oleguer nog heel goed uit de jeugd van FC Barcelona. Dat geldt ook voor Gabri. Die komt bovendien uit hetzelfde dorpje als ik: Sant Feliu Llobregat. Het zijn heel aardige jongens, maar wat belangrijker is, ook erg goede voetballers."

Dani is duidelijk over de ambities van N.E.C.: we staan 1 punt boven Ajax en dat moeten er 4 worden. Dinamo moeten we vergeten, al blijft hangen dat wij een beter team waren.

Bron: Omroep Gelderland

Afbeelding
Dani Fernández in actie tegen Feyenoord
Foto: Broer van den Boom

Geknipt en geplakt van: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za okt 25, 2008 9:34 am

NEC heeft geen tijd om uit te huilen

door Danny van den Broek. zaterdag 25 oktober 2008 | 02:58

Afbeelding
Tim Janssen bekijkt op het vliegveld van Zagreb in een Kroatische krant de foto's van de wedstrijd tegen Dinamo. foto Broer van den Boom

ZAGREB - Een paar uur na de zure nederlaag tegen Dinamo Zagreb was Gábor Babos de enige NEC'er die donderdagnacht uitgebreid gefeliciteerd werd. De Hongaar was namelijk jarig. Hij werd in Kroatië 34.

In de vertrekhal van het vliegveld schudde Mario Been gistermorgen zijn hoofd. Nee, hij had niks meegebracht voor zijn doelman. "We hadden hem graag drie punten cadeau gedaan, maar dat is helaas niet gelukt", verwees de coach nog maar eens naar de 3-2 zege van de thuisclub.

Aan bijna alle voetballers was te zien dat ze een redelijk doorwaakte nacht hadden beleefd. "Ik heb bijna geen oog dicht gedaan", zei Tim Janssen, die bij Arek Radomski op de kamer lag. Voor de spits had het in het Maksimir-stadion een historische avond kunnen worden. Tien minuten slechts en zijn doelpunt had eeuwigheidswaarde gekregen. Maar het werd 3-2 voor de Kroaten. En niemand die het nog heeft over de 2-1 van Tim Janssen.

Op de luchthaven tilde hij eerst zijn rechterbeen op. En toen het linker. Boven de afgezakte kousen zaten de handtekeningen van Igor Biscan en Jesus de Carlos. Geschreven met geslepen noppen. "Ik vond dat de scheidsrechter me wel iets meer in bescherming had mogen nemen", zei Tim Janssen. "Ik heb niet een vrije trap mee gekregen."

In de kleedkamer hadden medespelers hem nog even terecht gewezen. "Ik moest niet zo negatief oordelen over mezelf. Maar ik had gehoopt om meer loopacties te kunnen maken. Gevaarlijker te zijn voor de goal. Eigenlijk heb ik geen kans gehad. Op die goal na dan." En dan na enig nadenken. " Verder was ik eigenlijk wel balvast. Maar ik vind het zó doodzonde. We hebben gevochten als leeuwen. Dinamo speelde beter dan ze in werkelijkheid zijn. Ze hanteerden veel de lange bal. Daar hadden ze voorin de kerels ook voor, waardoor we bij vlagen moeite hadden om onder hun druk uit te komen."

Maar verder kon hij alleen maar trots zijn op de teamprestatie. "Zondag (morgen, red) hoeven we tegen Ajax niks te bewijzen. We hebben hier al laten zien hoe goed we zijn."

Bas Sibum kon het nog steeds niet bevatten dat NEC de 2-1 voorsprong in recordtempo uit handen had gegeven. " Tien minuten. Ik dacht: we overleven dit hier. Een blok vormen en al die ballen wegrossen. Maar zij gooiden al hun lengte er in. Er zat meer power achter dan bij ons. Na dat laatste fluitsignaal was ik er echt helemaal kapot van. Dit is een aardig tikkie hoor. Er zit maar één ding op. Ook zo'n tik zondag uitdelen tegen Ajax."

