Klaas Jan Huntelaar (2)

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 19, 2008 9:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Waarom KJH gisteren ijzersterk was, ontgaat me. Ik zag hem veel balverlies lijden, een chronisch gebrek aan scherpte en techniek etaleren voor het doel en vooral veel over het middenveld zwerven. Oók op momenten dat Rommedahl en Suarez op richting de Groningen-16 afliepen met de bal.
Ik zie ook niet welke waarde hij gisteren voor Ajax had. Hij speelde matig en zelfs op zijn sterkste punt -positie kiezen- kwam hij niet uit de verf. Nee, hij heeft het momenteel niet. Zeg zelf, de KJH die wij kennen had gisteren gescoord, of niet soms?
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 19, 2008 10:13 pm

Zijn waarde daalde nog harder dan de waarde van sommigen hun spaargeld de afgelopen weken! Wat een koekenbakker zeg toen hij 1 tegen 1 op die keeper afliep... daar gaat de 40 miljoen...zou de overheid dat ook dekken?
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 20, 2008 7:46 am

Ajax om de tafel met Huntelaar

AMSTERDAm - Ajax gaat binnenkort om de tafel met Klaas-Jan Huntelaar en zaakwaarnemer Arnold Oosterveer om te praten over verlenging van het tot 2010 lopende contract. In juni sprak Ajax ook al met Huntelaar. Die besprekingen zijn toen stopgezet.

Vlak voor de transferdeadline van deze zomer weigerde Ajax nog een miljoenenbod op Huntelaar van Manchester City. Huntelaar kan met een contract voor anderhalf jaar op zak, de ontwikkelingen rond zijn contractverlenging rustig afwachten.

Huntelaar weet het net dit seizoen maar moeilijk te vinden. De spits scoorde in de competitie tot nu toe slechts twee keer. Vorig jaar schoot hij 33 keer raak.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » ma okt 20, 2008 8:09 am

Met alle respect jongens, maar als het niet goed gaat met AJAX komen jullie altijd wel heel vlug uit bij KJH.Wat te denken van ene Sarpong die bij zou moeten sluiten, die achter de TWEE spitsen als aanspeelpunt zou moeten fungeren, als doorgeef luik ?.Behalve die kans na, wat was het 1 minuut ?, die de grootste kans van de wedstrijd was dacht ik dat hij na de kans gewisseld was, ik bedoel niks gezien van de taken die hij ter ondersteunung aan die TWEE voorin zou moeten uitvoeren .. kreeg zelfs het idee dat ie zelf niet eens wist waar ie nu moest spelen .. achter de spitsen ?, linksbuiten ?.

Trouwens over dat vele balverlies, zwerven op het middenveld, dat viel in mijn beleving best mee ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 20, 2008 9:25 am

Voetske schreef:Met alle respect jongens, maar als het niet goed gaat met AJAX komen jullie altijd wel heel vlug uit bij KJH.Wat te denken van ene Sarpong die bij zou moeten sluiten, die achter de TWEE spitsen als aanspeelpunt zou moeten fungeren, als doorgeef luik ?.Behalve die kans na, wat was het 1 minuut ?, die de grootste kans van de wedstrijd was dacht ik dat hij na de kans gewisseld was, ik bedoel niks gezien van de taken die hij ter ondersteunung aan die TWEE voorin zou moeten uitvoeren .. kreeg zelfs het idee dat ie zelf niet eens wist waar ie nu moest spelen .. achter de spitsen ?, linksbuiten ?.

Trouwens over dat vele balverlies, zwerven op het middenveld, dat viel in mijn beleving best mee ..
Sorry Voetske. Ik ben het vaak met je eens, maar het valt vies tegen hoe Huntelaar staat te spelen. Hij loopt echt te veel uit zijn positie, waardoor het overvol wordt op het middenveld en Ajax niet bij machten is om zelf (zoals het hoort) druk uit te oefenen op de verdediging van de tegenstander.

