Ajax - Vitesse 28-09-08
-
Lijkt me niet, hij moet het juist hebben van duels en niet van het balletje laten rondgaan. Enoh speelde omdat hij dynamischer is en dat is wel handig als je snel de bal wil heroveren. Sno is gewoon een mandekker, die in balbezit lekker mee moet voetballen(ja hij is een prima aanspeelpunt). Gewoon in de rol van Heitinga, op een schaduwspits of tussen de bal en de spits.Jöhnk schreef:Ben ik het niet mee eens. Ik vind namelijk dat Sno verdedigend zwak is. Een bal van A naar B krijgen kan hij dan weer wel, al valt er te discussieren over het tempo waarin hij dat doet.
Van Basten is hier inmiddels ook achter. Hij zei namelijk dat Enoh tegen Utrecht speelde omdat ie verdedigend sterker is dan Sno en van nature rugdekking geeft.
Sno is een verbindingsspeler, alleen wel een hele trage.
Rol van Heitinga, op een schaduwspits? Laat Sno dit niet horen!Vedette-10- schreef:Lijkt me niet, hij moet het juist hebben van duels en niet van het balletje laten rondgaan. Enoh speelde omdat hij dynamischer is en dat is wel handig als je snel de bal wil heroveren. Sno is gewoon een mandekker, die in balbezit lekker mee moet voetballen(ja hij is een prima aanspeelpunt). Gewoon in de rol van Heitinga, op een schaduwspits of tussen de bal en de spits.Jöhnk schreef:Ben ik het niet mee eens. Ik vind namelijk dat Sno verdedigend zwak is. Een bal van A naar B krijgen kan hij dan weer wel, al valt er te discussieren over het tempo waarin hij dat doet.
Van Basten is hier inmiddels ook achter. Hij zei namelijk dat Enoh tegen Utrecht speelde omdat ie verdedigend sterker is dan Sno en van nature rugdekking geeft.
Sno is een verbindingsspeler, alleen wel een hele trage.

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Ajaciedjuh
-
- AT Toto winner 15/16
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Tot dusver missen we niks, geloof ik...brigade zuid schreef:Ben er ook niet bij, grieperig.. wat saai totnutoe, schakel af en toe maar over op Grunn - Fnoord, valt iets meer te beleven.Kowalczyk schreef:Ik ben er g.v.d. niet bij... Ik moet echt werken, anders kom ik in de problemen...
Kut.
K.
Still alive...
Tis weer naadje pet ... van Basten roept verschillende keren dat men tempo moet maken en druk moet zetten, maar blijkbaar heeft iedereen bij AJAX oordopjes in ...Kowalczyk schreef:Tot dusver missen we niks, geloof ik...brigade zuid schreef:Ben er ook niet bij, grieperig.. wat saai totnutoe, schakel af en toe maar over op Grunn - Fnoord, valt iets meer te beleven.Kowalczyk schreef:Ik ben er g.v.d. niet bij... Ik moet echt werken, anders kom ik in de problemen...
Kut.
K.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
- Giacomo Puccini
Sarpong overtuigt mij absoluut niet als aanvaller. Komt zijn man niet voorbij en houdt het veld niet breed. Het middenveld mist creativiteit zonder Aissati. Als dan ook nog eens een keer de scherpte niet kan worden opgebracht zoals dat tegen FC Utrecht wel het geval was, dan stevent deze wedstrijd op een bloedeloze 0-0 af...
Ajax!
Zelfs voor Sno zou de gehanteerde baltempo van Ajax in de 1e helft veels te laag zijn geweest. Grote verschil met FCU is dat Vitesse defensief wat georganiseerder speelt en het veld wat kleiner maakt. Ajax blijkt hiermee enorm veel moeite te hebben en komt zelfs tot nul uitgespeelde kansen.
Siem de Jong speelt iets te veel verstoppertje, neemt de positie van schaduwspits iets te serieus volgens mij. Hij zal toch echt veel dominanter moeten gaan leren spelen.
Van Basten lijkt Sarpong eruit te halen voor Cvita. Ik zou het anders hebben gedaan: Siem eruit voor Leonardo. Sarpong is simpelweg geen pure aanvaller. Het is en blijft een aanvallende middenvelder die zijn dynamiek kwijt moet kunnen.
Siem de Jong speelt iets te veel verstoppertje, neemt de positie van schaduwspits iets te serieus volgens mij. Hij zal toch echt veel dominanter moeten gaan leren spelen.
Van Basten lijkt Sarpong eruit te halen voor Cvita. Ik zou het anders hebben gedaan: Siem eruit voor Leonardo. Sarpong is simpelweg geen pure aanvaller. Het is en blijft een aanvallende middenvelder die zijn dynamiek kwijt moet kunnen.
AFCA!
- Cluijffert