Oleguer Presas
Moderator: mods
Voor hetzelfde geldt krijgt hij een rode kaart vandaag, staat te slapen volgens mij bij de 1-1... Al twijfel ik of hij er bij stond..forgive me for that..
Verder is het opbouwend niks, oogt hij als een flikker, totaal geen passie, geen felheid, helemaal niks. En dan spelen we niet eens tegen spitsen van kaliber..Demouge, Makaay die niet eens fit was... Tomasson die niks meer is...
Nee, ik vind hem niet veel. Verzorgde ook nog eens heel slecht rugdekking aan Vd Wiel..
Verder is het opbouwend niks, oogt hij als een flikker, totaal geen passie, geen felheid, helemaal niks. En dan spelen we niet eens tegen spitsen van kaliber..Demouge, Makaay die niet eens fit was... Tomasson die niks meer is...
Nee, ik vind hem niet veel. Verzorgde ook nog eens heel slecht rugdekking aan Vd Wiel..
IK GELOOF!!!!!!
Dat ligt mede aan het feit dat je van een 28-jarige verdediger toch wat meer denkt te mogen verwachten. Ik wil hem verder ook niet de schuld geven van dit gelijkspel, daar hebben meerdere krachten bij meegespeeld. Feit blijft dat er meerdere verdedigers bij de eerste tegengoal de fout ingaan, vd Wiel door verkeerd te dekken en Sno/Vermaelen/Oleguer door niet het duel aan te gaan met Tomasson.
Verder valt me bij deze jongen op dat hij zo passief is, het lijkt wel of hij niet in het spel betrokken wil worden, hij speelt zo snel mogelijk de bal af. Dat kan als je verdedigend dan wat extra's brengt, maar dat komt er tot nu toe niet uit.
Verder valt me bij deze jongen op dat hij zo passief is, het lijkt wel of hij niet in het spel betrokken wil worden, hij speelt zo snel mogelijk de bal af. Dat kan als je verdedigend dan wat extra's brengt, maar dat komt er tot nu toe niet uit.
Zeg ik niet, maar hij had wel rugdekking kunnen geven... zeker omdat er een heel gat achter Wiel was... Kijk de herhaling er nog maar op na.. Laat zich meelokken door Tomassen maar is later wel zo passief als wat bij het inkoppen van Tomasson...LucaS schreef:Nog even en het is de schuld van Oleguer dat van der Wiel aan alle kanten voorbij helopen werd
Geeft ie geen rugdekking, best.. Maar dan moet hij wel die bal wegkoppen! En dat doet hij ook niet.
Eens met Benji, hij voegt opbouwend niks toe.. Niet erg, maar verdedigend is het ook niks..
IK GELOOF!!!!!!
Van mij mag Lindgren wel de kans krijgen... Dan maar beter voetballen, Lindgren is namelijk geen slechtere verdediger dan Oleguer op dit moment.. Misschien mist ie Gabri wel.. Laat hem maar ff wat angstaanjagender worden..LucaS schreef:Hij heeft pas 4 wedstrijden gespeeld, ik wou hem toch iets langer geven.
Ik vind overigens de verdediging dit seizoen behoorlijk solide, er worden nauwelijks kansen weg gegeven
IK GELOOF!!!!!!
Ik hoop ten zeerste dat het ligt aan de aanpassing die de beste jongen moet maken, maar tot op heden (ik heb verder ook niets om het op te baseren, ik heb hem in Spanje niet (live) zien spelen) oogt het passief.LucaS schreef:Hij heeft pas 4 wedstrijden gespeeld, ik wou hem toch iets langer geven.
Ik vind overigens de verdediging dit seizoen behoorlijk solide, er worden nauwelijks kansen weg gegeven
Jawel, hij was aan Mols aan het trekken terwijl hij wist.... Ach, Urby kan aardig voetballen, maar soms lijkt hij wel debiel.
Lag ook aan Ajax als team. Waarom niet vooruit spelen in plaats van teruglopen? Je weet dat Braamhaar met alle winden meewaait. Houd F. dan uit het strafschopgebied. Onze spelers tonen totaal geen gogme, terwijl dat eens ons handelsmerk was.
Lag ook aan Ajax als team. Waarom niet vooruit spelen in plaats van teruglopen? Je weet dat Braamhaar met alle winden meewaait. Houd F. dan uit het strafschopgebied. Onze spelers tonen totaal geen gogme, terwijl dat eens ons handelsmerk was.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik voorspelde in het stadion al dat ding ging gebeuren na de 1-2. Ajax ging achteruit lopen en Feyenoord bracht Mols. Die gaat in de zestien lopen hangen en vallen in de hoop iets te forceren. Vorig jaar ging het precies zo.
Wat moet je dan doen? Gewoon lekker naar voren spelen. Want dan komt Mols helemaal niet in die positie. Dat is wat je V.Basten kunt verwijten.
Wat moet je dan doen? Gewoon lekker naar voren spelen. Want dan komt Mols helemaal niet in die positie. Dat is wat je V.Basten kunt verwijten.
Nil volentibus arduum
Waaronder Van Basten-'fans' Jöhnk en ik.Jansma schreef:er waren mensen die dit zeiden al vooraf...

Door een blunder van Braamhaar krijgen we een penalty tegen. Is het volgens jou ook de fout van Suárez dat we aan de andere kant de penalty niet mee kregen?joey schreef:Natuurlijk wel, die stomme Urby kon zich weer eens niet beheersen. Fouten van Urby horen erbij.
Ik zat met m'n neus vlak voor de situatie met Urby en vond gelijk al dat Mols een hoop theater maakte. Maar wat ik nog veel sterker dacht is waarom moet die oerdomme Emauleson op zo'n moment Mols aan zijn shirtje gaan trekken? Ik vind het een fout van Braamhaar dat hij Suarez geen penalty gaf, maar dat hij Mols wel een penalty gaf kan ik mij voorstellen. Een scheidsrechter kan niet elke situatie eerst in slowmotion analyseren alvorens een beslissing te nemen. Emanuelson ziet toch ook dat Mols in de hoek van het strafschopgebied staat en dat hij op dat moment echt niet zo gevaarlijk is. Waarom dan zo belachelijk dom gaan vasthouden?
Exact, Jabu. Urby is oerdom.
Urby ging dus wel in de fout. Die moest zich aan Mols vergrijpen terwijl dat niet nodig was.
Hoezo? Deed Suarez iets waardoor hij in de hand werkte dat hij géén penalty kreeg? (Antwoord: nee dus. Tenminste niet in deze wedstrijd.)Thomas schreef:Door een blunder van Braamhaar krijgen we een penalty tegen. Is het volgens jou ook de fout van Suárez dat we aan de andere kant de penalty niet mee kregen?
Urby ging dus wel in de fout. Die moest zich aan Mols vergrijpen terwijl dat niet nodig was.
Het stinkt aan alle kanten!
Op deze wijze vasthouden is standaard in het voetbal. Werkelijk elke verdediger (en aanvaller!) doet dat in die situatie. Ik ben absoluut geen fan van Emanuelson, ik vind dat hij fors tekort komt voor Ajax, maar de fout hier was niet van EmanuelsonJabu schreef:Ik zat met m'n neus vlak voor de situatie met Urby en vond gelijk al dat Mols een hoop theater maakte. Maar wat ik nog veel sterker dacht is waarom moet die oerdomme Emauleson op zo'n moment Mols aan zijn shirtje gaan trekken? Ik vind het een fout van Braamhaar dat hij Suarez geen penalty gaf, maar dat hij Mols wel een penalty gaf kan ik mij voorstellen. Een scheidsrechter kan niet elke situatie eerst in slowmotion analyseren alvorens een beslissing te nemen. Emanuelson ziet toch ook dat Mols in de hoek van het strafschopgebied staat en dat hij op dat moment echt niet zo gevaarlijk is. Waarom dan zo belachelijk dom gaan vasthouden?
I think I lost my fucking headache
Dan zijn we het daar over oneens. Mols deed het slim, maar Emuelson deed het in mijn ogen vooral dom. Hij moet Braamhaar simpelweg niet de kans geven om in de verleiding te komen om een penalty toe te kennen. Toen Mols zich liet haken door Maduro, vond ik dat Maduro niet zoveel te verwijten was. Nu moet Emanuelson gewoon eens gaan beseffen dat hij in de Kuip speelt en dat er nog 5 minuten is te gaan tot het eindsignaal.