N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di sep 23, 2008 6:12 am

Jong N.E.C. wint ook van Jong Vitesse: 3 - 0
Uitgegeven op 22 september 2008 20:24

Jong N.E.C. is bezig aan een uitstekende serie. Het team van trainer Wim Rip won dit seizoen tot nu toe alle competitie- en bekerwedstrijden. Maandagavond kwam Jong Vitesse op bezoek in het McDOS Goffertstadion en ook de aartsrivaal werd aan de zegekar gebonden. Het werd 3-0 door goals van Moestafa El Kabir, Joël Tshibamba en Tim Janssen.

Afbeelding

De 1-0 van El Kabir viel na een half uur spelen, de assist was van Rachid Bouaouzan. Drie minuten later verdubbelde Tshibamba de score op aangeven van Tim Janssen. 2-0 was ook de ruststand.

Ook na rust was Jong N.E.C. veel beter dan de Arnhemmers, die nauwelijks aan aanvallen toekwamen. Van de vele kansen wist N.E.C. er slechts één te benutten. Tim Janssen scoorde na 65 minuten met een fraaie hakbal de 3-0.

Volgende week maandag staat er een ware topper op het programma. Dan komt nummer twee Jong Feyenoord op bezoek in het McDOS Goffertstadion. De aanvan is 18:30 uur en de toegang is, zoals altijd, gratis.

Opstelling Jong N.E.C. : Rein Baart, Mitchell Burgzorg, Patrick Pothuizen, Mark Otten, Joey Brock, Dominique Scholten Mark van den Boogaart, Moestafa El Kabir, Tim Janssen, Joël Tshibamba, Rachid Bouaouzan.

Beloften Eredivisie, stand aan kop per 22/09:
1. Jong N.E.C. 4 - 12
2. Jong Feyenoord 4 - 9
3. Jong De Graafschap 4 - 9
4. Jong FC Groningen 4 - 7
5. Jong Vitesse 4 - 6

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

:headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di sep 23, 2008 9:43 pm

Been beseft dat Janssen moet spelen
din. 23 september 2008

Vandaag in de Gelderlander

Been beseft dat Janssen moet spelen
Toekomst aanvaller NEC in winterstop opnieuw bekeken.

Als Tim Janssen halver­wege de tweede helft Jong NEC met een fabuleuze hakbal op een 3-0 voorsprong tegen Jong Vitesse zet, knikt Mario Been goedkeu­rend. „Dat is Tim ook”, zegt de coach van NEC, die de aanvaller voor de laatste twee wedstrijden van zijn ploeg geen plek in de se­lectie gunde. Tegen Dinamo Boeka­rest en Heerenveen zat Janssen op de tribune.

„Mijn situatie is op dit moment verre van ideaal”, zei de Brabander gisteravond na afloop van de 3­-0 zege op de Arnhemmers. Zijn trai­ner beaamde dat. „We hebben een hoop centjes voor hem betaald. Tim moet spelen”, wist Been. De kans dat dit in de hoofdmacht van de Nijmeegse eredivisionist ge­beurt, wordt met de dag kleiner. „Ik stond de eerste competitiewed­strijd tegen De Graafschap nog in de basis. Het ging best goed. Ik had mijn momenten. Toch werd ik gewisseld. Vraag me niet waar­om. Vervolgens trok NEC twee nieuwe aanvallers aan. Bouaouzan en John. Met een beetje pech wa­ren dat er drie geweest als de trans­fer van Leonardo was doorgegaan. In een gesprek had de trainer al aangegeven dat ik niet zijn eerste spits was. Logisch. Zo rendabel was ik niet. Ik scoorde te weinig”, weet Janssen.

Ook bij Jong NEC is hij gezakt in de hiërarchie. Gisteravond stond Joël Tshibamba in de spits. „Mario wil hem op die positie zien spe­len”, zei Wim Rip. De coach van Jong NEC heeft Janssen steeds va­ker in zijn trainingsgroep. „Tim is geen jongen die je heel directief moet benaderen. Niet iemand te­gen wie je gaat roepen wat hij moet doen. In samenspraak met Mario maken we een plan voor hem. Dat nemen we door en dan gaan we aan de slag. En eerlijk is eerlijk. Tim laat je nooit in de steek. Niet op trainingen. Niet in wedstrijden. Alleen het niveau haalt hij niet altijd.”

