Wat is er geworden van....
Moderator: mods
-
-
Waar heb je die informatie vandaan? Jaap lijkt mij niet het type dat op en neer gaat reizen naar Zuid-Amerika.Vedette-10- schreef:Ik dacht dat er werd geschreven over scoutingsactiviteiten van hem in Zuid-Amerika. En ik geloof ook niet dat hij zich bezig gaat houden met dat soort ontwikkelingen.Harm schreef:Hij hoeft alleen maar jeugdwedstrijden van zijn zo geliefde Ajax te bezoeken! geweldig toch?
Nil volentibus arduum
-
- Ajaciedjuh
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
RIP.Voormalig Ajax-trainer Cor Brom overleden
Cor Brom is na een lang ziekbed op 76-jarige leeftijd overleden. De oud-speler van Telstar was als trainer verbonden aan Ajax en Sparta.
Na een verblijf bij Sparta Rotterdam trad Brom in 1978 aan in Amsterdam als opvolger van Tomaslav Ivic. In zijn eerste seizoen pakte Ajax de dubbel onder zijn hoede. Maar mede door een moeizame relatie met voorzitter Ton Harmsen eindigde de samenwerking al na een maand in zijn tweede contractjaar.
In 1981 vond Brom, die ook bij Vitesse als coach werkte, onderdak bij RWDM. Bij de Belgische club nam hij de taken over van Johan Boskamp, die tijdelijk als speler-coach fungeerde. In 1982 scheidden de wegen.
www.vi.nl
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Was hem al bijna vergeten...KNVB Beker Voormalig Ajax-talent is bij Haaglandia een echte clubman geworden
Een bardienstje draaien vindt Hosé leuk
Door: Thijs Zonneveld
Gepubliceerd: vandaag 00:08
Update: vandaag 00:30
Tien jaar na zijn debuut bij Ajax is Brutil Hosé terug in de schijnwerpers. Als spits van Haaglandia speelt hij de bekerwedstrijd tegen Heerenveen.
15 november 1998, Ajax - PSV
Daar is hij dan. Brutil Hosé. Net 19 jaar oud. Een golf van tintelende verwachting trekt door de Arena. Het is het debuut waarnaar het Amsterdamse publiek heeft uitgekeken. Hoeveel schopte hij er elk jaar in bij de jeugd van Ajax? Veertig, vijftig? Hoofd opleidingen Hans Westerhof noemde hem ‘het grootste talent van Ajax sinds jaren’. Dat belooft wat. En kijk, kijk dan! Hij lijkt ook nog op Patrick Kluivert!
Een half uur na zijn entree, bij de stand 2-2, komt er een bal van achteruit. Hosé ontsnapt aan de buitenspelval, omspeelt PSV-doelman Ronald Waterreus, het publiek begint te juichen. Dit gaat de winnende goal worden. De 3-2. Van een debutant nog wel. En niet zo maar een debutant. Dé debutant. Scoren in je debuutwedstrijd, tegen aartsrivaal PSV: dat doen alleen de echte groten.
Maar Hosé scoort niet. Waterreus tackelt hem, Hosé gaat naar de grond. Rood voor de keeper, geen goal voor de debuterende spits. Een kwartier lang loopt Ajax zich kapot tegen de verdedigingsmuur die de tien PSV’ers optrekken. Het blijft 2-2.
11 november 2008, langs het trainingsveld van Haaglandia
Het is onaangenaam koud. Brutil Hosé kruipt weg in zijn jas om zich te beschermen tegen de gure wind die over het kunstgrasveld van de Rijswijkse amateurvereniging Haaglandia waait. Een leeg plastic bekertje hobbelt voor zijn voeten langs. Hosé ziet het niet. Hij staart naar de jeugdspelers op het veld. Straks moet hij zelf trainen met de het eerste elftal. Rustig aan. Morgen staat de bekerwedstrijd tegen Heerenveen op het programma.
Op Patrick Kluivert lijkt hij nog steeds een beetje. Zelfs al heeft hij de afgelopen tien jaar de nodige vetreserves opgebouwd. Of hij nog wel eens aan zijn debuut denkt? Hij lacht zijn tanden bloot. Een van zijn hoektanden is van goud. ‘Natuurlijk denk ik nog wel eens terug. Soms. Ik probeer het niet te veel naar boven te halen.’ Op het veld loopt een jongetje in een Ajax-shirt. Hosé, zonder een spoor van emotie: ‘Die tijd komt niet meer terug.’
