Ajax - FC Groningen 18-10-2008
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Precies, naarmate zaterdag dichterbij komt worden Groningen steeds grotere kwaliteiten toegedicht. Alsof Real Madrid naar Amsterdam komt, kom nou.
Ook al verlies je met 5-2 van Heerenveen, in de Arena wint niemand dit seizoen! (Ja, wij dan.)
Wij zijn nog steeds Ajax, en Groningen mag dan wel vaak scoren maar winnen doen ze hier nooit. Druk zetten, de blamage goed maken en knallen. Uitverkocht huis, avondwedstrijd, 410 heeft er ongetwijfeld zin in en het moet gaan spoken...ik moet overigens zeggen dat avondwedstrijden iets meer los lijken te maken dan zondagmiddagwedstrijden. Het is donker, er hangt een andere sfeer, dat echte erop-of-erondergevoel merk je veel meer. (Ik reken hier de trainingspartij tegen FK Borac natuurlijk niet echt mee, al was de sfeer stukken beter dan een zondagmiddagwedstrijd van vorig seizoen)
Zeker nu Groningen met hun maximale aantal supporters komt (600) heeft 410 er ook zin in en met alle ingrediënten die erbij horen wordt dit gewoon een fantastische wedstrijd, dat kan niet anders.
Ook al verlies je met 5-2 van Heerenveen, in de Arena wint niemand dit seizoen! (Ja, wij dan.)
Wij zijn nog steeds Ajax, en Groningen mag dan wel vaak scoren maar winnen doen ze hier nooit. Druk zetten, de blamage goed maken en knallen. Uitverkocht huis, avondwedstrijd, 410 heeft er ongetwijfeld zin in en het moet gaan spoken...ik moet overigens zeggen dat avondwedstrijden iets meer los lijken te maken dan zondagmiddagwedstrijden. Het is donker, er hangt een andere sfeer, dat echte erop-of-erondergevoel merk je veel meer. (Ik reken hier de trainingspartij tegen FK Borac natuurlijk niet echt mee, al was de sfeer stukken beter dan een zondagmiddagwedstrijd van vorig seizoen)
Zeker nu Groningen met hun maximale aantal supporters komt (600) heeft 410 er ook zin in en met alle ingrediënten die erbij horen wordt dit gewoon een fantastische wedstrijd, dat kan niet anders.
Amen!
Nog even over het feitje 'zaterdagavondwedstrijd'. Daar hebben we er dit seizoen welgeteld 2 van. Ook nog in januari tegen Heerenveen.
De sfeer is beter 's avonds, de consumptie naar mijn idee ook en ik durf zelfs wel te zeggen dat de opkomst beter is, de verkoop loopt altijd erg goed voor een zaterdagavond pot iig. (Daarna de stad in trekt blijkbaar :P)
Een tijdje terug heeft er een keer een poll gestaan op Ajaxlife.nl over dit onderwerp. Zo'n 2/3e van het publiek wil nog steeds zondagmiddag aftrappen, als ze de verhouding wat betreft de wedstrijden nou eens op gelijke hoogte brengen. Dan hebben we er 6 ipv 2, toch al een stuk leuker.
Maargoed, als we CL spelen zal dit ivm de dinsdagwedstrijden al 3x het geval zijn, nog een reden om maar weer eens aan dat toernooi te gaan mee doen. :)
Nog even over het feitje 'zaterdagavondwedstrijd'. Daar hebben we er dit seizoen welgeteld 2 van. Ook nog in januari tegen Heerenveen.
De sfeer is beter 's avonds, de consumptie naar mijn idee ook en ik durf zelfs wel te zeggen dat de opkomst beter is, de verkoop loopt altijd erg goed voor een zaterdagavond pot iig. (Daarna de stad in trekt blijkbaar :P)
Een tijdje terug heeft er een keer een poll gestaan op Ajaxlife.nl over dit onderwerp. Zo'n 2/3e van het publiek wil nog steeds zondagmiddag aftrappen, als ze de verhouding wat betreft de wedstrijden nou eens op gelijke hoogte brengen. Dan hebben we er 6 ipv 2, toch al een stuk leuker.
Maargoed, als we CL spelen zal dit ivm de dinsdagwedstrijden al 3x het geval zijn, nog een reden om maar weer eens aan dat toernooi te gaan mee doen. :)
- Daily Blind
Ajax is Ajax al jaren niet meer.Thijs schreef:Precies, naarmate zaterdag dichterbij komt worden Groningen steeds grotere kwaliteiten toegedicht. Alsof Real Madrid naar Amsterdam komt, kom nou.
