SC Heerenveen - Ajax 05-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Arthur

Bericht door Arthur » ma okt 06, 2008 2:50 pm

Vind ik niet. Ik zie nog die wedstrijd tegen Feyenoord voor me. Hij ging net zo kinderlijk het schip in als onze verdedigers gisteren.

Starring

Bericht door Starring » ma okt 06, 2008 2:58 pm

bryan schreef:
Ik was woedend, Ko was ook niet blij, dat weet ik nog wel.

Het verkopen van Escude was een van de domste beslissingen van de afgelopen 10 jaar.

Maar goed, Julien heeft Ajax een poepie laten ruiken daar in Sevilla.

Danny Blind en AT hadden mooi ongelijk.
Bryan, je weet nog wel waaraan Julien Escudé zijn bijnaam Excuse te danken had toch? Laten we het erop houden dat de speelstijl van Ajax en de speelstijl van Escudé met elkaar vloekte.

Bij Sevilla doet hij het aardig ja, hoewel in een andere rol bekledend in een team met andere spelopvatting.
Laatst gewijzigd door Starring op ma okt 06, 2008 3:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

LucaS

Bericht door LucaS » ma okt 06, 2008 3:05 pm

maar het blijft een feit dat deze spelers elders wel gewoon degelijk mee kunnen draaien. Misschien ligt het niet (toen niet en dus ook nu niet) alleen maar aan het feit dat onze verdedigers niet kunnen verdedigen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 06, 2008 3:19 pm

Escudé is een goede voetballer (je kunt hem altijd de bal geven), maar een matige verdediger. Hij is traag, niet zo wendbaar en te slap in de duels.
Het stinkt aan alle kanten!

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » ma okt 06, 2008 3:24 pm

De meeste spelers van Ajax zouden ni een andere team opleven. Net zoals Escudé weer opleefde, of Van der Vaart (en zelfs De Cler bij AZ). Probleem is dat de spelers al jaren een slechte coach voor de groep hebben staan. Ik ben ervan overtuigd dat spelers als Vermaelen en Van der Wiel binnen de kortste keren toppers worden als ze maar eventjes met bijvoorbeeld Van Gaal mogen trainen. En zelfs voor Urby zie ik dan nog hoop.

In potentie zijn het allemaal prima spelers, maar bij Ajax kwijnen ze weg door een gebrekkige coaching. Dáár begint het wat mij betreft. Als ik adviseur van bijvoorbeeld Vertonghen was geweest, had ik hem allang naar een andere club laten vertrekken. Dit kost hem zijn carrière. Ze leren niks bij en teren slechts op hun basistalent. Die jongens staan stil tijdens de belangrijkste periode van hun voetballoopbaan.

En ondertussen kwijnen wij weg op de tribune. Heb het al vaker gezegd: Ajax is ziek.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 06, 2008 3:39 pm

En daarom zeg ik ook; zijn het wel allemaal middelmatige voetballers? Ik geloof daar geen bal van. Lyon en AS Roma zijn toch niet blind dat ze bij Emanuelson aanklopten? Vermaelen die volgens Thomas goed in de Spaanse markt ligt. Waarom gaat een Grygera naar Juventus, terwijl hij bij Ajax niet meer dan een nuttige kracht was?

Waarom kunnen die spelers niet bij Ajax renderen is mijn grote vraag.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma okt 06, 2008 3:43 pm

Tja, een beetje overtrokken. Inderdaad laten Ajaxcoaches ze niet optimaal functioneren bij Ajax, aan de andere kant leren ze daardoor voldoende bij Ajax(grote uitdaging om alsnog kwaliteit eruit laten komen, dat is goed voor talenten). Maar als de coaches nog zouden beseffen hoe het hoort(kloppend spelconcept) als het echt moet, dan zou Ajax ook nog is succesvol worden. Hopen op een magische coach.

Van Gaal is ook niet heilig, door zijn 'fantastische' spelconcept draaide AZ vorig seizoen belabbert. Maarja: ik ben blij voor hem dat hij het licht heeft gezien(1 puntspeler, omdat er 1 doel is).

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma okt 06, 2008 4:01 pm

Rishi schreef: Maar ik zie het allemaal niet zo somber in, en volgens mij ben ik de enige...
Hoezo zie je het niet somber in dan? We hebben volgens mij 1,5 redelijke wedstrijd gezien, staan weer op achterstand, nog steeds veel tegendoelpunten. Voorlopig heb ik geen enkele aanwijzing dat dit wel ff het jaar gaat worden.

Aristides

Bericht door Aristides » ma okt 06, 2008 4:15 pm

Niet om iemand de schuld van de nederlaag te geven, maar Urby nu nog twee jaar geven en dan is hij goed?

Code: Selecteer alles

Ajax debuut	AJ Auxerre - Ajax	 3-1	 24-02-2005 
bron: www.ajax.nl

Zijn debuut was 3 1/2 jaar geleden, hij had er nu moeten staan.

Niet om v.d. Wiel de schuld te geven, maar als ik moet kiezen voor Vermaelen of v.d. Wiel (Thomas heeft gelijk dat ze elkaar niet aanvullen, omdat Ajax alleen een soort Danny Bind-klonen opleidt, vergetend dat DB werd omringd door Reizger, F. de Boer en F. Rijkaard, want als verdediger was DB in duels ook niet zo sterk; wel slimmer, omdat hij in zijn glorietijd ouder was) kies voor degene die ook een bal kan wegkoppen, want daar is v.d. Wiel ook niet sterk in.

Jan Vertonghen nu al laten vertrekken, omdat het voor hem beter is? Nee, laat hem maar bij Ajax erg hard werken en sterker worden. Gaat hij nu naar het buitenland, dan is hij een "nobody". Hetzelfde geldt voor Vermaelen.

Vreemd dat Heitinga het tot nu toe goed doet in Spanje? Andere spelers om hem heen en daardoor een andere taak.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 06, 2008 4:39 pm

Maar goed, waar iedereen het denk ik wel over eens is, is dat je ieder seizoen een terugkerend patroon hebt. Verdediging is het ondergeschoven kindje en in de eerste paar wedstrijden raak je 2 a 3 verdedigers kwijt door blessures waardoor de spoeling nóg dunner wordt en dat houdt zich goed tegen een tandenloos Vitesse, maar trainers met tactisch inzicht maken gehakt van dit Ajax.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 06, 2008 4:47 pm

Raar maar waar. maar daar is dus niet iedereen het over eens.

Voorlopig hebben we alleen gewonnen van 2 teams die ook onderaan bungelen. Feyenoord, waar ook bijna iedereen van wint, wisten we niet van te winnen en de enige echte krachtmeting werd een gigantische oorwassing.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 06, 2008 5:18 pm

Dan is een 4-4-2 opstelling een logisch vervolg?

Overigens was F. de Boer echt geen meedogenloze verdediger Demo...

Aristides

Bericht door Aristides » ma okt 06, 2008 5:39 pm

goodfella schreef:Dan is een 4-4-2 opstelling een logisch vervolg?

Overigens was F. de Boer echt geen meedogenloze verdediger Demo...
Nee, hij verdedigde op techniek, was niet zo snel, vergat in zijn begintijd iedere wedstrijd een keer te stappen, maar wist zich goed op te stellen, kan koppen en heeft een prima trap.

Ajax speelde vaak tegen een ploeg (internationaal) die 4-4-2 speelde, de spitsen waren dan voor Rijkaard en een back (afhankelijk van de tegenstander). Nu is verdedigen lastiger, want in Nederland spelen ploegen 4-3-3 waardoor een back een directe tegenstander heeft, soms 4-4-2, maar soms ook met één spits en veel opkomende middenvelders. Een back moet dan keuzes maken en dat kan niet iedere back.

Wie er ook staat of komt, een back moet in eerste instantie voorkomen dat die bal voorkomt en dat soort backs hebben we al jaren niet meer. Hoe goed Trabelsi en Maxwell aanvallend ook waren, de voorzet eruit halen beheersten ze niet. Ajax speelde zijn beste Europese wedstrijden met O'Brien als linksback en Maxwell voor hem (v.d. Vaart was geblesseerd), O'Brien kon wel als back verdedigen.

Sta ik bij een jeugdwedstrijd langs de kant dan zie ik nog steeds backs bij Ajax die moeite hebben met een directe tegenstander!

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 06, 2008 5:47 pm

Demosthenes schreef: Wie er ook staat of komt, een back moet in eerste instantie voorkomen dat die bal voorkomt en dat soort backs hebben we al jaren niet meer. Hoe goed Trabelsi en Maxwell aanvallend ook waren, de voorzet eruit halen beheersten ze niet. Ajax speelde zijn beste Europese wedstrijden met O'Brien als linksback en Maxwell voor hem (v.d. Vaart was geblesseerd), O'Brien kon wel als back verdedigen.
De beste europese westrijden speelde Ajax met Trabelsi, Pasanen en ook nog veelal van Damme. Tsjah...

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 06, 2008 5:50 pm

Nog een leuke. Ajax - Celta de Vigo 1-0

Trabelsi - Pasanen - van Damme - Maxwell

Met 2 backs die niet kunnen verdedigen en een Belg die er uberhaupt niets van kon. Toch?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 06, 2008 5:53 pm

Van Damme vond ik nooit een verkeerde speler. Volgens mij was ik de enige die positief over hem was.

Maxwell was in de loopduels wel erg sterk, maar als de bal naar de linkerkant werd gespeeld en zijn directe tegenstander de bal ontving liet Maxwell altijd ruim 5 meter afstand. Waardoor er altijd een voorzet op maat gegeven kon worden.

Trabelsi wisselde gewoon goede en slechte momenten met elkaar af, maar wist vaak op snelheid veel te herstellen.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 06, 2008 5:55 pm

Zlatan Son of God schreef:Van Damme vond ik nooit een verkeerde speler. Volgens mij was ik de enige die positief over hem was.

Maxwell was in de loopduels wel erg sterk, maar als de bal naar de linkerkant werd gespeeld en zijn directe tegenstander de bal ontving liet Maxwell altijd ruim 5 meter afstand. Waardoor er altijd een voorzet op maat gegeven kon worden.

Trabelsi wisselde gewoon goede en slechte momenten met elkaar af, maar wist vaak op snelheid veel te herstellen.
Kortom, matige spelers met wie men de boel toch goed dicht wist te houden.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 06, 2008 6:12 pm

Zie net FCG, daarin wordt Van Basten behoorlijk afgezaagd. Frits Barend verwijt hem dat hij geen strijdplan had en Peter R. de Vries deelt mijn mening dat Van Basten zich ten onrechte op de spelers heeft afgereageerd. Verder zien zij geen progressie en vragen ze zich af waar Van Basten heen wil.

De azijnzeikers. :smallgrin.gif: :neutral.gif:

jabu

Bericht door jabu » ma okt 06, 2008 6:16 pm

joey schreef:De azijnzeikers. :smallgrin.gif: :neutral.gif:
De deskundingen dan? Peter R. de Vries. :smallgrin.gif: :neutral.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 06, 2008 6:18 pm

goodfella schreef:
Zlatan Son of God schreef:Van Damme vond ik nooit een verkeerde speler. Volgens mij was ik de enige die positief over hem was.

Ja maar ik de vleugels waren veel betr dan die er nu zijn en daarnaast was de mentaliteit denk ik ook een stuk beter!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 06, 2008 6:23 pm

Jabu schreef:
joey schreef:De azijnzeikers. :smallgrin.gif: :neutral.gif:
De deskundingen dan? Peter R. de Vries. :smallgrin.gif: :neutral.gif:
Hoor je mij niet zeggen, maar het valt me wel op dat de kritiek nu al losbarst. En ongelijk kun je ze niet geven, of wel soms?

Nog een paar opmerkingen: Ajax is geen team (Frits Barend), titel raakt nu al uit zicht (Peter R. de Vries), Van Basten mag wel eens de hand in eigen boezem steken, hij is verantwoordelijk (Frits Barend). Ook weinig op af te dingen, volgens mij. Verder werd gezegd dat er vanuit Ajax off the record veel kritiek op Van Basten wordt gespuid en dat er haast geen contact is tussen De Toekomst en de Arena (Van Basten).

Ach, het zijn maar een paar dingetjes. Kun je het mee eens zijn of niet. Maar het is wel het begin van het einde van de Van Basten-verering, denk ik. Hij zal nu op zijn tellen moeten passen.

Aristides

Bericht door Aristides » ma okt 06, 2008 6:24 pm

goodfella schreef:

Van Damme en Pasanen waren mindere voetballers, maar misschien beter in het hinderen van aanvallers van de tegenpartij! Celta zal 4-4-2 hebben gespeeld? De backs hebben het dan minder zwaar, of althans een van de twee.

Heb wel even gekeken op AN hoe wij gewonnen hebben en het eerste de beste commentaar van iemand (geen idee wie) over de uitwedstrijd:

Code: Selecteer alles

http://ajax.netwerk.to/nieuws/wedstrijden/news.php?b=13

Sublieme actie Ibrahimovic levert belangrijke zege op; 1-0 tegen Celta

Ajax heeft belangrijke zaken gedaan in de strijd om kwalificatie voor de tweede ronde van de Champions League. De ploeg won thuis met 1-0 van Celta de Vigo. In een moeizame wedstrijd was een werkelijk sublieme actie van Ibrahimovic voldoende voor de zege. Uit het niets passeerde de aanvaller vier Spaanse verdedigers en schoof de bal vervolgens diagonaal langs de keeper.

Uit: http://www.google.nl/search?hl=nl&q="Celta+de+Vigo"+%2B+Ajax&btnG=Google+zoeken&meta=lr%3Dlang_nl

Gepost op 4 november 2003 om 22:38:24.         	
Het enige positieve is dat het onderlinge resultaat beter is
Veel fouten in de verdediging en uiteindelijk was de cadeau gekregen penalty enorm belangrijk voor Celta
Thuis tegen Milan zonder Grygera en van der Vaart
Ik houd vertrouwen ... 

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 06, 2008 6:46 pm

joey schreef: Verder werd gezegd dat er vanuit Ajax off the record veel kritiek op Van Basten wordt gespuid en dat er haast geen contact is tussen De Toekomst en de Arena (Van Basten).
Aha, dus het ene moment moet van Basten zich enkel bezig houden met Ajax 1 en het andere moment gaan we hem verwijten dat hij zich niet met andere dingen bezig houdt. Heerlijk consequent! :drecul.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 06, 2008 6:49 pm

Onzin. Van Basten gaat het beleidsplan uitvoeren, maar is voorlopig alleen bezig met Ajax-1. Gewoon een constatering.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 06, 2008 6:51 pm

Ik schrijf alleen neer wat er gezegd werd, goodfella. Dus dat Neef-ikoontje lijkt me niet van toepassing.

Plaats reactie