Sarpong speelde idd niet goed, maar had het ook erg lastig met het overvolle middenveld. Als Huntelaar het veld langer zou houden, had hij het zeker makkelijekr gehad. naar de 1-0 kreeg Sarpong ook meer ruimte, doordat Groningen minder behoudend ging spelen en dat was gelijk aan het spel van Sarpong te zien. Zijn acties waren zeker goed, maar de uitvoering was van een te laag niveau zaterdag.

Huntelaar is voor Ajax en voor hem zelf van waarde voor het doel van de tegenstander. Doet hij dit niet dan is hij een zeer matige speler die totaal niet van waarde is voor Ajax.

999

Bericht door 999 » ma okt 20, 2008 9:49 am

Overvolle middenveld ?.En dat omdat KJH zich +- 3 keer in een wedstrijd een meter of vijf terug laat zakken ?.Dat meen je toch niet ? .... .Dat is gemiddeld per wedstrijd zo'n 2 minuten op de 90 minuten speeltijd ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 20, 2008 9:55 am

Absoluut niet. Huntelaar heeft bijna de gehele 2de helft te ver op het middenveld gespeeld. Waardoor Ajax moeite had om eruit te komen en Groningen tijd had om een goede aanval op te zetten van achteruit.

999

Bericht door 999 » ma okt 20, 2008 9:57 am

Nou, kijk de wedstrijd maar terug dan zul je zien dat jouw bewering niet waar is.Maar goed ...
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 20, 2008 11:16 am

ZsoG heeft wel degelijk gelijk. Zie ook de situatie waar Vertonghen opstoomt met de bal aan de voet, naar KJH kijkt 'ga je nou nog diep?!' waarna KJH zich IN LAAT ZAKKEN en Vertonghen het zelf laat opknappen.

Sowieso liep KJH vaak verkeerde en onlogische lijnen. In de 16 houden die jongen!
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » ma okt 20, 2008 11:57 am

De Dominee schreef:ZsoG heeft wel degelijk gelijk. Zie ook de situatie waar Vertonghen opstoomt met de bal aan de voet, naar KJH kijkt 'ga je nou nog diep?!' waarna KJH zich IN LAAT ZAKKEN en Vertonghen het zelf laat opknappen.

Sowieso liep KJH vaak verkeerde en onlogische lijnen. In de 16 houden die jongen!
en dat was rond welke minuut ?.
Laatst gewijzigd door 999 op ma okt 20, 2008 10:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » ma okt 20, 2008 12:04 pm

Ik denk dat ik eens een nieuwe service ga beginnen voor jullie :ajaxsmiley.gif: , jullie kunnen bij mij een abonnement afsluiten á 175 euro voor 34 wedstrijden AJAX DVD'S ( exclusief verzendkosten ) .. kunnen jullie de wedstrijd nog een keertje op je gemak nakijken, want valt me op dat wat jullie hier opschrijven nogal eens verschilt met wat het DVD beeld laat zien :ajaxsmiley.gif: . Maak verder ook niet uit hoor, ik bedoel er dus verder niks mee ...
Blij met de punten ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma okt 20, 2008 12:25 pm

Dingen dat Huntelaar niet gedreven zou zijn en het hem allemaal niks interesseert zijn trouwens onzin. Als er ééntje binnen de selectie een goaltjesgeiler en een echte winnaar is, dan is het Klaas Jan Huntelaar wel.

Huntelaar gaat wel weer scoren dit seizoen, ongetwijfeld. En als 'ie weg is, dan gaan we 'm pas missen. Ik vermoed dat het dan weer een jaar of 15 gaat duren voordat we een goalgetter hebben die er elk jaar rond de 30 inlegt.
We weten allemaal dat 'ie het kan, en het scoren kun je niet verleren. Hij heeft dat neusje voor de goal, dus dan moet 'ie daar gaan staan (dat klopt inderdaad), en dan komen de goals. Die reuzenkans tegen Groningen had ie vorig seizoen gemaakt, dus het is even wachten op die paar lekkere ballen die hij erin jast en het gaat weer lopen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 20, 2008 2:35 pm

Thijs schreef:Dingen dat Huntelaar niet gedreven zou zijn en het hem allemaal niks interesseert zijn trouwens onzin. Als er ééntje binnen de selectie een goaltjesgeiler en een echte winnaar is, dan is het Klaas Jan Huntelaar wel.

