Feyenoord - Ajax 21-09-08

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 20, 2008 1:08 pm

Zal wel zoiets worden bij Feyenoord:

Timmer

Lucius, Bahia, Hofland, De Cler

Biseswar, Fer, Bruins, Wijnaldum

Makaay, Tomasson

Oppassen voor Makaay en Tomasson in de lopende duels met Oleguer en Vermaelen. Verder moet iemand de fysiek sterke en dynamische Fer afstoppen. De pass van Bruins eruit halen is ook essentieel. Emanuelson krijgt hopelijk niet te maken met teveel kruisende spelers, maar ik vrees een moeilijke middag tegenover Biseswar en Fer.

Voor ons trouwens geen slechte formatie, want Biseswar, Wijnaldum en Bruins doen weinig in de omschakeling. Tomasson zou nog iets achter Makaay kunnen komen te spelen, maar daar bouw je ook niet echt meer zekerheid mee in.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za sep 20, 2008 1:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella

Bericht door goodfella » za sep 20, 2008 1:11 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik neem aan dat we genoegen nemen met 3 punten. Ik hoop in ieder geval dat de Ajax-selectie het duel serieuzer neemt dan de gemiddelde AT-er; Onderschatting is hier namelijk nog een understatement.

Waarom zijn we zo ongelofelijk positief? Toch niet vanwege die 1-4 van gisteravond, hoop ik? Borac was bijzonder slecht, niveau eerste divisie, en weet ons na rust nog in het nauw te brengen ook, waarbij onze verdediging er bepaald niet solide uitzag, integendeel. En ik schat Makaay c.s. hoger in (in een volle, vijandige Kuip) dan de aanval van Borac.

Akkoord; de kakkies-verdediging is nóg beroerder dan de onze. Maar is dat een garantie voor goals? Vooralsnog heeft onze SuHuSu-voorhoede 2 goals in 2 wedstrijden geproduceerd. Dat is, voor Willem II uit en Roda thuis, niet bijster veel, of wel?

Zullen we daarom maar hopen op 0-4, maar er niet klakkeloos vanuit gaan?
Ik schat Makaay eigenlijk helemaal niet zo hoog in WkCdWn. Net als de Cler, Hofland, van Bronckhorst, Landzaat en Tomasson. Ik denk dat onze aartsrivaal sportief failliet is.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za sep 20, 2008 1:17 pm

Jep, ook van Bronckhorst mist dus de wedstrijd morgen.
Giovanni van Bronckhorst kan zondag waarschijnlijk niet in actie komen tegen Ajax. De middenvelder heeft nog te veel last van de naweeën van een klap op zijn hoofd in de afgelopen wedstrijd tegen Kalmar FF. Zaterdagochtend liet hij de training wegens hoofdpijn aan zich voorbij gaan en ging in plaats daarvan voor nader onderzoek naar het ziekenhuis. Zondagochtend zal de medische staf definitief beslissen over het meespelen van de international, maar zoals het er nu naar uit ziet is de kans klein dat Van Bronckhorst tijdig hersteld zal zijn.

Kevin Hofland heeft zaterdagochtend zonder problemen de groepstraining afgewerkt. De verdediger viel in het duel met Kalmar uit met klachten aan zijn enkel, maar is op tijd hersteld voor de wedstrijd tegen Ajax van zondag.
Feyenoord.nl

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za sep 20, 2008 1:18 pm

Jammer. Gio is namelijk ook passé. maar wie weet krijgen we nu Danny Buys wel weer in actie. Het middenveld van Thomas is namelijk wel heel erg licht.

goodfella

Bericht door goodfella » za sep 20, 2008 1:19 pm

van Bronckhorst zal gewoon spelen schat ik zo in. Niet dat ik het erg vind hoor. Die gast is al op zijn retour. Ik mag er toch vanuit gaan dat Sulejmani, Suarez, Sarpong en Huntelaar het een en ander weten te creeeren morgenmiddag.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za sep 20, 2008 1:48 pm

Ik heb wel het gevoel dat het bijna alleen maar kan tegenvallen nu iedereen toch een veegpartij verwacht. Zelfs Feyenoordfans verwachten al cijfers als 0-5 voor morgen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Rooie

Bericht door Rooie » za sep 20, 2008 2:06 pm

Ajax.nl:
Enoh in selectie voor Klassieker

Amsterdam, 20 sep 2008
De meest recente aanwinst Eyong Enoh zit voor het eerst bij de wedstrijdselectie van Ajax. Zondagmiddag om 12.30 uur is hij één van de achttien, die Feyenoord in de Kuip ontmoeten.