De tackle van Waterreus staat symbool voor zijn carrière. Hosé had een leeg doel voor zich. Hij had alles: techniek, doelgerichtheid, een lijf als een os. Maar het was niet genoeg. Zeventien wedstrijden speelde hij voor Ajax. Daarna drie voor De Graafschap. Acht voor Haarlem. Zestien voor Sparta, in de eerste divisie. Een paar maanden voor Poseidon Nuon Perron (Griekse tweede divisie), toen FC Dordrecht en nog een korte periode voor Al-Wakrah, in de Qatarese woestijn.
Tegenwoordig is hij de spits van zondaghoofdklasser Haaglandia. In tien jaar van de felle lichten van de schijnwerpers naar de schaduw van de vergetelheid. ‘Hoe het zo gekomen is?’ Hij haalt zijn schouders op. ‘Ik weet het niet. In voetbal kan veel gebeuren. De bal is rond, weet je.’ Weer lacht hij zijn gouden tand bloot en geeft een passerende ploeggenoot een ‘respect mattie’-vuistje.
In niets lijkt hij op een uitgerangeerde, gefrustreerde ex-prof. Hij dolt met de trainer, geeft de technisch directeur (ja, die hebben ze ook bij Haaglandia) een tikje in zijn buik, hij slaat verlegen zijn ogen neer als een van zijn teamgenoten hem ‘nog steeds de beste’ noemt.
‘Ik voetbal hier met plezier,’ vertelet Hosé. ‘Het maakt niet uit dat ik hier bij Haaglandia niet goed verdien. Ik denk niet dat ik hier ooit nog wegga. Maar: met voetbal weet je het nooit. Als ik weer naar Qatar zou kunnen, dan ben ik weg. Mooi leven daar, man. Mooi leven.’
Hij kijkt op zijn horloge. Tijd om te trainen. Heerenveen wacht. ‘Die hebben echt niet zo maar van ons gewonnen hoor. Het blijft voetbal. De bal is rond, weet je.’ En weg is hij.
Technisch directeur John van Kuijeren van Haaglandia kijkt hem na vanuit de kantine, sigaar in de mond. ‘Als hij afgetraind zou zijn, dan kan hij zo weer mee in de middenmoot van de Eredivisie. Bij Heerenveen? Ja hoor. Wat Sibon daar doet, dat kan hij ook. Maar hij gaat hier niet meer weg.’
Hard lachend: ‘Ik teken de overschrijvingsformulieren gewoon niet. Zonder gekheid: Hosé zit hier op zijn plek. Hij is een echte clubman geworden. Op donderdag eten we hier met een man of zeventig, tachtig: hij is er altijd bij. En hij loopt ook gewoon mee in de bardienst die alle spelers van het eerste hebben. Vindt-ie schitterend joh. Wij zijn geen club met een hoop centen. Wij zijn een club met gezelligheid. En met een hele hoop supporters. Er gaan dik vijfhonderd man mee naar Heerenveen. Als Hosé de winnende maakt in de 89e minuut, dan staat heel Rijswijk op z’n kop.’
12 november 2008, Heerenveen – Haaglandia
Hij kijkt om zich heen als hij het veld van het Abe Lenstra-stadion opkomt. Naar de hoge tribunes, naar de elektronische scoreborden, naar de enorme lichtmasten in de hoeken. Het felle licht doet hem knipperen met zijn ogen.
Een half uur later is het duidelijk dat Brutil Hosé vanavond niet de winnende zal maken. 5-0 staat er op het scorebord. De bal blijkt toch niet zo rond te zijn. Hosé raakt het ding vrijwel alleen als hij aftrapt na een nieuwe goal van Heerenveen. Het grootste deel van de wedstrijd staart hij vanuit de middencirkel naar het spel dat zich voor zijn eigen doel afpeelt, omringd door blauwwitte verdedigers en zijn eigen, ietwat corpulente schaduw.