Voor Been zijn de zaken zo helder als glas. „Dat Tim nu buiten de se­lectie valt, geeft aan dat iedereen moet knokken voor zijn plek. Ik zal een speler niet snel laten val­len. Je mag van mij best eens een slechte dag hebben. Die heb ik er meer gehad dan al die gasten bij el­kaar. Maar je moet wel altijd je best doen. Op dit moment zit Tim niet bij de selectie. Ik gun iedereen alles. Maar tegelijkertijd zal ik ook keuzes moeten maken. Misschien moeten we in de winterstop bekij­ken wat het beste voor Tim is. Nogmaals. Hij moet spelen.”

Maar Janssen heeft niet echt het gevoel meer dat hij Been kan over­tuigen. „Ik blijf mijn stinkende best doen, maar soms denk ik wel eens dat vier doelpunten in één wedstrijd nog niet voldoende zijn om verandering in mijn situatie te brengen. De trainer moet het in mij zien. Dat is op dit moment niet het geval.”

Veel stampei zal Janssen er niet over maken. „ Zo zit ik niet in el­kaar.” Rip knijpt intussen zijn handen dicht met Janssen in zijn ploeg. „Hij wisselde vanavond veel van positie met Rachid Bouaouzan. Bij vlagen hebben we heel goed ge­voetbald. Er zat beweging in de ploeg. We maakten mooie doel­punten (naast Janssen scoorden El- Kabir en Tshibamba, red) en de winst was dikverdiend. Sterker nog, we hadden ze van de mat kunnen vegen.”

Jong NEC won gissteren in eigen huis dikverdiend met 3-0 van Jong Vitesse. Tim Janssen scoor­de een keer. Zijn toekomst is on­zeker in De Goffert.
detrouwehonden.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo sep 24, 2008 9:37 pm

Conditie Collins John laat te wensen over
Door: William | Gepubliceerd: Vandaag 14:26 | Laatst bewerkt: Vandaag 14:26 | 18 reacties

NEC heeft nog niet veel plezier kunnen beleven aan Collins John. De spits die deze zomer op huurbasis overkwam van het Engelse Fulham kampt nog altijd met een conditionele achterstand.

De 22-jarige spits is nog niet in staat mee te trainen met de selectie van trainer Mario Been. ''Je haalt natuurlijk iemand om hem te laten spelen, maar daar is vooralsnog geen sprake van'', reageert Been teleurgesteld in de VI.

''Eerst moet zijn conditie naar een hoger peil, daarnaast heeft hij ook nog last van een knieholte. Je kunt zo'n jongen niet te zwaar belasten. In het positiefste geval verwacht ik hem er over twee weken bij.''

Bron: Voetbalprimeur.nl
lol... en volgens dat geweldige supportersvolk van NEC is di alweer een miskoop.. (net als Lens vorig jaar). :)
Gadverdamme wat een kutpubliek komt er op sommige 'fan'sites zeg. Ik ben een nuilert, maar die lui kunnen het nog veel beter...
Tot hij strax 5x scoort in 3 wedstrijden.. dan is het weer de held uit Nijmegen... opportunistisch publiek... bah

Ramona

Bericht door Ramona » do sep 25, 2008 6:02 am

Je leest dat 'commentaar' toch ook niet op ForzaNEC, Banjovi...?? :toppie.gif:

Peter Wisgerhof verwacht counterend Be Quick
Uitgegeven op 24 september 2008 16:02

Het zijn drukke weken voor N.E.C. Donderdag reist de ploeg van trainer Mario Been af naar het Groningse Haren voor de bekerwedstrijd tegen Be Quick 1887. Aanvoerder Peter Wisgerhof verwacht geen gemakkelijke avond tegen de zondagamateurs.

Afbeelding

"Via de informatie die we hebben gekregen, begreep ik dat we met een counterploeg te maken krijgen. Dat blijven toch altijd lastige tegenstanders. We zullen snel moeten scoren, anders wordt het alleen nog maar lastiger. Maar we zullen er niet te gemakkelijk over denken", aldus Wisgerhof.

Het hoofdveld van Be Quick 1887 beschikt niet over een lichtinstallatie, vandaar dat er al vroeg wordt afgetrapt. De Groningers, die haar wedstrijden afwerken in Haren, komen uit in de Zondaghoofdklasse C.

