PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Rooie

Bericht door Rooie » zo okt 26, 2008 11:13 am

Ze hebben een goede reeks neergezet met redelijk tot goed voetbal, het is nu de vraag of ze dit door kunnen zetten in lastigere wedstrijden. De laatste weken zijn ze niet echt op proef gesteld, dat wordt de komende weken een stuk pittiger.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo okt 26, 2008 11:36 am

Precies, echte tegenstand hebben ze nog niet gehad met al die laagvliegers achter elkaar. Alleen psv thuis was knap.

Verrassend resultaat dit trouwens. psv verliest wel vaker van Roda, maar dit Roda vond ik tot nog toe erg zwak. Vanmiddag winnen en we staan weer 4e. maak jullie geen zorgen, het komt allemaal goed, we kruipen langzaam aan naar boven. En nu ben ik naar de Arena!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 26, 2008 11:46 am

Jöhnk schreef:Op mij maakt Groningen tot nu toe de meest stabiele indruk. Die ploeg 'staat' goed.
Ja, maar ik vind Groningen kwalitatief toch minder.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 26, 2008 11:55 am

Ik ook. Dat zal die ploeg uiteindelijk ook wel opbreken.

Maar AZ is kwalitatief ook niet de creme de la creme. Denk toch dat het tussen Ajax en PSV zal gaan.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo okt 26, 2008 12:01 pm

Jöhnk schreef:Ik ook. Dat zal die ploeg uiteindelijk ook wel opbreken.

Maar AZ is kwalitatief ook niet de creme de la creme. Denk toch dat het tussen Ajax en PSV zal gaan.
Het enige zwakke bij AZ is de verdediging.

Aanval en middenveld zijn beter dan PSV en misschien ook wel dan Ajax.
AZ kan ontzettend veel variaties in het elftal brengen. Snelheid met Dembele of balvastheid met Pelle.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 26, 2008 12:05 pm

OK, daar verschillen we dan van mening. Ik vind Pelle, El Hamdaoui, vd Velden en Martens prutsers.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo okt 26, 2008 12:10 pm

Jöhnk schreef:OK, daar verschillen we dan van mening. Ik vind Pelle, El Hamdaoui, vd Velden en Martens prutsers.
Het zijn geen hoogvliegers, maar in de eredivisie kunnen ze wel het verschil maken. El Hamdaoui heeft AZ nu al een paar wedstrijden naar de 3 punten geschoten. Ajax kan wat dat betreft een stuk minder varieren. Ajax kan niet zo makkelijk van tactiek voorin wisselen omdat Huntelaar het schijnbare alleenrecht op de spitspositie heeft.

Jesse

Bericht door Jesse » zo okt 26, 2008 12:12 pm

Kan Pelle het verschil maken?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » zo okt 26, 2008 12:14 pm

Nee, maar ik denk wel dat de ploeg die het minst laat liggen tegen de kleintjes wel een kampioen zou kunnen worden. Wat dat betreft doet AZ het tot nu toe goed. Tenminste, na de moeizame start van het jaar
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo okt 26, 2008 12:16 pm

Jesse schreef:Kan Pelle het verschil maken?
Nog niet. Maar hij kan wel het balletje klaarleggen voor iemand anders.

Maar goed, dit is het psv topic. Dus ik zal eindigen met: Over een paar maanden kunnen we zien hoe goed of slecht AZ echt is. Ik denk dat ze de enige constante factor in Nederland zijn op dit moment.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma okt 27, 2008 8:03 am

Eén ding.

Als dít PSV aan het eind van de rit wéér kampioen wordt, dan word ik echt helemaal gek.

Oké, dat was het. Werk ze allemaal.

K.
Still alive...

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 27, 2008 8:07 am

Maza presteerde sterk tegen OM en was tegen Roda een van de minst slechte spelers, desondanks denken sommigen hier ineens hun gelijk te kunnen halen en te roepen dat hij er niets van kan...wat een onzin zeg.

