Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za okt 11, 2008 4:59 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 11:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za okt 11, 2008 5:08 pm

Jöhnk schreef:Noem eens een Zweedse topverdediger?

Ik zou niet durven zeggen dat Granqvist beter is dan Oleguer (of anderson).

Ik werd en word niet warm of koud van de Zweden van Heerenveen en Groningen. Met uitzondering van Berg.
Jij vind toch sowiezo het hele aankoopbeleid bij H'veen slecht? Dacht tenminste dat je dat wel eens gezegd had.. Vraag ik me toch af hoe ze zonder eigen jeugd, dus met alleen maar aankopen met 5-2 van AJAX winnen, elk jaar europees voetbal halen en ook nog een godsvermogen op hun bankrekening hebben staan.. volgens mij doen ze dan toch iets goed.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za okt 11, 2008 5:12 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 11:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Grunn

Bericht door Grunn » do okt 16, 2008 12:58 pm

Neem van mij aan dat Granqvist en Andersson echt wel versterkingen voor de Nederlandse competitie zijn hoor. Ik vind het alleen zo jammer dat dit soort spelers tegenwoordig zo snel bij Ajax belanden, meestal al binnen 1 of 2 jaar. Natuurlijk is dit altijd al zo geweest en is het in pricipe niet zo erg als het er 1 per jaar is. Ajax is een grotere club, heeft meer aanzien en kan meer betalen, dus vanuit het oogpunt van de spelers logisch. Het gaat mij erom dat Ajax het blijkbaar tegenwoordig nodig heeft om dit te doen.

Hoe vreemd het misschien klinkt, maar de teloorgang van Ajax (want zo mag je het toch een beetje noemen de laatste jaren) vind ik als FCG supporter helemaal niet zo leuk als je misschien zou verwachten. Vroeger stond Ajax op eenzame hoogte met (in mindere mate) PSV en Feyenoord en mocht je als club uit de middenmoot in je handen wrijven als je eens in de 2 jaar één speler van niveau had die naar één van die clubs ging.

Nu is het verschil tussen een club als Groningen en Ajax qua begroting nog steeds enorm (65 miljoen t.o.v. 16,7) maar nu worden er elke winterstop of tijdens de zomerstop bij de directe concurrenten met mindere begroting de sterkhouders weggeplukt om Ajax met moeite in de top 3 te houden en de concurrenten af te laten zakken naar de subtop en middenmoot.

Dan vraag ik mij dus af als Groningen supporter: waar zijn de Jari Litmanens, de Pettersons, de Finidi's, Kivu's en Zlatans gebleven? Waarom heeft Ajax niet meer de capaciteiten om dit soort spelers binnen te halen? Zodat de subtop zijn spelers langer kan behouden, Ajax weer meedoet in Europa en de Nederlandse eer hoog kan houden en de gehele Nederlandse competitie dus sterker wordt waarbij de subtoppers misschien weer eens een ronde verder komen in de Uefa. Op dit moment is het enige wat Ajax doet de subtop verzwakken, zich versterken met subtopwaardige spelers en zelf een subtopper in Europa worden.

Het komt er dus op neer dat met de begroting en uitstraling die Ajax (nog steeds) heeft in het buitenland, Ajax niet eens interesse zou moeten hebben in een groot aantal van de spelers die er nu gekocht zijn, behalve dan de echte uitschieters natuurlijk, zoals Suarez en bijvoorbeeld een Berg (afblijven!). Maar een Silva en Lindgren, zijn ok, maar waren voor FC Groningen veel bruikbaarder geweest dan voor Ajax. We hebben nu dan wel spelers op die posities staan die in mijn ogen beter zijn, dus dat is dan een geluk bij een ongeluk, het gaat echter om het idee.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do okt 16, 2008 1:49 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 12:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » do okt 16, 2008 2:58 pm

Wees nou maar blij dat wij Lindgren ooit hebben laten gaan Grunn. Een woord van dank zou niet geheel ongepast zijn.

