Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo okt 05, 2008 6:33 pm

goodfella schreef:
mattie schreef:kan iemand eens uitzoeken of deze MvB de slechtste trainer ooit was bij ajax? 5 gespeeld en maar 7 punten. Op een 10e plaats.
Cruijff begon zijn eerste seizoen als trainer van Ajax met 9 punten uit 5 wedstrijden...
naturlijk, maak van iemand zijn falen een sign of quality :excited.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

goodfella

Bericht door goodfella » zo okt 05, 2008 6:37 pm

Raar dat zo'n feit ineens niet belangrijk is en Toppie, laat Cruijff aub zich niet met Ajax 1 bemoeien, want die man is van mening dat kracht, dynamiek en snelheid niet belangrijk is in het voetbal. :smallgrin.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » zo okt 05, 2008 6:41 pm

goodfella schreef:
joey schreef:Ik weet zeker dat Van Gaal visie heeft. Die denkt na over het spel.

Doet Van Basten dat ook? Geen idee. Maar hij is wel de grote Van Basten natuurlijk.

Je mag mij afzeiken en azijnzeiker noemen en ik weet niet wat, maar het is niet mijn schuld dat Ajax slecht voetbalt. Daarvoor moet je bij de verantwoordelijken zijn.
Jij trekt conclusies, terwijl je nooit met van Basten hebt gesproken en dat is ergerlijk. Zeker omdat je van Basten tot in den treure zou hebben verdedigd als hij Cruijff bij de club zou hebben gehaald.
De pot verwijt de ketel?

Jij hebt natuurlijk vele malen met MvB, JC, LvG etc. gesproken.

Ik hoop dat MvB de meest succesvolle trainer ooit wordt, maar voorlopig vrees ik voor een van de slechtste starts ooit en vooral uit twee keer worden overklast, dat is erg. Er zit blijkbaar geen voetbal in.

Ik weet dat MvB de eerste maanden van de competitie niet belangrijk vindt, maar daarover verschil ik dus van mening met hem, ik wil altijd bovenaan staan, hij blijkbaar niet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo okt 05, 2008 7:17 pm

Waar zijn mijn uitlachers nou? Of was mijn kritiek toch niet belachelijk?

MVH

Bericht door MVH » zo okt 05, 2008 10:07 pm

Toppie schreef:Hoelang nog met deze trainer , ik kan wel een nieuwe Topic openen maar die wordt toch weggehaald.
Misschien moet jij maar een topic openen waarin je lekker tegen jezelf gaat praten.

Beloki

Bericht door Beloki » zo okt 05, 2008 10:09 pm

Na deze week dan toch. :wink.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 06, 2008 10:18 am

Vedette-10- schreef:Waar zijn mijn uitlachers nou? Of was mijn kritiek toch niet belachelijk?
Door Perez, Luque en Leonardo als toppers te bestempelen maak je, je wel vrij belachelijk naar mijn bescheiden mening.

Toppie

Bericht door Toppie » ma okt 06, 2008 12:32 pm

goodfella schreef:
Vedette-10- schreef:Waar zijn mijn uitlachers nou? Of was mijn kritiek toch niet belachelijk?
Door Perez, Luque en Leonardo als toppers te bestempelen maak je, je wel vrij belachelijk naar mijn bescheiden mening.
Perez en Leo zijn geen toppers maar hebben wel eens een goede voorzet of komt er dreiging vanuit. Wat er nu loopt is ook niet beter dan Perez.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 06, 2008 12:53 pm

Toppie schreef:Perez en Leo zijn geen toppers maar hebben wel eens een goede voorzet of komt er dreiging vanuit. Wat er nu loopt is ook niet beter dan Perez.
Uhm, de ban is niet helemaal aangekomen, geloof ik. :biggrin.gif:

Misschien was het een goed idee om Toppie even te informeren.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 06, 2008 1:02 pm

Geen miscommunicatie, maar meer een technisch falen. Dat is inmiddels geregeld en nu dus weer ontopic.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 06, 2008 2:29 pm

Peter schreef:Geen miscommunicatie, maar meer een technisch falen. Dat is inmiddels geregeld en nu dus weer ontopic.
Hij had geen ban hoeven krijgen hoor! Kom op zeg.

Alhoewel, door te stellen dat Luque en Perez niet veel minder zijn dan wat er nu loopt kom je er met een ban wel heel gemakkelijk vanaf. De doodstraf is dan misschien een beter idee. :blush.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma okt 06, 2008 3:19 pm

goodfella schreef:
Perez en Luque zouden topspelers kunnen zijn voor Ajax. Perez en Luque bezitten een zuivere traptechniek waarmee ze veel kunnen bereiken voor Ajax. Ik denk dat Huntelaar hen wel mist, met hen werd hij sterker en Ajax dodelijker. Siem de Jong is nog niet van dat kaliber, net als dat Goossens nog niet zo goed is als Luque. Leonardo is een goede concurrent voor Sulejmani. Dan kan je wel lachen, maar je hebt goede plaatsvervangers nodig(kijk nu met Aissati, hadden ze maar een soortgelijke speler(ik noemde Cziommer) achter de hand).

