Ajax - Roda JC * 14-09-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 16, 2008 12:27 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Oh ok. Dat vond je onder Ten Cate niet.
Officieel zijn er geen garanties, maar sommige spelers staan er altijd in. KKJ is een van hen. Je laat geen veertig miljoen lopen om KJH vervolgens op de bank te zetten, nietwaar?
Maar waarom was dat onder Ten Cate dan anders?

Hoe dan ook, Huntelaar had een basisplaats. Hij werd alleen gewisseld. Terecht, mijns inziens.

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 16, 2008 12:35 pm

Onder Ten Cate had KJH eigenlijk ook altijd een basisplaats. Ik geloof dat hij twee wedstrijden op de bank heeft gezeten, maar dat was omdat Ten Cate iets van hem wilde dat KJH niet wilde. Een strijd die Ten Cate natuurlijk moest verliezen, helaas voor KJH (op de lange duur).

Inmiddels zijn we een beetje verder, de status van KJH is gegroeid sinds die tijd. Hij is nu de sterspeler én de aanvoerder van Ajax. Ik zie Van Basten er best voor aan om KJH op de bank te zetten als die iets doet wat hem niet aanstaat (of niet doet wat hij wil), maar ik denk dat hij dat beter kan laten. Het huis is al te klein als hij KJH een keer wisselt.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 16, 2008 12:41 pm

Dus net als onder Ten Cate is het huis nu te klein als de trainer Huntelaar er naast zet, maar nu kan het volgens jou niet meer. Ik vond het toch echt opvallend. De Huntelaar van nu is niet aantoonbaar beter dan die van toen, vind ik.

Huntelaar had vrijwel altijd een basisplaats, maar de keer dat hij hem er naast zette tegen Feyenoord vond jij dat helemaal niet zo gek. Ik ook niet, maar ik blijf nu bij m'n standpunt.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di sep 16, 2008 12:41 pm

Huntelaar is Van Basten's centrumspits dit seizoen, ik snap niet wat jullie daarachter zoeken...Dat een spits bij een voorsprong in de laatste vijf minuutjes naar de kant wordt gehaald voor een middenvelder is de normaalste zaak ter wereld, ik zie niet wat er nou zo vreemd aan is. Ik sluit me aan bij Ko, want toen hij gewisseld werd vond ik het ook gewoon normaal.

Dat het Huntelaar was en niet Sulejmani is ook alleen maar logisch natuurlijk, want Huntelaar is zo traag als wat.

Verder speelde hij niet eens zo slecht in mijn ogen, alleen miste hij de scherpte, maar dat komt vanzelf weer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 16, 2008 12:52 pm

Thomas schreef:Dus net als onder Ten Cate is het huis nu te klein als de trainer Huntelaar er naast zet, maar nu kan het volgens jou niet meer. Ik vond het toch echt opvallend. De Huntelaar van nu is niet aantoonbaar beter dan die van toen, vind ik.
Het kan best, maar het lijkt me niet logisch een speler eerst ten koste van alles te willen behouden en dan op de bank te zetten. Dat is een vorm van kapitaalvernietiging. Spelers met een dergelijke transferwaarde spelen in principe gewoon. Net als bijvoorbeeld Sulejmani normaal gesproken een basisplaats zal hebben. Die zet je ook niet op de bank.
Een trainer die dergelijke spelers passeert zoekt de moeilijkheden op, al heeft hij drie keer gelijk. De pers duikt erop, het wordt een enorme rel. Beelden van een balende KJH op de bank, ineengedoken, je kent dat wel. Als Van Basten het niet ziet zitten in KJH, had hij hem beter kunnen verkopen. (Zoals eerder gezegd, ik sluit niet uit dat hij dat geprobeerd heeft maar dat het niet is gelukt. Maar oké, het feit ligt er dat KJH er nog is.)
Huntelaar had vrijwel altijd een basisplaats, maar de keer dat hij hem er naast zette tegen Feyenoord vond jij dat helemaal niet zo gek. Ik ook niet, maar ik blijf nu bij m'n standpunt.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Van mij mag Van Basten Huntelaar best op de bank zetten. Een trainer heeft het recht om een speler niet op te stellen. Daarbij, ik ben helemaal niet zo'n fan van Huntelaar, dat weet je toch wel?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 16, 2008 12:56 pm

Joey, je doet net alsof Van Basten Huntelaar een helft of meer op de bank hield. Het ging echter om tien minuten. Waar maak je je dan druk om?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 16, 2008 12:57 pm

Joey, KJH is gewisseld voor 5 minuten. Dit betekent niet dat hij komende zondag op de tribune zit ofzo hoor...

