Feyenoord - Ajax 21-09-08

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo sep 21, 2008 3:39 pm

Rob schreef:
Dat is niet eens onbegrijpelijk. Vooraf werd Feyenoord met het gehavende team geen enkele kans toegedicht. Als ze uiteindelijk met een dergelijk armoedig elftal vrij eenvoudig overeind blijven tegen het 'aanvallend zo sterke Ajax', dan begrijp ik de vreugde wel.
Ajax speelt niet als team. Het is teveel een blok van 6 wat op eigen helft staat en 4 man die het voorin mogen uitzoeken. Suarez en Huntelaar zijn in bloedvorm, maar als ze telkens rond de middenlijn worden aangespeeld dan heb je er niet zoveel aan. Rond de 16 moeten ze aangespeeld worden.

Toppie

Bericht door Toppie » zo sep 21, 2008 3:40 pm

Jansma schreef:ik weet wel, we zijn vergelijken met vorige seisoenen he-le-maal niets opgeschoten.
Vertel jij hier tegen sommige At'ers dan ook de waarheid , want tegen commentaar kunnen die wijsneuzen niet. De trainer is heilig , ik vind het een eerste klas prutser die er na 10 wedstrijden pas achter komt dat die 2 verdedigers had moeten halen ipv bank spelers.

999

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 3:40 pm

Trab schreef:
Rob schreef:
Dat is niet eens onbegrijpelijk. Vooraf werd Feyenoord met het gehavende team geen enkele kans toegedicht. Als ze uiteindelijk met een dergelijk armoedig elftal vrij eenvoudig overeind blijven tegen het 'aanvallend zo sterke Ajax', dan begrijp ik de vreugde wel.
Ajax speelt niet als team. Het is teveel een blok van 6 wat op eigen helft staat en 4 man die het voorin mogen uitzoeken. Suarez en Huntelaar zijn in bloedvorm, maar als ze telkens rond de middenlijn worden aangespeeld dan heb je er niet zoveel aan. Rond de 16 moeten ze aangespeeld worden.
En jij denk toch niet dat dat gaat lukken met middenvelders als Verthongen en Sno ?.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 3:46 pm

Zoooo, wat is dit kl****, zeg. :1evil.gif:

Kowalczyk schreef:We. Hebben. Geen. Verdediging.
En veel middenveld hebben we ook niet. Sno is het Dreh- und Angelpunkt, zoals onze Oosterburen het noemen. Sno, dat vind ik een echte Feyenoord-voetballer. Veel fysiek, weinig wol. Met dit soort spelers ga je in het spel van de tegenstander mee.
Ajax kan de nul niet houden, Ajax kan geen kwartiertje druk overleven.
Natuurlijk had er geinvesteerd moeten worden in de achterhoede. Daar zal iedereen het mee eens zijn. Maar we hebben ook geen TEAM. Het is FC Los Zand, zoals Hugo Borst dat vorige week noemde. Ook in de verdediging.
Grootste probleem is dat Ajax geen enkele wedstrijd weet te controleren. Tegen Borac al niet en vandaag dus al helemaal niet. Er zit geen lijn in, geen idee achter, het is toevalsvoetbal.

Braamhaar floot slecht, daar kunnen we het over eens zijn. Maar het grappige is: ook F. voelt zich bestolen. Tim de Cler klaagde na afloop dat ze niet gewonnen hadden door de scheidsrechter. Dat zegt denk ik wel genoeg. Braamhaar is niet partijdig, hij schept een chaos waar iedereen last van heeft.
Maar... Ajax moet naar zichzelf kijken. Waarom mocht F. het initiatief nemen? Waarom kwam de bal zo gemakkelijk in het strafschopgebied terecht? En waarom maakte recidivist Urby zo'n oliedomme overtreding, tegen een speler van zowat veertig nog wel? Collectief en individueel bakte Ajax er weinig van, het liet zich bij vlagen wegzetten door een elftal met veel minder kwaliteit. Er zal eens GEVOETBALD moeten worden, want de spitsen blijven ons niet redden.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 3:53 pm

joey schreef:Zoooo, wat is dit kl****, zeg. :1evil.gif:

Kowalczyk schreef:We. Hebben. Geen. Verdediging.
En veel middenveld hebben we ook niet. Sno is het Dreh- und Angelpunkt, zoals onze Oosterburen het noemen. Sno, dat vind ik een echte Feyenoord-voetballer. Veel fysiek, weinig wol. Met dit soort spelers ga je in het spel van de tegenstander mee.
Ajax kan de nul niet houden, Ajax kan geen kwartiertje druk overleven.
Natuurlijk had er geinvesteerd moeten worden in de achterhoede. Daar zal iedereen het mee eens zijn. Maar we hebben ook geen TEAM. Het is FC Los Zand, zoals Hugo Borst dat vorige week noemde. Ook in de verdediging.
Grootste probleem is dat Ajax geen enkele wedstrijd weet te controleren. Tegen Borac al niet en vandaag dus al helemaal niet. Er zit geen lijn in, geen idee achter, het is toevalsvoetbal.