PSV speelde dramatisch trouwens, een slappe en trieste vertoning. Terwijl ze juist enkele dagen daarvoor hadden laten zien wel degelijk te kunnen vechten en aardig voetbal te kunnen spelen, erg vreemd. PSV is ontzettend wisselvallig dit seizoen. Je zou bijna gaan denken dat we zowaar eens geen kampioen gaan worden.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma okt 27, 2008 8:11 am

Hoeft Ko iig niet opgenomen te worden... :hupajax.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 27, 2008 8:15 am

Maar hoeft Generaal zijn schoen niet op te eten :kwijl.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 27, 2008 11:13 am

Kowalczyk schreef:Eén ding.

Als dít PSV aan het eind van de rit wéér kampioen wordt, dan word ik echt helemaal gek.
Het hangt ook van de kracht van de concurrentie af, Ko. PSV krabbelt wel weer op. Uiteindelijk heeft het genoeg kwaliteit om de meeste wedstrijden te winnen.

Maar vooralsnog is het niet gezellig in Eindhoven. Daar helpen geen gevulde koeken tegen.

PSV schreeuwt om mentale sturing

door Frans van den Nieuwenhof

VOETBAL - Luidkeels vroeg Huub Stevens zich af of de journalist soms dacht dat hij achterlijk geworden was.

Dat ontkende deze.

Hij wilde slechts weten wat volgens Stevens de achtergronden waren, die zaterdag bij PSV leidden tot enorme persoonlijke fouten en een ontluisterende nederlaag tegen Roda JC (2-3).

Stevens maakte een wegwerpgebaar en baande zich een weg door de gangen van het Philips Stadion.

Non-verbaal getuigde hij van frustratie, boosheid en agressie. Zijn reactie paste wel in de sfeer die bij PSV aan het ontstaan is. Een grote mate van reserve tegenover de 'boze' buitenwereld.

Daarbij past dat spelers de pers ontlopen en dat trainingen achter gesloten deuren worden gehouden. Alsof het idee heeft postgevat dat invloeden van buitenaf het groepsproces ondermijnen.

Dit PSV heeft, zeker als Afellay ontbreekt, geen enkele uitstraling. Zowel in mentaal als technisch opzicht ontbreekt de klasse. Stevens gebruikte vorige week het woord 'strijd' om de tekortkomingen van zijn team te beschrijven. Wat is strijd? Hard lopen, slidings, gebalde vuisten in de lucht?

Zaterdag hield hij het op voetbalgogme, "De wisselvalligheid moet eruit", zei hij ook. Interessanter is de vraag wat aan die wisselvalligheid ten grondslag ligt. Dit jonge elftal lijkt vooral spelplezier te missen. Amrabat verwoordde vorige week heel netjes dat hij met het team aanvallender wil spelen. Afellay toonde dat in woord en gebaar aan tijdens het duel met NAC.

Stevens moet deze signalen serieus nemen. Ze getuigen van een sluimerende onvrede. Zijn spelers afschermen van de buitenwereld is een heilloze weg. Daarmee biedt hij geen bescherming, maar een beperking van de vrijheid. En dus de bereidheid bij spelers om verantwoordelijkheid te nemen.

Na zaterdag zal de irritatie alleen maar groter zijn. De blunders die Salcido maakte bij de eerste twee doelpunten zijn niet meer goed te praten. Ook Rodriguez en Dzsudzsák gingen verdedigend de mist in. De vraag is gewettigd hoeveel spelers van PSV nog lekker in hun vel zitten. Alleen Isaksson en Simons bezetten het hele seizoen een vaste plaats en Wuytens mag ook niet klagen. Met alle anderen is al veel geschoven. Het wekt de indruk dat de coaches nog steeds niet weten hoe PSV het beste functioneert.

