Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1
Moderator: mods
Ik denk dat Gabri beter tot zijn recht komt in een beter team. Hij is niet een speler die zelf een team naar hoger plan brengt. En voor het 3 mans-middenveld van Ajax is er geen geschikte positie voor hem.
Al moet ik wel zeggen dat ik hem goed vond spelen en hij mij op zich wel kan bekoren. Gaat er voor 100% in en geeft nooit op.
Al moet ik wel zeggen dat ik hem goed vond spelen en hij mij op zich wel kan bekoren. Gaat er voor 100% in en geeft nooit op.
IK GELOOF!!!!!!
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Precies! Ik denk het niet. Marco lijkt zijn middenveld liever vol te gooien met louter defensief ingestelde spelers. Zijn voorliefde voor controlerende middenvelders lijkt geen grenzen te kennen. Veiligheid voor alles lijkt voor hem de credo te zijn.Duke schreef:We zullen zien aan wie Van Basten de voorkeur geeft.
Interessanter lijkt me de vraag of Aissati in de opstelling van Van Basten voor zal komen.
Het verbaasde mij nog dat hij Sno niet inbracht voor Sarpong tegen Groningen en zowaar ''aanvaller'' Rommedahl liet invallen, hoewel dat ook verre van succesvol was.
AFCA!
Dat was juist erg succesvol. Na het inbrengen van Rommedahl wist Ajax de wedstrijd weer uit handen te nemen bij Groningen, dat tot dan in de tweede helft dreigender wasStarring schreef:Het verbaasde mij nog dat hij Sno niet inbracht voor Sarpong tegen Groningen en zowaar ''aanvaller'' Rommedahl liet invallen, hoewel dat ook verre van succesvol was.
I think I lost my fucking headache
Elke thuiswedstrijd tot nu toe was aanvallend en dominant. Denk ook dat dat de reden is dat Ajax het in thuiswedstrijden behoorlijk droog houdt. Niet omdat we zulke goede verdedigers hebben. Dat blijkt wel in de uitwedstrijden waarin men niet domineert maar het spel ondergaat.
@Luuk: het idee achter de wissel was goed. Groningen had daar moeite mee. Jammer dat Rommedahl elke bal die hij kreeg verprutste, maar aan de andere kant: dat weet je van tevoren als je Rommedahl inbrengt. De wissel was fout en goed tegelijk.
@Luuk: het idee achter de wissel was goed. Groningen had daar moeite mee. Jammer dat Rommedahl elke bal die hij kreeg verprutste, maar aan de andere kant: dat weet je van tevoren als je Rommedahl inbrengt. De wissel was fout en goed tegelijk.
Jabu's opstelling zo u ook mijn opstelling zijn.
Dus:
Stekelenburg
Oleguer
Van der Wiel
Vermaelen
Emanuelson
Gabri
Aissati
Vertonghen
Suarez
Huntelaar
Sulejmani
Enoh is nog jong en zal nog genoeg speeltijd krijgen op het middenveld. Verder vind ik dit een prima opstelling die tot veel in staat zou moeten zijn.
Dus:
Stekelenburg
Oleguer
Van der Wiel
Vermaelen
Emanuelson
Gabri
Aissati
Vertonghen
Suarez
Huntelaar
Sulejmani
Enoh is nog jong en zal nog genoeg speeltijd krijgen op het middenveld. Verder vind ik dit een prima opstelling die tot veel in staat zou moeten zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Zoiets:
-------------------Stekelenburg-------------------
------Oleguer--Wiel--Vermaelen--Emanuelson-
-----------------Enoh------------------------------
-------------------Aissati-----Vertonghen---------
------------------------------Sulejmani------------
----Suárez----------Huntelaar---------------------
Sulejmani krijgt vanaf links de vrijheid om om Huntelaar heen te spelen. Sulejmani maakt in de aanval vaak de juiste keuzes, is technisch uiterst vaardig en heeft een goede trap en dito steekpass. Door de extra dreiging die hij met zich meebrengt moet er meer ruimte voor Huntelaar komen om in stelling gebracht te worden.
