Evander Sno

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma sep 29, 2008 9:05 am

Real Ajax schreef:
De Dominee schreef:Ik viel zowat van mijn stoel, maar Sno gaf een prachtige pass bij de 3-0. Viel sowieso redelijk sterk in.
Exact, ik vond hem ook verdienstelijk invallen. Doet alles een beetje in slow-motion maar heeft ook wel techniek en overzicht. Vind hem fysiek trouwens een verademing in vergelijking met de Smurfen die Ajax zo graag opleidt.
Maar met technische Smurfen kan je tegenwoordig ook genoeg winnen, zie recent nog je eigen Spanje.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma sep 29, 2008 9:09 am

Jinne schreef:Maar met technische Smurfen kan je tegenwoordig ook genoeg winnen, zie recent nog je eigen Spanje.
Ja, maar dat zijn super-Smurfen. :biggrin.gif: Ajax spelers komen fysiek al jaren tekort.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 29, 2008 10:14 am

Die Sno loopt als een vedette over het veld, wijzend waar hij de bal wil hebben... :excited.gif:

Dramatische aankoop.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 29, 2008 10:21 am

Sommige mensen noemen dat gewoon aanbieden. Maar goed, andere mensen hebben weer een aversie tegen Sno. Lijkt me wat overdreven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma sep 29, 2008 10:31 am

Ach, ik tegenstelling tot bepaalde mensen wil ik eerst een speler zien spelen voordat ik hem afkraak. Maar misschien dat het door dat voortijdig uitroepen van "miskoop" komt, dat Sno me tot nu toe meevalt. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 29, 2008 10:35 am

Hij viel echt goed in hoor! Paar leuke acties ook.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 29, 2008 10:42 am

Bertje schreef:Sommige mensen noemen dat gewoon aanbieden. Maar goed, andere mensen hebben weer een aversie tegen Sno. Lijkt me wat overdreven.
Precies. Gisteren viel hij gewoon prima in. Beetje vervelend dat die jongen geen kans krijgt. Ik zie het ook niet in hem zitten, maar het is echt schandalig hoe die jongen na drie wedstrijden uitgefloten wordt. Dat kan echt alleen maar in Amsterdam.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 29, 2008 11:04 am

Kan joey zo hard fluiten dan? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma sep 29, 2008 11:09 am

Thomas schreef:
Bertje schreef:Sommige mensen noemen dat gewoon aanbieden. Maar goed, andere mensen hebben weer een aversie tegen Sno. Lijkt me wat overdreven.
Precies. Gisteren viel hij gewoon prima in. Beetje vervelend dat die jongen geen kans krijgt. Ik zie het ook niet in hem zitten, maar het is echt schandalig hoe die jongen na drie wedstrijden uitgefloten wordt. Dat kan echt alleen maar in Amsterdam.
Hehe, true.

Sno is geen defensieve middenvelder, dat bleek gisteren weer, voor zover ik dat obv de samenvatting kan beoordelen. Gewoon een schakelspeler, hoewel waarschijnlijk niet goed genoeg voor Ajax.

Zonde dat Aissati geblesseerd is. Die had zeker een kans gekregen op de positie van De Jong.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma sep 29, 2008 11:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jesse

Bericht door Jesse » ma sep 29, 2008 11:13 am

Ik vind Sno eigenlijk wel een grappige speler. Zo ontzettend traag en je weet nooit wat hij nou weer uit z'n hoed tovert. Let wel, dit is pas grappig als de wedstrijd gespeeld is. Dus zoals gister vind ik het prima. Laat Sno de laatste 10 minuten maar voor vermaak zorgen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Duke

Bericht door Duke » wo nov 05, 2008 10:16 pm

Evander Sno Ajax' nieuwe wapen
Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Ingeklemd tussen Oleguer en Thomas Vermaelen kon Evander Sno gisteren op de training alvast weer oefenen. Ajax speelt vanavond in de UEFA Cup tegen het Slowaakse Zilina een wedstrijd die de ploeg moét winnen.