Die gast miste de grootste kansen, het is niet zo dat hij onzichtbaar was (als dat zo was kan hij altijd scoren) en Ajax kwam onder druk. Dan is het gewoon een hele logische en terechte wissel.

Logisch omdat S+S sneller zijn en terecht omdat hij al 10 kansen had gemist...
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 16, 2008 1:01 pm

Ik reageer op Thomas die reageert op WeekendCees. Ik ben niet begonnen over KJH en zijn basisplaats. :blush.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 16, 2008 1:17 pm

Net nog even naar de samenvatting gekeken. Ajax kreeg gisteren 12 (!) echte kansen. Drie daarvan kwamen uit een corner (vond de corners van Sulejmani uitstekend) en eentje uit de rebound van een afstandsschot.

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 16, 2008 1:18 pm

joey schreef:Ik reageer op Thomas die reageert op WeekendCees. Ik ben niet begonnen over KJH en zijn basisplaats. :blush.gif:
:blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di sep 16, 2008 2:28 pm

Thomas schreef:
joey schreef:
Officieel zijn er geen garanties, maar sommige spelers staan er altijd in. KKJ is een van hen. Je laat geen veertig miljoen lopen om KJH vervolgens op de bank te zetten, nietwaar?

Hoe dan ook, Huntelaar had een basisplaats. Hij werd alleen gewisseld. Terecht, mijns inziens.
Waarom terecht ?.
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » di sep 16, 2008 2:34 pm

Het wisselen van KJH was voor mij niet het probleem, het inbrengen van een verdedigend ingestelde speler wel

Het missen van kansen zal niet de oorzaak zijn geweest, niet één spits benut alle kansen, ook KJH niet (niet alleen niet tegen Roda) Met KJH was de kans groter op het spelen in het strafschopgebied van Roda.

Het willen spelen met snelle mensen voorin is ook geen probleem, maar waarom dan Lindgren en niet bijvoorbeeld Cvitanich (zal ongetwijfeld sneller zijn dan KJH)

Ik snap dat MvB kost wat kost en KJH wil behouden en dit jaar wil presteren (maar of dat samen gaat :ajaxsmiley.gif: ) Zou hij voor het opbouwen van een elftal hebben gekozen dan zou Ajax nu 40 miljoen rijker zijn geweest en tijdens de winterstop hebben kunnen investeren in de achterhoede.

HtC en KJH
Ik kan me onder HtC alleen feyenoord thuis herinneren als een wedstrijd zonder KJH in de basis. Het was de wedstrijd van de snel uitgevoerde aanvallen :headbang.gif:

Iets dat op kritiek ijjkt op KJH wordt door (een groot deel van) de Ajax-aanhang niet getolereerd.

Nee, ik ben geen fan geworden van KJH, hij kan nog steeds niet voetballen, heeft alleen een functie als je sterker bent dan de tegenstander en dat was Ajax zondag! Speelt Ajax Europees dan is de kans groot dat de tegenstander sterker is, ik vraag me af wat MvB dan met KJH doet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 16, 2008 3:03 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:
joey schreef: Officieel zijn er geen garanties, maar sommige spelers staan er altijd in. KKJ is een van hen. Je laat geen veertig miljoen lopen om KJH vervolgens op de bank te zetten, nietwaar?

Waarom terecht ?.
Omdat hij al 10 kansen had gemist... Verder kan hij niet verdedigen dus heeft hij geen enkele toegevoegde waarde bij corners enzo. Denk dat MvB ook wel Nederland-Australie heeft gezien...
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di sep 16, 2008 3:26 pm

Rishi schreef:
Voetske schreef:
Thomas schreef: Maar waarom was dat onder Ten Cate dan anders?

Waarom terecht ?.
Omdat hij al 10 kansen had gemist... Verder kan hij niet verdedigen dus heeft hij geen enkele toegevoegde waarde bij corners enzo. Denk dat MvB ook wel Nederland-Australie heeft gezien...
Maar daarom heeft van Basten hem niet gewisseld, jongens, dus waar hebben jullie het over ?.
Blij met de punten ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di sep 16, 2008 3:27 pm

NOS-AJAX TEGEN RODA

Om gek van te worden. Jaren had de NOS de tijd om zich voor te bereiden op een revanche. Om ruime afstand te nemen van dat schandelijke verleden als Ajax-omroep.

En ze zouden het beter gaan doen.

En wat zagen we gisteravond.

Het werd een partijdige omarming van Ajax die nog heftiger was dan ooit in het verleden was vertoond (Ned. 1 – 19.00 uur).

Nadat die afgrijselijke openingsbeelden waren gepasseerd, het videoresultaat van een 13-jarige knul die zijn eerste softwarepakketje van pa had gekregen, waarin wij werden opgezadeld met de meest krankzinnige en nutteloze blokkendozen vol rammelshots waaruit geen enkel doel of artistiek inzicht bleek, echt kleuterwerk een omroep volstrekt onwaardig (het beroep heet “editor” in Hilversum), werden wij door Tom Egbers (Ajax) behendig het Ajax-universum binnengeleid. Ajax dus…eindeloos Ajax.

Tevoren was door de NOS beloofd dat ruime afstand zou worden genomen van dat ellendige Talpa-gedoe om niet de stand op de ranglijst te volgen maar in het vervolg, net als vroeger, de volgorde van samenvattingen nu te laten bepalen door de stand op de ranglijst.

Welnu, Groningen verkeerde tot gisteren bijvoorbeeld bovenin (het linker rijtje, zeggen ze daar), Ajax daarentegen onderaan (het rechter rijtje), dus logisch toch: “we beginnen met Ajax-Roda”, sprak en besloot de presentator (Ajax) niettemin.

Dat wil zeggen nadat wij van Basten (Ajax) al hadden gezien om nog eens over het Ajax van vorige week te praten.

Over de beeldenmontage van het wedstrijdverslag dat volgde kan niet anders gezegd worden dan dat het een regelrechte NOS-provocatie was richting de neutrale kijker, de niet-Ajax-aanhang, en met name de tegenstander Roda. Van de eerste helft waren uitsluitend beelden gebruikt van Ajax vooruit, en van de tweede helft overwegend Roda achteruit, hetgeen een volstrekt belachelijke, onzorgvuldige en onevenwichtige selectie dient te worden genoemd.

Het is werkelijk een wonder dat Ajax gelet op deze beeldenreeks niet met 42-0 heeft gewonnen doch slechts met 1-0. De naam Roda viel dan ook nauwelijks behalve dan om aan te geven dat het Ajax-spel nu eenmaal helaas met 22 spelers moest worden begonnen.

Ook had de NOS beloofd met ingang van dit seizoen in het vervolg geen tussenshots meer te plaatsen van trainers, coaches en bankzitters, maar uitsluitend van de deelnemers aan de wedstrijd.

Maar omdat het hier Ajax betrof zagen wij tijdens het spel wel degelijk en desondanks Marco van Basten (Ajax) als trainer langs de zijlijn, en uiteraard niet die van Roda JC.

De opponent van Ajax werd tijdens de wedstrijd geen seconde in beeld gebracht.

Dus onze aandacht werd nu extra geleid naar de gebruikelijke wezenloze nabeschouwingen waaraan beide partijen steevast mogen deelnemen.

Gisteravond ging het commentaar op de wedstrijd na afloop als volgt: eerst Marco van Basten (Ajax), vervolgens Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), vervolgens de trainer van Ajax, Marco van Basten, waarna wederom Klaas-Jan Huntelaar (Ajax) in beeld het woord werd gegund om zijn visie op de wedstrijd en zichzelf! te geven.

Namens Roda verscheen wederom helemaal niemand meer op ons scherm en de honderdduizenden beeldbuizen in “het diepste zuiden” (zoals Egbers Roda positioneerde); bijvoorbeeld, iemand namens Roda JC die ons allen nog van een toevoeging had kunnen voorzien zodat de schijn van neutraliteit kon worden opgehouden.

Er viel ook helemaal niets meer toe te voegen of te schijnen, de schande was ons glashelder gepresenteerd.

Een monopolist is nooit neutraal.

Het Ajaxbolwerk heeft zich opnieuw gevestigd in Hilversum.

Ajax en de NOS zijn synoniemen; “020 is identiek aan 035”.
tv-recensies.nl

:biggrin.gif: [/quote]

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di sep 16, 2008 3:36 pm

:drecul.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 16, 2008 3:37 pm

Ik had het al gelezen, vermakelijk inderdaad. De schrijver van het stuk is overigens Frits Bom.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di sep 16, 2008 3:38 pm

Welke idioot schrijft zulke stukken? :biggrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » di sep 16, 2008 3:40 pm

Duke schreef:Ik had het al gelezen, vermakelijk inderdaad. De schrijver van het stuk is overigens Frits Bom.
De Frits Bom ?.
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 16, 2008 3:43 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 16, 2008 4:00 pm

Toeval of niet, hij is in Rotterdam geboren... :biggrin.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di sep 16, 2008 4:10 pm

Is die website door zijn 5 jarige neefje ontworpen???

999

Bericht door 999 » di sep 16, 2008 4:15 pm

'Vakantieman, gezellig hè!'
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 16, 2008 6:15 pm

joey schreef:
Niemand staat er altijd in. Gelukkig maar
I think I lost my fucking headache

goodfella

Bericht door goodfella » di sep 16, 2008 7:16 pm

Joey begint elke dag een beetje meer te liegen.

Plaats reactie