Dramatische verdediging. Te weinig creativiteit op het middenveld en nauwelijks beweging in de voorhoede. Dit wordt gewoon weer een zware klus en mogen heel lbij zijn als we zonde schade winnen.
Als ze de Wc rollen maar thuis latenFC Groningen staat niet toe dat supporters anti-Ajax uitingen dragen naar aanloop van en tijdens de wedstrijd van aanstaande zaterdag in Amsterdam. De club ziet hierop toe bij de toegang tot de bussen richting Amsterdam Arena.
FC Groningen wil er zaterdag een mooie voetbalavond van maken en vindt het dan niet gepast dat supporters op deze manier proberen de Ajax-aanhang te provoceren. De club kreeg signalen in deze richting en vond het noodzakelijk hierop te FC Groningen staat niet toe dat supporters anti-Ajax uitingen dragen naar aanloop van en tijdens de wedstrijd van aanstaande zaterdag in Amsterdam. De club ziet hierop toe bij de toegang tot de bussen richting Amsterdam Arena.

- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Reken maar op iets leuks.....Thijs schreef:....
Uitverkocht huis, avondwedstrijd, 410 heeft er ongetwijfeld zin in en het moet gaan spoken...ik moet overigens zeggen dat avondwedstrijden iets meer los lijken te maken dan zondagmiddagwedstrijden. Het is donker, er hangt een andere sfeer, dat echte erop-of-erondergevoel merk je veel meer. (Ik reken hier de trainingspartij tegen FK Borac natuurlijk niet echt mee, al was de sfeer stukken beter dan een zondagmiddagwedstrijd van vorig seizoen)

- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Alsof je Real Madrid nodig hebt om Ajax een zware avond te bezorgen...Thijs schreef:Precies, naarmate zaterdag dichterbij komt worden Groningen steeds grotere kwaliteiten toegedicht. Alsof Real Madrid naar Amsterdam komt, kom nou.
De realiteit is (al jaren) dat alleen de allerzwaksten van Europa (dus echt de D- of E-garnituur) Ajax géén zware avond kunnen bezorgen. C- en B-garnituur kan dat wel. Om over de A-garnituur maar te zwijgen: die verslaat Ajax gewoon zonder al te veel inspanning, en zonder in 90 minuten voetbal een echte uitgespeelde kans weg te geven.
In de Nederlandse competitie kan Ajax het tegen zo ongeveer iedereen moeilijk hebben (dit jaar heeft Willem II dat alweer laten zien; vorig seizoen demonstreerden o.a. Excelsior, VVV-Venlo en Sparta Rotterdam het) - en zéker tegen het handjevol clubs waar al jaren beter wordt geleverd dan bij ons: Heerenveen, Twente, AZ, Groningen en misschien ook wel NEC.
Tot nu toe heeft Ajax alleen gewonnen van clubs waar het echt kut gaat. Tegen de vijf clubs die ik hierboven noem, moet ik nog zien of we winnen. Ben er gewoon niet volledig overtuigd zijn dat we beter zijn.
K.
Still alive...
Beste spelers? Suárez was hun beste speler, maar die hebben ze vervangen met een ander type spits. Lindgren was belangrijk, maar ook zijn verlies lijken ze te hebben opgevangen met die Nigeriaan. Silva is natuurlijk niets bijzonders. Nu niet, nooit niet. Blunder van Van Geel en co.
Natuurlijk moet Ajax, gezien het puntverlies in de uitwedstrijden, thuis winnen van Groningen. Maar een makkelijk avondje verwachten lijkt me onzin. Groningen is sterker dan vorig seizoen en toen speelden we thuis ook met 2-2 gelijk.
Natuurlijk moet Ajax, gezien het puntverlies in de uitwedstrijden, thuis winnen van Groningen. Maar een makkelijk avondje verwachten lijkt me onzin. Groningen is sterker dan vorig seizoen en toen speelden we thuis ook met 2-2 gelijk.
-
Het heeft een half jaartje geduurd, maar het wordt weer tijd om jullie forum te bevuilen met mijn Groningse inbreng ;)
Deze wedstrijd brengt nogal wat spanning bij mij teweeg, vooral omdat ik absoluut geen idee heb wat FC Groningen te wachten staat. Ook de media die FC Groningen opeens kwaliteiten toedicht die ik nog niet (zoveel) gezien heb, zind mij niets.
Ik vrees dan ook dat na het debacle van Ajax tegen Heerenveen, Ajax tot de tanden toe gewapend en gemotiveerd zal zijn en we misschien wel tegen een grote nederlaag aanlopen...
Maar aan de andere kant heb ik ook een Groningen gezien die wel heel makkelijk voetbalt, ADO compleet van de mat gespeeld heeft, voor elkaar door het vuur gaat en met Granqvist, Ajilore, Andersson(!) en Sepp kwalitatief erop vooruit gegaan is ten opzichte van vorig jaar (bedankt daarvoor, moet ik nu dan toch toegeven). Dit wordt de eerste echte test, stiekem denk ik voor het eerst dat er wat te halen is in die Arena van jullie, maar die hoop wordt door FCG meestal terugbetaald met een verliespot.
Ik hoop dat het gewoon een sportieve, maar harde en meeslepende, spectaculaire pot wordt, waarbij Ajax waarschijnlijk nét aan het langste einde trekt, want zo gaat dat al jaren...
Deze wedstrijd brengt nogal wat spanning bij mij teweeg, vooral omdat ik absoluut geen idee heb wat FC Groningen te wachten staat. Ook de media die FC Groningen opeens kwaliteiten toedicht die ik nog niet (zoveel) gezien heb, zind mij niets.
Ik vrees dan ook dat na het debacle van Ajax tegen Heerenveen, Ajax tot de tanden toe gewapend en gemotiveerd zal zijn en we misschien wel tegen een grote nederlaag aanlopen...
Maar aan de andere kant heb ik ook een Groningen gezien die wel heel makkelijk voetbalt, ADO compleet van de mat gespeeld heeft, voor elkaar door het vuur gaat en met Granqvist, Ajilore, Andersson(!) en Sepp kwalitatief erop vooruit gegaan is ten opzichte van vorig jaar (bedankt daarvoor, moet ik nu dan toch toegeven). Dit wordt de eerste echte test, stiekem denk ik voor het eerst dat er wat te halen is in die Arena van jullie, maar die hoop wordt door FCG meestal terugbetaald met een verliespot.
Ik hoop dat het gewoon een sportieve, maar harde en meeslepende, spectaculaire pot wordt, waarbij Ajax waarschijnlijk nét aan het langste einde trekt, want zo gaat dat al jaren...
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
He relaxt dat je er weer bent Grunn!
Als we even het afgelopen seizoen erbij pakken, wat op een paar accentjes na redelijk overeenkomt met dit seizoen (op het veld gezien dan) zijn we thuis redelijk goed geweest, en voltrok zich een thuisscenario zoals zich dat elk seizoen wel ongeveer vertrekt. Ongeveer elk jaar neemt PSV dan weer de volle mep mee, en elk jaar lopen we tegen een Heerenveentje of NACje op. (Huh, 1-3, wat is dit nou?)
Eventueel nog een onverhoopt gelijkspelletje tegen een NECje of een Twentetje maar dat is het dan wel zo'n beetje.
De gehele tweede seizoenshelft hebben we op PSV na eigenlijk alleen maar clubs gezien die zich gewillig naar de slachtbank lieten leiden en we voor het eerste fluitsignaal al achterover konden gaan zitten.
Ik zeg natuurlijk niet dat we met 4-1 over Groningen heen beuken, maar als wij er nou met z'n allen voor zorgen dat de Arena trilt en dan éindelijk die onneembare vesting wordt zijn we al een goed eind op weg.
Wie weet wint Groningen, wie weet wordt het gelijk, ik vind dat we dit seizoen, in de competitie, in de Arena, voor NIEMAND bang hoeven te zijn. Ook voor PSV niet. Als we er vol op gaan hebben we ook tegen PSV, AZ en FC Groningen een goede kans om de wedstrijd te winnen.
Ko, Ajax thuis en Ajax uit is een wereld van verschil. Vitesse verslaan we in de Arena altijd met twee vingers in de neus, terwijl we in het Gelredome altijd een zware pot hebben.Kowalczyk schreef:Alsof je Real Madrid nodig hebt om Ajax een zware avond te bezorgen...Thijs schreef:Precies, naarmate zaterdag dichterbij komt worden Groningen steeds grotere kwaliteiten toegedicht. Alsof Real Madrid naar Amsterdam komt, kom nou.
De realiteit is (al jaren) dat alleen de allerzwaksten van Europa (dus echt de D- of E-garnituur) Ajax géén zware avond kunnen bezorgen. C- en B-garnituur kan dat wel. Om over de A-garnituur maar te zwijgen: die verslaat Ajax gewoon zonder al te veel inspanning, en zonder in 90 minuten voetbal een echte uitgespeelde kans weg te geven.
In de Nederlandse competitie kan Ajax het tegen zo ongeveer iedereen moeilijk hebben (dit jaar heeft Willem II dat alweer laten zien; vorig seizoen demonstreerden o.a. Excelsior, VVV-Venlo en Sparta Rotterdam het) - en zéker tegen het handjevol clubs waar al jaren beter wordt geleverd dan bij ons: Heerenveen, Twente, AZ, Groningen en misschien ook wel NEC.