Voor dit soort klussen gooit trainer Marco van Basten Sno dit seizoen graag in de strijd. Moet er diep in de tweede helft nog worden gescoord of moet Ajax juist een benauwde voorsprong verdedigen, dan komt hij op het veld als targetman. Met zijn lengte en kracht moet Sno voorin ballen vasthouden.

Zijn invalbeurt droeg afgelopen week bij tot belangrijke zeges op bezoek bij Heracles en Twente. ,,We hebben deze zomer ook gekeken naar échte spitsen voor de rol van pinchhitter,’’ stelt Van Basten. ,,Maar we zijn er niet meer aan toegekomen zo’n type te halen. Andere posities invullen had nog meer prioriteit. Toen we eind augustus Evander Sno nog konden halen, zat in ons achterhoofd al de gedachte: als de nood aan de man komt, kan hij in de spits. Dat blijkt dus te werken. Een invalbeurt van hem brengt iets teweeg.’’ Van oudsher is Ajax een club van voetballende spitsen. Mannen van het technisch volmaakte doelpunt bij de eerste paal na een voorzet van de flanken. Maar over de afgelopen 20 jaar kun je intussen ook een lijst opstellen van alle afwijkende types die al voor de club uitkwamen.

Die lijst begint met Frank Stapleton, de Ier die Johan Cruijff in 1987 kocht van Manchester United. Cruijff wilde hem erbij voor het spelen van de lange bal, want met John Bosman en Hennie Meijer waren techniek, snelheid en diepgang al aanwezig. Omdat Stapleton al snel last kreeg van een hernia, kwam hij slechts vier keer in actie.

Leo Beenhakker kocht daarna John van Loen om met Ajax ook opportunistisch te kunnen winnen. In de glorietijd onder Louis van Gaal was Nwankwo Kanu een geniaal rust-en aanspeelpunt, maar onder Van Gaal mislukte later Ivan Gabrich, de spits van wie de trainer nog wel had beloofd hij nooit om zou vallen.

Van Gaals opvolger Morten Olsen kreeg Gerald Sibon als aanvulling op de kwaliteiten van Shota Arveladze en Benni McCarthy. Sinds de eeuwwisseling waren Mido (met zijn kopkracht), Yannis Anastasiou, Angelos Charisteas en Ismaël Urzaiz de meest besproken targetmen.

Op een paar uitzonderingen na zijn al deze spelers geen doorslaande succesnummers geworden in de Arena. Danny Blind kan zich vinden in de stelling dat Ajax een moeilijke club is voor aanvallers die qua techniek niet meteen als Ajax-spelers ogen. ,,Bij binnenkomst moeten dergelijke spelers meer scepsis overwinnen, óók in de kleedkamer,’’ beaamt de oud-libero en huidige technisch manager. ,,Daarna kan het alsnog goed uitpakken wanneer ze gaan scoren.

Maar als ik terugkijk op mijn tijd in het eerste, dan herinner ik me maar één spits die iedereen meteen bij zijn aankomst al bekoorde. Dat was Arveladze.

Die legde een bal met zoveel gevoel op zijn borst neer dat je gelijk wist: dít is voetbal.’’ Het tegenovergestelde gebeurde met Gabrich, van wie Ronald de Boer later zei: ,,Toen ik Gabrich zijn eerste bal zag stoppen op de training wist ik al: dit wordt niks.’’ Evander Sno is ook geen voetballer op wie Ajacieden meteen verliefd worden. Eerder dit seizoen floten toeschouwers in de Arena afkeurend bij een paar mindere optredens van de jeugdinternational op het middenveld. Maar Sno’s nieuwe rol kan in de beeldvorming juist positief voor hem uitpakken. Als middenvelder wil hij aan de bal nog wel eens te langzaam handelen. In de aanval pakt dat nadeel ineens in zijn voordeel uit. Daar geeft hij ploeggenoten de tijd die nodig is om bij te kunnen sluiten.

Het meest opmerkelijke compliment voor de spits Evander Sno kwam onlangs van Foppe de Haan. Die werd met Jong Oranje in Zwitserland uitgeschakeld voor het EK van 2009 na een wedstrijd waarin de ploeg bij een 1-0 achterstand een targetman ontbeerde.

