Prachtige club, prachtig shirt, prachtige geschiedenis.Thomas schreef:Vertel eens iets positiefs over Ajax, Joey.

Ajax is mijn club en zal dat altijd blijven. Ajax zit in mijn hart. Daarom doet het zoveel pijn.
Moderator: mods
Prachtige club, prachtig shirt, prachtige geschiedenis.Thomas schreef:Vertel eens iets positiefs over Ajax, Joey.
Ik zie het niet; daarom vroeg ik: kom eens door met het positieve nieuws! Maar dat doe je niet!InnerHarbour schreef:Der is zat positiefs te zien binnen Ajax, ga der maar eens rustig over nadenken, tip: je moet het wel willen zien, voor vele hier is kankeren veel leuker.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Kom jij dan maar even door met het feestnieuws voor optimisten van vandaag!InnerHarbour schreef:Ik zie dat het weer een feestdag is voor de azijnzeikers.
Thanks for making my point.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik zie het niet; daarom vroeg ik: kom eens door met het positieve nieuws! Maar dat doe je niet!InnerHarbour schreef:Der is zat positiefs te zien binnen Ajax, ga der maar eens rustig over nadenken, tip: je moet het wel willen zien, voor vele hier is kankeren veel leuker.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Kom jij dan maar even door met het feestnieuws voor optimisten van vandaag!
Eigenlijk niet.LucaS schreef:Je ziet niets positiefs in de laatste maanden?
Ik ga de negatieve dingen die jij noemt en waar ik het niet mee eens ben niet weerleggen, maar wil wel een aantal positieve dingen noemen:Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Eigenlijk niet.LucaS schreef:Je ziet niets positiefs in de laatste maanden?
De afgelopen maanden is het Coronelrapport te vroeg uitgelekt, werd Fontein ten onrechte als de "lekker" gekruisigd, liep Cruijff weg, vraag ik me af wat er gebeurt met de bevindingen van het Coronelrapport, zie ik een onervaren clubcoach binnenkomen die zijn eigen assistentcoaches kiest (in weerwil van voornoemd rapport), wordt al maandenlang gespeculeerd over wie de nieuwe AD wordt en is zelfs Peter R. de Vries in beeld (geweest), roepen een aantal wanhopigen (waaronder ondergetekende) dat er nu toch écht verdedigers moeten komen, maar komen ze niet, worden er bijzonder veel miljoenen uitgegeven aan spelers die vervolgens niet of nauwelijks worden opgesteld door blessures of omdat de coach vindt dat ze niet genoeg body hebben, hebben we het landskampioenschap op 1 punt gemist, worden dus 2e in de competitie, maar spelen we geen voorronde CL omdat we door Twente zijn uitgeschakeld, verliezen we in de voorbereiding verdacht veel wedstrijden tegen soms toch niet al te sterke tegenstanders, beginnen we het seizoen met een nederlaag en hebben we na 3 wedstrijden meer punten verloren (5) dan we hebben gehaald (4) en hebben we alweer in twee van de drie competitiewedstrijden de traditionele 2 tegengoals gekregen. Ja, we winnen wel van Borac, maar dat blijkt niveautje eerste divisie te zijn en zelfs die plioeg weet ons na rust nog odner druk te zetten (en te scoren). En goed voetbal? Een beetje automatismen? Naar voren druk zetten? Er is zelfs geen glimp van op te vangen. Momentenvoetbal door oplevingen van met name Suarez moeten ons redden.
Meer weet ik niet te verzinnen. Help me out.
Klopt. Maar is vooralsnog vaker geblesseerd dan hij speelt.Thomas schreef:- Aankoop Sulejmani. Topspeler. Nu al belangrijk.
En dat gebeurt niet. En hij is voorlopig 6 weken uitgeschakeld, net als Sulej.- Aankoop Aissati. Nu nog opstellen.
Vermoeden we. Voorlopig is hij in de hierarchie zelfs ingehaald door Leo.- Aankoop Cvitanich. Ajax anticipeert eens.
Is dat persé positief? Maar ook niet negeatief. Eigenlijk gewoon neutraal.- Doorschuiven Sarpong.
Die het vooralsnog niet weet waar te maken. Stond zowel tegen Borac als feyenoord een paar keer opzichtig te schutteren.- Het vertrouwen in Van der Wiel.
Ehm.. Als dat al waar is, wat is ervoor in de plaats gekomen?- Minder lange ballen van achteruit.