Door: Sander Berends/ELF Voetbal

Wedstrijdselectie
Trainer Mario Been selecteerde de volgende spelers: Gábor Babos, Rein Baart, Dani Fernandez, Peter Wisgerhof, Mark Otten, Youssef El-Akchaoui, Lorenzo Davids, Patrick Pothuizen, Mark vd Boogaart, Bas Sibum, Tim Janssen, Dominique Kivuvu, Lasse Schöne, Rutger Worm, Jhonny van Beukering, Joël Tshibamba, Saidi Ntibazonkiza, Arek Radomski, Rachid Bouaouzan.

Ramon Zomer krijgt deze wedstrijd rust.

Collins John
Collins John is nog niet van de partij. Hij werkt keihard om fit te raken en traint waarschijnlijk vanaf vrijdag met de groep mee. De medische staf hoopt dat hij maandag met Jong N.E.C. zijn eerste speelminuten kan maken!

Ramona

Bericht door Ramona » do sep 25, 2008 6:20 am

Vooruitblik: Be Quick 1887 - NEC
din. 23 september 2008

Afbeelding

Het zijn drukke weken voor Mario Been en zijn bende. Spelen voor de UEFA Cup, Competitie en nu ook nog voor de beker. Sinds zondag is NEC niet langer meer de ongeslagen ploeg. In Heerenveen was de plaatselijke SC met 2-1 te sterk. Donderdag mogen wij naar stadion de Essenberg in Haren bij Groningen om het in de tweede ronde van de beker op te nemen tegen Be Quick 1887.

We komen er achter dat Be Quick 1887 nogal wat overeenkomsten heeft met de laagvliegers aan de andere kant van de Waal. En dan hebben wij het niet alleen over het geel/zwarte reserve-tenue. Wat nog meer dan vraagt u zich af? Klikt u maar eens hier of hier.

NEC en Be Quick 1887 zijn geen onbekenden van elkaar. Al 10 keer eerder troffen de clubs elkaar al. 8 keer voor de competitie en 2 maal vriendschappelijk. De laatste ontmoeting vond plaats op Gran Canaria en werd door NEC met 4-1 gewonnen.

Be Quick heeft de 2de ronde van de KNVB beker bereikt door XerxesDZB uit Rotterdam te verslaan na verlenging. Na 90 minuten spelen stond het 1-1 maar in de verlenging bleek Be Quick over de langste adem te beschikken door met 1-6 te winnen.

Be Quick is de underdog voor de wedstrijd tegen NEC maar ze zullen al het mogelijke doen om hun huid zo duur mogelijk te verkopen. Dit blijkt uit onderstaande voorbeschouwing.

"De slagroom op het ijs"

Mario Been kan over een volledig fitte selectie beschikken en dat zorgt er voor dat hij weer lastige beslissingen zou moeten maken. De twee laatste slachtoffers van deze overvloed aan spelers zijn Mark Otten (werd na een prima wedstrijd tegen de Graafschap vervangen door Zomer) en Tim Janssen (brengt niet wat er verwacht wordt en maakt zijn minuten bij Wim Rip) Of Mario met zijn sterkst mogelijke opstelling gaat spelen weten we niet. Het zou niet geheel onlogische zijn als Been deze wedstrijd aangrijpt om een aantal spelers in actie te zien. De kans is groot dat Collins John zijn eerste minuten maakt voor NEC. Dit als voorbereiding op het treffen met Dinamo de week erop.

Scheidsrechter donderdag is Wiedemijer.

Vermoedelijke opstelling NEC als Been met de basis elf begint.

Babos,
Dani, Wisgerhof, Zomer, El Akchaoui,
Sibum, Radomski, Schone, Davids,
Ntibazonkiza, van Beukering.

Vermoedelijke opstelling NEC als Been met een "B elftal" speelt.

Babos,
Dani, Otten, Pothuizen, El Akchaoui,
Bouaouzan, v/d Boogaart, Kivuvu, Worm,
Tshibamba, Janssen/John.

Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » do sep 25, 2008 8:56 am

Mario Been neemt Groningse amateurs serieus

door Harry Arts. donderdag 25 september 2008 | 03:37 |
Laatst bijgewerkt op: donderdag 25 september 2008 | 09:23

Afbeelding
Arek Radomski, een van de vier NEC'ers die uit voorzorg aan de kant worden gehouden in het bekerduel tegen Be Quick. foto Broer van den Boom

NIJMEGEN - Tussen de competitieverplichtingen en de Europese besognes door wacht NEC woensdagmiddag (17.00 uur) een bekerklus tegen Be Quick.