Mario Been besefte dat er niet veel tijd was om uit te huilen. "Even schudden met die kop en weer door. Er zit niets anders op. Verliezen op dit niveau kan. Maar nu wacht Ajax."

De coach van NEC vond het niet direct een nadeel dat het Nijmeegse gezelschap direct na het Europese optreden op de Amsterdammers stuit. "Stel dat we naar Volendam of ADO Den Haag hadden gemoeten. Ploegen die zich een hele week in alle rust op zo'n wedstrijd tegen ons hadden kunnen voorbereiden. Ajax is net als wij op donderdag in actie gekomen. Die ploeg heeft dezelfde arbeid moeten verrichten. En ze hebben net als wij een tikkie gehad door te verliezen van Aston Villa."

In zijn hotel had Been gistermorgen nog de beelden van het duel tegen Dinamo voorbij zien komen. "Behalve de eerste tien minuten zag het er goed uit. Laten we dat vooral niet vergeten.".

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 27, 2008 6:39 am

NEC maakt het Ajax niet echt lastig

zondag 26 oktober 2008 | 19:46

Afbeelding
Klaas Jan Huntelaar, maker van de 1-0, kopt op het doel van NEC. NEC-speler Ramon Zomer wacht gespannen af, maar ziet tot zijn opluchting Huntelaar dit keer missen. ANP PHOTO

AMSTERDAM - De Europese besognes beginnen zo zoetjesaan hun tol te eisen bij NEC. Amper drie dagen na de slopende krachtmeting tegen Dinamo Zagreb bleek de Nijmeegse accu nog lang niet opgeladen voor het competitieduel tegen Ajax.

De Amsterdammers, die ook een UEFA Cup-nederlaag (bij Aston Villa) in de benen hadden, boekten in de eiegen Arena een simpele 2-0 overwinning.

Het gebrek aan scherpte bij de ploeg van Mario Been werd gistermiddag misschien nog wel het meest treffend geïllustreerd door Bas Sibum. De gangmaker op het Nijmeegse middenveld bewoog zich ditmaal stram en stijf over het gras van de Amsterdam Arena, kwam overal een stapje te laat en stond tot overmaat van ramp ook nog eens aan de basis van de openingstreffer, op slag van rust.

Sibum wilde een breedtepassje van Lorenzo Davids in de draai aannemen, maar zag daarbij Leonardo volkomen over het hoofd. De Braziliaan, die deze zomer serieus in de belangstelling stond bij NEC, betrapte de Nijmeegse achterhoede met de broek op de enkels. Luis Suarez gleed vervolgens simpel langs Youssef El-Akchaoui, strandde nog wel op Gábor Babos, maar in de rebound had Klaas-Jan Huntelaar de bal voor het intikken: 1-0.

Overigens maakte ook de thuisploeg gistermiddag een vrij lome indruk. "Dat bevreemdde mij wel", zei coach Marco van Basten na afloop. "We zouden er vanaf het eerste fluitsignaal bovenop duiken, maar daar heb ik niets van gezien. Gelukkig bleven de supporters (48.500, red.) positief, het publiek was vandaag onze beste man."

Pas toen hij controleur Gabri verving door de iets dynamischere Siem de Jong kwam er bij Ajax wat meer leven in de brouwerij. Het was al de tweede wissel die de oud-bondscoach in de eerste helft moest btoepassen. Eerder al had hij Dario Cvitanich (hamstringblessure) moeten vervangen door Leonardo.

NEC-trainer Mario Been treurde over de knullige tegengoal, maar meer nog over een strafschop die zijn ploeg in de 33e minuut door de neus werd geboord. Lasse Schöne werd net binnen de lijnen getorpedeerd door Thomas Vermaelen. Scheidsrechter Ruud Bossen liep eerst naar de stip, begon vervolgens toch te twijfelen en besloot uiteindelijk de bal op het puntje van het strafschopgebied te leggen.

