SC Heerenveen - Ajax 05-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » zo okt 05, 2008 6:14 pm

goodfella schreef:
Rishi schreef:
Fenerbahce schreef: Vertel !!! :onfire.gif:
Ik vind de selectie niet zo prut en bovendien kan je weleens een collectieve offday hebben...

Komt allemaal wel goed. Als we straks van Groningen verliezen ga ik me zorgen maken...
Tsjah Rishi, als je over het hele veld elk duel verliest, de bal niet van A naar B krijgt en geen enkele 2de bal weet te veroveren dan ligt dat enkel en alleen aan Emanuelson. Alsof Heerenveen op elke positie een betere voetballer heeft dan Ajax. :smallgrin.gif:

Gek dat Ajax zich na de 4-1 even kwaad maakt en wel de duels weet te winnen en de bal kan overspelen.
Naast kwaliteit heb je ook inderdaad inzet nodig. Het leek vandaag wel of iedereen, behalve Vermeer, nerveus was en dat dat flink in de benen sloeg.
Op het moment dat het te laat was, werd men wat vrijer en begon de felheid en het vertrouwen in zichzelf ..
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » zo okt 05, 2008 6:14 pm

OVER DE WEDSTRIJD:
Een kansloze instelling vandaag. Gewoon niet scherp aan de wedstrijd beginnen, snel 2-0 achter staan, dan weet je dat je er af gaat. Dan moet Ajax nog verder naar voren voetballen, komt de (zwakke) verdediging nog meer onder druk te staan, en dan wordt het prijsschieten voor Heerenveen.

Het lijkt wel of we een een of ander uitwedstrijden-sydroom krijgen. Willem II, Feyenoord en Heerenveen uit... allemaal puntverlies. Aan de andere kant wordt dat tot nu toe gecompenseerd met een clean-sheet in de eigen ArenA. Ik maak me dus gematigd zorgen. Wéér een blessuregeval met Enoh. Het is erg jammer dat we al zoveel (belangrijke) jongens moeten missen in het begin van het seizoen.

OVER DE FORUM-MENTALITEIT:
Hier kan ik me over verbazen. Er wordt meer over elkaar geschreven dan over de wedstrijd. Misschien maar een nieuw afzeik-topic aanmaken? En over en weer gescheld. At Toppie... NEE... jij kan dus NIET bepalen wat je hier schrijft. Er zijn nog altijd regels op dit forum:
Gedragsregels
Als een persoon zich op het forum dusdanig gedraagt dat de gezelligheid en leefbaarheid in het gedrang komen, wordt hier tegen opgetreden. Heb respect voor de mening van een ander, speel niet onnodig op de man, zoek geen ruzie en ga geen privé-gegevens van andere gebruikers op het forum zetten. Met schelden los je totaal niets op, in tegendeel. Je haalt je imago bij anderen naar beneden en de kans bestaat dat jij hiervoor een waarschuwing of in erge gevallen en bij herhaling een ban krijgt.

Wij voelen ons helaas genoodzaakt om het forum wat scherper te moderaten gezien de vele botsingen dus bepaalde leden. Vanaf heden voeren wij de kortdurende ban in. Leden die elkaar in de haren blijven vliegen na herhaaldelijke waarschuwingen van ons kunnen rekenen op een ban van een week, al naar gelang de ernst van de situatie.
Sorry dat ik het nu toch op de man speel, ik ga geen scheldwoorden gebruiken, maar dit was gewoon even iets wat ik wilde aankaarten. Verder nog disrespect!
Op naar de vierde ster!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 05, 2008 6:16 pm

Trab schreef:Het probleem bij Ajax is dat we met Urby en Silva 2 voetballende backs hebben. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, maar dan moet je wel met de punt naar achteren spelen op het middenveld. Dan kunnen de backs aanvallend hun gang gaan en kan de centrale middenvelder blijven hangen zodat je centraal altijd een blok van 3 hebt.
Als Urby of Silva nu mee naar voren gaat en er wordt balverlies geleden, moet 1 van de centrale verdedigers uitwijken naar de buitenkant en staan we in het centrum vaak heel kwestbaar. Zie de goal van Beerens vandaag.
Inderdaad, tactisch klopte er weinig van. En er werd ook niet ingegrepen.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 05, 2008 6:18 pm