Verder ben ik het met de strekking van je verhaal wel eens op zich.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » do okt 16, 2008 3:02 pm

Geheel eens. Ajax, maar ook de andere topclubs, maken de Nederlandse Eredivisie uiteindelijk zwakker. En ik ben serieus bang dat Ajax achter Berg aan gaat na dit seizoen.

:excited.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do okt 16, 2008 3:19 pm

Grunn schreef:Neem van mij aan dat Granqvist en Andersson echt wel versterkingen voor de Nederlandse competitie zijn hoor. Ik vind het alleen zo jammer dat dit soort spelers tegenwoordig zo snel bij Ajax belanden, meestal al binnen 1 of 2 jaar. Natuurlijk is dit altijd al zo geweest en is het in pricipe niet zo erg als het er 1 per jaar is. Ajax is een grotere club, heeft meer aanzien en kan meer betalen, dus vanuit het oogpunt van de spelers logisch. Het gaat mij erom dat Ajax het blijkbaar tegenwoordig nodig heeft om dit te doen.
Ach, dit is toch van alle jaren en gebeurd overal? Wij kopen Silva en jullie halen bij Sparta De Roover op. Verder zie ik ook dat jullie een Powell kopen. Iedereen wil een stapje hogerop. Ik vind het bijvoorbeeld bij een club als AZ veel erger, want zij kopen complete clubs leeg. Suarez is exceptioneel goed. Lindgren was een nuttige kracht en wordt teruggehaald, omdat hij een afkoopsom had. Silva is prut, maar iedere topclub lijkt zijn handen te snijden aan waardeloze backs. Vooral Feyenoord heeft er een handje van.
Grunn schreef: Hoe vreemd het misschien klinkt, maar de teloorgang van Ajax (want zo mag je het toch een beetje noemen de laatste jaren) vind ik als FCG supporter helemaal niet zo leuk als je misschien zou verwachten. Vroeger stond Ajax op eenzame hoogte met (in mindere mate) PSV en Feyenoord en mocht je als club uit de middenmoot in je handen wrijven als je eens in de 2 jaar één speler van niveau had die naar één van die clubs ging.
Klopt. Ajax is wat minder goed en scout heel beroerd. Aanwas uit de Eredivisie was heilig en Groningen presteert nou eenmaal naar behoren. Het is een beetje een tendens. Na de succesjaren was het heel lang mode om alles van ver te halen. Hoe verder, hoe beter. Scouting draait het om.
Grunn schreef: Nu is het verschil tussen een club als Groningen en Ajax qua begroting nog steeds enorm (65 miljoen t.o.v. 16,7) maar nu worden er elke winterstop of tijdens de zomerstop bij de directe concurrenten met mindere begroting de sterkhouders weggeplukt om Ajax met moeite in de top 3 te houden en de concurrenten af te laten zakken naar de subtop en middenmoot.
Tsja. Doe er je voordeel bij, want zo kun je dus aanhaken!
Grunn schreef: Dan vraag ik mij dus af als Groningen supporter: waar zijn de Jari Litmanens, de Pettersons, de Finidi's, Kivu's en Zlatans gebleven? Waarom heeft Ajax niet meer de capaciteiten om dit soort spelers binnen te halen? Zodat de subtop zijn spelers langer kan behouden, Ajax weer meedoet in Europa en de Nederlandse eer hoog kan houden en de gehele Nederlandse competitie dus sterker wordt waarbij de subtoppers misschien weer eens een ronde verder komen in de Uefa. Op dit moment is het enige wat Ajax doet de subtop verzwakken, zich versterken met subtopwaardige spelers en zelf een subtopper in Europa worden.
Scouting dus. De grens van Ajax lag en ligt blijkbaar tot aan Groningen. Ik vind het bijvoorbeeld ook erg jammer dat een Nijland nu al wordt weggeplukt door PSV. Die jongen had nog makkelijk 2 jaar in het Hoge Noorden wat kunnen leren. Suarez is een ander verhaal. Topper.
Grunn schreef: Het komt er dus op neer dat met de begroting en uitstraling die Ajax (nog steeds) heeft in het buitenland, Ajax niet eens interesse zou moeten hebben in een groot aantal van de spelers die er nu gekocht zijn, behalve dan de echte uitschieters natuurlijk, zoals Suarez en bijvoorbeeld een Berg (afblijven!). Maar een Silva en Lindgren, zijn ok, maar waren voor FC Groningen veel bruikbaarder geweest dan voor Ajax. We hebben nu dan wel spelers op die posities staan die in mijn ogen beter zijn, dus dat is dan een geluk bij een ongeluk, het gaat echter om het idee.
Zeker. We weten het hier dus alleen niet meer. Van Geel heeft de grootst mogelijke bagger binnengehaald en had oogkleppen op. Hij dacht zijn AZ succes te kunnen evenaren, maar niets was minder waar. Trouwens, die Brands komt nu ook terug van zijn eerdere strategie. Hij kocht alle 'talenten' op, maar vooralsnog is er slechts een enkeling doorgebroken. De rest is geloosd of zit op de bank. Gelukkig heb je Feyenoord ook nog, want die kopen de zwakkere broeders op bij de subtoppers. Zo kan het ook! ;)

