PSV 2008 - 2009
- Daily Blind
Philips Stadion taboe voor fans Ajax
Uitgegeven: 23 oktober 2008 17:24
Laatst gewijzigd: 23 oktober 2008 17:25
EINDHOVEN - PSV laat dit seizoen geen supporters van Ajax toe in het Philips Stadion. De directie van de club heeft dit besloten vanwege het gedrag van de Amsterdamse aanhang bij de laatste ontmoeting.
Fans vernielden tijdens de wedstrijd een deel van de scheidingswand rondom het bezoekersvak, waarna een grote groep Ajax-fans door het ontstane gat heen ging.
Daarbij gooiden ze voorwerpen richting PSV-supporters, stewards en medewerkers. Ook werd er ander gewelddadig gedrag vertoond. Hierdoor raakten enkele PSV-stewards en supporters gewond.
PSV heeft het besluit genomen in goed overleg met Ajax, de politie en de burgemeester van Eindhoven. PSV gaat met Ajax kijken hoe het bezoek van de Amsterdamse fans in de toekomst veilig kan verlopen.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Op nu.nl staat dat het helemaal niet in goed overleg met Ajax is geweest, ik wilde al zeggen! Wat flikken ze ons (cq: mij) nou.
De KNVB heeft hier niet eens een vooronderzoek naar afgekondigd! 1600 fans heeft Ajax gewoon nodig in Eindhoven, kan een belangrijke wedstrijd zijn, dus wat mij betreft gaan we hier nooit meer akkoord. En als PSV voet bij stuk houdt hoeven de PSV'ers hier ook niet te komen, verkopen we het uitvak wel aan onze eigen supporters.
En ik ga voor de zekerheid vast een PSV-cc aanvragen op de naam van m'n buurman, want bij die wedstrijd ben ik hoe dan ook bij.
De KNVB heeft hier niet eens een vooronderzoek naar afgekondigd! 1600 fans heeft Ajax gewoon nodig in Eindhoven, kan een belangrijke wedstrijd zijn, dus wat mij betreft gaan we hier nooit meer akkoord. En als PSV voet bij stuk houdt hoeven de PSV'ers hier ook niet te komen, verkopen we het uitvak wel aan onze eigen supporters.
En ik ga voor de zekerheid vast een PSV-cc aanvragen op de naam van m'n buurman, want bij die wedstrijd ben ik hoe dan ook bij.
Lees nou wat ik in de post waarop je reageert zeg. 'Absoluut' was een bevestiging, Harm.Harm schreef:En het is niet schandalig om uit het vak te breken. Ik vind het altijd leuk wanneer er flink herrie gemaakt wordt door het uitvak. Maar dit sloeg echt nergens meer op.
Dit is volledig terecht, het was juist belachelijk dat de KNVB hier geen onderzoek naar heeft ingesteld.
PSV mag niet liegen over dingen die Ajax wel of niet heeft besproken. Zal wel die Brabantse gemoedelijkheid zijn.
Ik wilde aangeven dat "wie zaait zal oogsten". Waarom zou PSV niet schandalig reageren richting de supporters van Ajax? Het is niet slim (als Ajax de waarheid spreekt, want die kunnen net zo goed liegen).
Maar het probleem ligt net zo goed bij PSV, hoor. Op de tribune van PSV wordt iedereen met camera's in de gaten gehouden. Als ze die dingen ook gewoon in het uitvak op zouden hangen dan hadden ze de schuldigen op kunnen pakken en dan was er niets aan de hand geweest. Of laat een peleton ME'ers door het vak vegen.
Maar het probleem ligt net zo goed bij PSV, hoor. Op de tribune van PSV wordt iedereen met camera's in de gaten gehouden. Als ze die dingen ook gewoon in het uitvak op zouden hangen dan hadden ze de schuldigen op kunnen pakken en dan was er niets aan de hand geweest. Of laat een peleton ME'ers door het vak vegen.
Afgelopen jaar was ik er niet bij dus ik weet niet precies wat er gebeurd is. Maar de eerlijkheid gebied wel te zeggen dat het de laatste jaren wel vaker wat onrustig is geweest in het uitvak. Tja, dan kun je er op wachten dat je een keer niet meer welkom bent.
Misschien niet eerlijk of leuk voor de supporters die niets verkeerd doen maar ik kan me wel voorstellen dat PSV er voor kiest om zijn eigen supporters te beschermen. Het is namelijk niet zo leuk als je daar met je vrienden of kinderen in het vak zit en je krijgt allemaal troep over je heen.
Misschien niet eerlijk of leuk voor de supporters die niets verkeerd doen maar ik kan me wel voorstellen dat PSV er voor kiest om zijn eigen supporters te beschermen. Het is namelijk niet zo leuk als je daar met je vrienden of kinderen in het vak zit en je krijgt allemaal troep over je heen.