Tuurlijk hebben we nog wat kwaliteitsinjecties nodig, maar niemand durfde te voetballen.. Suarez kwam zijn man niet voorbij, Cvita raakte geen pepernoot, de voorzetten van Silva waren gericht op de lichtmasten, Urby deed alles binnendoor, Sarpong wilt opendraaien...glijdt uit en Wiel krijgt een gele kaart....

Als iedereen scherp was geweest, zich 100% ingezet had, dan was het een ander verhaal geweest als we hadden verloren. Er gingen echter zoveel zaken mis die te maken hadden met scherpte/inzet (wat natuurlijk ook een kwaliteit is maar vandaag niet gebracht kon worden) dat ik me niet druk maak om deze nederlaag.. Verder heeft Heerenveen ook geen belabberde ploeg hoor..
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » zo okt 05, 2008 6:19 pm

Fenerbahce schreef:
goodfella schreef:
Rishi schreef: Ik vind de selectie niet zo prut en bovendien kan je weleens een collectieve offday hebben...

Komt allemaal wel goed. Als we straks van Groningen verliezen ga ik me zorgen maken...
Tsjah Rishi, als je over het hele veld elk duel verliest, de bal niet van A naar B krijgt en geen enkele 2de bal weet te veroveren dan ligt dat enkel en alleen aan Emanuelson. Alsof Heerenveen op elke positie een betere voetballer heeft dan Ajax. :smallgrin.gif:

Gek dat Ajax zich na de 4-1 even kwaad maakt en wel de duels weet te winnen en de bal kan overspelen.
Naast kwaliteit heb je ook inderdaad inzet nodig. Het leek vandaag wel of iedereen, behalve Vermeer, nerveus was en dat dat flink in de benen sloeg.
Op het moment dat het te laat was, werd men wat vrijer en begon de felheid en het vertrouwen in zichzelf ..
Dit moet Ajax gewoon winnen. Ook met minder voetbal. Maar met zo'n slappe hap win je helemaal niets en daar erger ik me aan, maar daaruit concludeer ik ook dat het beter kan.

LucaS

Bericht door LucaS » zo okt 05, 2008 6:20 pm

De instelling was inderdaad het probleem vandaag. Onbegrijpelijk
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 05, 2008 6:21 pm

Trab schreef:Het probleem bij Ajax is dat we met Urby en Silva 2 voetballende backs hebben. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, maar dan moet je wel met de punt naar achteren spelen op het middenveld. Dan kunnen de backs aanvallend hun gang gaan en kan de centrale middenvelder blijven hangen zodat je centraal altijd een blok van 3 hebt.
Als Urby of Silva nu mee naar voren gaat en er wordt balverlies geleden, moet 1 van de centrale verdedigers uitwijken naar de buitenkant en staan we in het centrum vaak heel kwestbaar. Zie de goal van Beerens vandaag.

Daarom wilde ik die prutser van een Silva niet in de opstelling zien. Blijkbaar had ik ook gelijk wat Cvitanich betreft, want ik lees dat we weer geen linkerkant hadden. Daarnaast was Cvitanich (net als de rest van het team?) gewoon niet in goede doen vandaag.

Ik ben echt helemaal stuk, want dit komt heel erg onverwacht aan, maar ik weiger alle hoop op te geven. Wat dat betreft ben ik het eens met Rishi, elke ploeg heeft wel eens een collectieve off-day. Ik moet wel zeggen dat ik na een handje vol wedstrijden wel een beetje teleurgesteld ben in Van Basten en zijn keuzes.

Weet iemand wat over de blessure van Enoh?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 05, 2008 6:22 pm

Het lag niet aan de inzet. Het stond niet goed, dan loop je je te pletter. Heerenveen stond wel goed, zat er goed bovenop en zocht de 1 tegen 1-duels op. Dan blijkt dat we weinig spelers hebben die in de duels hun mannetje staan. Verder zorgde Heerenveen ervoor dat Suarez geen ruimte kreeg. Heb je Ajax voor 90% uitgeschakeld.

Van Basten riep: kom op, dat was het dan. Hij had geen tegenzet.

Frank

Bericht door Frank » zo okt 05, 2008 6:22 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik voel me dubbel bestolen..

Ten eerste, omdat Ajax wordt door de arbitrage vandaag punten afhandig gemaakt;
* 2 onterechte penalties
* 1 handsbal in de 16 waar niet voor gefloten wordt
* onterecht afgekeurd doelpunt
* Het gezwaai met kaarten aan Ajax kant terwijl Heerenveen acties vaak onbestraft werden
Heeft de scheidsrechter het bij jou ooit NIET gedaan als Ajax een wedstrijd verliest?

Ajax heeft vandaag gewoon van zichzelf verloren. Als je (zeker) 60 minuten van de mat geveegd wordt en er totaal niet aan te pas komt, heeft dat helemaal niets met de arbitrage te maken.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo okt 05, 2008 6:22 pm

Trab schreef:
Starring schreef:De verdedigende organisatie bij Ajax is een complete chaos! Ajax doet het tegenovergestelde van compact verdedigen. Wanneer Urby bijv. met bal aan de voet opstoomt zie je aan de andere kant Silva ook een aanvallende positie innemen, zonder dat onze controleurs wat verder inzakken. Heerenveen laat de backs gewoon komen en houdt haar aanvallende spelers voorin. Gevolg: bij balverlies kan Heerenveen naar hartelust counteren en profiteren van de vele open ruimtes dat Ajax gratis weggeeft...

SC Heerenveen zit er bovenop. Het overtroeft Ajax op felheid, scherpte en agressiviteit. Ajax heeft daar ontzettend veel moeite mee. In balbezit ontbeert Ajax elke vorm van een spelidee. Cvita op links is een totale mislukking. Die jongen weet totaal niet waar en hoe hij moet lopen...

Van Basten weet het ook niet meer en schreeuwt: komop nou man!
Goede analyse. Waar Ajax ook problemen mee heeft is Sibon. Die speelt een beetje als valse spits. Beetje ingezakt. Doordat onze centrumverdedigers niet doordekken kan hij continu die bal aannemen en Beerens en Henrique lanceren.
Ik haal deze post even terug omdat dit Ajax ALTIJD parten speelt. Vervang Sibon voor Den Ouden of N'Kufo en Vermaelen wint NOOIT een duel.

Ik ben bang dat het huidige kwartet in de verdediging niet veel beter meer wordt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo okt 05, 2008 6:22 pm

Sta je dan als een doorweekte aap naar dit kansloze elftal te kijken. Zo frustrerend, na 5 minuten weet je al dat je een verloren wedstrijd speelt, had net zo goed meteen naar huis kunnen gaan. Ik heb verder niks gelezen hier, maar ik vond dus echt ALLES kut. De instelling, poep in de broek mentaliteit van heb ik jou daar. En dan die verdediging, ik wist niet wat ik zag! Cris kanu, frank verlaat, aaron mokoena en tom sier, dat werk. Godverdomme zeg, elke bal was een kans. Heb het eerlijk waar nog nooit zo slecht gezien... Komt erbij dat die zwakzinnige pleurismongool van een vink nog fluit ook. Oh wat was het KUT allemaal. We worden nooit meer kampioen.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo okt 05, 2008 6:22 pm

Nog over over de scheidsrechter:

Grindheim krijgt geel voor een overtreding op Huntelaar. 2 minuten later legt hij Sarpong neer in het strafschopgebied en krijgt hij geen geel. Terwijl aan de andere kant bij de penalties tegen Ajax de overtreders (Sarpong en vder Wiel) wel met geel bestraft werden. Hoezo meten met 2 maten..

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo okt 05, 2008 6:23 pm

goodfella schreef:
mattie schreef: Wie hem moet opvolgen weet ik echt niet. Maar het liefst iemand die dan maar geen ajax verleden heeft maar gewoon keihard is en gewoon een goed resultaat neerzet.
Keihard is? Huh?

:smallgrin.gif:
Heb jij het idee dan dat deze coach resoluut is dan? ja in misschien de verkeerde spelers de gehele tijd opstellen...
--------------------------------------------------------------------------------

Vreemd dat urby het voetballen verleerd is.. Volgens mij was het verleden jaar ookal bagger was en dat er werd geschreeuwd dat Urby geen verdediger is.... maar nu gewoon weer l-back zetten.
Weer op zoek naar een Interim coach..

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 05, 2008 6:26 pm

Van Basten met zijn diepgravende analyse:
Van Basten: Nu boel repareren

HEERENVEEN - Marco van Basten kon na afloop van het 5-2-debacle in Heerenveen alleen maar diep zuchten. "We moeten de mouwen weer opstropen, de boel repareren en hopelijk staan we er dan weer over twee weken", verzuchtte de Ajax-trainer.

Na tien minuten spelen keek Ajax al tegen een 2-0-achterstand aan, maar Heerenveen vergat die voorsprong uit te breiden. "In de rust spraken we af de mouwen op de stropen en er vol voor te gaan, maar als de 3-0 en 4-0 dan zo snel vallen is dat voorbij. Vandaag hebben we niks laten zien en we waren ook totaal niet geconcentreerd. Als de 4-0 dan valt heb ik zoiets van: ga dan maar helemaal op je bek."
Over twee weken hervat de competitie na een interlandweek. "Hopelijk staan we er over twee weken weer tegen Groningen", hoopte de coach. "Maar je moet er altijd staan. Maar dat wil iedereen, het moet natuurlijk ook gebeuren. We moeten nu iets proberen te vinden en de boel repareren."
Telegraaf

Het is wel jouw team, meneer. :excited.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo okt 05, 2008 6:27 pm

Frank schreef:
Zlatan Son of God schreef:Ik voel me dubbel bestolen..

Ten eerste, omdat Ajax wordt door de arbitrage vandaag punten afhandig gemaakt;
* 2 onterechte penalties
* 1 handsbal in de 16 waar niet voor gefloten wordt
* onterecht afgekeurd doelpunt
* Het gezwaai met kaarten aan Ajax kant terwijl Heerenveen acties vaak onbestraft werden
Heeft de scheidsrechter het bij jou ooit NIET gedaan als Ajax een wedstrijd verliest?

Ajax heeft vandaag gewoon van zichzelf verloren. Als je (zeker) 60 minuten van de mat geveegd wordt en er totaal niet aan te pas komt, heeft dat helemaal niets met de arbitrage te maken.
Haha flikker toch op gastje!
Ajax heeft het vaak aan zich zelf te danken ook vandaag, maar het belabberde optreden van Vink vandaag heeft het wel extra moeilijk gemaakt.

goodfella

Bericht door goodfella » zo okt 05, 2008 6:29 pm

joey schreef:Het lag niet aan de inzet. Het stond niet goed, dan loop je je te pletter. Heerenveen stond wel goed, zat er goed bovenop en zocht de 1 tegen 1-duels op. Dan blijkt dat we weinig spelers hebben die in de duels hun mannetje staan. Verder zorgde Heerenveen ervoor dat Suarez geen ruimte kreeg. Heb je Ajax voor 90% uitgeschakeld.

Dus jij vond de inzet goed? :drecul.gif: :drecul.gif:

Dat je het met droge ogen durft neer te typen zeg.

Starring

Bericht door Starring » zo okt 05, 2008 6:29 pm

8 verliespunten na 5 wedstrijden! Waardeloze resultaat!

Ik ben echt benieuwd naar de verklaring van Marco. Want het is vooral op tactisch gebied volkomen misgegaan. SC Heerenveen is helemaal niet zo sterk (vooral defensief niet), ze zijn echter zo sterk gemaakt door Ajax. Zelfs vorige seizoen heb ik Ajax nooit op deze wijze zoek gespeeld zien worden.

Zoals gezegd was de verdedigende organisatie een groot drama in de 1e helft. Het is algemeen bekend dat onze verdedigers individueel geen groot licht zijn. Desondanks zie je nergens enigszins een tactische correctie daarop of een extra ingelaste discipline. Waar blijft de rugdekking naar elkaar toe? Waarom blijft het veld zo groot nadat Heerenveen telkens de bal veroverd? Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat Sibon de hele wedstrijd op zijn dooie gemak ballen mag aannemen en rustig kan doorspelen op inkomende en diepgaande mensen? Zo begrijp ik ook niet hoe het mogelijk is dat Silva en Urby tegelijkertijd veelvuldig hun positie verlaten met alle gevolgen van dien. Tweede helft ga je noodgedwongen 1-op-1 spelen, maar als je bovenstaande problemen niet oplost, zak je nog dieper nog door het moeras. Ook moet ik helaas constateren dat Ajax onder een beetje druk nog altijd niet fatsoenlijk kan opbouwen.

Vermeer en Sarpong een voldoende. De rest inclusief Marco van Basten zijn zelfs het beoordelen niet waard.

Eerstvolgende wedstrijd ontvangen we de koploper FC Groningen. Die zullen vast niet zo voorzichtig, terughoudend en op verdedigende wijze Ajax tegemoet komen zoals FCU en Vitesse dat eerder deden. Ik houd mijn hart vast!
Laatst gewijzigd door Starring op zo okt 05, 2008 6:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo okt 05, 2008 6:31 pm

naturlijk, supporters van MvB (en zeer overtuigt van zijn kwaliteit) ze worden veel defensief als mensen die van begin af al hebben gezegd dat het vertrouwen in MvB he-le-maal nergens gebaseerd op is.
Dat een weer een rookie aanstellen het is slecht beleid, dat Michels, Cruijff en Van Gaal, ze zijn uitzondering. Normaal, een rookie hij maakt beginfouten, en normaal meer ervaring het heeft groot voordeel (bijv. Bertje, hij wilde het niet geloven, maar dit is zijn leeftijd).
En nu we zien, MvB is nog geen topcoach, hij kan blijkbar niet zo goed al een evenwichtig team samenstellen, legt verkeerd priorities, is tactical niet zo sterk en hij blijkt nog niet zoveel beter als de terrible HtC of Koster (zoals Wimpey dsacht).

En ja, dan je staat opeens al 5 punten achter Psv (en Nac), ondanks 30.000.000 aan aankopen.

En dan je beseft, MvB hij is ook technies manager, reformer opleiding en scouting.

En je word bang... heel bang...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

goodfella

Bericht door goodfella » zo okt 05, 2008 6:31 pm

mattie schreef:
Vreemd dat urby het voetballen verleerd is.. Volgens mij was het verleden jaar ookal bagger was en dat er werd geschreeuwd dat Urby geen verdediger is.... maar nu gewoon weer l-back zetten.
Ah, dus dat hij tegen Farfan altijd prima stond te ballen, maakt hem nu een waardeloze speler. Maar goed, Nigel de Jong, Rafael v/d Vaart en vele anderen zijn ook altijd afgemaakt door Ajax supporters dus dit verhaal is niks nieuws.

Aristides

Bericht door Aristides » zo okt 05, 2008 6:33 pm

joey schreef:Het lag niet aan de inzet. Het stond niet goed, dan loop je je te pletter. Heerenveen stond wel goed, zat er goed bovenop en zocht de 1 tegen 1-duels op. Dan blijkt dat we weinig spelers hebben die in de duels hun mannetje staan. Verder zorgde Heerenveen ervoor dat Suarez geen ruimte kreeg. Heb je Ajax voor 90% uitgeschakeld.

Weer een verloren jaar?

Zullen we Suarez de schuld geven, hij werd immers uitgeschakeld!

Vreemd, ik lees weinig over kwaliteit. Heerenveen zal ALS TEAM over meer kwaliteit beschikken en als we zo doorgaan zullen er waarschijnlijk nog veel meer ploegen van gaan winnen, ook niveau Willem II.

MvB zou spelers beter kunnen laten functioneren, ik las zelfs dat toppers alleen voor de naam Van Basten naar Ajax zouden komen, we hebben ze zien komen. Voorlopig staat er nog geen elftal, na maanden trainen.

Voorlopig moeten we erkennen dat we niet in de top tien thuis horen, ondanks al het geld dat er ingepompt is. we gaan steeds meer op die ploeg uit Rotterdam lijken (niet Sparta)

Dit moet Ajax gewoon winnen. Ook met minder voetbal.
Tja, wat moet je met zo'n opmerking? Die heeft het buskruit niet uitgevonden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo okt 05, 2008 6:34 pm

Om de boel dan maar weer van mijn gebruikelijke optimistische kant te bekijken…. Het had nog veel erger gekund, zie Feyenoord. :smallgrin.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » zo okt 05, 2008 6:34 pm

Jansma schreef:naturlijk, supporters van MvB (en zeer overtuigt van zijn kwaliteit) ze worden veel defensief als mensen die van begin af al hebben gezegd dat het vertrouwen in MvB he-le-maal nergens gebaseerd op is.
Dat een weer een rookie aanstellen het is slecht beleid, dat Michels, Cruijff en Van Gaal, ze zijn uitzondering. Normaal, een rookie hij maakt beginfouten, en normaal meer ervaring het heeft groot voordeel (bijv. Bertje, hij wilde het niet geloven, maar dit is zijn leeftijd).
En nu we zien, MvB is nog geen topcoach, hij kan blijkbar niet zo goed al een evenwichtig team samenstellen, legt verkeerd priorities, is tactical niet zo sterk en hij blijkt nog niet zoveel beter als de terrible HtC of Koster (zoals Wimpey dsacht).
Toevallig dat de rookies Michels en van Gaal tevens de meest succesvolle coaches van Ajax zijn geweest. Klaarblijkelijk zegt ervaring niet alles.

Aristides

Bericht door Aristides » zo okt 05, 2008 6:36 pm

InnerHarbour schreef:Om de boel dan maar weer van mijn gebruikelijke optimistische kant te bekijken…. Het had nog veel erger gekund, zie Feyenoord. :smallgrin.gif:
Nee, een verliezend Ajax is erger dan wat er in Rotterdam gebeurt.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo okt 05, 2008 6:36 pm

InnerHarbour schreef:Om de boel dan maar weer van mijn gebruikelijke optimistische kant te bekijken…. Het had nog veel erger gekund, zie Feyenoord. :smallgrin.gif:
Verliezen tegen NEC is helemaal geen ramp hoor... het is best knap dat het maar 0-2 is gebleven
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Aristides

Bericht door Aristides » zo okt 05, 2008 6:38 pm

Toevallig dat de rookies Michels en van Gaal tevens de meest succesvolle coaches van Ajax zijn geweest. Klaarblijkelijk zegt ervaring niet alles.
Ja, jij snapt het na de enorme successen van Wouters en Blind. Droom lekker verder.

Het feit dat het twee keer goed gaat betekent toch iet dat dit een wet is. In dat geval zullen alle clubs een trainer aanstellen zonder ervaring (waardoor het verhaal niet opgaat!) Zullen we prenataal maar iemand benoemen?

Ik benoem nu de kleindochter van Van Gaal tot trainer van Ajax 1.

Plaats reactie