Goed je hier weer te zien, trouwens.

LucaS

Bericht door LucaS » do okt 16, 2008 4:17 pm

Natuurlijk wordt de Nederlandse top en subtop zwakker. Nu er ongelimiteerd buitenlanders mogen spelen in de (meeste) EU landen, spelen er zoveel meer Nederlanders in het buitenland, of zitten daar op de bank.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 16, 2008 4:49 pm

brigade zuid schreef:

Ik werd en word niet warm of koud van de Zweden van Heerenveen en Groningen. Met uitzondering van Berg.
Jij vind toch sowiezo het hele aankoopbeleid bij H'veen slecht? Dacht tenminste dat je dat wel eens gezegd had.. Vraag ik me toch af hoe ze zonder eigen jeugd, dus met alleen maar aankopen met 5-2 van AJAX winnen, elk jaar europees voetbal halen en ook nog een godsvermogen op hun bankrekening hebben staan.. volgens mij doen ze dan toch iets goed.
Zoiets kun/kon je ook over Ajax zeggen. Ieder jaar Europees voetbal, een vermogen op de bank, Heerenveen 5 keer verslagen. Nou, hoera.
Kwestie van benadering dus. Bij Heerenveen mag alles, bij Ajax moet het.

Misschien moet Heerenveen een keer een prijs winnen. Want dat is ze daar nog nooit gelukt.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do okt 16, 2008 6:35 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 12:01 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do okt 16, 2008 6:53 pm

Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:

Zoiets kun/kon je ook over Ajax zeggen. Ieder jaar Europees voetbal, een vermogen op de bank, Heerenveen 5 keer verslagen. Nou, hoera.
Kwestie van benadering dus. Bij Heerenveen mag alles, bij Ajax moet het.

Misschien moet Heerenveen een keer een prijs winnen. Want dat is ze daar nog nooit gelukt.
Wat een kromme vergelijking, zeg. Heeft niks met benadering te maken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do okt 16, 2008 7:13 pm

Ik vind het gedweep met clubs die nog nooit een prijs hebben gewonnen juist krom.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do okt 16, 2008 7:32 pm

Precies. Zelfs die paupers van een Feyenoord wisten vorig jaar een prijs te winnen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do okt 16, 2008 7:54 pm

Ter aanvulling: het gaat om de toptalenten. Bij Groningen zijn dat Robben en Suarez, bij Heerenveen zijn dat RVN en Sulejmani. De rest is gewoon niet interessant. Ajax kan ook naar Scandinavie gaan en Grindheim en Lasse Nilsson ophalen, maar daar wordt echt niemand vrolijk van. Andersom: stel je voor dat Heerenveen Markus Rosenberg had gekocht, en die had er daar twintig ingeschoten....dan had Ajax 'weer liggen slapen'.
Zo simpel is het dus niet.

