Ajax.nlContractverlenging Jan Vertonghen
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Jan Vertonghen over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2011. De nieuwe en verbeterde verbintenis met de 21-jarige verdediger gaat in op 1 juli 2008 en loopt tot en met 30 juni 2013.
De Belgische international maakte zijn debuut voor de hoofdmacht van Ajax op 23 augustus 2006 in de wedstrijd Ajax – Kopenhagen (0-2). Vertonghen speelde tot nu toe 49 wedstrijden voor het eerste elftal. Hij won met Ajax tweemaal de KNVB Beker en tweemaal de Johan Cruijffschaal in 2006 en 2007.
Jan Vertonghen
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010

Van voetbalprimeur:
Vertonghen tot 2013 Ajacied
Het hing al even in de lucht, maar nu is de kogel definitief door de kerk. Jan Vertonghen en Ajax zetten hun samenwerking door tot de zomer van 2013. De verdediger annex middenvelder zet binnenkort zijn krabbel onder een nieuw contract.
"We zijn er bijna uit, er moeten alleen nog een paar kleine dingen worden besproken", zei de Belgische international na afloop van de ochtendtraining. De 21-jarige Vertonghen had in Amsterdam nog een contract dat hem tot 2011 aan Ajax verbond. Zijn goede spel van de afgelopen maanden deed de club besluiten hem een verbeterd contract aan te bieden.
"Ik houd van Ajax en ik houd van Amsterdam. Ik heb het hier zo naar mijn zin dat ik ook wel tot 2014 had willen tekenen. Ik wil nog lang niet weg bij Ajax. Ik ben blij dat ze mij het vertrouwen geven", aldus een tevreden Vertonghen.
Ajax nam Vertonghen in 2006 over van satellietclub Germinal Beerschot. Na een seizoen bij RKC Waalwijk doorgebracht te hebben op huurbasis, behoort de Belg sinds afgelopen jaar tot de vaste kern van de Amsterdamse club.
- Jinne
- Site Admin
De beker heeft ie nooit gewonnen als lid van de selectie volgens mij. In 2006 zat hij er nog niet bij en in 2007 zat hij bij RKC.Thijs schreef:Ajax.nlContractverlenging Jan Vertonghen
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Jan Vertonghen over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2011. De nieuwe en verbeterde verbintenis met de 21-jarige verdediger gaat in op 1 juli 2008 en loopt tot en met 30 juni 2013.
De Belgische international maakte zijn debuut voor de hoofdmacht van Ajax op 23 augustus 2006 in de wedstrijd Ajax – Kopenhagen (0-2). Vertonghen speelde tot nu toe 49 wedstrijden voor het eerste elftal. Hij won met Ajax tweemaal de KNVB Beker en tweemaal de Johan Cruijffschaal in 2006 en 2007.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Sinds 2006!!! Laat ik op AN een bericht terugvinden uit 2004, Jan in de A1. Ik vond hem die wedstrijd niet goed, ik weet dat ik hem beter had zien voetballen, want hij is volgens mij begonnen in de B1. Jan was 17 op 30-10-2004.
Hij was waarschijnlijk ook de uitblinker bij Ajax International op de dag van de vuurwerkramp in Enschede. Ajax organiseerde toen een toernooi voor onder 15(?) en op vier deed een lange verdediger van Germinal mee!
Hij was waarschijnlijk ook de uitblinker bij Ajax International op de dag van de vuurwerkramp in Enschede. Ajax organiseerde toen een toernooi voor onder 15(?) en op vier deed een lange verdediger van Germinal mee!
Gepost op 30 oktober 2004 om 21:06:15.
Vanmiddag Ajax A1 tegen psv A1 gezien.
De eerste 20 minuten leek het erop dat Ajax over psv heen zou lopen, Tom Kalkhuis besloot een fraaie solo met een bal net naast, Ryan Babel scoorde met behulp van de keeper 1-0, Tom Kalkhuis (speelde een goede eerste helft) maakte 2-0 en psv kwam er niet aan te pas.
Na die twintig minuten werd psv sterker (geen individuele kwaliteiten, meer gemakzucht van Ajax) en werd het 2-1 na een ongekend groot gat in de verdediging (het begon met Jan Vertonghen die nergens te bekennen was).
Vlak voor rust werd het 3-1 uit een vrije trap van Robbert Schilder.
Na rust werd het er niet beter op, Urby Emanuelson verliet geblesseerd het veld en Evander Sno werd met twee keer geel van het veld gestuurd (Het eerste geel was een stomme actie van hemzelf, bal verspelen en daarna een overtreding maken)
Ajax kreeg desondanks de beste kansen, Robbert Schilder miste een penalty en Javier Martina miste twee keer alleen voor de keeper (de keeper herstelde zich goed in de tweede helft, hield Martina twee keer op ��n meter van de doellijn van een doelpunt af) en Ryan Babel miste nog een levensgrote kans.