In navolging van Rijnsburgse Boys (tegen RBC) en HHC (tegen Go Ahead Eagles) probeert ook de hoofdklasser uit het Groningse Haren voor een stuntje te zorgen.
Mario Been houdt vanavond een handvol vaste krachten aan de kant, maar niet omdat hij het bekertoernooi niet serieus neemt. "Wie mij kent, weet dat ik elke wedstrijd wil winnen. Ik vind dat we het aan onze stand verplicht zijn om een ronde verder te komen. Dat Zomer, Sibum, Radomski en Saïdi tegen Be Quick niet spelen, heeft niets te maken met onderschatting, alleen met het feit dat zij kleine pijntjes hebben. We hebben een brede selectie, nu zijn er een paar andere jongens (Otten, Worm, Kivuvu) aan de beurt om te laten zien dat zij horen te spelen. Ik maak de opstelling, maar het zijn de spelers die bepalen of ik ze inzet."

Eric Meijers, dit jaar op stage bij NEC, denkt niet dat Be Quick een serieus obstakel zal vormen voor de Nijmeegse profs. "Ik ken die ploeg als mijn broekzak", vertelt Meijers, hoofdtrainer van Achilles'29. "Be Quick, dat is alleen Willem Lanjouw, hun spits."

Been: " We hebben Be Quick twee keer bekeken. De eerste keer toen ze tegen Xerxes voor de beker speelden en het afgelopen weekeinde heeft Wim Rip ze zien spelen tegen Joure. Het is een stugge, fysiek sterke ploeg. Die Lanjouw steekt er inderdaad bovenuit. Daar krijgen we onze handen vol aan."

De bedaagde training op een van de bijvelden van De Eendracht maakte gisteren duidelijk dat het nog wel even gaat duren voor de Nijmegenaren een beroep kunnen doen op Collins John.

De 22-jarige aanvaller deed niet mee met de groep, maar liep op een sukkeldrafje zijn rondjes. Pas nadat de meeste spelers de douches hadden opgezocht, trapte hij ook nog een paar balletjes.

John verklaarde begin deze week dat hij hoopte er zondag tegen Heracles bij te kunnen zijn, maar Been sluit dat categorisch uit. De coach verwacht dat de spits, die vlak voor het einde van de transferperiode werd gehuurd van Fulham, pas op z'n vroegst over twee weken speelklaar is.

Been is er uiteraard niet blij mee: "Als je een speler haalt, wil je natuurlijk ook dat hij speelt. Maar daar is voorlopig nog geen sprake van. Collins John ligt conditioneel nog een heel stuk achterop, zolang hij die achterstand niet heeft weggewerkt hefet het zin om hem op te stellen. En daarna moet hij het normale traject afleggen, dus eerst een paar wedstrijden in het tweede."

Vermoedelijke opstelling NEC:

Babos; Fernandez, Wisgerhof, Otten, El-Akchaoui; Kivuvu, Schöne, Davids; Bouaouzan, Van Beukering, Worm.

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » do sep 25, 2008 9:12 am

Lees net op het NECforum dat de Uefa vandaag tussen 14.00 - 18.00 uur bij elkaar komt in Bordeaux... Zal me benieuwen...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do sep 25, 2008 1:14 pm

Ramona schreef:Lees net op het NECforum dat de Uefa vandaag tussen 14.00 - 18.00 uur bij elkaar komt in Bordeaux... Zal me benieuwen...
Ik weet de uitslag al... boetetje en nooit meer doen hoor. Succes volgende week donderdag ...

Ramona

Bericht door Ramona » do sep 25, 2008 4:02 pm

banjavi schreef:
Ramona schreef:Lees net op het NECforum dat de Uefa vandaag tussen 14.00 - 18.00 uur bij elkaar komt in Bordeaux... Zal me benieuwen...
Ik weet de uitslag al... boetetje en nooit meer doen hoor. Succes volgende week donderdag ...
Jij mag nooit meer raden! :rules.gif: ;)

Althans...dat is te lezen op div. sites... 20.000 euro boete en nooit meer doen... vooralsnog niks te vinden over boete voor NEC...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do sep 25, 2008 4:29 pm

Wel jammer dit, uitsluiting was rechtvaardig geweest, nu zal Nec nog een heet avondje wachten waarbij ik Dynamo als favoriet zie om door te gaan.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do sep 25, 2008 4:37 pm

Snap niet waarom de UEFA bijeenkomt in Bordeaux?