"Een zuivere penalty" , vond Been nadat hij de beelden had teruggezien. "Als je op 1-0 komt, krijg je een stoot verse energie. Nu ga je met een achterstand rusten en speel je de tweede helft met een zak aardappelen op je rug."

Kreeg NEC voor de pauze nog wat counterkansjes, na de hervatting kwam Ajax geen moment meer in de problemen. De vermoeide bezoekers konden alleen nog maar tegenhouden en dat lukte dankzij doelman Babos heel aardig. De Hongaar hield Huntelaar, die in de openingsfase al een opgelegde kans had laten liggen, tot twee keer toe van een treffer af.

In de 73e minuut moest evenwel ook de NEC-goalie passen. Na een corner van Urby Emanuelson mocht verdediger Oleguer ongehinderd inkoppen. Babos keerde de inzet nog half en zag tot zijn woede dat paalverdediger Dani Fernandez niets deed om Suarez te hinderen: 2-0.

Been: "Ik heb vandaag weer goede dingen gezien. Maar willen wij echt aansluiting met de subtop, dan moeten dat soort kleine foutjes er wel uit."

Ajax - NEC 2-0 (1-0). 44. Huntelaar 1-0, 72. Suarez 2-0.

Scheidsrechter:
Bossen. Toeschouwers: 46.000. Gele kaart: Vermaelen (Ajax), Wisgerhof (NEC).

Ajax: Vermeer; Van der Wiel, Vertonghen, Oleguer, Vermaelen en Emanuelson; Gabri (41. De Jong) en Lindgren; Cvitanich (13. Leonardo), Huntelaar en Suarez (88. Schilder).

NEC: Babos; Fernandez, Wisgerhof, Zomer en El Akchaoui; Radomski, Sibum (61. Kivuvu), Schone en Davids (61. Bouaouzan); Ntibazonkiza en Janssen.

Bron: http://www.gelderlander.nl/

MotM aan NEC kant...kan er maar 1tje zijn...
...Babos... :worshippy.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 27, 2008 6:47 am

Leuke sfeerbeelden van De Trouwe Honden...

Rondje om: Ajax - NEC :neutral.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 27, 2008 2:13 pm

Ik moet eerlijk bekennen dat ik NEC gisteren weinig imponerend vond. Om maar niet te zeggen ronduit zwak.

Onbegrijpelijk dat ze (relatief) hoog staan.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 27, 2008 2:24 pm

Ramona schreef:Leuke sfeerbeelden van De Trouwe Honden...

Rondje om: Ajax - NEC :neutral.gif:
Leuk om te zien. Bedankt. :biggthumpup.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 27, 2008 2:32 pm

De Dominee schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik NEC gisteren weinig imponerend vond. Om maar niet te zeggen ronduit zwak.

Onbegrijpelijk dat ze (relatief) hoog staan.
Dan was het nog zwakker van Ajax dat zer niet dik wonnen. NEC speelde idd niet sterk, maar ik vond de opstelling ook niet echt logisch. Voorin met Janssen geen aanspeelpunt en dat zijn ze toch echt wel nodig om vervolgens hun aanvallen over de vleugels uit te spelen.

Davids is geen linksbuiten en komt beter tot zijn recht op het middenveld.
Ik had het wel willen zien met 2 rappe spelers op de vleugels en een centraal aanspeelpunt.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 27, 2008 2:35 pm

Hoe het ook zij: gisteren was het bijzonder pover. Dat Ajax niet dikker won lag aan KJH, die er gewoon 3 had moeten maken. Nog even afgezien van Suarez en Siem de Jong.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 27, 2008 4:26 pm

Psies, ZSoG...Daarbij boden ze nada tegenstand, wat Sibum liet zien zei genoeg, steeds te laat...slordig, weinig inzet...gelukkig voor NEC deed Babos wel mee...

Graag gedaan, Jöhnk...

Gesloten