Huntelaar gaat wel weer scoren dit seizoen, ongetwijfeld. En als 'ie weg is, dan gaan we 'm pas missen. Ik vermoed dat het dan weer een jaar of 15 gaat duren voordat we een goalgetter hebben die er elk jaar rond de 30 inlegt.
We weten allemaal dat 'ie het kan, en het scoren kun je niet verleren. Hij heeft dat neusje voor de goal, dus dan moet 'ie daar gaan staan (dat klopt inderdaad), en dan komen de goals. Die reuzenkans tegen Groningen had ie vorig seizoen gemaakt, dus het is even wachten op die paar lekkere ballen die hij erin jast en het gaat weer lopen.
WEllicht krijgen we nu een spits die iets minder scoort, maar andere spelers in stelling kan brengen, of een bijdrage aan de teamprestatie kan doen.

Huntelaar's statistieken zijn vooral goed voor Huntelaar zelf. Ajax schiet er barweinig mee op. Wij stellen ons hele elftal af op een technisch beperkte voetballer die alleen maar het laatste tikje moet geven. Ik vind het niet gek dat we al 2 seizoenen moeten teren op individuele klasse, van bijvoorbeeld Suarez (assists en goals). Van een geoliede machine is geen sprake en dat ligt niet alleen aan Huntelaar, maar hij heeft daar wel een groot aandeel in.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 20, 2008 2:37 pm

Voetske schreef:
De Dominee schreef:ZsoG heeft wel degelijk gelijk. Zie ook de situatie waar Vertonghen opstoomt met de bal aan de voet, naar KJH kijkt 'ga je nou nog diep?!' waarna KJH zich IN LAAT ZAKKEN en Vertonghen het zelf laat opknappen.

Weet ik veel. Was iig zelfs op de samenvatting. Sta in het stadion helaas niet alles te noteren in een kladblok.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 20, 2008 2:44 pm

De Dominee schreef:
Voetske schreef:

Weet ik veel. Was iig zelfs op de samenvatting. Sta in het stadion helaas niet alles te noteren in een kladblok.
Ook een sitatie waarin Sarpong goed opkwam door het midden en Huntelaar niet in een gat dook. Sarpong kon niks meer doen dat een bal diep geven, hopende dat huntelaar het zou begrijpen. Maar nee hoor, huntelaar ging met z'n handen omhoog staan en Sarpong kreeg de hoon van het publiek over zich.
Terwijl Huntelaar als een olietanker in het midden bleef lopen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 20, 2008 2:45 pm

Klopt Gangsta! Was ik alweer vergeten...

999

Bericht door 999 » ma okt 20, 2008 10:03 pm

GangstaRiB schreef:
De Dominee schreef:
Voetske schreef: en dat was rond welke minuut ?.
Ook een sitatie waarin Sarpong goed opkwam door het midden en Huntelaar niet in een gat dook. Sarpong kon niks meer doen dat een bal diep geven, hopende dat huntelaar het zou begrijpen. Maar nee hoor, huntelaar ging met z'n handen omhoog staan en Sarpong kreeg de hoon van het publiek over zich.
Terwijl Huntelaar als een olietanker in het midden bleef lopen.
Dat was een minuut of 4 na de goal.Gabri kopt de bal weg, en Sarpong steekt het middenveld over.KJH loopt in het midden en besluit naar links te gaan, en op een afstand van VIER !!! meter presteert Sarpong het om de bal een meter of twee ACHTER KJH te spelen .. Daarbij staat KJH ook nog eens tussen drie verdedigers .. als ie wat eerder de bal speelt kan ie Suarz vrij zetten op de rechterkant .. als ie dan wel de bal goed raakt natuurlijk ...
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » ma okt 20, 2008 10:28 pm

De Dominee schreef:
Voetske schreef:

Dit was dus in de de 80ste minuut volgens mij.Daar krijgt Verthongen de bal op het middenveld, KJH staat er een meter of 4, bijna op dezelfde hoogste vanaf.Van een inzakkende KJH is geen sprake.Verder staan er drie verdedigers van Groningen te wachten op de dingen die komen gaan.Verthongen kijkt even naar KJH maar die blijft staan, links van Verthongen komt Gabrie opstomen.Op ht moment dat Verthongen kiest voor het schot staan er 5 verdedigers t.o.v. 2 aanvallers.Verthongen had kunnen kiezen voor een steekpas op Gabri op het moment dat ie besluit om te schieten.Al zou die dan zeer precies moeten zijn ..
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma okt 20, 2008 10:34 pm

Punt is dat hij niet de speler is die een zone moet bieden waar zijn collega-aanvallers in kunnen duiken en de gaatjes moet blootleggen. Hij is zelf een spits die dicht bij de goal de puntspeler hoort te zijn en het verschil moet maken met zijn effectiviteit. Ik vind het knap dat hij inziet wat hij moet doen als hij met Suarez speelt, maar dit is niet passend bij zijn kwaliteiten en ik hoop dat dat besef ook aanwezig is bij hem en de coach. Dan kan je beter Cvitanich/Bodul in de spits opstellen, maar dat heb ik al eerder geopperd. Alles valt te doorzien.

999

Bericht door 999 » ma okt 20, 2008 10:44 pm

Wat krijgen we nu ?.KJH mag geen gaten trekken waar andere gebruik van kunnen maken.Nu snap ik er dus helemaal niks meer van.Punt is dat zijn sterkste kanten liggen in de zestien, maar dat wil niet zeggen dat ie zich niet mag " bewegen " zodat andere daarvan gebruik kunnen maken.

Heb trouwens ook nog effe geturft hoeveel voorzetten enz. er goed aankomen in de " zestien ", en dat ongeacht voor wie de voorzet bestemd is ... in woorden uitgedrukt dan maar .. wat een armoedig zooitje .. die voorzet ..
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma okt 20, 2008 10:55 pm

Voetske schreef:Wat krijgen we nu ?.KJH mag geen gaten trekken waar andere gebruik van kunnen maken.Nu snap ik er dus helemaal niks meer van.Punt is dat zijn sterkste kanten liggen in de zestien, maar dat wil niet zeggen dat ie zich niet mag " bewegen " zodat andere daarvan gebruik kunnen maken.

Heb trouwens ook nog effe geturft hoeveel voorzetten enz. er goed aankomen in de " zestien ", en dat ongeacht voor wie de voorzet bestemd is ... in woorden uitgedrukt dan maar .. wat een armoedig zooitje .. die voorzet ..
Ik zeg niet dat hij dat niet mag, ik zeg dat je daarmee niet zijn kwaliteiten benut(sterker nog: het verspilt zijn krachten ervoor) en dat iedereen zich daarvan bewust moet zijn. Dat hij het doet voor Suarez, tekent dat hij zichzelf wil opofferen voor het team: hulde!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma okt 20, 2008 11:00 pm

Voetske wrote:
Het was niet al te best nee, maar welke spelers kunnen er nou werkelijk voor een voorzet gaan? Suarez loopt liever zelf, Sarpong lag aan de ketting van Sankoh, Gabri, Vertonghen en Lindgren lopen amper naar de zijkanten en Silva... Ja Silva...

Enigste die het wel goed deed in dat opzicht was Emanuelson, alles wat er kwam, al was het armoedig weinig, kwam vooral van hem. Ook zijn cross-passen waren opvallend goed en zuiver.