Keeper Marco van Duin redde twee keer goed en speelde een goede wedstrijd.
Mitchel Burgzorg deed wat van hem werd verlangd.
Evander Sno maakte wat onnodige overtredingen, speelde voor de rest een redelijke wedstrijd (maar twee gele kaarten!)
Robbert Schilder werd pas goed toen Ajax met 10 man speelde
Urby Emanuelson, speelde goed, maar was geen uitblinker
Tom Kalkhuis speelde een goede wedstrijd als rechtsbuiten, was gevaarlijk, actief enz.
Ryan Babel is sterker geworden, is het aanspeelpunt en is de ster van het elftal. Hij is snel en met een goede mentaliteit kan Ajax veel plezier aan hem beleven.
Johan Plat heeft een goed linkerbeen, maar mag iets sneller worden
Javier Martina komt tekort.
Invallers Vurnon Anita (B-speler) en Donovan Slijngard deden het redelijk. Sergio Zijler komt m.i. tekort.
Blijven over, linksback Marijn Sterk die erg sterk speelde, aan de basis stond van het tweede doelpunt, nooit in paniek raakte, zijn tegenstander uitschakelde en steeds een goede oplossing zocht en vond. Met Ryan Babel en Marco van Duin de besten.
Jan Vertonghen; geen idee waarom hij op het middenveld speelde, zijn handelingssnelheid is te laag, hij onttrekt zich aan acties, biedt zich niet aan, ontwijkt het duel. Voor mij vandaag de zwakste speler (maar hoort hij op het middenveld?) Plat en Vertonghen samen op het middenveld lukt niet, te traag, te weinig verdedigend vermogen en duelkracht.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
AjaxTopweek voor Vertonghen
Amsterdam, 01 okt 2008
Jan Vertonghen beleeft prachtige tijden bij Ajax. Zondag maakte hij nog twee treffers tegen Vitesse, woensdag verlengde hij zijn contract tot 2013. ,,Het kan niet op”, aldus de Belg.
Vertonghen hoefde niet lang na te denken over de beslissing om zijn contract te verlengen. ,,Ik voel me hier ontzettend goed”, aldus 21-jarige voetballer. ,,Ik hou van Amsterdam, ik hou van Ajax en de club heeft vertrouwen in me. En dat vertrouwen is zeker wederzijds.”
Twee treffers tegen Vitesse, ontzettend veel media-aandacht en een nieuw contract: Vertonghen staat deze week in de schijnwerpers. ,,Het kan inderdaad niet op”, zei hij na de ondertekening. ,,Maar ik hoop op nog meer. Met dit Ajax moeten we wat moois neer kunnen zetten de komende jaren. Niet alleen in Nederland, maar ook in Europa.”
Danny Blind vindt dat Vertonghen de verlenging meer dan verdiend heeft. ,,Jan heeft bewezen dat hij een heel belangrijke speler is voor het team”, zei de manager technische zaken. ,,En dan heb ik het niet alleen over de laatste wedstrijden. Hij is al een langere periode heel goed bezig.”
Hief Vertonghen na de contractverlenging nog een glas champagne, morgen moet hij weer echt aan de bak. Dan staat de UEFA Cup-return tegen FK Borac op het programma. Vertonghen kijkt uit naar het treffen met de Serviërs. ,,Als wij scherp beginnen en op dezelfde manier spelen als in Begrado, moeten we opnieuw iets moois kunnen neerzetten."
Daar is die vent weer!
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat eerste kan altijd, maar ik ben al lang enthousiast over hem als middenvelder, maar blijkbaar toen niet. Uiteraard kan ik ook uit hetzelfde jaar positieve berichten laten zien, nee, in de berichtgeving zie ik zo vaak dat hij in 2006 van GBA kwam, terwijl hij dus in 2004 al in de A1 speelde (en daarvoor in de B1)Thomas schreef:Probeer je hiermee aan te geven dat je het verkeerd hebt gezien of wil je je eerder gemaakte punt herhalen, Demos?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
Vandaag een interview van vier pagina's met Jan in de VI. Ik heb de belangrijkste quotes even overgetypt.
Ik zal Ajax in ieder geval niet snel verlaten voor eenc lub uit de categorie tussen Ajax en internationale topclubs als Manchester United en Barcelona in. Als ik bij een club als Middlesbrough drie keer zoveel kan verdienen als bij Ajax, zal ik daar niet op ingaan. Ik wil me ontwikkelen als voetballer en als mens, geld vind ik minder belangrijk. Misschien dat ik daar over tien jaar anders over denk, maar dan kan ik alsnog een jaartje in Qatar gaans pelen voor de poen.