Nil volentibus arduum
Inderdaad. Wanneer PSV supporters uitbreken dan moeten zij ook de toegang tot de ArenA ontzegd worden.Thijs schreef:Het is een beetje treurig voor die 40 man, maar gelijke monniken gelijke kappen.goodfella schreef:Wie zaait, oogst. Ook maar eens de opruiers aan psv kant aanpakken. En natuurlijk geen psv supporters bij Ajax - psv. Alhoewel je psv en haar supporters daarmee natuurlijk geen pijn doet.
-
Ook allemaal? En als het er eentje is die over het hek probeert te klimmen? Ook alle 800 maar weer terugsturen en niet meer toelaten?Harm schreef:
Inderdaad. Wanneer PSV supporters uitbreken dan moeten zij ook de toegang tot de ArenA ontzegd worden.
Als twee marrokanen zich misdragen in een cafe, dan ook maar nooit meer marrokanen toelaten? Ik heb niks met die hooligans te maken hoor, we hebben alleen hetzelfde shirtje aan.
Ajax heeft toch ook stewards in het uitvak staan? Het lijkt me sterk dat ze niet weten wie het waren.
Was jij er bij? Er gebeurde wel meer dan dat 1 persoon over een hek klom.Thijs schreef:Ook allemaal? En als het er eentje is die over het hek probeert te klimmen? Ook alle 800 maar weer terugsturen en niet meer toelaten?Harm schreef:
Inderdaad. Wanneer PSV supporters uitbreken dan moeten zij ook de toegang tot de ArenA ontzegd worden.
Als twee marrokanen zich misdragen in een cafe, dan ook maar nooit meer marrokanen toelaten? Ik heb niks met die hooligans te maken hoor, we hebben alleen hetzelfde shirtje aan.
In dit soort situaties moeten de goeden altijd onder de kwaden lijden. Leuk is het niet maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Moet je eens kijken wat een discussies er hier zouden ontstaan als dit in de Arena zou gebeuren.
Het is jammer dat het op de dag zelf zo ver komt. Als ze daar direct goed ingrijpen komt het niet zo ver en kan er ook dit jaar gewoon een trein met 1600 supporters die kant op.
Het is jammer dat het op de dag zelf zo ver komt. Als ze daar direct goed ingrijpen komt het niet zo ver en kan er ook dit jaar gewoon een trein met 1600 supporters die kant op.
Nil volentibus arduum
-
Ja, ik stond er niet heel ver vanaf. Natuurlijk waren het er meer, ik gaf die ene als voorbeeld voor waar je de grens trekt. Het zou natuurlijk bespottelijk zijn als je 1600 man zou weigeren voor 1 gek, nu waren het er 20/30 ofzo?Harm schreef:Ajax heeft toch ook stewards in het uitvak staan? Het lijkt me sterk dat ze niet weten wie het waren.
Was jij er bij? Er gebeurde wel meer dan dat 1 persoon over een hek klom.
Maar wat ik zeg, er hangen gewoon camera's hoor. Kwestie van raddraaiers oppakken en stadionverbod geven, zo moeilijk is het niet.
-
Ajax.nlPSV - Ajax zonder Ajax-fans?
Amsterdam, 23 okt 2008
Vandaag verschenen er berichten in de media dat PSV dit seizoen geen Ajax-supporters toe zal laten in Eindhoven. De directie van Ajax ontving deze mededeling vanmiddag van de directie van PSV. Morgen wordt bij Ajax overlegd hoe met deze mededeling om te gaan.
De directie van PSV is meegedeeld dat Ajax morgen met een reactie komt. De reactie verschijnt vanzelfsprekend ook op de website.
Waarom gelijk Marokanen...Thijs schreef:Ook allemaal? En als het er eentje is die over het hek probeert te klimmen? Ook alle 800 maar weer terugsturen en niet meer toelaten?Harm schreef:

IK GELOOF!!!!!!
AjaxAjax wil supporters mee naar Eindhoven
Amsterdam, 24 okt 2008
De directie van Ajax heeft de directie van PSV meegedeeld dat de club van plan is, zoals gebruikelijk, supporters mee te nemen naar de wedstrijd PSV - Ajax.
De Eindhovense club liet gisteren weten dat Ajax-supporters dit seizoen niet welkom zijn in het PSV-stadion, na wanordelijkheden van vorig seizoen. Ajax is van mening dat dit besluit ongegrond is.
De clubleiding ontkent dat het besluit 'in goed overleg' is genomen. Ajax maakte gisteren, nadat al in eerdere stadia aan PSV was meegedeeld dat de club zich niet in het voorstel kan vinden, kenbaar pas vandaag opnieuw over deze kwestie intern en extern overleg te kunnen en willen voeren, om nadien een reactie aan PSV te kunnen geven.
Ajax kreeg begrijpelijkerwijs diverse verontruste reacties van de supporters. De club blijft er alles aan doen om met de aanwezigheid en de steun van de eigen supporters de wedstrijd in Eindhoven te kunnen spelen en dringt er om die reden bij PSV op aan om op korte termijn nader overleg te voeren.
PSV-supporters zijn van harte welkom als 16 november de wedstrijd Ajax - PSV wordt gespeeld.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!