vedette wrote:
Punt is dat hij niet de speler is die een zone moet bieden waar zijn collega-aanvallers in kunnen duiken en de gaatjes moet blootleggen. Hij is zelf een spits die dicht bij de goal de puntspeler hoort te zijn en het verschil moet maken met zijn effectiviteit. Ik vind het knap dat hij inziet wat hij moet doen als hij met Suarez speelt, maar dit is niet passend bij zijn kwaliteiten en ik hoop dat dat besef ook aanwezig is bij hem en de coach. Dan kan je beter Cvitanich/Bodul in de spits opstellen, maar dat heb ik al eerder geopperd. Alles valt te doorzien.
Ach Huntelaar zit gewoon in een dip, en aangezien zijn collega aanvallers ook over genoeg individuele qualiteiten beschikken in de 16, is het logisch dat hij meer ruimte creeerd dan voorheen. Tuurlijk, hij moet het veel meer doseren, maar gezien zijn scherpte op dit moment is het geen eens zo heel gek wat hij doet en het vaak aan de wel in vorm zijnde Suarez over laat.

En wat hebben Cvitanich en Bodul nou werkelijk laten zien om nu al te opperen om hun i.p.v Huntelaar in de spits op te stellen?
Laatst gewijzigd door Maurice op ma okt 20, 2008 11:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Pompiedom

999

Bericht door 999 » ma okt 20, 2008 11:02 pm

Vedette-10- schreef:
Voetske schreef:Wat krijgen we nu ?.KJH mag geen gaten trekken waar andere gebruik van kunnen maken.Nu snap ik er dus helemaal niks meer van.Punt is dat zijn sterkste kanten liggen in de zestien, maar dat wil niet zeggen dat ie zich niet mag " bewegen " zodat andere daarvan gebruik kunnen maken.

Ik zeg niet dat hij dat niet mag, ik zeg dat je daarmee niet zijn kwaliteiten benut(sterker nog: het verspilt zijn krachten ervoor) en dat iedereen zich daarvan bewust moet zijn. Dat hij het doet voor Suarez, tekent dat hij zichzelf wil opofferen voor het team: hulde!
Dus eigenlijk zeg je niks ?.Krachten verspilt, valt best mee hoor.Kijk KJH heeft misschien een mindere periode, misschien is ie inderdaad wat minder scherp, of is het samenspel nog net niet optimaal .. maar dat telt dan voor de gehele voorhoede, want de rest miste ook DIJKEN van kansen ...
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma okt 20, 2008 11:20 pm

Ik zeg juist veel ermee, ik veronderstel juist:
Komt doordat iedereen te veel zich moet opofferen voor elkaar, dat kost energie en dus niveau. Dat iedereen het doet: een pluim. Maar dit hoort voor Marco een signaal te zijn dat dit elftal niet goed in elkaar steekt. En ik hoop dat dit hem goed duidelijk wordt gemaakt door zijn omgeving als hij dit niet waarneemt.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di okt 21, 2008 8:55 am

Thijs schreef:Dingen dat Huntelaar niet gedreven zou zijn en het hem allemaal niks interesseert zijn trouwens onzin. Als er ééntje binnen de selectie een goaltjesgeiler en een echte winnaar is, dan is het Klaas Jan Huntelaar wel.

Huntelaar gaat wel weer scoren dit seizoen, ongetwijfeld. En als 'ie weg is, dan gaan we 'm pas missen. Ik vermoed dat het dan weer een jaar of 15 gaat duren voordat we een goalgetter hebben die er elk jaar rond de 30 inlegt. We weten allemaal dat 'ie het kan, en het scoren kun je niet verleren. Hij heeft dat neusje voor de goal, dus dan moet 'ie daar gaan staan (dat klopt inderdaad), en dan komen de goals. Die reuzenkans tegen Groningen had ie vorig seizoen gemaakt, dus het is even wachten op die paar lekkere ballen die hij erin jast en het gaat weer lopen.
Zo wat Thijs! In die 15 jaar zijn we ook vaak genoeg kampioen geworden. Ajax heeft behoefte aan een spits die kan voetballen, acties kan maken, snel en bewegelijk is en daarnaast er nog eens 15-20 inlegt. Aangezien een Ajaxspits anderen in staat dient te stellen om te scoren. De nummer 10 of de steekpass of de vleugelspelers die achter de verdediging zijn gekropen.

Met deze houthakker is dat niet mogelijk en zijn we te afhankelijk van zijn presteren. Wat momenteel erg matig is.

Gesloten