Hebben we eerder gezien. Weet je de periode van 54 contractspelers nog? Goed, het aankoopbeleid van vorig jaar was misschien wel een historisch dieptepunt, maar om de rommel opruimen nu positief te bestempelen... Wat is er op dit moment de meerwaarde van?- Lozen prutspelers uit periode Van Geel/Ten Cate.
Dat is inderdaad een stokpaardje van veel At-ers en ik snap het niet. Onze huidige jeugdlichting die zou moeten doorbreken is middelmaat. De Jong, Sarpong, Goossens, Van der Wiel, Van der Heijden, Anita; ik zie er geeneen écht toptalent bij. Het is categorie Musampa, Wooter, dat werk. En om die maar neer te zetten en dan te zeggen dat het positief is... In het land der blinden is eenoog koning. Maar het is momenteel zeker geen verbetering.- Het prefereren van jeugdspelers boven prutspelers. Als ze even slecht zijn, krijgt de jeugd de voorkeur.
Ik vroeg me af: lag het aan Ajax, of aan Roda?- Creëren vele kansen tegen Roda. Het spel was nog niet goed, maar ik heb Ajax al een jaar niet zoveel kansen zien scheppen.
Waarom? Ik vind niet dat er prutspelers uit de eigen jeugd opgesteld moeten worden. De jeugdopleiding moet goede spelers afleveren, en als dat niet gebeurt moet er een goede speler gekocht worden voor die positie.Thomas schreef:- Het prefereren van jeugdspelers boven prutspelers. Als ze even slecht zijn, krijgt de jeugd de voorkeur.
Ik ben in een goede bui en probeer je de put uit te lullen dus ik ga me door je post met dieptepunten heenworstelen:Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Eigenlijk niet.LucaS schreef:Je ziet niets positiefs in de laatste maanden?
De afgelopen maanden is het Coronelrapport te vroeg uitgelekt, werd Fontein ten onrechte als de "lekker" gekruisigd, liep Cruijff weg, vraag ik me af wat er gebeurt met de bevindingen van het Coronelrapport, zie ik een onervaren clubcoach binnenkomen die zijn eigen assistentcoaches kiest (in weerwil van voornoemd rapport), wordt al maandenlang gespeculeerd over wie de nieuwe AD wordt en is zelfs Peter R. de Vries in beeld (geweest), roepen een aantal wanhopigen (waaronder ondergetekende) dat er nu toch écht verdedigers moeten komen, maar komen ze niet, worden er bijzonder veel miljoenen uitgegeven aan spelers die vervolgens niet of nauwelijks worden opgesteld door blessures of omdat de coach vindt dat ze niet genoeg body hebben, hebben we het landskampioenschap op 1 punt gemist, worden dus 2e in de competitie, maar spelen we geen voorronde CL omdat we door Twente zijn uitgeschakeld, verliezen we in de voorbereiding verdacht veel wedstrijden tegen soms toch niet al te sterke tegenstanders, beginnen we het seizoen met een nederlaag en hebben we na 3 wedstrijden meer punten verloren (5) dan we hebben gehaald (4) en hebben we alweer in twee van de drie competitiewedstrijden de traditionele 2 tegengoals gekregen. Ja, we winnen wel van Borac, maar dat blijkt niveautje eerste divisie te zijn en zelfs die plioeg weet ons na rust nog odner druk te zetten (en te scoren). En goed voetbal? Een beetje automatismen? Naar voren druk zetten? Er is zelfs geen glimp van op te vangen. Momentenvoetbal door oplevingen van met name Suarez moeten ons redden.
Meer weet ik niet te verzinnen. Help me out.
En ik word liever 10e met eigen spelers, dan 1e met Chelsea 2.Ik ben ik schreef:Waarom? Ik vind niet dat er prutspelers uit de eigen jeugd opgesteld moeten worden. De jeugdopleiding moet goede spelers afleveren, en als dat niet gebeurt moet er een goede speler gekocht worden voor die positie.Thomas schreef:- Het prefereren van jeugdspelers boven prutspelers. Als ze even slecht zijn, krijgt de jeugd de voorkeur.
Ik vind het gek dat je beweert dat het gunstig is dat een slechte jeugdspeler speelt.
Nee hoor. Hij is tot dusver alle officiële wedstrijden in de basis gestart. Maar goed, uiteindelijk gaat het daar niet om. Uiteindelijk komt die jongen er weer bovenop, zo mogen we aannemen. Aan z'n kwaliteiten gaat het niet liggen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Klopt. Maar is vooralsnog vaker geblesseerd dan hij speelt.Thomas schreef:- Aankoop Sulejmani. Topspeler. Nu al belangrijk.
Dat gebeurde de eerste wedstrijd niet, waarna hij geblesseerd raakte. Eens kijken wat er gebeurt als hij straks terugkeert. Ik geef Van Basten een herkansing. Men zal Aissati niet voor niets gehaald hebben.En dat gebeurt niet. En hij is voorlopig 6 weken uitgeschakeld, net als Sulej.- Aankoop Aissati. Nu nog opstellen.
Goed, misschien is dit een positief punt dat niet iedereen kan inzien, maar ik heb Cvitanich al regelmatig zien spelen. En als Van Basten hem niet als vleugelspeler ziet, heb ik daar geen problemen mee. Dat Leonardo speelt is natuurlijk wel belachelijk, maar een vleugelspeler is Cvitanich van nature niet.Vermoeden we. Voorlopig is hij in de hierarchie zelfs ingehaald door Leo.- Aankoop Cvitanich. Ajax anticipeert eens.
Is dat persé positief? Maar ook niet negeatief. Eigenlijk gewoon neutraal.- Doorschuiven Sarpong.
Is ook geen back. Wel een betere dan Silva overigens. Tegen Roda speelde hij sterk en tegen Willem II viel hij goed in. Tegen Borac had hij welgeteld één minder moment, volgens mij.Die het vooralsnog niet weet waar te maken. Stond zowel tegen Borac als feyenoord een paar keer opzichtig te schutteren.- Het vertrouwen in Van der Wiel.
Een poging tot zorgvuldigere opbouw. Helaas hebben we Oleguer en Vermaelen in het centrum staan en is onze meest balvaste middenvelder geblesseerd geraakt.Ehm.. Als dat al waar is, wat is ervoor in de plaats gekomen?- Minder lange ballen van achteruit.
Nou, dat we niet opgescheept zitten met al die waardeloze spelers. Iedere dag dat die jongens onder contract hebben gestaan bij Ajax was een dag teveel. Gelukkig is er een trainer aangesteld die die jongens wilde lozen.Hebben we eerder gezien. Weet je de periode van 54 contractspelers nog? Goed, het aankoopbeleid van vorig jaar was misschien wel een historisch dieptepunt, maar om de rommel opruimen nu positief te bestempelen... Wat is er op dit moment de meerwaarde van?- Lozen prutspelers uit periode Van Geel/Ten Cate.
Tsja, ik ga ze niet allemaal op één hoopje gooien. De Jong vind ik een slimme speler. Beetje bleu nog, dat wel. Zit ook een beetje in z'n karakter. Sarpong vind ik een goede, heb ik het de laatste tijd al uitgebreid over gehad. Goossens is niets. Te traag voor een buitenspeler, controlerend niet sterk genoeg als linkshalf. Van der Wiel is een opbouwend sterke centrumverdediger. Geweldige inspeelpass en verdedigend inzicht, maar je moet hem wel zo neerzetten dat hij niet constant de directe duels moet uitvechten. Van der Heijden vind ik ook niets bijzonders. Type Roger/Witschge/Daley Blind. Anita is nog teveel risicoloos geschuif, maar het is wel een baasje. Die ontwikkelt zich nog wel tot een goede speler, denk ik.Dat is inderdaad een stokpaardje van veel At-ers en ik snap het niet. Onze huidige jeugdlichting die zou moeten doorbreken is middelmaat. De Jong, Sarpong, Goossens, Van der Wiel, Van der Heijden, Anita; ik zie er geeneen écht toptalent bij. Het is categorie Musampa, Wooter, dat werk. En om die maar neer te zetten en dan te zeggen dat het positief is... In het land der blinden is eenoog koning. Maar het is momenteel zeker geen verbetering.- Het prefereren van jeugdspelers boven prutspelers. Als ze even slecht zijn, krijgt de jeugd de voorkeur.
Ik ben ik schreef:Waarom? Ik vind niet dat er prutspelers uit de eigen jeugd opgesteld moeten worden. De jeugdopleiding moet goede spelers afleveren, en als dat niet gebeurt moet er een goede speler gekocht worden voor die positie.Thomas schreef:- Het prefereren van jeugdspelers boven prutspelers. Als ze even slecht zijn, krijgt de jeugd de voorkeur.
Ik vind het gek dat je beweert dat het gunstig is dat een slechte jeugdspeler speelt.