Tot nu toe heeft Ajax alleen gewonnen van clubs waar het echt kut gaat. Tegen de vijf clubs die ik hierboven noem, moet ik nog zien of we winnen. Ben er gewoon niet volledig overtuigd zijn dat we beter zijn.
K.
Als we even het afgelopen seizoen erbij pakken, wat op een paar accentjes na redelijk overeenkomt met dit seizoen (op het veld gezien dan) zijn we thuis redelijk goed geweest, en voltrok zich een thuisscenario zoals zich dat elk seizoen wel ongeveer vertrekt. Ongeveer elk jaar neemt PSV dan weer de volle mep mee, en elk jaar lopen we tegen een Heerenveentje of NACje op. (Huh, 1-3, wat is dit nou?)
Eventueel nog een onverhoopt gelijkspelletje tegen een NECje of een Twentetje maar dat is het dan wel zo'n beetje.
De gehele tweede seizoenshelft hebben we op PSV na eigenlijk alleen maar clubs gezien die zich gewillig naar de slachtbank lieten leiden en we voor het eerste fluitsignaal al achterover konden gaan zitten.
Ik zeg natuurlijk niet dat we met 4-1 over Groningen heen beuken, maar als wij er nou met z'n allen voor zorgen dat de Arena trilt en dan éindelijk die onneembare vesting wordt zijn we al een goed eind op weg.
Wie weet wint Groningen, wie weet wordt het gelijk, ik vind dat we dit seizoen, in de competitie, in de Arena, voor NIEMAND bang hoeven te zijn. Ook voor PSV niet. Als we er vol op gaan hebben we ook tegen PSV, AZ en FC Groningen een goede kans om de wedstrijd te winnen.
Dus je vreest dat Ajax tot de tanden toe gewapend is waardoor Groningen tegen een grote nederlaag aanloopt, maar je hoopt dat Ajax nét aan het langste eind trekt?Grunn schreef:Het heeft een half jaartje geduurd, maar het wordt weer tijd om jullie forum te bevuilen met mijn Groningse inbreng ;)
Het staat er idd een beetje raar, maar ik zeg toch vrij duidelijk dat ik niet weet waar FCG aan toe is in deze wedstrijd. Ik denk dat we kunnen winnen, het kan ook een walk-over worden, maar ik hoop op een spannende wedstrijd die natuurlijk door FCG gewonnen gaat worden, maar meestal weet Ajax thuis de overwinning alsnog veilig te stellen, zo is het de afgelopen jaren namelijk ook gegaan.Dus je vreest dat Ajax tot de tanden toe gewapend is waardoor Groningen tegen een grote nederlaag aanloopt, maar je hoopt dat Ajax nét aan het langste eind trekt?
Het is dus eigenlijk een niet zo interessante en nietszeggende post, klopt. :)
Ik geef Harm natuurlijk niet graag gelijk, maar hier staat toch echt dat je hoopt dat Ajax net aan het langste einde trektGrunn schreef:Ik hoop dat het gewoon een sportieve, maar harde en meeslepende, spectaculaire pot wordt, waarbij Ajax waarschijnlijk nét aan het langste einde trekt, want zo gaat dat al jaren...
I think I lost my fucking headache
Die Granqvist lijkt me niets minder dan Kruiswijk. Nijland speelde vrijwel nooit, terwijl Andersson nu al belangrijk is. Silva vind ik minder dan De Roover en over Alijore hoor ik goede dingen.Peter schreef:Even sterk vind ik ze. Lindgren, Silva, Kruiswijk, Nijland zijn er niet meer bij. De Roover, Alijore en Granqvist zijn adequate vervangers.
Ok, ok...Ik heb het verkeerd neergezet. Het allerlaatste wat ik hoop is dat Ajax wint, lijkt mij logisch. Ik neem bij deze dan ook direct afstand van deze uitspraak en het liefst zie ik die hele post van mij verwijderd worden!LucaS schreef: Ik geef Harm natuurlijk niet graag gelijk, maar hier staat toch echt dat je hoopt dat Ajax net aan het langste einde trekt
Het is lang geleden dat ik nog zo naar een wedstrijd toegeleefd heb zoals nu. Zal daar wel aan liggen.
-
Precies. Na de tegen Heerenveen opgelopen dip begin ik er ook weer zin in te krijgen. De wedstrijden tegen Groningen zijn de laatste jaren vaak leuk geweest. Ik heb dan ook goede hoop op een spectaculaire wedstrijd.
Grunn, ga je ook naar het stadion of kijk je via eredivisie live?
Grunn, ga je ook naar het stadion of kijk je via eredivisie live?
Nil volentibus arduum