,,Achteraf hadden we Sno toch wel kunnen gebruiken,’’ verzuchtte De Haan over de speler die hij kort daarvoor had verbannen. Voor de breuk was Sno zelfs een tijdje topscorer van Jong Oranje in de EK-kwalificatiereeks. Hij maakte drie doelpunten in zijn eerste vijf interlands, telkens als spits.

Bij Jong Ajax heeft hij er dit seizoen in die rol ook alweer vier in liggen. ,,Ik geniet daar natuurlijk van,’’ zegt Sno zelf. ,,Zoals het ook voldoening gaf om tegen Heracles en Twente twee assists te verzorgen. Maar het is niet zo dat ik nu zeg: zet mij de rest van mijn loopbaan maar voorin. Ik ben een middenvelder in hart en nieren. Dat zal niet meer veranderen.’’
www.sportwereld.nl

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 07, 2008 1:06 pm

Haha, wat een kansloos gezwets, waren we soms op zoek naar een pinchhitter? Sno komt tekort voor het middenveld, dus bedenkt Van Basten dit smoesje. :drecul.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 07, 2008 1:09 pm

Van Basten. ,,Maar we zijn er niet meer aan toegekomen zo’n type te halen. Andere posities invullen had nog meer prioriteit. Toen we eind augustus Evander Sno nog konden halen, zat in ons achterhoofd al de gedachte: als de nood aan de man komt, kan hij in de spits. Dat blijkt dus te werken. Een invalbeurt van hem brengt iets teweeg.’’
Volgens mij zegt van Basten helemaal niet dat Sno als pinch-hitter is gehaald, maar dat ze bij de aankoop in het achterhoofd hadden dat hij dat ook kan. Maar geod, het is van basten, en dan heb je een eigen waarheid
I think I lost my fucking headache

Beloki

Bericht door Beloki » vr nov 07, 2008 1:09 pm

Hoezo smoesje? bij Jong Oranje deed hij het ook prima in die rol. Ik zou niet weten waarom je hem bij Ajax niet in die rol zou mogen gebruiken.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr nov 07, 2008 1:14 pm

Mag ik jullie eraan herinneren dat Sno werd gehaald als middenvelder die ook in de verdediging uit de voeten kon.

Blind:
"In de voorbereiding op dit seizoen werd duidelijk dat er nog behoefte was aan een verdedigende middenvelder en een centrale verdediger", vervolgde de beleidsbepaler. "Er was echter maar geld voor één speler. Dus zochten we naar iemand die op beide posities kan spelen. Sno is zo iemand."
Ergo, joey heeft een punt.

Duke

Bericht door Duke » vr nov 07, 2008 1:17 pm

joey schreef:Haha, wat een kansloos gezwets, waren we soms op zoek naar een pinchhitter? Sno komt tekort voor het middenveld, dus bedenkt Van Basten dit smoesje. :drecul.gif:
Johan Derksen is het met je eens. :smallgrin.gif:

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 07, 2008 1:50 pm

Haha, dat is dan weer jammer. :smallgrin.gif:

Ik ben het met LVG eens die ooit zei: 'Ik geloof niet in pinchhitters'. Hij was nagegaan wat het opleverde om een pinchhitter in te zetten (i.c, Van Loen) en het resultaat viel erg tegen. Mij lijkt ook dat je beter kunt blijven voetballen (of ermee beginnen) in plaats van alle ballen hard naar voren te rammen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 07, 2008 2:26 pm

Peter schreef:Mag ik jullie eraan herinneren dat Sno werd gehaald als middenvelder die ook in de verdediging uit de voeten kon.