In vergelijking met de selectie die in Belgrado tegen FK Borac op het veld stond of op de bank zat, is er iets veranderd. Kameroener Eyong Enoh zit voor het eerst bij de wedstrijdgroep. Siem de Jong is er in tegenestelling tot donderdag niet bij.

De achttien voor de Klassieker, die zondag om 12.30 uur in de Rotterdamse Kuip begint, zijn:

Maarten Stekelenburg
Bruno Silva
Oleguer
Thomas Vermaelen
Jan Vertonghen
Rasmus Lindgren
Urby Emanuelson
Klaas Jan Huntelaar
Miralem Sulejmani
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel
Luis Suarez
Dario Cvitanich
Eyong Enoh
Leonardo
Evander Sno
Jeffrey Sarpong
Robbert Schilder

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za sep 20, 2008 2:11 pm

Hoezo De Jong er niet bij?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za sep 20, 2008 2:27 pm

Scherp. Ik denk dat MvB voor power lijkt te kiezen voor de middenveldposities.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za sep 20, 2008 2:50 pm

Lijkt me ook, maar ik vind De Jong een geweldig talent, die moet echt spelen. Wat mij betreft in plaats van Sarpong.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 20, 2008 3:06 pm

Mr. Ajax schreef:Lijkt me ook, maar ik vind De Jong een geweldig talent, die moet echt spelen. Wat mij betreft in plaats van Sarpong.
Keepers:
Maarten Stekelenburg
Kenneth Vermeer

Verdedigers (6)
Bruno Silva
Oleguer
Thomas Vermaelen
Urby Emanuelson
Gregory van der Wiel
Robbert Schilder

Middenvelders (5)
Rasmus Lindgren
Evander Sno
Jeffrey Sarpong
Jan Vertonghen
Eyong Enoh

Aanvallers (5)
Klaas Jan Huntelaar
Miralem Sulejmani
Luis Suarez
Dario Cvitanich
Leonardo

Zeker omdat Sulejmani nu als aanvallende middenvelder wordt opgesteld, had ik een keuze gemaakt tussen Enoh, Lindgren en Sno. Hier had er 1 van moeten afvallen i.p.v. De Jong.

Het kan ook inhouden dat Van Basten op het middenveld met 3 verdedigend ingestelde spelers gaat spelen!? Dus Sarpong eruit en met Enoh/Sno - Lindgren - Vertonghen? Daar lijkt het wel op. Waarom zou je anders deze keuze maken.

:confused.gif:

Beloki

Bericht door Beloki » za sep 20, 2008 3:31 pm

Ajaciedjuh schreef:
Het kan ook inhouden dat Van Basten op het middenveld met 3 verdedigend ingestelde spelers gaat spelen!? Dus Sarpong eruit en met Enoh/Sno - Lindgren - Vertonghen? Daar lijkt het wel op. Waarom zou je anders deze keuze maken.

:confused.gif:
Dat is niet te hopen. Dat deed MvB tegen WillemII ook, en dat werkte op zijn zachts gezegd niet echt denderend. Sulejmani moet sowieso op 10 spelen. Dan zou ik Verthongen en Enoh erachter zetten. Enoh ipv Sno. Ondanks dat Enoh lang niet gevoetbald heeft (wedstrijden), sla ik hem hoger aan dan Sno. Die kan namelijk écht niks.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

generaal

Bericht door generaal » za sep 20, 2008 4:39 pm

Jinne schreef:Ik heb wel het gevoel dat het bijna alleen maar kan tegenvallen nu iedereen toch een veegpartij verwacht. Zelfs Feyenoordfans verwachten al cijfers als 0-5 voor morgen.
En uitgerekend nu heb ik geld tekort. Anders had ik een paar honderd euro op Ajax gegooid @2.20. De -1 odd (minimaal met 2 goals verschil winnen) is zelfs 4.40 :smallgrin.gif: .

Rooie

Bericht door Rooie » za sep 20, 2008 4:49 pm

Het schijnt voor het eerst op FN te zijn dat minder dan de helft een overwinning heeft ingevuld in de poule. De sfeer is wel erg gelaten.

Puur rationeel gezien moet Ajax dit makkelijk winnen en vaak stijgen we ook nog eens boven onszelf uit in de klassieker. Toch blijft het dé klassieker, ik blijf gespannen tot het einde en blijf voorzichtig...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 20, 2008 4:49 pm

Dat is wel interessant inderdaad. Waar bieden ze die quotering aan?

Ik durf er eigenlijk niet op in te zetten. Beetje rare vorm van bijgeloof....
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 20, 2008 5:03 pm

Beloki schreef:Dat is niet te hopen. Dat deed MvB tegen WillemII ook, en dat werkte op zijn zachts gezegd niet echt denderend. Sulejmani moet sowieso op 10 spelen. Dan zou ik Verthongen en Enoh erachter zetten. Enoh ipv Sno. Ondanks dat Enoh lang niet gevoetbald heeft (wedstrijden), sla ik hem hoger aan dan Sno. Die kan namelijk écht niks.
Jij hebt Enoh al zien spelen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

generaal

Bericht door generaal » za sep 20, 2008 5:10 pm

Marillion schreef:Dat is wel interessant inderdaad. Waar bieden ze die quotering aan?

Ik durf er eigenlijk niet op in te zetten. Beetje rare vorm van bijgeloof....
Betfair. Ik zou er gewoon vol op gaan als ik jou was: gratis geld.

Aristides

Bericht door Aristides » za sep 20, 2008 6:05 pm

Mocht het snel 0-1 worden dan zit die gelatenheid direct in de kuip, maar als het 1-0 wordt???

We moeten feyenoord niet sterker maken dan het is, maar zou Ajax wel hebben gewonnen van de Zweedse kampioen? Zou feyenoord ook hebben verloren van Borac?

Zijn wij niet in slaap gesust?

Krijg morgen om 13.00 uur bezoek van een feyenoordfan uit Amsterdam!!!! Wij praten echter nauwelijks over voetbal met elkaar, niet om het onderwerp te vermijden, maar omdat er veel leuke andere onderwerpen zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za sep 20, 2008 6:45 pm

het zou wel eens kunnen tegenvallen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Beloki

Bericht door Beloki » za sep 20, 2008 6:59 pm

Bertje schreef:
Beloki schreef:Dat is niet te hopen. Dat deed MvB tegen WillemII ook, en dat werkte op zijn zachts gezegd niet echt denderend. Sulejmani moet sowieso op 10 spelen. Dan zou ik Verthongen en Enoh erachter zetten. Enoh ipv Sno. Ondanks dat Enoh lang niet gevoetbald heeft (wedstrijden), sla ik hem hoger aan dan Sno. Die kan namelijk écht niks.
Jij hebt Enoh al zien spelen?
Nee, maar Sno wel. Dan weet ik genoeg.

Beloki

Bericht door Beloki » za sep 20, 2008 7:00 pm

Demosthenes schreef:Mocht het snel 0-1 worden dan zit die gelatenheid direct in de kuip, maar als het 1-0 wordt???

We moeten feyenoord niet sterker maken dan het is, maar zou Ajax wel hebben gewonnen van de Zweedse kampioen? Zou feyenoord ook hebben verloren van Borac?

Zijn wij niet in slaap gesust?

Krijg morgen om 13.00 uur bezoek van een feyenoordfan uit Amsterdam!!!! Wij praten echter nauwelijks over voetbal met elkaar, niet om het onderwerp te vermijden, maar omdat er veel leuke andere onderwerpen zijn.
Aan wie stel je al die vragen?

Arthur

Bericht door Arthur » za sep 20, 2008 7:21 pm

Volgens mij is Demosthenes een beetje bang :aai.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » za sep 20, 2008 7:26 pm

Arthur schreef:Volgens mij is Demosthenes een beetje bang :aai.gif:
Zo is Demo altijd hoor. Ik doe zelf ook nooit een voorspelling, maar feitelijk heeft Ajax ook dit jaar weer betere spelers. De voorhoede van Ajax is toch een klasse beter dan die van hun, terwijl Vertonghen en Sno hebben verdedigend meer kwaliteit hebben dan Fer, Wijnaldum en Bruins. Onze rivaal oogt erg onevenwichtig.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za sep 20, 2008 7:31 pm

Niemand zegt dat Ajax wel effe van Kalmar had gewonnen en Feyenoord had verloren van Borac. Het voordeel wat díe wedstrijden hebben gehad is het vertrouwen. Bij Feyenoord zijn ze onzeker, ze zien het niet meer zitten, en bij Ajax hebben ze er zin in.

Feyenoord heeft al kwalitatief de mindere selectie, als ze ook al geen vertrouwen hebben staat Ajax bij de opkomst al bijna met 0-1 voor.

goodfella

Bericht door goodfella » za sep 20, 2008 7:44 pm

Allemaal amateurpsychologie Thijs. Voor Ajax is de afgelopen 2 decennia de Klassieker de beste remedie gebleken.

Plaats reactie