Ik denk dat jij meer moeite met lezen hebt Peter. Dat je zo graag wilt lezen dat het per definitie nooit wat zal worden met Ajax en dat je daar gewoon zo op hoopt zeg! Wat een geweldig niveau hebben jullie. Je kunt zo richting het fn.Peter schreef: Lees nou eens wat hij zegt. Feyenoord was kwalitatief armoedig, maar was wel enthousiast in het opzoeken van Biseswar. Heel onbevangen en een hoop toevalsvoetbal, maar wel met een licht overwicht. Om het even op Ajax te projecteren: ik heb geen vloeiende aanval gezien. Niet even iets van druk op die achterhoede en de duimschroeven aandraaien. Niets van dat alles.
Feyenoord - Ajax 21-09-08
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik constateer alleen. Ik constateer dat we 4 punten hebben gehaald tegen WillemII, Roda en Feyenoord en dat het qua veldspel verre van vlekkeloos liep.
Op die hoop ga ik verder niet in. Ik discussieer niet op basis van hoop, maar vertel gewoon wat ik heb gezien qua veldspel.
Nog even iets: Ze moeten die Sno ook eens wat koptraining geven. Die jongen is zo groot, maar wint geen kopduel. Dramatische timing. Zelfs Lindgren won nog meer kopduels.
Op die hoop ga ik verder niet in. Ik discussieer niet op basis van hoop, maar vertel gewoon wat ik heb gezien qua veldspel.
Nog even iets: Ze moeten die Sno ook eens wat koptraining geven. Die jongen is zo groot, maar wint geen kopduel. Dramatische timing. Zelfs Lindgren won nog meer kopduels.
Ik vond hem eigenlijk niet eens zo beroerd invallen, zeker gezien de omstandigheden (ploeg die onder druk stond en alle ballen zo hard mogelijk naar voren ramde, nog geen minuut in Ajax 1 gespeeld, nauwelijks mee kunnen trainen). Hij was een stuk dynamischer dan Sno (hetgeen op zich niet zo heel moeilijk is natuurlijk) en die paar keer dat hij in balbezit was deed hij er best nog wel wat aardigs mee. Krijgt voor mij zeker het voordeel van de twijfel, zeker als hij daarmee de hemeltergende Sno uit de basis houdt.Peter schreef:Enoh was op basis van die 15 minuten trouwens ook een verschrikking. Handelingssnelheid van een amateur. Het enige wat hij in de strijd kon gooien was zijn fysiek. Voetbaltechnisch was het zeer pover.
Inderdaad, de zoveelste bagger wedstrijd.Punt.Peter schreef:Ik constateer alleen. Ik constateer dat we 4 punten hebben gehaald tegen WillemII, Roda en Feyenoord en dat het qua veldspel verre van vlekkeloos liep.
Blij met de punten ...
Ik was vorige week ook de eerste die, die mening had Peter nav Ajax - Roda JC. Vandaag ben ik het echter niet eens met de mening over de totale verdediging van Ajax. v/d Wiel was het zwakke punt en het middenveld.Peter schreef:Ik constateer alleen. Ik constateer dat we 4 punten hebben gehaald tegen WillemII, Roda en Feyenoord en dat het qua veldspel verre van vlekkeloos liep.
Ongelooflijk. Suarez had duidelijk een strafschop moeten krijgen. Ik kan me voorstellen dat een scheids een keer een fout maakt, maar wees dan ook een kerel en geef dat toe.Toppie schreef:Braamhaar staat nog steeds achter beslissingen
Ondanks de kritiek van zowel Ajacieden als Feyenoord-spelers vindt scheidsrechter Eric Braamhaar dat hij een goede Klassieker heeft gefloten. De arbiter nam tijdens de wedstrijd een paar opvallende beslissingen, die meestal in het nadeel van de Amsterdammers uitpakten.
De leidsman is zich echter van geen kwaad bewust. ''Ik denk dat ik goed heb gehandeld,'' aldus Braamhaar tegenover Studio Sport. ''Maar als dat achteraf niet zo blijkt, dan kan ik die beslissingen niet herroepen.''
Er waren nogal wat curieuze momenten in de wedstrijd. Zo werd er na afloop gesproken over de actie van Henk Timmer, die Ajacied Leonardo net buiten de zestien vloerde. Ook werd er in de slotfase makkelijk een strafschop aan Feyenoord gegeven, terwijl even daarvoor Luis Suarez geen penalty kreeg.
Timmer kreeg voor zijn overtreding op Leonardo slechts een gele kaart, terwijl die kaart ook een andere kleur had kunnen hebben. ''Ik vond die overtreding van Timmer niet zo zwaar om een rode kaart te geven,'' aldus Braamhaar. ''Bovendien liep er nog een verdediger bij Leonardo.''
Daarnaast floot Braamhaar niet voor een strafschop toen Andre Bahia Luis Suarez naar beneden trok (zie foto). ''Suarez en Bahia trokken volgens mij allebei aan elkaar. Daarom heb ik niet voor een strafschop gefloten,'' verdedigt de scheidsrechter zichzelf.
In de slotfase kreeg Michael Mols wel een penalty, toen hij viel bij een duel met Urby Emanuelson. Feyenoorder Tomasson benutte het cadeautje van Braamhaar, waardoor de Rotterdammers één punt overhielden aan de wedstrijd tegen Ajax. ''Ik vond dat Mols wel een gooi kreeg van Emanuelson,'' zegt Braamhaar. ''Daarom heb ik toen aan Feyenoord een penalty gegeven.''
Hij hád hem kunnen geven.. maar als hij hem voor suarez al niet gegeven heeft.. geloof niet dat KJH zich liet vallen.. maar echt een overtreding volgens mij ook niet.. maar van mij had hij hem mogen geven.. zeker na het kadootje aan molsDonkey Shot schreef:genoeg mensen hebben toch eredivisie live? ik vond dat hij hem had kunnen geven, t was minstens net zo'n zware overtreding dan op Mols.