Blind:
"In de voorbereiding op dit seizoen werd duidelijk dat er nog behoefte was aan een verdedigende middenvelder en een centrale verdediger", vervolgde de beleidsbepaler. "Er was echter maar geld voor één speler. Dus zochten we naar iemand die op beide posities kan spelen. Sno is zo iemand."
Nee hoor, van Basten zegt duidelijk dat een mogelijke rol als pinchhitter in geval van nood in het achterhoofd zat. Ergo, dat was niet de reden/positie waarom Sno werd gekocht

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 07, 2008 2:38 pm

In elk geval brengt Sno zeker iets teweeg. Bij mij in elk geval wel. :1evil.gif:

:smallgrin.gif:

Ach, die jongen is een miskoop. Van Basten hoopt dat hij op deze manier nog iets aan hem heeft, maar dat zal ijdele hoop blijken, vrees ik. :excited.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 07, 2008 2:43 pm

Tegen Twente en met name Heracles viel hij anders prima in. Hij ziet het wel, maar z'n motoriek en techniek werken helaas niet mee. Op die manier doet hij veel dingen fout, maar dan nog kan hij betrokken zijn bij beslissende momenten. Zag je vorige week ook bij Jong Ajax. Er ging veel fout en de buitenspelval had hij helemaal niet door, maar uiteindelijk was hij wel bij drie van de vier goals en nog een aantal gevaarlijke momenten betrokken.

999

Bericht door 999 » vr nov 07, 2008 2:47 pm

LucaS schreef:
Peter schreef:Mag ik jullie eraan herinneren dat Sno werd gehaald als middenvelder die ook in de verdediging uit de voeten kon.

Blind:
Nee hoor, van Basten zegt duidelijk dat een mogelijke rol als pinchhitter in geval van nood in het achterhoofd zat. Ergo, dat was niet de reden/positie waarom Sno werd gekocht
Waar zegt ie dat dan ?.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 07, 2008 2:55 pm

Hier
Evander Sno Ajax' nieuwe wapen
Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Ingeklemd tussen Oleguer en Thomas Vermaelen kon Evander Sno gisteren op de training alvast weer oefenen. Ajax speelt vanavond in de UEFA Cup tegen het Slowaakse Zilina een wedstrijd die de ploeg moét winnen.

Voor dit soort klussen gooit trainer Marco van Basten Sno dit seizoen graag in de strijd. Moet er diep in de tweede helft nog worden gescoord of moet Ajax juist een benauwde voorsprong verdedigen, dan komt hij op het veld als targetman. Met zijn lengte en kracht moet Sno voorin ballen vasthouden.

Zijn invalbeurt droeg afgelopen week bij tot belangrijke zeges op bezoek bij Heracles en Twente. ,,We hebben deze zomer ook gekeken naar échte spitsen voor de rol van pinchhitter,’’ stelt Van Basten. ,,Maar we zijn er niet meer aan toegekomen zo’n type te halen. Andere posities invullen had nog meer prioriteit. Toen we eind augustus Evander Sno nog konden halen, zat in ons achterhoofd al de gedachte: als de nood aan de man komt, kan hij in de spits. Dat blijkt dus te werken. Een invalbeurt van hem brengt iets teweeg.’’ Van oudsher is Ajax een club van voetballende spitsen. Mannen van het technisch volmaakte doelpunt bij de eerste paal na een voorzet van de flanken. Maar over de afgelopen 20 jaar kun je intussen ook een lijst opstellen van alle afwijkende types die al voor de club uitkwamen.

Die lijst begint met Frank Stapleton, de Ier die Johan Cruijff in 1987 kocht van Manchester United. Cruijff wilde hem erbij voor het spelen van de lange bal, want met John Bosman en Hennie Meijer waren techniek, snelheid en diepgang al aanwezig. Omdat Stapleton al snel last kreeg van een hernia, kwam hij slechts vier keer in actie.

Leo Beenhakker kocht daarna John van Loen om met Ajax ook opportunistisch te kunnen winnen. In de glorietijd onder Louis van Gaal was Nwankwo Kanu een geniaal rust-en aanspeelpunt, maar onder Van Gaal mislukte later Ivan Gabrich, de spits van wie de trainer nog wel had beloofd hij nooit om zou vallen.

Van Gaals opvolger Morten Olsen kreeg Gerald Sibon als aanvulling op de kwaliteiten van Shota Arveladze en Benni McCarthy. Sinds de eeuwwisseling waren Mido (met zijn kopkracht), Yannis Anastasiou, Angelos Charisteas en Ismaël Urzaiz de meest besproken targetmen.