Stevens kreeg elf maanden geleden te horen dat hij trainer van PSV zou worden. Hij heeft dus alle tijd gehad om te bouwen aan een nieuw elftal, veel meer tijd dan de meeste trainers. Maar Stevens is nog steeds zoekende.
BN de Stem

Let wel, geschreven door de huisjournalist van Reker/de RVC. Stevens krijgt de zwarte piet.
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 27, 2008 11:34 am

De PSV-supporters in mijn omgeving vinden nog steeds dat Reker de kwade genius is, en dat er nooit afstand genomen had moeten worden van de Lemic/De Visser-connectie.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 27, 2008 11:46 am

Stevens lijkt mij een beetje aan het einde van zijn latijn. Is hij te lang doorgegaan?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma okt 27, 2008 11:54 am

Er is veel verloren gegaan door het beleid, je mag je afvragen of dit het waard was? Ik denk dat er fijner mee omgegaan kon worden. Desondanks was ik het eens met de beweegredenen. En Stevens die vind ik onwetend, als je de schuld afschuift dan is dat een teken dat je het hopeloos vind. Hij moet de groep niet afvallen, daardoor krijg je geen chemie. Hij moet gewoon het proberen op te lossen, weet je niet hoe dan moet die er tijd in stoppen om erachter te komen en mensen raadplegen. En als die het vervolgens nog niet kan managen, dan moet je gaan afvragen of die wel capabel genoeg is.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 27, 2008 11:56 am

Baseman schreef:Maza presteerde sterk tegen OM en was tegen Roda een van de minst slechte spelers, desondanks denken sommigen hier ineens hun gelijk te kunnen halen en te roepen dat hij er niets van kan...wat een onzin zeg.
Een van de minst slechte spelers, maar nog altijd gewoon erg matig. Verder ken ik Maza beter dan 99 procent van de mensen in Nederland, dus hoef ik m'n gelijk niet te halen op basis van een wedstrijdje tegen Roda. Het was gewoon even in een moment van euforie dat ik dat zei. Het was vooral bedoeld om te delen in het plezier, want PSV ging af als een gieter.

LucaS

Bericht door LucaS » ma okt 27, 2008 11:56 am

Het was wel opvallend dat Stevens het in de persconferentie constant had over ze in plaats van we. Ze hebben een wanprestatie geleverd.
I think I lost my fucking headache

Duke

Bericht door Duke » ma okt 27, 2008 12:30 pm

Thomas schreef:
Baseman schreef:Maza presteerde sterk tegen OM en was tegen Roda een van de minst slechte spelers, desondanks denken sommigen hier ineens hun gelijk te kunnen halen en te roepen dat hij er niets van kan...wat een onzin zeg.
Een van de minst slechte spelers, maar nog altijd gewoon erg matig. Verder ken ik Maza beter dan 99 procent van de mensen in Nederland, dus hoef ik m'n gelijk niet te halen op basis van een wedstrijdje tegen Roda. Het was gewoon even in een moment van euforie dat ik dat zei. Het was vooral bedoeld om te delen in het plezier, want PSV ging af als een gieter.
Maar is Mazza nu een goede speler of niet? :smallgrin.gif:

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 27, 2008 12:41 pm

Wat was er niet duidelijk aan m'n eerdere beschrijvingen?

Duke

Bericht door Duke » ma okt 27, 2008 12:47 pm

In je reactie op de post van Baseman zwak je je eerdere stelling weer af, vandaar mijn onzekerheid. :666.gif:

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 27, 2008 12:51 pm

Ik zwak nergens m'n mening over Maza af hoor.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma okt 27, 2008 12:54 pm

Jöhnk schreef:Ik ook. Dat zal die ploeg uiteindelijk ook wel opbreken.

Ik denk dat het dit jaar voor het eerst wel eens andere club kan worden. Psv is toch zwakker, AJAX laat uit veel liggen... AZ of Grunn kan het wel eens worden. Al heb ik bij Grunn het idee als die een keer 6 geblesseerden hebben dat het toch ook ff allemaal wat minder is.

Gesloten