Ajax mist ze absoluut, net als Davids(die zich niet erkent voelde en vertrok) en Leonardo(die zelfs niet wordt gebruikt bij afwezigheid van Sulejmani(Rommedahl(!) heeft de voorkeur)). Ook mist Ajax Donovan Slijngard(voor de rol van Davids) en Wormgoor(talentvolle stopper). Ook werd er verkeerd omgegaan met Gentenaar(valse toezeggingen), die oneerlijk werd behandeld(hij werd bestraft). Daarnaast heeft Ajax ook pech met veel blessureleed. Vervolgens is de puzzel van Marco niet volmaakt, dus geen ijzersterk geheel. Kan je dan even niet individueel de meerdere zijn(wat al een schande is als je voor Ajax mag spelen), dan wordt je met jouw neus op de feiten gedrukt.

Genoeg kritiek op Marcos' functioneren en ik heb niet het gevoel dat hij zich ervan bewust is dat hij hiervoor heeft gezorgd(en dus ervan leert).

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 06, 2008 3:43 pm

Vedette-10- schreef:
goodfella schreef:
Perez en Luque zouden topspelers kunnen zijn voor Ajax. Perez en Luque bezitten een zuivere traptechniek waarmee ze veel kunnen bereiken voor Ajax. Ik denk dat Huntelaar hen wel mist, met hen werd hij sterker en Ajax dodelijker. Siem de Jong is nog niet van dat kaliber, net als dat Goossens nog niet zo goed is als Luque. Leonardo is een goede concurrent voor Sulejmani. Dan kan je wel lachen, maar je hebt goede plaatsvervangers nodig(kijk nu met Aissati, hadden ze maar een soortgelijke speler(ik noemde Cziommer) achter de hand).

Ajax mist ze absoluut, net als Davids(die zich niet erkent voelde en vertrok) en Leonardo(die zelfs niet wordt gebruikt bij afwezigheid van Sulejmani(Rommedahl(!) heeft de voorkeur)). Ook mist Ajax Donovan Slijngard(voor de rol van Davids) en Wormgoor(talentvolle stopper). Ook werd er verkeerd omgegaan met Gentenaar(valse toezeggingen), die oneerlijk werd behandeld(hij werd bestraft). Daarnaast heeft Ajax ook pech met veel blessureleed. Vervolgens is de puzzel van Marco niet volmaakt, dus geen ijzersterk geheel. Kan je dan even niet individueel de meerdere zijn(wat al een schande is als je voor Ajax mag spelen), dan wordt je met jouw neus op de feiten gedrukt.

Genoeg kritiek op Marcos' functioneren en ik heb niet het gevoel dat hij zich ervan bewust is dat hij hiervoor heeft gezorgd(en dus ervan leert).
Waarom werd Ajax dan geen kampioen met Leonardo, Luque, Perez en Davids?

Huntelaar rendeert het best met Suarez in zijn buurt.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma okt 06, 2008 3:54 pm

goodfella schreef: Waarom werd Ajax dan geen kampioen met Leonardo, Luque, Perez en Davids?

Huntelaar rendeert het best met Suarez in zijn buurt.
Als je iets specifieker bent over wat je wil weten, dan kan ik er een diepgaander antwoord op geven. Maar grotendeels ligt het aan verkeerde spelconcepten, geen wilskracht en daardoor kracht en macht. Kwalitatief hebben we vaak het beste materiaal gehad, maar het is er nooit uitgekomen.

Wil je jouw stelling beargumenteren? Ik vind namelijk dat Suarez Huntelaar niet sterker maakt en andersom ook. Ze willen beiden dat alles in het teken staat van hunzelf, dus zij willen de held uithangen. Haal de lijn naar de goal bij beiden eruit en dan kunnen ze niet door fantastisch samenspel het verschil maken. Ze zijn niet op elkaar afgestemd en dat zorgt niet voor een dodelijke aanvalslinie, bij een iets zwaardere tegenstander levert dat complicaties op(dan kan je net succesvol worden). Individueel zijn ze super, maar samen geen gebundelde krachten. Je moet zorgen voor een ijzersterk geheel, dus je moet selecteren op basis van geschiktheid ipv individuele klasse.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 06, 2008 5:16 pm

Vedette-10- schreef:[geen wilskracht en daardoor kracht en macht.
Klopt, Perez, Luque en Leonardo hebben geen wilskracht.
Wil je jouw stelling beargumenteren? Ik vind namelijk dat Suarez Huntelaar niet sterker maakt en andersom ook. Ze willen beiden dat alles in het teken staat van hunzelf, dus zij willen de held uithangen. Haal de lijn naar de goal bij beiden eruit en dan kunnen ze niet door fantastisch samenspel het verschil maken. Ze zijn niet op elkaar afgestemd en dat zorgt niet voor een dodelijke aanvalslinie, bij een iets zwaardere tegenstander levert dat complicaties op(dan kan je net succesvol worden). Individueel zijn ze super, maar samen geen gebundelde krachten. Je moet zorgen voor een ijzersterk geheel, dus je moet selecteren op basis van geschiktheid ipv individuele klasse.
Hoeveel assists heeft Suarez op Huntelaar gegeven?