Uefa.com meld nog niks

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do sep 25, 2008 5:59 pm

Dinamo Boekarest krijgt fikse boete en laatste waarschuwing
Door: Chiron | Gepubliceerd: Vandaag 17:22 | Laatst bewerkt: Vandaag 17:25 | 25 reacties

De UEFA heeft Dinamo Boekarest een boete opgelegd van € 20.000 naar aanleiding van de ongeregelheden in en om het Nijmeegse Goffertstadion. Daarnaast is duidelijk uitgesproken door de Europese voetbalbond dat het hier om een laatste waarschuwing gaat. Alles wat nu fout gaat door toedoen van Dinamo supporters zal hoogstwaarschijnlijk uitsluiting betekenen.

Jan Bluyssen was namens NEC niet ontevreden met de uitspraak: ''Het garandeert ons dat er alles aan zal worden gedaan in Roemenië om problemen te voorkomen. Goed nieuws voor onze supporters dus.''
Da's niet raden... da's je inleven in de hoofden van die mafketels bij de UEFA... zal wel wat met geld te maken hebben... als NEC supporters dat waren geweest dan had NEC er onherroepelijk uitgelegen...

Ramona

Bericht door Ramona » do sep 25, 2008 6:56 pm

NEC kent weinig moeite met Be Quick
Door: Bram | Gepubliceerd: Vandaag 19:18

NEC heeft zonder zich te hoeven inspannen de volgende ronde van het bekertoernooi bereikt. De Nijmegenaren wonnen, mede dankzij twee goals van Lasse Schöne, op bezoek bij de amateurs van Be Quick 1887 met 0-5.

Schöne, die afgelopen zomer overkwam van De Graafschap, tekende voor de vierde en de vijfde treffer van NEC aan. Na ruim een uur spelen scoorde hij zijn eerste doelpunt, vijf minuten voor tijd bepaalde hij de eindstand op 0-5.

Voordat de middenvelder zich doeltreffend toonde had de ploeg van Mario Been (foto) het duel tegen Be Quick al op slot gegooid. Youssouf El Akchaoui opende na 24 minuten spelen de score vanaf elf meter, Rutger Worm verdubbelde tien minuten het doelpuntenaantal. Joel Tshibamba tekende vlak na rust aan voor de 3-0.

Bron: Voetbalprimeur.nl
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » vr sep 26, 2008 6:36 am

3e ronde KNVB-Beker: thuis tegen Rijnsburgse Boys
don. 25 september 2008

Thomas Vermaelen heeft vanavond in de Amsterdam ArenA NEC aan gekoppeld aan Rijnsburgse Boys voor de derde ronde van de KNVB beker. Deze club schakelde verassend RBC uit in de tweede ronde van de beker De wedstrijd wordt gespeeld in de Goffert op 11, 12 of 13 november. Aangezien NEC de 15de uit speelt tegen Roda JC zal de wedstrijd van NEC waarschijnlijk 11 of 12 november gespeeld worden.

Ramona

Bericht door Ramona » vr sep 26, 2008 6:39 am

NEC is heer en meester in Haren
vrij. 26 september 2008

Vandaag in de Gelderlander.

NEC is heer en meester in Haren
Harense hoofdklasser heeft in eigen huis nooit zicht op stuntje.

Wie bijna niet van de tele­visie te slaan is, moet ook veel handtekeningen uitdelen. Het over­kwam Mario Been gisteravond in het Groningse Haren na de soepe­le 5- 0 bekerzege van NEC in de tweede ronde op amateurhoofd­klasser Be Quick ‘87. Terwijl zijn spelers al de kleedkamer opge­zocht hadden, signeerde de Rotter­dammer vlot shirtjes en program­maboekjes.

