Oleguer Presas
Moderator: mods
Een verdediger moet weten wanneer hij wat doet en waar en op welk moment. Dat is het verschil tussen top en wat daaronder zit. Als jij gelijk hebt, dan heeft Frank de Boer (laten we hem als voorbeeld nemen) wekelijks zulke overtredinkjes gemaakt. Kan me desondanks niet herinneren dat hij daar ooit een penalty voor aan zijn broek kreeg, ondanks het feit dat hij ook op de nodige Braamhaartjes is gestuit. Frank was slim genoeg om het zo aan te pakken dat hij er mee weg kwam. Urby mist die gogme dus.LucaS schreef:Op deze wijze vasthouden is standaard in het voetbal. Werkelijk elke verdediger (en aanvaller!) doet dat in die situatie.
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Het was een blunder van Braamhaar, waarschijnlijk ingeluid door fouten van Suárez in eerdere wedstrijden. Ik verwijt Emanuelson in deze niets (net zoals ik Suárez niets verwijt). Op die manier vasthouden is doodnormaal.joey schreef:Exact, Jabu. Urby is oerdom.
Hoezo? Deed Suarez iets waardoor hij in de hand werkte dat hij géén penalty kreeg? (Antwoord: nee dus. Tenminste niet in deze wedstrijd.)Thomas schreef:Door een blunder van Braamhaar krijgen we een penalty tegen. Is het volgens jou ook de fout van Suárez dat we aan de andere kant de penalty niet mee kregen?
Urby ging dus wel in de fout. Die moest zich aan Mols vergrijpen terwijl dat niet nodig was.
Dus jij vond het een terechte penalty? Mooi, ben je meteen de enige in heel Nederland.
Ik zeg het vrijwel nooit, maar Ajax is hier gewoon keihard genaaid. De verbeterpunten bewaar ik liever voor de volgende wedstrijd. Tegen strontmongool Braamhaar was gewoon niet op te scoren. En achteraf nog gewoon volhouden ook, hè. Wat een ******lijer.
Ik zeg het vrijwel nooit, maar Ajax is hier gewoon keihard genaaid. De verbeterpunten bewaar ik liever voor de volgende wedstrijd. Tegen strontmongool Braamhaar was gewoon niet op te scoren. En achteraf nog gewoon volhouden ook, hè. Wat een ******lijer.
SureThomas schreef:Dus jij vond het een terechte penalty? Mooi, ben je meteen de enige in heel Nederland.

Je zou een goede PSV'er zijn ThomasIk zeg het vrijwel nooit, maar Ajax is hier gewoon keihard genaaid. De verbeterpunten bewaar ik liever voor de volgende wedstrijd. Tegen strontmongool Braamhaar was gewoon niet op te scoren. En achteraf nog gewoon volhouden ook, hè. Wat een ******lijer.

Yawn, ga je dit nog vaak zeggen ?Thomas schreef:Nu weet ik dat jij altijd ontzettend positief bent over PSV, maar ik kan weldegelijk kritisch kijken naar m'n club.

Beide clubs werden benadeeld door Braamhaar, die zoals gebruikelijk waardeloos floot.Kan jij met een strak gezicht beweren dat Ajax gisteren niet flink is benadeeld door de scheidsrechter?
Eigen schuld van Ajax dat ze de scheids belangrijk maakten, hadden ze maar een hoger niveau moeten halen en moeten winnen van Feyenoord.
Als Ajax beter had gevoetbald hadden ze ook gewonnen, als Urby gewoon zijn handjes thuis had gehouden had Ajax ook gewonnen, als er wel een goede verdediger was gekocht had Ajax ook gewonnen, als Sno gewoon die rebound wegkopt had Ajax ook gewonnen, als als alsThomas schreef:We hadden gewonnen van Feyenoord als Braamhaar Timmer er gewoon af had gestuurd, Ajax een pingel had gegeven en Mols die pingel had onthouden.

Dus bij een Feyenoorder is wederzijds vasthouden geen overtreding, maar bij een Ajacied wel ?Waar is Feyenoord dan benadeeld? Begin a.u.b. niet over Makaay, want daar werd wederzijds vastgehouden.
Ik hoor trouwens niemand over het vastpakken van het shirtje van Biseswar in de 16 van Ajax de eerste helft...
Suárez hield niet vast. Is duidelijk te zien op die foto van Lucas. Hoe dan ook, als je hem al aan Feyenoord geeft, dan had je hem een paar minuten eerder zeker aan Ajax moeten geven voor dat zwaardere vergrijp.
Welk vastpakken van het shirtje van Biseswar? Van wie?
Nogmaals, genoeg kritiekpunten op Ajax, maar ik weiger de spelers de schuld te geven van de dramatische beslissingen van Braamhaar.
Welk vastpakken van het shirtje van Biseswar? Van wie?
Nogmaals, genoeg kritiekpunten op Ajax, maar ik weiger de spelers de schuld te geven van de dramatische beslissingen van Braamhaar.
Je bedoelt de keer dat hij geel kreeg voor en schwalbeIk hoor trouwens niemand over het vastpakken van het shirtje van Biseswar in de 16 van Ajax de eerste helft...

Ik verwacht van een psv-er niets anders dan dergelijk commentaar. Sommige feyenoorders die mij berichtten hadden het over geel voor Suarez i.p.v. een strafschop en rood voor de overtreding op Biseswar en geel voor leonardo voor een schwalbe enz. Ik spreek ze binnenkort weer en dan zij tot rust gekomen en bevestigen ze de foute arbitrage en zeggen ze dat "aan het eind van het seizoen" ze allemaal evenveel pech/mazzel hebbe; laat dat nou juist de grootst mogelijke onzin zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Tuurlijk, dit ben ik ook helemaal met je eens !Thomas schreef:Hoe dan ook, als je hem al aan Feyenoord geeft, dan had je hem een paar minuten eerder zeker aan Ajax moeten geven voor dat zwaardere vergrijp.
En ja, dan was het inderdaad anders gelopen. Maar dat doet er niet aan af dat Ajax zwaar onder de maat presteerde en een zekere overwinning alsnog weggaf, waarbij ze eigenlijk al blij mochten zijn een voorsprong te hebben op dat moment.
Zoals Luuk overigens terecht opmerkt, aangezien Braamhaar geen pingel gaf aan Ajax had hij Suarez een gele kaart moeten geven voor een schwalbe. Zoals bij Biseswar eerder in de wedstrijd, wat een terechte kaart was (en dus een ander moment betrof dan het vastpakken waar ik het over heb).
Volgens mij door Vd Wiel, maar ik weet het niet zeker. De commentator vond dat de overtreding niet zwaar geoeg was voor een penalty, alsof duidelijk iemand aan zijn shirtje trekken in de 16 niet genoeg is...Welk vastpakken van het shirtje van Biseswar? Van wie?
Biseswar liep overigens door, maar tikte de bal te ver voor zich uit waarna Stekel de bal op kon pakken. Pas daarna draaide Biseswar zich om naar de scheids en vroeg hij zich af waarom er niet gefloten werd voor de overtreding. Zo zie je maar weer dat doorgaan vaak niet beloond wordt, wat helaas schwalbes en overdreven valpartijen in de hand werkt.
Waarom? Het hoeft toch niet altijd zo zwart-wit te zijn dat het of een penalty of een schwalbe is? Braamhaar vond dat beide heren elkaar vastpakten en dat Suarez niet zo zeer benadeeld werd dat het een penalty moest zijn en liet daarom doorspelen.Baseman schreef:Zoals Luuk overigens terecht opmerkt, aangezien Braamhaar geen pingel gaf aan Ajax had hij Suarez een gele kaart moeten geven voor een schwalbe. Zoals bij Biseswar eerder in de wedstrijd, wat een terechte kaart was (en dus een ander moment betrof dan het vastpakken waar ik het over heb).
-
Wat doe jij eigenlijk in dit soort discussies?Baseman schreef:Als Ajax beter had gevoetbald hadden ze ook gewonnen, als Urby gewoon zijn handjes thuis had gehouden had Ajax ook gewonnen, als er wel een goede verdediger was gekocht had Ajax ook gewonnen, als Sno gewoon die rebound wegkopt had Ajax ook gewonnen, als als alsThomas schreef:We hadden gewonnen van Feyenoord als Braamhaar Timmer er gewoon af had gestuurd, Ajax een pingel had gegeven en Mols die pingel had onthouden.![]()
Dus bij een Feyenoorder is wederzijds vasthouden geen overtreding, maar bij een Ajacied wel ?Waar is Feyenoord dan benadeeld? Begin a.u.b. niet over Makaay, want daar werd wederzijds vastgehouden.
Ik hoor trouwens niemand over het vastpakken van het shirtje van Biseswar in de 16 van Ajax de eerste helft...
Het wordt misschien maar eens tijd om man en paard te noemen! De AT-leiding heeft dit nu lang genoeg genegeerd. Het is hier constant dezelfde minderheid die het voor de rest verziekt! Nog even en de gewone AT-er zal niet meer normaal durven posten in de topics waarmee hij is opgegroeid. AT is van de Ajaxfans, maar we zijn het langzaam aan het verliezen! Dit is allemaal het resultaat van een veel te vrij en open beleid van de AT-leiding. Ik pleit voor een samenscholingsverbod in de Ajax-gerelateerde topics en een strikter beleid aan de poort. Eerst maar eens de problemen oplossen voordat we nog meer minderheden toelaten! Verder is het goed om de supportersachtergrond vast te stellen bij vergrijpen als deze!goodfella schreef:Wat doe jij eigenlijk in dit soort discussies?

Laatst gewijzigd door Ronald! op ma sep 22, 2008 10:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cluijffert
Hear, hear!Ronald! schreef:Het wordt misschien maar eens tijd om man en paard te noemen! De AT-leiding heeft dit nu lang genoeg genegeerd. Het is hier constant dezelfde minderheid die het voor de rest verziekt! Nog even en de gewone AT-er zal niet meer normaal durven posten in de topics waarmee hij is opgegroeid. AT is van de Ajaxfans, maar we zijn het langzaam aan het verliezen! Dit is allemaal het resultaat van een veel te vrij en open beleid van de AT-leiding. Ik pleit voor een samenscholingsverbod in de Ajax-gerelateerde topics en een stricter beleid aan de poort. Eerst maar eens de problemen oplossen voordat we nog meer minderheden toelaten! Verder is het goed om de supportersachtergrond vast te stellen bij vergrijpen als deze!goodfella schreef:Wat doe jij eigenlijk in dit soort discussies?

'anderdenkende', ze moeten verbannen worden naar hun eigen forum...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.