PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di sep 16, 2008 8:03 pm

Waarom zitten er maar 28.000? Het bezoekersvak is toch niet 5.000 groot?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 16, 2008 8:06 pm

Jöhnk schreef:Ik vind de achterhoede van PSV relatief zwak, dit seizoen. Vorig seizoen eigenlijk ook al (Kromkamp, Aclides), maar toen onderving men dat door extreem verdedigend te spelen.
Ik vind de verdediging (tel ik de keeper dus niet mee) sterker dan vorig seizoen. Salcido mag weer als back spelen, Pieters is sober en verdedigend sterker dan Kromkamp, Marcellis wordt alleen nog maar beter en Brechet is geen geweldenaar maar centraal wel beter dan Salcido, verwacht ik.

columbus

Bericht door columbus » di sep 16, 2008 8:17 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Ik vind de achterhoede van PSV relatief zwak, dit seizoen. Vorig seizoen eigenlijk ook al (Kromkamp, Aclides), maar toen onderving men dat door extreem verdedigend te spelen.
Ik vind de verdediging (tel ik de keeper dus niet mee) sterker dan vorig seizoen. Salcido mag weer als back spelen, Pieters is sober en verdedigend sterker dan Kromkamp, Marcellis wordt alleen nog maar beter en Brechet is geen geweldenaar maar centraal wel beter dan Salcido, verwacht ik.
Maar het zijn m.i. allemaal geen opbouwers. Iets waar PSV op dit moment toch wel behoefte aan heeft,

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 16, 2008 8:19 pm

Peter schreef:
Jöhnk schreef:Wat een hysterisch commentaar.
Ha! Dat dacht ik ook gelijk. Die bal van Amrabat miste qua hoogte en breedte een flink aantal meters.
Zou Frits Bom ook kijken?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di sep 16, 2008 8:20 pm

Dat denk ik ook, ik ken Brechet als een goede betrouwbare speler uit de Franse ligue. Ik had hem als middenvelder verwacht maar ik denk dat hij als centrale man achterin ook wel voldoet al is hij geen killer natuurlijk.

Die spitspositie is bij PSV te licht bezet. En in Europa merk je dat, dan gaat het voor Koevermans allemaal een stapje te snel.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 16, 2008 8:21 pm

Zo, die ligt er netjes in.

Brechet is inderdaad géén killer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 16, 2008 8:22 pm

Dit wordt het jaar van de definitieve doorbraak van Agüero als Europese topspeler, denk ik.

Zal je net zien dat Bréchet wederom mis tast. Maar goed, heel PSV is niet bestand tegen deze ploeg. RGB had al een vrij goede schets gegeven van Atlético (verdediging ziet er wel flink anders uit), maar ik zal zo mijn voorbeschouwing even neerkalken.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di sep 16, 2008 8:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 16, 2008 8:23 pm

Dit was wel heel eenvoudig. Zo makkelijk mag je je niet laten uitspelen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 16, 2008 8:24 pm

Thomas schreef:Dit wordt het jaar van de definitieve doorbraak van Agüero als Europese topspeler, denk ik.
Wat een klasse spits is dat zeg. Geweldig. Ik vind psv helemaal niet slecht spelen. Ze hebben ook al de nodige kansen gehad, maar ik vind het wel leuk! :666.gif:

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di sep 16, 2008 8:26 pm

Om toch nog wat positiefs te noemen : De choreo met glimmende vellen zag er wel overheerlijk uit. Die lighttown boys zijn wat dat betreft wel op de goede weg.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di sep 16, 2008 8:29 pm

Duke schreef: Brechet is inderdaad géén killer.
Ik ken hem alleen als back en controleur. In die hoedanigheid vind ik het een goede. Voor PSV dan, niet voor Barcelona.

Ik zie hem voortdurend 1 tegen 1 tegen Kun staan. Dan kom je er nooit goed uit.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di sep 16, 2008 8:32 pm

Tactische fout van Stevens. Zet Marcellis dan op Aguero.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di sep 16, 2008 8:33 pm

Pfff wat is die Brechet slecht zeg :excited.gif:

PSV is gewoon een maatje te klein. Simpel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 16, 2008 8:33 pm

Jöhnk schreef:Tactische fout van Stevens. Zet Marcellis dan op Aguero.
Eens. Zei ik vooraf ook al. Ik had waarschijnlijk niet voor Bréchet in het centrum gekozen. Van AF, zo'n kwartier voor de wedstrijd:
In navolging van RGB van AT mijn aanvullende two cents over de wedstrijd van vanavond:

Ik ben heel benieuwd naar PSV-Atlético Madrid vanavond. Ik verwacht een moeilijke wedstrijd voor PSV. Forlán is een zeer veelzijdige spits en Agüero lijkt dit seizoen definitief door te gaan breken in de wereldtop. Ik verwacht dat PSV het vooral moeilijk zal krijgen met de kopkracht van Forlán. Op dat gebied is het centrale verdedigingsduo van PSV minder sterk, in mijn ogen.

Aan de andere kant heeft het centrale duo van Atlético moeite om met veel ruimte in de rug te spelen. Ujfaluši en Heitinga zouden het moeilijk kunnen krijgen met spelers als Lazovic, Amrabat of Dszudszak. Als ik Aguirre was zou ik de Colombiaan Perea laten spelen. Uitstekende mandekker die in het centrum beter tot z'n recht komt dan op rechts en makkelijker met ruimte in de rug speelt. De backs van de Spanjaarden zijn overigens ook redelijk kwetsbaar. Antonio López is verdedigend niet bijzonder en heeft een chocolade rechter been. Amrabat moet die jongen kunnen hebben. López is een een goede loper maar moet het vooral van z'n aanvallende impulsen en z'n trap hebben. Dszudszak lijkt me gedisciplineerd genoeg om tegenover hem neer te zetten. Mocht Perea op rechts spelen dan zal Dszudszak een flinke kluif aan hem hebben, verwacht ik.

Atlético is een team dat het spel zeer breed houdt. Wellicht is het een goed idee om Salcido rechtsback te zetten en Bréchet linksback. Dan kan Maza (van wie ik verder niet gecharmeerd ben) als kopsterkere speler wellicht in het centrum spelen. Hij op Forlán, Marcellis op Agüero.

Op het middenveld moet PSV oppassen voor de diepgang van met name Maniche, die verder samen met Paulo Assunção voor voldoende loopvermogen, fysieke kracht en felheid zorgt. Eens kijken hoe Stevens dit oplost. Ik verwacht gewoon met extra krachten als Culina en Méndez.

Afhankelijk van welke aanvallende backs er opgesteld worden (Seitaridis, López of Pernía) zal bepaald worden op welke flank Simäo speelt, denk ik. Atlético zal over beide flanken door willen komen.

Verder zal het mij benieuwen of we Raúl García nog te zien krijgen. Nog zo'n goede speler.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di sep 16, 2008 8:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

generaal

Bericht door generaal » di sep 16, 2008 8:34 pm

Brechet is een prima verdediger tegen spitsen als Huntelaar en Makaay. Marcellis is beter in staat om Aguëro af te stoppen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di sep 16, 2008 8:38 pm

Het valt inderdaad niet mee. De eerste goal was grotendeels te wijten aan de onoplettendheid van Salcido, hij had eerder en sneller moeten doorschuiven aangezien Brechet op dat moment doordekte op Luis Garcia. En de tweede goal, tsjah, daar wordt je puur afgetroefd op snelheid en klasse.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di sep 16, 2008 8:39 pm

Als je ziet hoe makkelijk Aguero weg kan draaien van Brechet bij de 2-0 dan vind ik dat wel erg triest.Hij staat notabene gewoon aan de buitenkant te verdedigen..

Verder komt Koevermans natuurlijk ook heel veel tekort voor dit niveau.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 16, 2008 8:39 pm

PSV heeft die afvallende bal bijna nooit en het middenveld is toch met jongens als Mendez en Culina totaal onzichtbaar. Tuurlijk komt Atletico er ook elke keer razend snel uit en ligt de linkerkant van PSV ook wel vaak open, maar toch. Aan Afellay ligt het niet, want die is voorin overal te vinden bij een gebrek aan stootkracht. Voor Amrabat en Koevermans is dit niveau (nog) wat te hoog gegrepen.

Al met al is het klasseverschil wel erg groot.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di sep 16, 2008 8:39 pm

Brechet lijkt me het voetballende type dat naast een mandekker hoort te spelen. Dat gebeurt nu ook wel, maar gek genoeg wordt Brechet als mandekker gebruikt.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di sep 16, 2008 8:41 pm

Jöhnk schreef:Brechet lijkt me het voetballende type dat naast een mandekker hoort te spelen. Dat gebeurt nu ook wel, maar gek genoeg wordt Brechet als mandekker gebruikt.
Omdat Atletico speelt met 2 centrumaanvallers heeft hij ook een directe tegenstander..

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di sep 16, 2008 8:41 pm

Goed verhaal Thomas :biggthumpup.gif:

Ik zou druk op de backs zetten want ik vind Perea niet erg indrukwekkend daar. En pak de centrale mensen aan, zo degelijk is dat niet maar met Koevermans hebben ze geen moeite. Amrabat valt me best mee (die komt van VVV).

Ik zie in de flitsen trouwens een geweldige goal van Gerrard, die staan voor tegen Marseille.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di sep 16, 2008 8:47 pm

Koevermans is zwaar waardeloos voor dit niveau.

generaal

Bericht door generaal » di sep 16, 2008 8:49 pm

Jammer dat eenheidsworst Méndez nog speelt en Culina er af is gehaald. Dat had ik liever andersom gezien. Verder was de 0-1 een blunder van Pieters, die niet ingreep. Marcellis en Simons laten zien van grote klasse te zijn; Afellay is dat natuurlijk ook.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 16, 2008 8:53 pm

Hoeladans schreef:Als je ziet hoe makkelijk Aguero weg kan draaien van Brechet bij de 2-0 dan vind ik dat wel erg triest.Hij staat notabene gewoon aan de buitenkant te verdedigen..
Wat Brechet daar doet is me sowieso een raadsel. Hij zorgt dat hij en vast komt te staan en hapt op een moment dat Aguero perfect tussen Brechet en de bal staat. Wanstaltig verdedigd. Hij had gewoon tussen de man en het doel moeten blijven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » di sep 16, 2008 8:55 pm

Wat makkelijk hé ..
Blij met de punten ...

Gesloten