Suárez speelt vanaf rechts, van waar hij zijn loopacties en dribbels kan inzetten, waarvoor Huntelaar ruimte moet maken.
Aissati speelt niet als nummer 10, maar als centrale middenvelder, in de rug gedekt door Enoh. Hierdoor hoeft hij in aanvallende zin geen duels aan te gaan waarin explosiviteit, fysieke kracht en/of een afstandsschot gevraagd wordt.
Vertonghen speelt als controlerende linkshalf. Met zijn fysieke kracht, positionering en hardheid kan hij, net als Enoh, Aissati defensief ontlasten en hij kan de zone afdekken voor Emanuelson, wanneer Emanuelson de aanval opzoekt.
Achterin speelt Oleguer wat naar binnen, waardoor er meer ruimte komt voor Urby om aanvallend ingeschakeld te worden. Hij moet de ruimte op links bespelen en heeft de taak op de linkerflank de wijdte en de verticale diepte te waarborgen.
Deze opstelling speelt momenteel wat mij betreft het meeste in op de sterke punten van onze spelers en geeft ons de meeste kans om door te groeien als geheel. Vooral op de positie van Vermaelen zou versterking wenselijk zijn, om defensief wat minder kwetsbaar te worden.
-------------------Stekelenburg-------------------
------Oleguer--Wiel--Vermaelen--Emanuelson-
-----------------Enoh------------------------------
-------------------Aissati-----Vertonghen---------
------------------------------Sulejmani------------
----Suárez----------Huntelaar---------------------
Sulejmani krijgt vanaf links de vrijheid om om Huntelaar heen te spelen. Sulejmani maakt in de aanval vaak de juiste keuzes, is technisch uiterst vaardig en heeft een goede trap en dito steekpass. Door de extra dreiging die hij met zich meebrengt moet er meer ruimte voor Huntelaar komen om in stelling gebracht te worden.
Suárez speelt vanaf rechts, van waar hij zijn loopacties en dribbels kan inzetten, waarvoor Huntelaar ruimte moet maken.
Aissati speelt niet als nummer 10, maar als centrale middenvelder, in de rug gedekt door Enoh. Hierdoor hoeft hij in aanvallende zin geen duels aan te gaan waarin explosiviteit, fysieke kracht en/of een afstandsschot gevraagd wordt.
Vertonghen speelt als controlerende linkshalf. Met zijn fysieke kracht, positionering en hardheid kan hij, net als Enoh, Aissati defensief ontlasten en hij kan de zone afdekken voor Emanuelson, wanneer Emanuelson de aanval opzoekt.
Achterin speelt Oleguer wat naar binnen, waardoor er meer ruimte komt voor Urby om aanvallend ingeschakeld te worden. Hij moet de ruimte op links bespelen en heeft de taak op de linkerflank de wijdte en de verticale diepte te waarborgen.
Deze opstelling speelt momenteel wat mij betreft het meeste in op de sterke punten van onze spelers en geeft ons de meeste kans om door te groeien als geheel. Vooral op de positie van Vermaelen zou versterking wenselijk zijn, om defensief wat minder kwetsbaar te worden.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Gek genoeg speelt Gabri zijn beste voetbal in de grote wedstrijden. De Klassieker is hem bijvoorbeeld op het lijf geschreven.Thomas schreef:Precies. Net zo vaak een 4 of een 5 als een 7 of een 8.Jöhnk schreef:Als hij elke week zo speelt zoals tegen Groningen dan heb ik geen enkel probleem met Gabri.
Gaat alleen niet gebeuren.
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Dat maakt het nog geen goeie voetballer. Silva zet zich ook keihard in en is (helaas) ook overal te vinden.Ik vind Gabri vaak een verademing om te zien spelen, altijd inzet en voorop in de strijd. En hij is overal te vinden, een voorbeeld voor de anderen
Gabri is en blijft een matige voetballer met zeer weinig qualiteiten.
Pompiedom