Op het eind zegt hijHenk ten Cate was een trainer van de harde aanpak. Voor mij hoeft dat niet altijd. Als ik een slechte pass heb gegeven weet ik dat als de beste. Ik speel die bal niet bewust over de zijlijn, dus dat hoeft me dan niet schreeuwen ingepeperd te worden door een trainer. Ten Cate deed het om spelers beter te maken, maar er zijn verschillende manieren om dat te doen. De rustige aanpak van Adrie Koster paste beter bij mij. Van Basten is ook niet zo'n type dat niet snel uit zijn slof zal schieten.
Dit is de sterkste selectie waar ik bij Ajax tot nu toe in heb gespeeld. Het vertrek van Wesley Sneijder vorig jaar was natuurlijk een enorme aderlating, maar met aankopen als Sulejmani, Oleguer en Enoh zijn weer andere extra kwaliteiten aan de groep toegevoegd. We hebben een van de sterkste selecties van Nederland. Dus als we dit seizoen niet om de titel meedoen, is er iets heel erg mis gegaan.
- Ajaciedjuh
Mocht hij ooit weg willen naar zo'n soort club, dan staat hij in ieder geval zwak in een eventuele arbitrage zaak.joey schreef:Ik vind het schattig dat hij dit zegt, maar ik geloof er niets van.Als ik bij een club als Middlesbrough drie keer zoveel kan verdienen als bij Ajax, zal ik daar niet op ingaan.

Och, het is altijd een momentopname. Ik geloof wel dat dat zijn gevoel is op dit moment. Nu is het voor hem allemaal hosanna (basisplaats, veel belangstelling in de pers, nieuw contract), maar als het straks minder gaat (of hij komt op de bank), dan is dat zo veranderd. Niet anders dan bij andere werknemers. Hij zit momenteel in ieder geval goed in zijn vel en dat is goed voor hem en Ajax.
-
Vond het ook een opvallende uitspraak, maar kan me er aan de ene kant wel iets bij voorstellen. Ik zou liever bij Ajax in Amsterdam voetballen voor 500.000 euro per jaar dan voor een miljoen in Portsmouth.
Kwaliteit van het leven en of je ergens gelukkig bent telt voor mij toch ook behoorlijk zwaar, en ik heb liever al m'n vrienden en familie om me heen met wat minder geld, dan dat ik ergens zit te verpieteren en een godsvermogen verdien.
Als je dat hoorde van Bruno Silva, hoe hij voor een flink salaris totaal depressief werd van zijn omgeving in Rusland, daar wordt je niet vrolijk van.
Aan de andere kant, als ze je op een gegeven moment zoveel betalen dat je geen nee meer kan zeggen zijn m'n principes net zoveel waard als de Indonesische roepie.
Kwaliteit van het leven en of je ergens gelukkig bent telt voor mij toch ook behoorlijk zwaar, en ik heb liever al m'n vrienden en familie om me heen met wat minder geld, dan dat ik ergens zit te verpieteren en een godsvermogen verdien.
Als je dat hoorde van Bruno Silva, hoe hij voor een flink salaris totaal depressief werd van zijn omgeving in Rusland, daar wordt je niet vrolijk van.
Aan de andere kant, als ze je op een gegeven moment zoveel betalen dat je geen nee meer kan zeggen zijn m'n principes net zoveel waard als de Indonesische roepie.
Aisatti heeft nog geen een officiele minuut gespeeld dit seizoen, en is al dik een maandje geblesseerd. Ik vind het niet raar dat hij Aisatti niet opnoemt in die rijtje.Peter schreef:Ik vind het wel een beetje apart dat hij Aisatti niet noemt. Wesley is weg, maar daarvoor zijn Oleguer, Enoh en Sulejmani gekomen. Tsja, het is logischer om dan ook onze troetelmarokkaan te noemen. Overigens moeten we hier uiteraard ook niet teveel waarde aan hechten, natuurlijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
-
[quote="Vedette-10-"]Aissati hoort dezelfde rol te nemen als Sneijder. Maar hij is nu ff uit beeld(daar zou het vast aan liggen), al had ik verwacht van ploeggenoten dat ze van hem wel veel verwachten.[/quote
Lees mijn post nog een keer door, neem een paar minuten pm rustig te denken, en ga dan pas reageren.
Lees mijn post nog een keer door, neem een paar minuten pm rustig te denken, en ga dan pas reageren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -