Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 05, 2008 12:51 pm

LucaS schreef:Ik vind het ook niet gek dat van Basten nog een beetje zoekt. Heeft niets met impulsief te maken
Dat zoeken heeft hij bij Oranje vier jaar lang gedaan. Totdat de spelers er genoeg van hadden en hem corrigeerden. Bij Ajax zal het een beetje sneller moeten, anders redt hij het niet.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » zo okt 05, 2008 1:00 pm

Een groot trainer kan met zijn vedetten omgaan en luistert naar ze als ze zinnige dingen te melden hebben, nietwaar
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 05, 2008 1:04 pm

Haha, daar is Van Basten inderdaad heel goed in. Vraag maar aan Ruud van Nistelrooij en Clarence Seedorf. :smallgrin.gif:

Hij probeert van alles uit en hoopt dat het werkt. Ik zie geen plan bij hem, zoals wel bij Van Gaal bijvoorbeeld.

LucaS

Bericht door LucaS » zo okt 05, 2008 1:05 pm

Dan kijk je niet goed. Hij heeft zelfs voor de wedstrijd tegen Borac zo veel mogelijk hetzelfde elftal gehandhaafd.

Wellicht waren de dingen die van Nistelrooij en Seedrof riepen onzinnig?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 05, 2008 1:09 pm

Seedorf en Van Nistelrooij staan niet bekend als moeilijke jongens.

Ach, we hebben al gepruts gezien met Leonardo, Cvitanich, Schilder, Sno. Het zal nog wel een tijdje doorgaan. Ik weet nog steeds niet hoe hij tegen voetbal aankijkt en hoe hij Ajax wil laten spelen. Hij blijft vaag en praat in clichés.

LucaS

Bericht door LucaS » zo okt 05, 2008 1:20 pm

Jullie misschien, wij hebben geen gepruts gezien hoor

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 05, 2008 1:49 pm

joey schreef:Ach, we hebben al gepruts gezien met Leonardo, Cvitanich, Schilder, Sno. Het zal nog wel een tijdje doorgaan. Ik weet nog steeds niet hoe hij tegen voetbal aankijkt en hoe hij Ajax wil laten spelen. Hij blijft vaag en praat in clichés.
Net alsof Van Gaal nooit wat probeert. Denk aan Mendes da Silva als rechtsback, bijvoorbeeld. Iedere trainer maakt fouten. Goede trainers leren van hun fouten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo okt 05, 2008 2:14 pm

Mr. Ajax schreef::drecul.gif:
Hopeloosheid, een teken van zwakte. Als je me zou kunnen uitleggen en overtuigen dat mijn punten belachelijk zijn dan had je het wel gedaan, maar dat kan je blijkbaar niet.

Toppie

Bericht door Toppie » zo okt 05, 2008 2:25 pm

Vedette-10- schreef:
Mr. Ajax schreef::drecul.gif:
Hopeloosheid, een teken van zwakte. Als je me zou kunnen uitleggen en overtuigen dat mijn punten belachelijk zijn dan had je het wel gedaan, maar dat kan je blijkbaar niet.
Het uitleggen en het verdedigen van van Basta z'n performance is nog te vers , maar ik geef je wel gelijk ik heb er geen vertrouwen in. :smile-ajax.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 05, 2008 2:42 pm

Bertje schreef:Net alsof Van Gaal nooit wat probeert. Denk aan Mendes da Silva als rechtsback, bijvoorbeeld. Iedere trainer maakt fouten. Goede trainers leren van hun fouten.
Van Gaal heeft een duidelijk woetbalwilozowie, om met Morten Olsen te spreken. Van Van Basten weet ik dat zo net nog niet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 05, 2008 2:49 pm

Ah, joey weet het nog niet. Dit hebben we eerder behandeld. Omdat Van Basten niet hele lulverhalen ophangt over kantelende halfspelers, knijpende backs, inschuivende vieren en hangende tienen heeft hij geen voetbalfilosofie. Hoor je Mourinho ooit dergelijke verhalen ophangen? Rijkaard? Capello?

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 05, 2008 2:57 pm

O, dus visie is eigenlijk niet nodig?

Ajax kan zich i.t.t. Barcelona of Chelsea niet permitteren om toppers te halen, dus Ajax moet goed georganiseerd spelen. Anders winnen we nooit wat. Ajax kan wel op kwaliteit teren tegen Vitesse thuis of Roda thuis, maar zodra zich een betere tegenstander aandient, zal er een goede teamprestatie moeten worden neergezet. Dus heb je een trainer nodig die weet wat hij doet.

NB: ik zeg niet dat de door jou genoemde trainers geen visie hebben. Maar hoe beter je spelers, hoe meer je kunt teren op de klasse in je team.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 05, 2008 3:07 pm

joey schreef:O, dus visie is eigenlijk niet nodig?
Nee, dat zeg ik dus niet. Ik zeg juist dat je ook visie kunt hebben zonder hoog van de toren te blazen met veel technische termen.
Ajax kan zich i.t.t. Barcelona of Chelsea niet permitteren om toppers te halen, dus Ajax moet goed georganiseerd spelen. Anders winnen we nooit wat. Ajax kan wel op kwaliteit teren tegen Vitesse thuis of Roda thuis, maar zodra zich een betere tegenstander aandient, zal er een goede teamprestatie moeten worden neergezet. Dus heb je een trainer nodig die weet wat hij doet.
Net alsof Barcelona en Chelsea niet georganiseerd spelen. Die extra klasse geeft juist de doorslag als je goed georganiseerd speelt. Tegen dergelijke teams moet je dus de zwakke plekken van de tegenstander blootleggen, zodat jij ook jouw klasse de doorslag kunt laten geven.
NB: ik zeg niet dat de door jou genoemde trainers geen visie hebben. Maar hoe beter je spelers, hoe meer je kunt teren op de klasse in je team.
De CL win je niet zonder georganiseerd spel, joey. Daar kom je namelijk nogal wat teams met een flinke dosis klasse tegen.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 05, 2008 3:13 pm

Is allemaal waar, maar feit blijft dat Nederlandse topclubs zonder behoorlijk te voetballen bepaalde wedstrijden (met name thuiswedstrijden) gemakkelijk winnen. Zie je nu bij Ajax en PSV, twee clubs die voor Nederlandse begrippen aardige spelers hebben. Suarez en Afellay met name zijn een maatje te groot voor hun tegenstanders, dus scoren Ajax en PSV eigenlijk altijd.

Van Basten komt nooit met een steekhoudende analyse een wedstrijd, hij strooit met clichés, maar los daarvan zie ik ook niet af aan zijn teams (Oranje +Ajax) dat hij visie heeft. Hij rommelt maar door met spelers in de hoop dat het gaat werken. Bij Oranje heeft hij dat vier jaar lang gedaan. Ik dacht nooit eens: je ziet wat hij wil. De resultaten waren nog wel aardig, maar veel lijn zat er doorgaans niet in het spel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 05, 2008 3:18 pm

joey schreef:Van Basten komt nooit met een steekhoudende analyse een wedstrijd, hij strooit met clichés, maar los daarvan zie ik ook niet af aan zijn teams (Oranje +Ajax) dat hij visie heeft. Hij rommelt maar door met spelers in de hoop dat het gaat werken. Bij Oranje heeft hij dat vier jaar lang gedaan. Ik dacht nooit eens: je ziet wat hij wil. De resultaten waren nog wel aardig, maar veel lijn zat er doorgaans niet in het spel.
Tsja, dit is dus niet waar. Los van zijn functioneren bij Oranje, bij Ajax houdt hij vast aan één manier van spelen, waarbij hij grotendeels dezelfde namen opstelt. Dit ondanks enkele blessures bij belangrijke spelers.

En met niemand anders!

Toppie

Bericht door Toppie » zo okt 05, 2008 5:36 pm

Hoelang nog met deze trainer , ik kan wel een nieuwe Topic openen maar die wordt toch weggehaald.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo okt 05, 2008 5:50 pm

v.Basten was bij Oranje inconsequent en trekt die lijn bij Ajax nu moeiteloos door. Eerst komt hij met de al afgeschreven Leonardo op de proppen, vervolgens Siem de Jong, dan weer Sno.
Hoor hem nog zeggen voor de wedstrijd tegen Borac: Ik speel met het sterkste elftal om vastigheden erin te slepen. Komt ie opeens met Sno op nummer 10 aanzetten, terwijl hij de wedstrijden ervoor niet gespeeld had. En Sarpong juist heel aardig. Hoezo vastigheden?

Tegen Borac heeft iedereen kunnen zien dat Cvitanic geen vleugelspeler is. Wie speelt er vandaag op de vleugel? Cvitanic.. Vraag me uberhaupt af wat hij toevoegt aan Ajax. Volgens de kenners zou hij in het centrum beter tot zijn recht komen, maar als ik hem tegen Borac en ook vandaag weer ballen in zie koppen.. hij valt gewoon achterover. Misschien kan hij nog als ballenjongen aan de slag bij Ajax..

Ook zoiets. Tegen Borac (en ook al tegen Utrecht) gaf het centrum veels te veel kansen weg. Spitsen die gewoon vogelvrij konden inschieten. Dan zou je toch denken als trainer die tegen het veel scorende Heerenveen moet spelen: ik bouw wat zekerheid in. Extra middenvelder erbij en dan 1 vleugel openlaten ofzo. Maar nee hoor, v.Basten speelt doodleuk met dezelfde tactiek. Waarom ook niet, tegen Borac liep het goed af, dus tegen Heerenveen zal het ook wel goed aflopen.. Weer een verloren seizoen. Om gek van te worden.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo okt 05, 2008 6:00 pm

Exact, Trab. De keuzes die MvB maakt zijn op zijn minst discutabel. Ik vind het verder erg storend om te horen dat we nog half in de voorbereiding zitten als het ware. Hij is nog aan het testen als het ware, maar ik heb voorlopig nog altijd het idee dat hij geen idee heeft waarmee hij bezig is. Sowieso heeft een ieder al op '10' gespeeld, maar ik mag hopen dat de enige jongen die er kan spelen zometeen een kans krijgt. Zo niet, dan is mijn broze vertrouwen helemaal weg.

goodfella

Bericht door goodfella » zo okt 05, 2008 6:10 pm

joey schreef:Haha, daar is Van Basten inderdaad heel goed in. Vraag maar aan Ruud van Nistelrooij en Clarence Seedorf. :smallgrin.gif:

Hij probeert van alles uit en hoopt dat het werkt. Ik zie geen plan bij hem, zoals wel bij Van Gaal bijvoorbeeld.
Dus als van Gaal elke week een andere opstelling de wei instuurt is dat een teken van kracht?

Doe toch eens aub niet zo zielig inconsequent Joey!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo okt 05, 2008 6:17 pm

kan iemand eens uitzoeken of deze MvB de slechtste trainer ooit was bij ajax? 5 gespeeld en maar 7 punten. Op een 10e plaats.

Ajax bestuur dacht gewoon dat het door het aantreffen van deze coach dat opeens vermaelen/urby/Silva opeens wel konden verdedigen en dat ze wel voor Ajax zou willen voetballen.
Ook dacht men met MvB aantrekken dat opeens iedereen stond te springen om bij Ajax te komen voetballen... Nu een aantal maanden later van voorbereiding kunnen we ook dit seizoen als verloren beschouwen?

Of is er soms in het contract opgesteld dat MvB pas kampioen moet worden in 2009/2010? zoals met Oranje... :1evil.gif: :1evil.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 05, 2008 6:17 pm

Ik weet zeker dat Van Gaal visie heeft. Die denkt na over het spel.

Doet Van Basten dat ook? Geen idee. Maar hij is wel de grote Van Basten natuurlijk.

Je mag mij afzeiken en azijnzeiker noemen en ik weet niet wat, maar het is niet mijn schuld dat Ajax slecht voetbalt. Daarvoor moet je bij de verantwoordelijken zijn.

goodfella

Bericht door goodfella » zo okt 05, 2008 6:22 pm

joey schreef:Ik weet zeker dat Van Gaal visie heeft. Die denkt na over het spel.

Doet Van Basten dat ook? Geen idee. Maar hij is wel de grote Van Basten natuurlijk.

Je mag mij afzeiken en azijnzeiker noemen en ik weet niet wat, maar het is niet mijn schuld dat Ajax slecht voetbalt. Daarvoor moet je bij de verantwoordelijken zijn.
Jij trekt conclusies, terwijl je nooit met van Basten hebt gesproken en dat is ergerlijk. Zeker omdat je van Basten tot in den treure zou hebben verdedigd als hij Cruijff bij de club zou hebben gehaald.

goodfella

Bericht door goodfella » zo okt 05, 2008 6:26 pm

mattie schreef:kan iemand eens uitzoeken of deze MvB de slechtste trainer ooit was bij ajax? 5 gespeeld en maar 7 punten. Op een 10e plaats.
Cruijff begon zijn eerste seizoen als trainer van Ajax met 9 punten uit 5 wedstrijden...

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo okt 05, 2008 6:30 pm

goodfella schreef:Cruijff begon zijn eerste seizoen als trainer van Ajax met 9 punten uit 5 wedstrijden...
Ah, het hoort er dus gewoon bij! Het komt allemaal goed. :onfire.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » zo okt 05, 2008 6:32 pm

goodfella schreef:
joey schreef:Ik weet zeker dat Van Gaal visie heeft. Die denkt na over het spel.

Jij trekt conclusies, terwijl je nooit met van Basten hebt gesproken en dat is ergerlijk. Zeker omdat je van Basten tot in den treure zou hebben verdedigd als hij Cruijff bij de club zou hebben gehaald.
Cruijff zal als nog moeten komen om puin te gaan ruimen.

Gesloten