Een kwartier voor tijd wordt hij gewisseld. Hij hobbelt naar de kant, geeft zijn vervanger een aai over de bol en de trainer een hand. Vanuit de dug-out ziet hij hoe Haaglandia het einde haalt met 7-0. Daarna zwaait hij naar de toeschouwers verdwijnt hij in de catacomben. Uit het felle licht, terug in de schaduw. Misschien wel voor altijd.
-
- Ajaciedjuh
VZ schreef: Fontein legt na half jaar al functie bij AZ neer
Geschreven op vrijdag, 14 november om 15:15
Maarten Fontein legt zijn functie van directeur commerciële zaken bij AZ neer. Dat maakte de Alkmaarse koploper van de Eredivisie vrijdag op de officiële website bekend. Fontein trad op 1 mei toe tot de directie van de Noord-Hollandse club.
Daarvoor was hij tweeënhalf jaar werkzaam als algemeen directeur bij Ajax. Fontein vertrok bij de Amsterdammers na het rapport van commissie-Coronel, waarin de bestuursstructuur van Ajax werd onderzocht. Fontein blijft wel betrokken bij AZ. Hij gaat zich voornamelijk bezighouden met internationale zaken, UEFA en de internationale werkgroep 'Jeugd', waarvan hij voorzitter is.
"Ik heb een belangrijke bijdrage mogen leveren aan de totstandkoming van de langetermijnvisie voor AZ", licht Fontein toe. "Echter ik zie onvoldoende mogelijkheden om mijn leidinggevende kwaliteiten, ervaring en ambities op strategisch, beleidsmatig en internationaal niveau voldoende invulling te blijven geven in combinatie met de vereiste dagelijkse operationele uitvoerende commerciële zaken."
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ach gut. Dit wist je natuurlijk niet toen je vertrok bij Ajax. Dramatische carrièreplanning wat dat betreft.De Mul ziet geen toekomst met Navas als concurrent
Geschreven op dinsdag, 18 november om 09:01
Zelfs na het maken van zijn eerste doelpunt in het tenue van Sevilla is Tom de Mul ervan overtuigd dat zijn toekomst niet meer in het Ramón Sánchez Pizjuan ligt. De vleugelaanvaller zorgde zondag in de slotfase van het uitduel met Getafe (0-2) voor de definitieve beslissing. Desondanks blijft hij realistisch. "Jesús Navas is een goede speler en belangrijk voor Sevilla. Deze situatie is voor mij héél erg moeilijk." De 22-jarige Belg was in de voorstad van Madrid het eindstation van een snelle counter. Toch hecht de oud-Ajacied weinig waarde aan zijn invalbeurt. "Ik heb zeven minuten gespeeld en drie keer de bal aangeraakt", vertelt hij in de dinsdageditie van Diario de Sevilla. "Bovendien speelde ik op links. Met de nationale selectie sta ik daar ook wel eens, maar mijn voorkeur gaat uit naar de rechtsbuitenpositie."
"Het maakt mij niet uit waar ik speel", corrigeert De Mul. "Desnoods speel ik als back. Als ik maar speel. Ik weet niet wat de toekomst mij zal brengen. Voetbal is mijn leven en ik wil spelen. Bij Sevilla is dat vrijwel onmogelijk. Jesús Navas is een goede speler en belangrijk voor Sevilla. Deze situatie is voor mij héél erg moeilijk."
De Mul benadrukte eerder deze maand dat hij niet wil terugkeren naar België. "Dat heeft niets met het financiële aspect te maken, maar wel met het sportieve. Ik wil hoger mikken dan de Belgische competitie." De Mul speelde voor Ajax en Vitesse, alvorens hij vorig jaar zomer een vijfjarig contract in Sevilla tekende. Eerder dit seizoen mocht hij tegen VfB Stuttgart, Red Bull Salzburg en Ponferradina meedoen.
VZ
-
-
Absoluut een vooruitgang tov Kennedy en Rommedahl, dus ik ben niet helemaal tegen. We hebben nog een waardige rechtsbuiten nodig, maar ik zie net zo graag Jenner en/of De Riddder tekenen. Tom de Mul vond ik altijd maar zich gedragen als een kneus, maar toen hij weg was besefte ik me dat hij toch wel een redelijke speler was.