Hoeveel assists hebben Leonardo, Luque en Perez op Huntelaar gegeven?

jabu

Bericht door jabu » ma okt 06, 2008 5:25 pm

Zal ik alvast voor Vedette antwoorden?

Dat (de vraag) is wel (dus niet niet) een hele moeilijke (dus lastige, maar verstandige) vraag (als je het zelf niet weet kan je er altijd van leren door je er om te bekommeren).

(O)(f) (i)(e)(t)(s) (i)(n) (d)(i)(e) (t)(r)(a)(n)(t) (m)(e)(t) (h)(e)(t) (w)(o)(o)(r)(d) (w)(i)(j)(s)(h)(e)(i)(d) (e)(r)(b)(i)(j).

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 06, 2008 7:01 pm

Vn Bstn hlt d krst nt

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 06, 2008 7:02 pm

Zou kunnen, ik zie hem zomaar de handdoek gooien als hij de boel niet aan de praat krijgt.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 06, 2008 7:03 pm

joey schreef:Zou kunnen, ik zie hem zomaar de handdoek gooien als hij de boel niet aan de praat krijgt.
Hij zal toch niet zo'n wegloper als Cruijff zijn? :blush.gif:

Ronald!

Bericht door Ronald! » ma okt 06, 2008 7:06 pm

joey schreef:Zou kunnen, ik zie hem zomaar de handdoek gooien als hij de boel niet aan de praat krijgt.
Ik geloof er niks van.

Het is onzin om nu al moord en brand te schreeuwen. Het was voor dit seizoen allemaal bagger, dat krijg je niet allemaal in één zomer weer recht. In de winterstop zouden we Huntelaar nog wel eens kunnen verkopen, waarna ik er alle vertrouwen in heb dat we verdedigend versterkt zullen worden. Geef die man de tijd.

LucaS

Bericht door LucaS » ma okt 06, 2008 7:33 pm

Ach, Joey ziet van Basten een vrouwtje van 95 van haar tasje beroven voor tien euro en haar vervolgens in stukjes snijden en in het bos begraven
I think I lost my fucking headache

MVH

Bericht door MVH » ma okt 06, 2008 7:40 pm

Ik geloof ook niet dat Van Basten zelf de handdoek werpt. Daar is hij de persoon niet naar.
Ik vind het ook nog veel te vroeg om in paniek te raken, al liet ik me gisteren tijdens de wedstrijd ook meeslepen.... Wat als PSV over 2 weken verliest bij NAC uit en Ajax wint van Groningen? Kan zo gebeuren.
Ik wil hem rond de winterstop eens echt beoordelen. Als het meezit :eusa_pray.gif: speelt Ajax dan eindelijk met zijn sterkste team.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 06, 2008 7:53 pm

Er zijn 5, juist ja vijf wedstrijden gespeeld, stelletje paniekzaaiers. :1evil.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 06, 2008 7:54 pm

LucaS schreef:Ach, Joey ziet van Basten een vrouwtje van 95 van haar tasje beroven voor tien euro en haar vervolgens in stukjes snijden en in het bos begraven
Stel je niet zo aan. :aai.gif:

Als Van Basten zich nu al zo ergert, dan staat hem nog heel wat te wachten. En vergeet niet, dat hij voor dit seizoen gezegd heeft dat de titel een must was. We hebben pas vijf wedstrijden gespeeld en we staan al weer vijf punten achter op PSV. Dat moet niet zo doorgaan, want dan is de titel binnenkort uit zicht. Nee, MVH, tot de winterstop hebben we zeker niet de tijd.
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 06, 2008 8:03 pm

5 wedstrijden gespeeld. Dus is al weer meer dan 1/7 van de competitie verstreken. Op 15 punten: 8 verspeeld. Doelsaldo: 9-9. Veldspel: merendeels idioot belabberd. Ziekenboeg: idioot vol.

Dus: nu maar even rustig blijven? Ik heb het er nogal moeilijk mee.

Ik ben absoluut geen zogenaamde voetbalkenner en pretendeer het ook niet te zijn; ik weet niets van pareltjes die in Afrika en Zuid Amerika rondlopen, en wie exact in de jeugdopleiding de top kunnen gaan halen; dit alles niet uit desinteresse, maar gewoon omdat ik er geen tijd voor heb.

Ik volg alleen Ajax al meer dan 25 jaar van zeer nabij. En als ik dan van de zomer (tot vervelens toe van velen onder jullie) wanhopig uitschreeuw dat we wederom een slechte verdediging hebben en te weinig spelers die de kar kunnen trekken, aanjagers met ervaring, en het blijkt nu inmiddels al weer aardig uit te komen, vraag ik me wel eens af: hoe is het nu mogelijk dat best veel At-ers dit probleem zien aankomen, maar de verantwoordelijken bij Ajax niet?! Ik vind dat (excuses voor het woord, maar het lucht zo lekker op) verdómd frustrerend.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gesloten