Wat ik trouwens opmerkelijker vind is dat Dembele over het hoofd is gezien bij GBA?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do okt 16, 2008 8:03 pm

Ik heb ooit ergens gelezen dat Ajax Dembélé weldegelijk binnen wilde halen, maar dat hij de stap zelf nog te groot vond.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do okt 16, 2008 8:25 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 12:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 16, 2008 9:02 pm

Ajax besloot Dembélé daar te laten omdat men Babel al had.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do okt 16, 2008 9:13 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 12:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do okt 16, 2008 9:33 pm

Jöhnk schreef:Ik vind het gedweep met clubs die nog nooit een prijs hebben gewonnen juist krom.

Niemand zegt dat Heerenveen een topclub is, dat ze bij de top-3 van nederland horen ofzo. Maar ze hebben wel een goede scouting, dat staat in mijn ogen als een paal boven water.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do okt 16, 2008 9:35 pm

Jöhnk schreef:Ter aanvulling: het gaat om de toptalenten. Bij Groningen zijn dat Robben en Suarez, bij Heerenveen zijn dat RVN en Sulejmani. De rest is gewoon niet interessant. Ajax kan ook naar Scandinavie gaan en Grindheim en Lasse Nilsson ophalen, maar daar wordt echt niemand vrolijk van. Andersom: stel je voor dat Heerenveen Markus Rosenberg had gekocht, en die had er daar twintig ingeschoten....dan had Ajax 'weer liggen slapen'.

Wat ik trouwens opmerkelijker vind is dat Dembele over het hoofd is gezien bij GBA?

Onzin, Alves schoot er 30 + in...Ik kan me geen verwijten aan AJAX voor de geest halen wat dat betreft...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr okt 17, 2008 11:20 am

Jöhnk schreef:Ik vind het gedweep met clubs die nog nooit een prijs hebben gewonnen juist krom.
H'veen moet je niet met AJAX vergelijken maar met Grunn, Twente, Utrecht, AZ. Ik vergelijk AJAX toch ook niet met Real en United.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » vr okt 17, 2008 11:28 am

Mr. Ajax schreef:
Jöhnk schreef:Ter aanvulling: het gaat om de toptalenten. Bij Groningen zijn dat Robben en Suarez, bij Heerenveen zijn dat RVN en Sulejmani. De rest is gewoon niet interessant. Ajax kan ook naar Scandinavie gaan en Grindheim en Lasse Nilsson ophalen, maar daar wordt echt niemand vrolijk van. Andersom: stel je voor dat Heerenveen Markus Rosenberg had gekocht, en die had er daar twintig ingeschoten....dan had Ajax 'weer liggen slapen'.

Onzin, Alves schoot er 30 + in...Ik kan me geen verwijten aan AJAX voor de geest halen wat dat betreft...
Ik wel.. Honderden zelfs. Alves en Rosenberg speelde samen, waarom haalde Ajax in godsnaam Rosenberg enzovoorts.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr okt 17, 2008 11:33 am

Ach Rosenberg legt ze er nu toch ook in Duitsland netjes in hoor...

hij was gewoon totaal ongeschikt voor Ajax

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr okt 17, 2008 11:39 am

brigade zuid schreef:
H'veen moet je niet met AJAX vergelijken maar met Grunn, Twente, Utrecht, AZ. Ik vergelijk AJAX toch ook niet met Real en United.
Dan doet Utrecht het dus stukken beter.

Groningen speelt niet eens Europees, nu ik er aan denk.

Plaats reactie