„Heerlijk voetbal gezien, Mario. Je hebt echt een fantastisch ploegje,” zei een Groninger bewonderend terwijl hij de trainer van NEC de hand schudde. „Ik heb er ook heel wat uurtjes inzitten, meneer”, grijnsde Been, die ook gisteren zijn ploeg negentig minuten lang verbaal terzijde stond. Zelfs bij de 4-0 kon de coach het niet laten om Lasse Schöne luidkeels te waar­schuwen voor het tegeneffect dat er in de bal zou zitten. De Deen knoopte de woorden in zijn oren, wachtte tot de bal inderdaad zijn kant op stuiterde en drukte droog af voor zijn eerste treffer van de avond.

Op dat moment in de 65e minuut wist Be Quick allang dat het nooit in de voetsporen zou treden van Rijnsburgse Boys en HHC Harden­berg die deze week de tweede ron­de van de KNVB beker overleefd hadden door de profs van RBC en Go Ahead Eagles uit het toernooi te knikkeren. NEC was namelijk vanaf de eerste minuut heer en meester in het naar traditie ruiken­de stadionnetje Esserberg. Al was er wel een minpuntje. De bezoe­kers controleerden de wedstrijd zonder echt dreigend te worden. En dus was er werk aan de winkel voor Been. „Rutger zoek die man nou eens op, joh”, eiste de coach van Worm, die gisteren de linker­flank bestreek. „ Lasse! Diepte!”, spoorde hij zijn Deense nummer 10 steeds weer aan.

Toen zijn ploeg eindelijk alle voor­zichtigheid liet varen, werd Be Quick prompt omver gespeeld. En zag Been dat Rachid Bouaouzan zich ontpopte tot zijn gevaarlijkste aanvaller. „Hij had dreiging bij al­les wat-ie deed”, complimenteerde Been de Marokkaan, die hem te­gen Heerenveen nog zo slecht be­vallen was. „Maar daar hebben we een dikke streep onder gezet. Als je hem vandaag ziet. Gewoon een heerlijke voetballer.”

Van de vijf doelpunten (24. 0­1 Youssef El-Akchaoui uit een straf­schop, 35. 0- 2 Rutger Worm na een fraaie solo Rachid Bouaouzan, 56. 0-3 Joël Thsibamba na een ver­re uittrap van Gabor Babos, 65. 0-4 Lasse Schöne gecoached door Been, 82. 0-5 Schöne na opnieuw een actie van Bouaouzan) was vooral de vierde van Tshibamba Been bijgebleven. „ Op dat mo­ment zag je dat we aanvallend meer mogelijkheden hebben. Ik had Joël ingebracht voor Jhon (Van Beukering, red) om na rust met een lopende, diepgaande spits te spelen. Zo’n uittrap van Gabor die achter de verdediging valt. Die bal is voor Joël. Puur op snelheid”, zei Been, die zijn doelman uiter­aard luidkeels had aangespoord om de lange uittrap te geven. Zoals hij de hele avond was blij­ven coachen. „Maar daar wordt ik voor betaald, hoor”, klonk de trai­ner droogjes.

Geknipt en geplakt van: http://www.detrouwehonden.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » vr sep 26, 2008 12:43 pm

Goed nieuws voor hen die Nijmegen verlaten hebben ook, BanJovi...
Goed nieuws voor de thuisblijvers...
vrij. 26 september 2008

De uitwedstrijd tegen Dinamo Boekarest wordt aanstaande donderdag live uitgezonden op Omroep Gelderland. De uitzendig begint om 19:00 uur met een korte voorbeschouwing. Vanaf 19:15 uur wordt er rechtstreeks verslag gedaan. Moet je volgende week donderdagavond gewoon werken en heb je geen TV in de buurt? Dan kun je de wedstrijd ook via de website van TV Gelderland volgen.

Afbeelding
Hier moet het donderdag gaan gebeuren!

Zie het somber in...maaar who knows...NEC is een team...dusss...strijden voor dat rood, zwart en groen...
...en schakel die schijtlui uit!!! :1evil.gif: :necsjaal.gif:

'kZit dan zelf in 't treintje richting ArenA..., :ajaxscarf.gif: dus live ga ik daar niks van meekrijgen...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr sep 26, 2008 1:20 pm

Ik zal het gewoon weer zien op Omroep Gelderland. Denk dat ik dan de enige in Flevoland die rond dat tijdstip naar Omroep Gelderland zit te gluren...

Kweet het niet... als ze zo spelen als de eerste pot, hoeft het niet perse slecht af te lopen... we'll see... eerst zondag maar winnen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr sep 26, 2008 5:13 pm

5000 euro boete voor NEC

Ramona

Bericht door Ramona » vr sep 26, 2008 5:46 pm

Zlatan Son of God schreef:5000 euro boete voor NEC
Yep...

N.E.C. ontvangt minimale boete UEFA
Uitgegeven op 26 september 2008 15:57

Vandaag heeft N.E.C. van de UEFA het bericht ontvangen dat, vanwege de ongeregeldheden tijdens N.E.C. - Dinamo Boekarest, een boete is opgelegd van € 5.000,- Dit is het minimale bedrag wat door de UEFA als straf kan worden opgelegd.

Algemeen Directeur Jacco Swart reageert als volgt: 'We hadden erop gerekend geen boete te krijgen. Dit omdat we vinden dat we er in de voorbereiding en uitvoering alles aan gedaan hebben om de wedstrijdorganisatie goed te laten verlopen. Dinamo Boekarest heeft een hogere boete gekregen en dat geeft mijns inziens in ieder geval aan dat ook bij de UEFA duidelijk is door wie de problemen veroorzaakt zijn.'

N.E.C. doet nogmaals een beroep op haar eigen achterban die volgende week in Boekarest is, om zich bij de return tegen Dinamo positief te gedragen. Jacco Swart: 'Afgelopen woensdag is er al een overleg geweest tussen de club, de N.E.C. Supportersvereniging, HKN, Trouwe Honden en ForzaNEC om de uitwedstrijd met elkaar te bespreken.

Aankomende zondag wordt, voorafgaand aan N.E.C. - Heracles, ook nog een 'inloopuur' georganiseerd waar supporters terecht kunnen met vragen over de uitwedstrijd.' Zie dit bericht voor meer informatie.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr sep 26, 2008 7:17 pm

Zlatan Son of God schreef:5000 euro boete voor NEC
Daar gaat de winst van de eerste wedstrijd... :-)
Wordt het volgend jaar weer geen topspeler naar de Goffert :)

Ramona

Bericht door Ramona » za sep 27, 2008 8:03 am

Hehehe...

Voor de liefhebber... :)
Leuk en informatief stukje over Boekarest... Boekarest, here we come...

Ramona

Bericht door Ramona » za sep 27, 2008 8:35 am

Collins John werkt eerste groepstraining bij NEC af
door Danny van den Broek. zaterdag 27 september 2008 | 04:43 |

Terwijl de basisspelers van de bekerwedstrijd tegen Be Quick ‘87 gistermorgen na een kor­te uitlooptraining rap naar binnen gingen om zich te laten verzorgen, zette assistent-trainer Ron de Groot een klein veldje met grote doelen uit voor een partij van zes tegen zes.

Afbeelding
Collins John. foto Ton Niessing/Pro Shots

Meest opvallende NEC- speler bij het onderlinge wedstrijdje: Collins John. Voor het eerst sinds de van Fulham gehuurde aanvaller de Gof­fert betrad, trainde hij mee met de groep. Twee dingen vielen op: de conditionele achterstand is voorlo­pig nog niet weggewerkt, maar geef de spits een bal in de voeten en hij scoort wel erg gemakkelijk.

„ Dit voelt goed”, zei John die in de slotfase van de partij per ongeluk Patrick Pothuizen nog met achter­waartse elleboog geveld had. „ Het spiertje in die knieholte staat nog wel strak, maar eindelijk zat ik weer bij de groep. En maandag misschien met Jong NEC tegen Jong Feyenoord. Maar dat beslist de trainer natuurlijk.”

Mario Been doet dat in het geval Collins John niet alleen. „ Sterker nog, ik laat me leiden door de me­dische staf. Het is mooi dat hij van­daag aanhaakt, maar zo’n partijtje zegt me natuurlijk niks. Er komt meer bij kijken. Lopen, sleuren, ac­ties maken. Dat gebeurt in echte wedstrijden. Op een groot veld. Dan wordt je serieus getest. Daar­om moet hij die ook zoveel moge­lijk gaan spelen.”

Hoewel hij de selectie niet zal ha­len, hoopt John wel vurig dat hij woensdag mee mag naar Boeka­rest, waar NEC een dag later de re­turn in de UEFA Cup tegen Dina­mo Boekarest zal spelen. „ Gewoon voor het groepsgevoel. Dat wil ik meemaken. Die euforie als we de groepsfase gehaald hebben. Daar moet je bij zijn. Want ik denk dat we een goede kans maken om door te gaan.”
Been wilde nog niet ingaan op de wedstrijd tegen de Roemenen. „ Heel simpel, we spelen eerst zon­dag thuis tegen Heracles. Een goe­de ploeg. In de competitie na drie wedstrijden nog ongeslagen. Ge­wonnen van Feyenoord, gelijk te­gen Heerenveen en Groningen. Dat is toch geen verkeerd rijtje,” wist Been die vanmorgen nog een serieuze training zal geven in de aanloop naar het duel tegen de Al­meloërs.

Over de te volgen tactiek deed de Rotterdammer niet al te moeilijk. „We spelen gewoon weer met drie spitsen”, zei de NEC- trainer, die voorin een keuze zal moeten ma­ken tussen Rachid Bouaouzan en Lasse Schöne.

Terwijl de ziekenboeg bij de Nij­megenaren door iedereen verlaten is, heeft die in Almelo nog twee prominente patiënten. Gert Heer­kes kan morgen in De Goffert niet beschikken over Emmanuel Boa­kye. Bij de Ghanese verdediger is tijdens een kijkoperatie een forse scheur in de buitenmeniscus ge­constateerd. Hij ondervond al eni­ge tijd hinder van het gewricht en staat nu zes weken buitenspel.

Zo lang hoeft Heerkes Sebastiaan Steur niet te missen, maar de Vo­lendammer heeft nog steeds last van zijn lies. Een optreden tegen NEC wordt in Almelo voor twijfel­achtig gehouden. En dan was daar gisteren ook nog die boete van 5.000 euro die NEC van de UEFA kreeg na de reactie van de eigen fans op het kwalijke gedrag van de Roemenen, afgelo­pen donderdag. „De minimale boe­te, maar nog steeds 5.000 euro te­veel”, vond algemeen directeur Jac­co Swart.

Opstelling NEC: Babos; Fernan­dez, Wisgerhof, Zomer, El-Ak­chaoui; Sibum, Radomski, Davids; Ntibazonkiza, Van Beukering, Bouaouzan ( Schöne).

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 28, 2008 3:46 pm

Superkneus Tshibamba, antivoetbal van Heracles en wederom een enorm slechte scheids... :excited.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 28, 2008 4:48 pm

Mario Been: 'Actie Tshibamba is dieptriest'
Uitgegeven op 28 september 2008 17:29

"We zullen Nike vragen om de shirtjes voortaan de broekjes vast te pakken. Als een speler dan zijn shirt uittrekt, staat hij in zijn blote kont. Dan zal hij een dergelijke actie in de toekomst laten." Trainer Mario Been was na afloop boos op zijn aanvaller Joël Tshibamba. De ingevallen spits ontving zijn tweede gele kaart van de wedstrijd in het thuisduel tegen Heracles Almelo, omdat hij zijn shirt uittrok van blijdschap. Cynisch genoeg gebeurde dat afgelopen maand ook in het thuisduel tegen De Graafschap met Rutger Worm.
"Rutger heeft een geldboete gekregen. We zullen met Joël ook om de tafel moeten. Die jongen verdient nog niet zoveel, dus een hele boete zullen we niet kunnen opleggen. Maar morgen gaan we zeker met hem praten. We willen hem bovendien ook uit de put halen. Want ook hem doet zoiets wel wat hoor."

Been vond verder dat N.E.C. de sterkste ploeg was geweest. "We hebben in negentig minuten één kans weggegeven en dat was het doelpunt. Meer heeft Heracles Almelo niet gekregen. Helaas konden we zelf ook weinig creëren, maar we moesten scherp blijven bij een mogelijke tegenaanval. Met Joël wilde ik iemand brengen die iets meer diepte achter de laatste linie bracht. Hij speelt opportunistisch en gokt op de ruimte die er valt tussen de laatste linie en de keeper. Dat plan leek te slagen. Maar de situatie die volgt is dieptriest. Dan moet je nog een hoop leren als ploeg en speler. Ik ben erg teleurgesteld."

Door: Sander Berends / ELF Voetbal

:smallgrin.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo sep 28, 2008 5:02 pm

Lekkere snuggere spelers lopen er bij NEC rond zeg. Vooral die uit de eigen jeugd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gesloten