Braamhaar floot slecht, daar kunnen we het over eens zijn. Maar het grappige is: ook F. voelt zich bestolen. Tim de Cler klaagde na afloop dat ze niet gewonnen hadden door de scheidsrechter. Dat zegt denk ik wel genoeg. Braamhaar is niet partijdig, hij schept een chaos waar iedereen last van heeft.
Maar... Ajax moet naar zichzelf kijken. Waarom mocht F. het initiatief nemen? Waarom kwam de bal zo gemakkelijk in het strafschopgebied terecht? En waarom maakte recidivist Urby zo'n oliedomme overtreding, tegen een speler van zowat veertig nog wel? Collectief en individueel bakte Ajax er weinig van, het liet zich bij vlagen wegzetten door een elftal met veel minder kwaliteit. Er zal eens GEVOETBALD moeten worden, want de spitsen blijven ons niet redden.
.. Weer Joey .. steeds maar weer .. wedstrijdje hoopvol .. en vervolgens lach je je kapot w.b. het voetbalspel van wat ooit een topclub was ..
Blij met de punten ...

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo sep 21, 2008 3:53 pm

joey schreef:Er zal eens GEVOETBALD moeten worden, want de spitsen blijven ons niet redden.
De spitsen kunnen ons al een jaar of vijf óók niet meer redden...

K.
Still alive...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo sep 21, 2008 3:53 pm

K*tzooi!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo sep 21, 2008 3:55 pm

Voetske schreef:
En jij denk toch niet dat dat gaat lukken met middenvelders als Verthongen en Sno ?.
Het gaat om de wisselwerking. Een centrumverdediger die inschuift, een back die mee opkomt. Je ziet nauwelijks driehoekjes bij Ajax. Het is allemaal te statisch. Te voorspelbaar. Als je de goals van Ajax ziet dan ontstaan ze 9 van de 10 keer door gefrommel van Suarez die zich er weer langswurmt. Het zijn zelden vloeiende aanvallen.
Laatst gewijzigd door Trab op zo sep 21, 2008 4:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 3:57 pm

Kowalczyk schreef:
joey schreef:Er zal eens GEVOETBALD moeten worden, want de spitsen blijven ons niet redden.
De spitsen kunnen ons al een jaar of vijf óók niet meer redden...

K.
Tegen Roda wel, of tegen Borac. Zo boeken we incidentele succesjes en eindigen we bij de eerste vijf. Mogen we misschien VCL spelen om dan te sneuvelen tegen een Europese middenmoter. Maar je komt nooit structureeel verder zonder goede verdediging, zonder opbouw, zonder TEAMverband, zonder idee wat je aan het doen bent. Het blijft modderen, al koop je aanvallers van vijftig miljoen.

999

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 4:05 pm

Trab schreef:
Voetske schreef:
Trab schreef:
Het gaat om de wisselwerking. Een centrumverdediger die inschuift, een back die mee opkomt. Je ziet nauwelijks driehoekjes bij Ajax. Het is allemaal te statisch. Te voorspelbaar. Als je de goals van Ajax ziet dan ontstaan ze 9 van de 10 keer door gefrommel van Suarez die zich er weer langswurmt. Het zijn zelden vloeiende aanvallen.
Dat weten we, maar Sno en Verthongen zijn wat dat betreft nu ook niet daarvoor de juiste spelers.Wel meer body op het middenvel.d, maar weinig vernuft in hun spel.Doorschuiven van centrumverdediger en/of back.Kijk dan praat je wel over verdedigers die hun man in de pocket hebben.Maar dan nog, Olequer en Vermealen .. doorschuiven .. en dan ? zie je ze denken ...
Blij met de punten ...

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo sep 21, 2008 4:05 pm

:tranen.gif: Gelijkgespeeld...maar het voelt als een zware nederlaag.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo sep 21, 2008 4:08 pm

Pff, heb ik hier dan bijna m'n leven voor gegeven om erbij te zijn.

Ik ga weer lekker in bed liggen.

goodfella

Bericht door goodfella » zo sep 21, 2008 4:09 pm

En toch heeft 010 behoudens die kopbal van Tomasson en een schot van Makaay geen kans gehad vandaag. Dat waren zelfs de enige doelpogingen dacht ik zo. Daar is eigenlijk niks mis mee.

goodfella

Bericht door goodfella » zo sep 21, 2008 4:10 pm

Voetske schreef:En jij denk toch niet dat dat gaat lukken met middenvelders als Verthongen en Sno ?.
Vertonghen speelt over 5 jaar gewoon bij een Europese subtopper. Prima talent.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 21, 2008 4:10 pm

Het heeft geen zin meer om te roepen dat we een slechte verdediging hebben; dat hebben een aantal van ons in de zomer al gedaan (tot irritatie van ander At-ers). Wat dat betreft heb ik inmiddels al berusting (in plaats van een betweterig: ik heb het toch gezegd).

Die berusting bestaat ook ten aanzien van de gedachte dat Suarez een schwalbekoning is. Dat wás ie. Door dat gedrag wat hij in het begin van zijn Ajaxtijd vertoonde, is ons daarna al de nodige strafschoppen onthouden. Het lijkt wel of verdedigers hem doormidden kunnen schoppen; Scheidsrechter geven gewoon geen penalty. Gek genoeg heeft Mols kennelijk die naam (nog altijd) niet. Komt Timmer ook nog bij; dat was in mijn ogen dieprood. Dat maakt dat het scheidsrechterskorps steeds meer marchandeert in mijn ogen. En dat is verdomd duur; zeker als je ziet hoe dicht we de afgelopen twee seizoenen tegen de landstitel aanzaten. Nee hoor; Calimerogedrag, daar beginnen we niet aan. We blijven Ajacied en dus constateren we gewoon dat we in feite slecht gespeeld hebben. Maar de naam Braamhaar knaagt wel ergens, diep van binnen...

Wat ik daarentegen helemaal niét snap, is het risico om met Sulej te beginnen; die doet toch een warming-up? Dan voelt hij toch hoe het zit? Tegen Borac had ie al last, dan spaar je hem toch, zeker als Aissati (zijn concurrent op"10") de komende 6 weken is uitgeschakeld? Toch ligt hij er na 10 minuten al uit. Drama.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog op zo sep 21, 2008 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 4:10 pm

Dat kwam vooral doordat de voortzetting van Biseswar doorgaans beroerd was. Die liep Van der Wiel zo voorbij.

Nee, dan was Hennie M. doelmatiger. :neutral.gif:

Er was trouwens weer lekker veel paniek in onze verdediging, pfffff.

goodfella

Bericht door goodfella » zo sep 21, 2008 4:14 pm

joey schreef:Dat kwam vooral doordat de voortzetting van Biseswar doorgaans beroerd was. Die liep Van der Wiel zo voorbij.

Nee, dan was Hennie M. doelmatiger. :neutral.gif:

Er was trouwens weer lekker veel paniek in onze verdediging, pfffff.
v/d Wiel was inderdaad dramatisch vandaag, maar om nu te zeggen dat de rest ook stond te schutteren. Stekelenburg heeft zogezegd 2 ballen op doel gehad.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo sep 21, 2008 4:16 pm

Goh... iedereen die dacht maar dat het 0-4 of 0-5 zou worden.....

Ik zei het al vantevoren. Ajax is helemaal niet zo goed op dit moment. Borac zette afgelopen donderdag even druk en de 2-2 hing in de lucht. Nu (ik heb niks gezien btw) lees ik weer precies hetzelfde, met als verschil dat het voetbal dit keer nergens op leek.

We zijn er nog lang niet mensen.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo sep 21, 2008 4:16 pm

Bijna 20 arrestaties en 79 bekeuringen rond klassieker
Uitgegeven: 21 september 2008 17:01
Laatst gewijzigd: 21 september 2008 17:05

ROTTERDAM - De Rotterdamse politie heeft zondag rond de voetbalklassieker Feyenoord-Ajax achttien arrestaties verricht en 79 bekeuringen uitgedeeld. Dat meldde een woordvoerder van het korps.

De politie paste in de stad en bij het stadion de plaatselijke regels streng toe. Zo werden alcohol, drugs en wildplassen niet getolereerd.

Bron: www.nu.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 4:17 pm

Simpel, we geven weer twee doelpunten weg.

De ene week schuttert die, de andere week die. Maar de nul houden doen we zelden.

Eerlijk gezegd verdiende F. dat punt wel. Ik krijg het haast niet uit mijn toetsenbord. :blush.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo sep 21, 2008 4:18 pm

Voetske schreef: Dat weten we, maar Sno en Verthongen zijn wat dat betreft nu ook niet daarvoor de juiste spelers.Wel meer body op het middenvel.d, maar weinig vernuft in hun spel.Doorschuiven van centrumverdediger en/of back.Kijk dan praat je wel over verdedigers die hun man in de pocket hebben.Maar dan nog, Olequer en Vermealen .. doorschuiven .. en dan ? zie je ze denken ...
Urby en vderWiel zijn voetballende backs. Die moeten veel vaker mee opkomen. De paar keer dat ze het vandaag deden werd het meteen gevaarlijk. Als ze alleen maar achterin hangen dan benut je alleen maar hun zwakke kanten.
Als ik v.Basten was had ik de linkerkant ook open gelaten vandaag. Een middenvelder erbij ipv Leo, Sarpong achter Huntelaar en Urby telkens het gat in laten duiken. Nu was er te weinig controle op het middenveld waardoor je continu het gevoel bleef houden dat de wedstrijd nog alle kanten op kon.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 4:20 pm

Denk jij dat Van Basten een plan had, Trab? Ik zie het er namelijk niet aan af.

goodfella

Bericht door goodfella » zo sep 21, 2008 4:21 pm

GangstaRiB schreef:Goh... iedereen die dacht maar dat het 0-4 of 0-5 zou worden.....

Ik zei het al vantevoren. Ajax is helemaal niet zo goed op dit moment. Borac zette afgelopen donderdag even druk en de 2-2 hing in de lucht. Nu (ik heb niks gezien btw) lees ik weer precies hetzelfde, met als verschil dat het voetbal dit keer nergens op leek.

Goh, jij dacht dat Ajax zou verliezen dus beide partijen hadden ongelijk. De 2-2 hing niet in de lucht. Die pingel was zelfs de enige doelpoging van 010 na de 1-2 van Huntelaar. Er wordt hier georakeld dat de voorhoede Ajax niet kan blijven redden, maar dit is simpelweg alweer de 4de wedstrijd dat de voorhoede van Ajax faalt.

Aristides

Bericht door Aristides » zo sep 21, 2008 4:24 pm

Doffe ellende, ook al ben ik nog niet overtuigd van de kwaliteiten van Ajax en word ik voor o.a. angsthaas uitgemaakt als ik schrijf niet overtuigd te zijn van de 0-4 of 0-5.

Heb al mailtjes en telefoontjes gekregen en één is mij bijgebleven: "Dank voor de wederopstanding""Die wederopstanding? Geloof ik niet in.

Ik geloof niet dat feyenoord zijn uitwedstrijden gemakkelijk zal winnen, maar de laatste jaren krijgen ze thuis standaard en strafschop mee als het een beetje tegenzit Een van de vriendjes die belde zei ook"Ik maakte me weinig zorgen, want tegen jullie spelen we altijd scherper en wie durft er tegen ons te fluiten?"

Volgende week zal het weer zwaar worden, want Ajax is niet in staat zij tegenstander zijn wil op te leggen, op zich niet zo verwonderlijk als je ziet waar MvB en DB hun prioriteit leggen, liever voor € 6,25 miljoen een reservespits dan een verdediger.

Ik heb begrepen van v.d. Wiel weer een drama was (net als vorig jaar tegen feyenoord). Ik neem het hem niet kwalijk, hij is geen back en is niet zo groot als sommigen hier vorig seizoen dachten.

Sno en Urby waren in de jeugd niets en zijn dat nog niet en met zoveel zwakke broeders (Leonardo) hoor je ook niet in de top te spelen. Triest maar waar. Kunnen we in de winterstop veel geld uitgeven aan een reserve-linkerspits en een reserve-rechterspits?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo sep 21, 2008 4:25 pm

goodfella schreef:
GangstaRiB schreef:Goh... iedereen die dacht maar dat het 0-4 of 0-5 zou worden.....

Goh, jij dacht dat Ajax zou verliezen dus beide partijen hadden ongelijk. De 2-2 hing niet in de lucht. Die pingel was zelfs de enige doelpoging van 010 na de 1-2 van Huntelaar. Er wordt hier georakeld dat de voorhoede Ajax niet kan blijven redden, maar dit is simpelweg alweer de 4de wedstrijd dat de voorhoede van Ajax faalt.
Nope ik zei dat ik een gelijkspel of verlies verwachtte. Het eerste is dus gebeurd.

De euforie die vooraf hier te proeven was, was nergens op gebaseerd.

Plaats reactie