Zeker wel, want hij pakt nu winstpremies!Peter schreef:Denk niet dat het veel uitmaakt, maar goed.Vermeer krijgt handreiking van Van Basten
Geschreven op vrijdag, 12 september om 15:36
De klaagzang van Ajax-doelman Kenneth Vermeer is niet vruchteloos gebleken. De doelman van Jong Oranje uitte enkele dagen geleden zijn teleurstelling over de rol die hij bij Ajax vervult, maar hoofdtrainer Marco van Basten is de 22-jarige sluitpost inmiddels tegemoet gekomen. Vermeer is nu tweede doelman achter Maarten Stekelenburg. Hij zal deze functie samen invullen met Dennis Gentenaar, die al tweede keus was bij de Amsterdammers. Daardoor zal hij van tijd tot tijd plaatsnemen op de bank tijdens de duels van Ajax.
“Kenneth heeft zich de laatste maanden goed gemanifesteerd, daarom betrekken we hem meer bij het eerste elftal”, lichtte Van Basten toe. “Ook zal hij regelmatig wedstrijden spelen bij de beloften.” Vermeer beklaagde zich maandag in tijdschrift Sportweek over de rolverdeling binnen de Amsterdamse club. “Het is moeilijk gemotiveerd te blijven, spelen in Jong Ajax is niet goed voor mijn ontwikkeling”, sprak de doelwachter toen.
Na een voor hem persoonlijk succesvol verlopen Olympisch toernooi, waar hij alle wedstrijden in de basis startte, kreeg hij in Nederland een domper te verwerken. Bij Ajax, waar hij nog een contract tot 2010 heeft, kon hij weer plaatsnemen als derde keeper achter Stekelenburg (25) en Gentenaar (32).
www.voetbalzone.nl
Kenneth Vermeer
Moderator: mods
- Daily Blind
-
- AT Toto winner 15/16
- Daily Blind
Bij studio voetbal weet Jack van Gelder net te melden dat Vermeer voorlopig geen nieuw contract bij Ajax wil tekenen.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Die jongen wil natuurlijk blijven spelen en zal dus eerst willen weten wat er gebeurd als Stekelenburg weer terug is en hoe de situatie volgend seizoen is.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Die jongen wil natuurlijk blijven spelen en zal dus eerst willen weten wat er gebeurd als Stekelenburg weer terug is en hoe de situatie volgend seizoen is.
Nil volentibus arduum
-
- Daily Blind
- Daily Blind
- Ajaciedjuh
-
- Ajaciedjuh
Dus je vindt hem toch weer niet zo goed!?Vedette-10- schreef:Ben ik het niet mee eens, alleen hij is een showkeeper. Het zou beter zijn als hij gewoon gaat denken aan functionaliteit en daarop moet hij zijn techniek gaan afstemmen. Hij heeft wel prachtige reflexen, maar ik heb liever goede reacties.

-
- Ajaciedjuh
Dus jij vond dat Vermeer die bal klemvast had moeten hebben?Vedette-10- schreef:Nog lang geen betrouwbare keeper: anticipeert onvoldoende en vind ballen stoppen voldoende. Terwijl je met gewoon juiste inspanningen effectiever bent.
Neem bijvoorbeeld die vrije bal van Demy de Zeeuw:
Iedereen denkt vast dat het een prachtig reflex was, want hij ging gestrekt naar de hoek en tikte hem naast. Maar het was een betere reactie geweest als hij zich wat krachtiger afzet -wat hij met zijn sprongkracht kan- dan zweeft hij naar de bal en dan kan hij met zijn handpalmen achter de bal komen en de bal klemmen met zijn vingers.