Op een paar uitzonderingen na zijn al deze spelers geen doorslaande succesnummers geworden in de Arena. Danny Blind kan zich vinden in de stelling dat Ajax een moeilijke club is voor aanvallers die qua techniek niet meteen als Ajax-spelers ogen. ,,Bij binnenkomst moeten dergelijke spelers meer scepsis overwinnen, óók in de kleedkamer,’’ beaamt de oud-libero en huidige technisch manager. ,,Daarna kan het alsnog goed uitpakken wanneer ze gaan scoren.

Maar als ik terugkijk op mijn tijd in het eerste, dan herinner ik me maar één spits die iedereen meteen bij zijn aankomst al bekoorde. Dat was Arveladze.

Die legde een bal met zoveel gevoel op zijn borst neer dat je gelijk wist: dít is voetbal.’’ Het tegenovergestelde gebeurde met Gabrich, van wie Ronald de Boer later zei: ,,Toen ik Gabrich zijn eerste bal zag stoppen op de training wist ik al: dit wordt niks.’’ Evander Sno is ook geen voetballer op wie Ajacieden meteen verliefd worden. Eerder dit seizoen floten toeschouwers in de Arena afkeurend bij een paar mindere optredens van de jeugdinternational op het middenveld. Maar Sno’s nieuwe rol kan in de beeldvorming juist positief voor hem uitpakken. Als middenvelder wil hij aan de bal nog wel eens te langzaam handelen. In de aanval pakt dat nadeel ineens in zijn voordeel uit. Daar geeft hij ploeggenoten de tijd die nodig is om bij te kunnen sluiten.

Het meest opmerkelijke compliment voor de spits Evander Sno kwam onlangs van Foppe de Haan. Die werd met Jong Oranje in Zwitserland uitgeschakeld voor het EK van 2009 na een wedstrijd waarin de ploeg bij een 1-0 achterstand een targetman ontbeerde.

,,Achteraf hadden we Sno toch wel kunnen gebruiken,’’ verzuchtte De Haan over de speler die hij kort daarvoor had verbannen. Voor de breuk was Sno zelfs een tijdje topscorer van Jong Oranje in de EK-kwalificatiereeks. Hij maakte drie doelpunten in zijn eerste vijf interlands, telkens als spits.

Bij Jong Ajax heeft hij er dit seizoen in die rol ook alweer vier in liggen. ,,Ik geniet daar natuurlijk van,’’ zegt Sno zelf. ,,Zoals het ook voldoening gaf om tegen Heracles en Twente twee assists te verzorgen. Maar het is niet zo dat ik nu zeg: zet mij de rest van mijn loopbaan maar voorin. Ik ben een middenvelder in hart en nieren. Dat zal niet meer veranderen.’’
www.sportwereld.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 07, 2008 2:57 pm

Thomas schreef:Tegen Twente en met name Heracles viel hij anders prima in. Hij ziet het wel, maar z'n motoriek en techniek werken helaas niet mee.
Omdat het tempo nu erg laag ligt bij Ajax, gaat het nog wel. Mocht Ajax ooit sneller gaan spelen (wat mag ik aannemen de bedoeling is) dan sloft Sno het niet meer bij. Jij legt zelf uit waarom.

In de top kun je niet zeggen: helaas, hij heeft een gebrekkige techniek. Een behoorlijke techniek is een voorwaarde.

gaizka

Bericht door gaizka » vr nov 07, 2008 3:25 pm

joey schreef:Haha, dat is dan weer jammer. :smallgrin.gif:

Ik ben het met LVG eens die ooit zei: 'Ik geloof niet in pinchhitters'. Hij was nagegaan wat het opleverde om een pinchhitter in te zetten (i.c, Van Loen) en het resultaat viel erg tegen. Mij lijkt ook dat je beter kunt blijven voetballen (of ermee beginnen) in plaats van alle ballen hard naar voren te rammen.
Het ligt eraan, ik heb Crouch bij Liverpool en Vennegoor bij Oranje regelmatig wedstrijden zien openbreken. Je moet als ploeg echter niet alleen maar de lange bal gaan spelen.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr nov 07, 2008 3:29 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 2:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie